Cobe springt hoog. En barrels!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe springt hoog. En barrels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:58

Durf wel te zeggen dat [***] en ik goed gaan, eigenlijk pas de laatste dagen, maar dan wel écht goed. Heb ergens een knopje gevonden en elke keer als ik dat indruk werkt het, tot nu toe :P Dus ik kan alleen maar blij zijn. We doen vanalles, gaan ons nu weer wat richten op horse agility en uiteraard is het doel plezier hebben. [***] begint meer en meer eigen initiatief te nemen, maar luistert tegelijk ook zoveel beter. Moeilijk om uit te leggen, maar het is wel leuk! :D We werken met een basis Parelli (echt Parelli durf ik het niet te noemen, zijn genoeg dingetjes die ik vast niet goed doe volgens de regeltjes :+ ) en tja .. kijk en geniet zou ik zeggen :) Héél klein stukje van vandaag, vooral gericht op het springen. Hij gaat super!

Hindernisje

En de barrels, rechtopstaand, zo cool :D

Het ging zo fijn allemaal dat ik wilde kijken wat hij deed met een hogere hindernis.
En ja hoor, [***] is nog steeds [***] :j :') (en check het begin :+: )

Baasje moet ook af en toe wat doen hé :Y)

Maar hij kan het wel :D *\o/*

Als laatste hadden we het idee om hallo te komen zeggen, alleen stond ik blijkbaar uit beeld :+
Puntje voor volgende keer :Y) [***] zegt alvast "hihihihihi" :))

[***] is cool :D
En [***] is lief! :+:

Afbeelding

[***] denkt er het zijne van :))
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk vonden jullie het leuk om hem weer eens in actie te zien.
In principe komen er wel weer vaker dingetjes nu ik een nieuwe camera heb, voor wie wil :Y)

Ps: voor de kenners: [***] heeft inderdaad niet de meest enthousiaste houding. [***] is een zogenaamde LBI (Left Brain Introvert) en doet niks waar hij het nut of het plezier niet van inziet. Vandaar ook dat ik steeds korte dingetjes met hem doe, dan heeft hij eerder iets van "oh, dat doe ik wel even" dan wanneer je bv. zou longeren of dergelijke. Wat ik zelf merk is dat [***] echt meewerkt, ondanks zijn soms nukkige uitstraling. Het feit dat hij zo'n hindernis springt met weinig aanloop geeft voor mij aan dat hij wel echt wil (en ook dat hij super kan springen :Y) ). Toen ik pas met Parelli begon deed hij dat namelijk niet, toen was een balkje stappen al teveel moeite .. Dus als je het zo bekijkt zijn we al een hele grote sprong (letterlijk :P) verder, en het doel is nu gaandeweg de uitdrukking ook verbeteren, vooral op de actiemomenten. Wordt vervolgd :Y) Als er verder nog vragen zijn: shoot gerust .. Ik bijt niet, of heb ik tot nu toe toch niet gedaan ;)

Sodeletuut

Re: Cobe springt hoog. En barrels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:12

Ziet er leuk uit, jullie maken plezier, en ik vind het goed van je dat je hem op een positieve manier in beweging krijgt! Jullie zijn een mooi koppel zo samen, en leuk om te lezen hoe blij je bent met hoe het nu gaat! Ga zo door zou ik zeggen, lekker verder ontwikkelen en verder spelen. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:27

Wauw die recht opstaande vaten, dat ziet er inderdaad gaaf uit! :oo
Ik vind dat hem als een grote rustige teddybeer overkomen, hij doet (uit zichzelf) mischien niet veel maar hij is wel lief zacht en harig. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:37

Erg leuk! Ik heb wel een zwak voor nukkige pony's die niets doen als ze het nut er niet van inzien :j En echt geweldig als ze het dan toch gaan doen (en merken dat je er eigenlijk best wel plezier aan kunt beleven :)* )
Wel mooi hoe het 'm niets lijkt te interesseren dat de hindernis instort. "Ik heb het toch gedaan? Nou dan!"

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:00

Ja ziet er leuk uit!

Hij werkt toch ook wel aardig mee moet ik zeggen, misschien vind ie het stiekem toch wel leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:04

@ Sodeletuut : dank je wel voor de erg leuke reactie! :o

Gypsy schreef:
Wauw die recht opstaande vaten, dat ziet er inderdaad gaaf uit! :oo

Cool hé? Toen ik ze in de week zag liggen in de piste had ik echt iets van "yes!" .. Heb het altijd al super gevonden hoe je paarden daarover zag springen (en ook andere dingen natuurlijk) en zo leuk dat wij dat nu ook kunnen. En dat [***] het gewoon doet! :D

En verder ziet hij er inderdaad uit als een rustige teddybeer, dat is het hele probleem.. Hij is wel lief hoor, maar mensen omver lopen en dergelijke toestanden is hem ook niet vreemd :+

@ Shadow0 : Ik dacht echt dat die er meteen over was, alleen vergat ie zijn achterbenen :') Maar toch vond ik het een superpoging, dus zelfs als het verkeerd gaat ben ik trots op hem :Y) :))

@ Boompje1985 : haha, wie weet! Het feit dat hij het zo vlotjes doet zegt wel al veel :j Maar die uitdrukkingen van hem soms .. Al voorspellen ze ook wel wat, die kop die hij trekt net voordat hij voorbij de vaten gaat bv. Ik had het kunnen weten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:47

Hmm, [***]'s fanclub is blijkbaar verdwenen.. spijtig :+

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:27

slim beest die Cobe, nooit drukker maken dan nodig is, en alleen doen waar je zin in hebt :) tof dat ie zo zijn eigen karaktertje kan hebben bij jou!
Boke looks very cute!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:28

Ha, wat een leukerd! Hij doet het toch maar even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:59

:D Dank jullie!
Dank je voor die leuke reactie freeride :) Is inderdaad [***], die omschrijving :j En je moet er wel mee kunnen leven :+ Gelukkig voor hem vind ik zijn karaktertje geweldig :Y) (heb het idee dat hij nog meer & meer zijn eigen karakter begint te tonen, ookal heb ik hem nu toch al een paar jaartjes.. heel gek eigenlijk :) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:21

Heb nog even een filmpje gemaakt van de leukste momentjes..
Dus voor degenen die liever naar samenvattingen kijken :Y)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:30

leuk filmpje!
welk ras zijn je pony's? ik vind ze stoer 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 01:40

Thanks! :D
[***] is een New Forest en [***] .. tja .. laten we Appaloosa zeggen.. Heb geen flauw idee :Y)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:39

Gaaf! Vind het er heerlijk uitzien hoe jij met hem (en hij met jou) omgaat! Zoals ik al andere keren gezegd heb: ik wil dat ook met mijn pony kunnen!

-oh moest ik nog een pb van jou beantwoorden van een hele tijd terug? Bedenk ik me ineens... heb het zo druk soms, sorry als ik inderdaad niks meer heb laten horen!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:47

leuk! doet me denken aan mijn eigen shetjes, alleen springen als je zin hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:16

Dank je Safiera :o
Maar op zich doen we niks speciaals hoor ... iedereen kan dat .. Parelli, weet je wel.. :P

Weet niet of ik nog een antwoord verwachtte op die pb, herinner me wel dat ik er eentje gestuurd heb :j Maakt niet uit :Y)

@ gerlindie : haha, dat zijn de echten hé, waarom iets doen wat je zelf niet wil :Y) ;)