Dag 2 van Horse-Event, kijk mee met Joolien en Maureen_95

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dag 2 van Horse-Event, kijk mee met Joolien en Maureen_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:05

Kun je vandaag niet op HE zijn, kijk hier dan met ons mee. Wij zullen live updates plaatsen over deze dag! Groetjes van Joolien en Maureen!

_Balou

Re: Dag 2 van Horse-Event, kijk mee met Joolien en Maureen_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:49

Leuk, ik volg!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:51

Stippie!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:00

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Maureen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:27

Het is nog even wennen en zoeken op het grote uitgestrekte terrein en er is zoveel te zien. Maar we hebben inmiddels twee clinics gehad.
Als eerste zijn we gaan kijken bij de fokkerijwereld, we waren allebei nieuwsgierig naar de Akhalteke(respect als je het goed uit kan spreken, Joolien kan het nog steeds niet) en er waren twee paarden in de ring aanwezig. Dit waren twee halfbroertjes van elkaar, al was dat niet te zien door de verschillende manieren van trainen. Het ene paard is actief in de endurance en het andere paard in de dressuur. Hierin werd dan ook een korte introductie van gegeven. Vooraf werd aangegeven dat de Akhalteke erg veelzijdig is, en dat hebben ze in 15 minuten al goed laten zien. De paarden waren ontzettend braaf en vooral ook rustig en niet onder de indruk van het publiek. Beide paarden waren een goed visitekaartje voor het ras.

Straks zal ik meer vertellen over de clinic over teugeldrukmeting van Imke Schellekens-Bartels!
Foto's volgen asap!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:34

Have fun dames !

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:39

Have fun meiden! Ik volg jullie, ben gisteren geweest :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:42

Hierbij dus de foto's :D

Dit is de Akhal-Theke waar endurance mee gereden wordt:
Afbeelding

En dit is de ander. Je kan zien dat ze qua spierbouw heel verschillend zijn.
Afbeelding

Voor de oplettende dames en heren onder ons. Op de tweede foto zie je dat het paard een touw om zijn nek heeft. Dit is een sieraad die ze bij de Akhal-Teke om hadden. Het is dus geen hulpteugel. :)

Afbeelding

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:18

wij zijn er ook . overal gezellig MAAR....als er iemand een witte Samsung Galaxy Core heeft gevonden ....wil je deze AUB bij de ingang inleveren.... Dank je wel
Veel Plezier allemaal

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:24

parador schreef:
wij zijn er ook . overal gezellig MAAR....als er iemand een witte Samsung Galaxy Core heeft gevonden ....wil je deze AUB bij de ingang inleveren.... Dank je wel
Veel Plezier allemaal

Die zul je nooit meer terug zien ben ik bang. -O- Wat een domper op zo'n dag.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:41

KimD schreef:
parador schreef:
Veel Plezier allemaal

Idd :=

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:23

Ja, ik volg ook! Leuk zo'n live verslagtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:44

Zo daar zijn we weer. Het weer zit mee vandaag, het zonnetje breek door en zojuist hebben we Tristan Tucker mogen bewonderen in de Indoor piste.
Hij vertaalde paardengedrag naar mensengedrag door op een hilarische manier een paar mensen uit te nodigen in de ring. Enthousiast staken een aantal dames hun hand op en met vol enthousiasme volgde ze Tristan al galopperend, wijkend en dravend door de baan.
Daarna trok hij onvrijwillig een dame uit het publiek en kreeg hij de lachers op zijn hand door dolenthousiast door het publiek te rennen, te high-fiven en te knuffelen, iets wat zij na moest doen, en uiteraard deed ze dat niet met volle overtuiging. Zo kon je zien dat de eerste groep enthousiast en gewillig zijn leiding volgden terwijl deze dame wat schuchter en onzeker achter hem aan kwam, iets wat je vaak ook bij paarden ziet, de ene volgt zonder twijfelen, de andere moet overtuigd worden.
Daarna begon hij zijn clinic waar ik op een later moment nog op terug zal komen, wel kan ik alvast vertellen dat het ontzettend leuk was om hem wederom bezig te zien.

Daarna konden we eindelijk van het zonnetje gaan genieten en zijn we bij Marlene Nootenboom geweest, zij gaf een clinic over bewust wedstrijd rijden. Marlene is ook actief op bokt onder de naam Zooist.

De drie combinaties waren uitgekozen via bokt, Marlene kende deze combinaties dus nog niet. Het doel van bewust wedstrijd rijden is om meer bewust te zijn van je rijden en meer te kunnen focussen op gevoel. Alle drie de dames keken naar de schitterend ingevlochten manen van hun paard, voornamelijk bij Imke was dit duidelijk te zien. Marlene vroeg Imke een paar keer weg te rijden in draf en daarbij moest ze naar beneden kijken. Daarna vroeg Marlene haar nog een keer weg te rijden maar hierbij moest ze rechtop zitten en kijken waar ze heen ging. En zowaar begon haar paard duidelijk beter en ruimer te draven. Dit was een sprekend voorbeeld voor een kleine aanpassing in de houding van de ruiter en hoe dat reflecteerd op het paard. Zo waren er nog een paar voorbeelden waarin duidelijk verschil te zien was en hier genoot Marlene duidelijk van want ze begon steeds enthousiaster te praten.

Ook was er een mooi verschil te zien bij Gina en haar haflinger, zij kreeg dezelfde opdracht als Imke en waar haar pony in het begin wat krabbelend een middendraf toonde werd hij na een aantal keer herhalen steeds ruimer.
Nienke haar paard mocht meer voorwaarts zijn, en daar had Marlene ook een slimme oplossing voor. Nienke moest haar paard een paar passen middengalop vragen, van punt tot punt. In de eerste instantie had ze hier 6 galopsprongen. Nu was het de uitdaging om hier 5 galopsprongen van te maken en na twee keer lukte dit ook. Hierna mocht ze weer terug naar de draf en meteen was haar paard meer voorwaarts en actiever. Een snelle oplossing werd getoond.

Nu gauw eten, straks vervolgen we met een interview met Alice Zijlstra en gaan we onder andere kijken naar een eventing clinic.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:06

Hier weer wat foto's!

De clinic van Tristan Tucker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:22

Hier de foto's van Marlene Nootenboom:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groepsfoto!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:35

De dag is voorbij gevlogen, moe ne voldaan hang ik nog even in de boktlounge om nog een klein verslag te doen.

Om half vier hebben we gekeken bij de Eventing clinic. Hier hadden we wat spektakel verwacht, maar dat viel mee. Het ging voornamelijk over de basis en wat een eventing paard nodig heeft om een goed eventingpaard te worden. Gert Lourens legde het fijn uit en Brigitte stuurde haar zwarte galopmonster kundig rond. Het paard galoppeerde zeer fijn rond en keek nergens van op of om. Een leukebijkomstigheid in de clinic was, dat Brigitte haar paard traint met een hartstlagmeter. Zo kan ze zien of hij goed herstelt na een stuk galop. Mooi was te zien dat dit paard topfit is, ze had een flink stuk gegaloppeerd waarna de hartslag 159 was, maar na nauwelijks een minuut was deze alweer gedaald naar 114. Het paard herstelde dus heel vlot.
Ondanks dat het niet zo spectaculair was, was het toch leerzaam om te zien en kregen we een goede indruk wat eventing nu is en wat voor paard hiervoor mogelijk geschikt is.

Er staan ontzettend veel stands, maar welke er voor mij uitsprong is de stand van Horse en Country. Dit is een Nederlandse paardenzender die 24 uur per dag paardgerelateerde programma's uitzendt zoals sportregistraties, informatieve verzorging-en rassenprogramma's, Penny-tv, aan de bak met Annemarie, een programma over Annemarie van der Toorn en nog veel meer. Wij hadden er allebei nog nooit van gehoord terwijl er al 3,5 miljoen mensen kijken. Maar gauw thuis eens kijken of wij dit ook kunnen ontvangen bij onze provider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:43

Een speciaal woord voor bokker Janneke, zij deed met haar reus Copper(slechts 1.80 mtr) mee aan de clinic van Lammert Haanstra in samenwerking met de houding-en zitcoach, er werd dus gewerkt aan haar zit. Zij vond het ontzettend spannend omdat ze Copper nog maar net heeft, maar uiteindelijk heeft ze het super gedaan. Helaas was er maar weinig tijd om de clinic echt te doen, maar toch heeft ze veel geleerd. Petje af voor Janneke.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:05

Ik deed mee aan de Bokt clinic Bewust wedstrijd rijden. Het was erg leuk en zeer leerzaam.
Veel bruikbare tips gekregen van Marlene, waar ik zeker mee verder ga trainen.

Bedankt iedereen voor de leuke en gezellige dag! :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:31

Super gedaan dames!!!! +:)+
Mooie duidelijke foto's en fijn te lezen verslagen :j
Jullie weten de sfeer goed neer te zetten, erg leuk!

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:14

KimD schreef:
parador schreef:
Veel Plezier allemaal

Gelukkig heeft de vinder de telefoon teruggebracht bij het secretariaat....Kon ons helaas niet vertellen wie de eerlijke vinder was, jammer maar helaas.
dus mijn dochter was helemaal blij...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:15

Wat fijn dat de telefoon weer gevonden is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:22

Wauw, wat een leuk stukje Jolien! Thanks!!

Ik vond het enorm spannend waardoor mijn paard het ook spannend vond :+ . Maar ondanks dat hebben we een hele leuke dag gehad en hij is zeker voor herhaling vatbaar! *\o/*

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:31

Ik ben erg benieuwd naar het interview met Alice :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:03

JorisDy schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het interview met Alice :)

Die komt zo snel mogelijk op de nieuwspagina! :)
Ben net thuis, ben echt helemaal kapot. :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:06

Ik ben vandaag volgens mij door Maureen en door een andere bokker op een selfie gezet in de boktlounge :P