Het is niet voor niks dat ik een schok&vuilbestendige camera heb gekocht, met 2 van dat soort pony's moet je wel

Work In Progress
De volgende filmpjes zijn het aanleren van een bepaald iets. Kan als mega-saai worden gezien, maar misschien vinden sommigen het wel interessant. En de geoefende ogen zien [***] (en ook wel [***]) natuurlijk vanalles doen wat niet de bedoeling is

Deel 1: het aanraken van de pion
Deel 2: het aanraken van de juiste pion (degene waar ik bijsta)
Deel 3: nog verder het aanraken, maar ik verlies ook zijn aandacht/motivatie. No problem, dan doen we gewoon wat met [***] en dat geeft meteen weer een stuk meer motivatie

Het resultaat! Het aanraken van beide pionnen in 1 beweging, voor 1 beloning (dus niet meer elke pion apart belonen)
_________________________________________________________________________________________________________________________
Yoyo-Game
En dan kon er nog wel een kleine oefening bij, gewoon spontaan ontstaan, wilde eens zien wat het gaf. Het gaf héél leuke dingen!

[***]: hij kan heel goed achterwaarts, voorwaarts komen is vaak moeilijker, dus daar lag de focus op.
[***]: bij hem is het andersom, makkelijk komen maar moeilijk achterwaarts gaan, dus heel kleine stapjes maken.
(en ja, ik was afgeleid, [***] stond echt zo onnozel mee te doen in mijn ooghoek

Einde van de sessie
_________________________________________________________________________________________________________________________
Superfilmpje!
Deze 2 momenten vond ik te mooi om niet nog eens uit te lichten. Mijn stoere knollen!

Hopelijk vonden jullie deze combinatie Parelli/clickertraining leuk om naar te kijken, zit van beide elementen in, ik werk volgens Parelli voor de algemene omgang, en nieuwe dingen probeer ik met de clicker aan te leren. Het doel vandaag was vooral met [***] te werken, hem te leren de pionnen aan te raken en van de ene pion naar de andere gaan. Uiteindelijk is de bedoeling dat hij van pion 1 naar pion 2 loopt en bij pion 2 zijn beloning krijgt, en dit wordt dan uitgebreid (bv. door een hindernis te plaatsen tussen pion 1 en pion 2

Bedoeling was eigenlijk niet om met beide pony's samen te werken, had verwacht dat [***] zich wat afzijdig ging houden omdat hij dat normaal gezien doet ([***] is een bang en introvert paard

Bedankt voor het kijken, een reactie mag altijd