Afgelopen maandag was ze niet helemaal rad, dus ik balen, niet alleen om HE, maar vooral om Sjol.
Van bokt mocht ik eventueel ook Toobs meenemen, als... Maar dat was gelukkig niet nodig.
De demo waar ze zaterdags aan mee zou doen van het Fjorden Brabant hebben we wel direct maandag al afgezegd,
tonnen race en vlaggen race vond ik geen optie met paard dat op maandag niet lekker liep.
Gisteren even gekeken of ze goed liep en ja hoor, ze was rad

Favourite foto van vandaag die ik tot nu toe heb gehad (mocht er nog iemand foto's hebben, hou me aanbevolen

Sjol die even wacht op de andere paarden waarvan er een paar wat aarzelen.

Vanochten om 6 uur scharrelde ik al op stal rond, paarden voeren en laden.
Sjol sjokte zoals altijd gewoon de trailer op, klaar voor haar dagje uit.
Nou kan Sjol best de hele dag op de trailer staan, maar met de 28 graden die voorspeld werd, had ik stalletje gehuurd.
Met het heenbrengen van Sjol zag ik Jauke nog voorbij wandelen.
Zoals het echte fjord betaamd zat neus meteen aan de grond in nieuwe stal, er lag stro

Naar de bokt lounge om me te melden en even kennis te maken, dus diverse bokt leden en mod's ontmoet.
Omdat er dan wat tijd over is ga je het neefje van je andere paard nog even bekijken.
Want zoveel knabstruppers zijn er niet in NL, al helemaal niet original knabbi's.
Uiteindelijk te paard, naar de inrij ring, waar al snel de 3 mede trail ruiters zich melden.
De clinic was erg leuk, ook volgens Sjol.
Die zoals iemand anders al vermelde de balkjes die we in jog (draf) moesten doen, zag als jolige hindernis
en bedacht had dat we misschien wel gingen springen of crossen.
Heb Sjol toen even in haar oor moeten fluisteren dat ze dat niet meer mocht...... maar wel trail mocht!
De eerste keer gingen we nog wel in draf.

Daarna gingen we pionen slalommen, waar Sjol ook vrolijk dwars over een pion heen banjerde.
Geen wonder dat ik laatste bij ons vaardigheids debuut zoveel ballen had, ze vind het gewoon leuk ze te pletten!
(of zou het toch mijn gebrek aan stuurkunst zijn

Wat ook niet mee valt is je Z pony aan het verstand punniken dat je niet rechtdoor achterwaarts wil.
Dus datgene wat je al die jaren wou, kaarsrecht naar achteren, gooi je overboord en je wil een haakse hoek.
Na wat balken gerammel ging dan toch sjol ook achterwaarts het hoekje om.
Paulette legde duidelijk uit dat je net als met trailer rijden andersom moest denken met sturen.
Angela demonstreerde alle hindernissen voordat we ze gingen rijden, dat was wel ideaal, anders had ik denk ik
geprobeert achterstevoren door het touw hek te komen.
Helaas het touwtje net niet op kunnen hangen, stonden net stapje te ver naar achteren.

Helaas is de tijd zo om met een half uurtje, dus voor we het wisten, zaten wel al bij de laatste hindernis.
Dat was in een vierkant 360 graden omdraaien en er weer uit.
Helaas was toen de tijd om, had graag nog willen proberen zijwaarts over balk te gaan.
Omdat we alle 4 van te voren al hadden bedacht ook door de waterbak te willen, verlieten we met zijn allen,
via de waterbak het terein.
Nog maals Sjol in de waterbak.

Sjol moest vervolgens zich nog ergens melden, waar ze zich toppie gedroeg, helemaal zen (ging nog net niet liggen slapen)
was zo ongeveer geen beweging meer in te krijgen.
In afwachting van wat komen gaat, Fjorden Paard en Akal Teke.

Nou moet je Sjol ook altijd wel overtuigen van je bedoelingen anders gaat ze het echt niet voor je doen.
Maar dit was wel hilarisch, kwam echt geen beweging meer in.

Sjol gaat namelijk als madam er geen zin in heeft echt niet bewegen als je met een haltertouwtje wappert.
Al helemaal niet als je dat niet overtuigend brengt.
En een pion? Ach.. we hadden er net nog 1 omver gereden, in de paddock staan ze en op de straat ook.
Fjord met desintresse? Nee hoor, gewoon 1 die heeft geleerd dat als je je niet druk hoeft te maken je
dat ook vooral niet moet doen.
Niet het ideale test subject geloof ik

Bokt dankje wel! Voor de clinic, wat heel erg leuk, Sjol vond het ook prachtig.
Heb nog een poging gedaan me af te melden na de clinic en de demo, maar diegene die het vroeg,
kon ik niet meer vinden. Bij deze alsnog bedankt!!!!
Sjol weer op stal gezet en nog lekkere impuls aankoop gedaan, zag ineens barokke hoofdstellen..
Viel in de catagorie must haves... Had Toobs er al jaren 1 beloofd.
Tja, en toen nog iets mafs gedaan...
Er zat een kaartjes controleur bij de inrij ring, die nog nooit had paard gereden.
Jullie raden het al...
Die moest op Sjol, dus aan halster 2 touwtjes geknoopt, capje onder mijn arm.
En gaan met die banaan.
Wel stoer! zonder zadel heeft hij zelfs 2 x stukje gedraafd (aan de hand uiteraard in sukkeldrafje).
Is bewijs van in de vorm van foto's bij zijn mede controleurs, niet bij mij.
Uiteindelijk was ik om half 10 thuis, maar heerlijk dagje gehad!
Voor de overige trail clinic deelnemers, foto's, mag je hebben, moet je ze even opslaan op je eigen computer.
Zijn er maar een paar.
(blijven ca 2 wkn online, dan haal ik ze eraf, staan momenteel 2 mappen als ik meer foto's krijg plaats ik
die er bij.)
https://picasaweb.google.com/Sjolvir