[LO] Noah met Pessoa opbouwen na blessure

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

[LO] Noah met Pessoa opbouwen na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 11:48

Eindelijk weer eens een ITP topic van Noah :))
Naam: AR Noah el Nadir
Leeftijd: 13
Ras: Arabisch Volbloedpaard
Schofthoogte: 1.56

sinds half oktober heeft Noah bar weinig gedaan ivm een blessure aan zijn rechtervoorbeen. eerst 2 weken complete boxrust (enige stukje dat hij mocht lopen was van zijn stal naar de mini paddock die ik gemaakt had, en naar de poetsplaats), daarna stappen, stappen en nog eens stappen. Een week voor kerst kregen we te horen dat zijn been helemaal gezond is, en dat we mogen gaan draven :D

Ik probeer hem nu 2-3x per week aan de longe te trainen, en 3-4x onder het zadel (op dit moment is ons schema 10min stap, 5min draf, 5min stap, 5min draf, 5min stap, 10min draf, 10-15min stap). Ik merk dat hij onder het zadel af en toe nog wat moeite heeft met zijn balans houden in draf, dus we doen lekker rustig aan. Rechtsom loopt hij ohz nog een beetje moeilijk, buigt iets naar links, struikelt af en toe etc. maar ik heb het idee dat het aan de longe veel beter gaat. ik wil Bokt vragen om kritisch te kijken, en waar mogelijk tips voor het opbouwen te geven :)

stappen

draf links

draf rechts

We gaan op deze manier door met trainen, en misschien dat ik over een week of 6 (als we ook weer galopperen, balkjes draven, hij iets meer conditie heeft en zijn spieren wat losser zijn) de osteopaat laat komen om hem een duwtje in de rug ( :') ) te geven. We willen als hij goed loopt weer gaan lessen, en mijn doel voor 2013 is hem tussen de paarden gaan starten in de dressuur!

VERAx

Re: [LO] Noah met Pessoa opbouwen na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:59

Ziet er goed uit Tam, hij loopt lekker! Heb het vast al vaker gezegd, maar je hebt een prachtig paardje :+:

mang

Re: [LO] Noah met Pessoa opbouwen na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:58

Hij loopt lekker! En super fijn dat hij niet meer kreupel is :D