Co & Bo: Parelli/Clickertraining (en "zo hoort het nietjes")

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Co & Bo: Parelli/Clickertraining (en "zo hoort het nietjes")

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:17

Uiteraard ook "zo hoort het nietjes"... En vooral: alle begin is moeilijk 8-)

Het is niet voor niks dat ik een schok&vuilbestendige camera heb gekocht, met 2 van dat soort pony's moet je wel :') En ja, [***] liep er gewoon overheen :7

Work In Progress

De volgende filmpjes zijn het aanleren van een bepaald iets. Kan als mega-saai worden gezien, maar misschien vinden sommigen het wel interessant. En de geoefende ogen zien [***] (en ook wel [***]) natuurlijk vanalles doen wat niet de bedoeling is :P

Deel 1: het aanraken van de pion

Deel 2: het aanraken van de juiste pion (degene waar ik bijsta)

Deel 3: nog verder het aanraken, maar ik verlies ook zijn aandacht/motivatie. No problem, dan doen we gewoon wat met [***] en dat geeft meteen weer een stuk meer motivatie :Y) Ook gaan we over naar het aanraken van de pionnen terwijl ik blijf staan.

Het resultaat! Het aanraken van beide pionnen in 1 beweging, voor 1 beloning (dus niet meer elke pion apart belonen)

_________________________________________________________________________________________________________________________

Yoyo-Game

En dan kon er nog wel een kleine oefening bij, gewoon spontaan ontstaan, wilde eens zien wat het gaf. Het gaf héél leuke dingen! :D

[***]: hij kan heel goed achterwaarts, voorwaarts komen is vaak moeilijker, dus daar lag de focus op.

[***]: bij hem is het andersom, makkelijk komen maar moeilijk achterwaarts gaan, dus heel kleine stapjes maken.
(en ja, ik was afgeleid, [***] stond echt zo onnozel mee te doen in mijn ooghoek :(:) :') )

Einde van de sessie

_________________________________________________________________________________________________________________________

Superfilmpje!

Deze 2 momenten vond ik te mooi om niet nog eens uit te lichten. Mijn stoere knollen! :D

Hopelijk vonden jullie deze combinatie Parelli/clickertraining leuk om naar te kijken, zit van beide elementen in, ik werk volgens Parelli voor de algemene omgang, en nieuwe dingen probeer ik met de clicker aan te leren. Het doel vandaag was vooral met [***] te werken, hem te leren de pionnen aan te raken en van de ene pion naar de andere gaan. Uiteindelijk is de bedoeling dat hij van pion 1 naar pion 2 loopt en bij pion 2 zijn beloning krijgt, en dit wordt dan uitgebreid (bv. door een hindernis te plaatsen tussen pion 1 en pion 2 :Y) ). Point to point noemen ze dat, werkt bij [***] heel goed omdat hij dan een duidelijk begin- en eindpunt heeft, en dat vindt hij wel wat!

Bedoeling was eigenlijk niet om met beide pony's samen te werken, had verwacht dat [***] zich wat afzijdig ging houden omdat hij dat normaal gezien doet ([***] is een bang en introvert paard 8-) ) maar vandaag dacht hij er duidelijk anders over! Ik wilde dat uiteraard niet ontmoedigen, maar het maakte het oefenen er niet makkelijker op. Wel leuker en interessanter, en [***] was gewoon superstoer! :D

Bedankt voor het kijken, een reactie mag altijd :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:07

Leuk Sabine :D Hoe Cobe de pion ook aantikt met zijn been :P En Boke ziet er echt super uit, hij vertrouwt je duidelijk echt helemaal, hoe hij er zo gezellig komt bijstaan :)

Wat ligt er bij jou nog veel sneeuw :wow:

edit: Oja, en dat laatste filmpje, hoe leuk :D daar zal je wel trots op zijn!

Anoniem

Re: Co & Bo: Parelli/Clickertraining (en "zo hoort het nietjes")

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:34

Merci :D
Veel sneeuw is veel gezegd.. vooral een combi sneeuw & ijs :+

[***] doet het echt super :j Hij deed het al super, maar sinds ik een les heb gehad is het alleen nog maar beter geworden en is hij echt nog meer verandert. En als je bedenkt dat hij een week of 2 geleden nog schri had van de pionnen ... :Y)

__________________________________________________________________________________________

Voor degene die denken "pff, zoveel filmpjes".. die van 5+ minuten mogen overgeslagen worden hoor :Y) De korte filmpjes zijn sowieso de leukste, en de andere zijn er voor degene met interesse in clickertraining en het geheel van een training ;)

crosmuller

Re: Co & Bo: Parelli/Clickertraining (en "zo hoort het nietjes")

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:56

Leuk hoor het ziet er goed uit! Ze gedragen zich keurig ook als je met de ander bezig bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:45

Dank je wel! :)
Qua respect en beleefdheid zit het inderdaad wel goed hé :) Eigenlijk wel leuk om dat zo zelf eens terug te zien hoe ze zich nu eigenlijk gedragen. Hier en daar eens wat kleine dingetjes, maar je zit dan ook met de onderlinge verhoudingen en soms ben ik net niet snel genoeg :P Eén van die momenten dat ik wel snel genoeg was staat jammer genoeg niet op film .. [***] wil uithalen naar [***] en draait dus met zijn kont de richting van [***] uit en net op dat moment landt mijn stick op [***]'s kont.. Die beteuterde blik van hem, die was geld waard! :') Als ik in de buurt ben bepaal ik wat er gebeurd, en dat is niet bijten & trappen naar elkaar :Y) Gaat steeds beter moet ik zeggen :j