[FOTO] Eerste impressie zaterdag.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

[FOTO] Eerste impressie zaterdag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 00:12

Hoihoi!

Vandaag naar HE geweest en natuurlijk niet zonder mijn camera. Hier wat fotos van mij, er komen er nog meer maar die moet ik allemaal nog uitzoeken. Ik heb voor het gemak even gauw een paar fotos van wat ik heb bezocht bewerkt en verkleind om te plaatsen!

We begonnen met het terrein te verkennen, gratis tasjes en tijdschriften ophalen. Bij de NHB piste kwamen we erg gave westernpaarden en IJslanders tegen. Deze gingen hier een clinic rijden.
1. Een close-up van 1 van de westernpaarden
Afbeelding

2. De onwijs snelle telgang van de IJslander
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... vent-2.jpg

Daarna liepen we terug naar de Bit piste.
3. Hier was er op dat moment de Working Equitation!
Afbeelding

4.
Afbeelding

We bleven hier wachten op het Rassendefilé. Ondertussen kwamen er natuurlijk meer clinics/shows voorbij!
5. NHB Deurne.
Afbeelding
6.
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... vent-6.jpg

Ook Patrick van der Meer verscheen in de ring, met zijn Zippo!
7. Stapje
Afbeelding

8. Close-up van Uzzo
Afbeelding

En toen was het tijd voor het Rassendefilé!
9. Tennessee Walking Horse
Afbeelding

10. Frederiksborger
Afbeelding

Na het rassendefilé teruggelopen naar de Showhal om daar te wachten op het NK Freestyle. Bokker Marloes deed hier aan mee. Maar voordat zij aan de beurt was, stond Clemence Faivre nog het een en ander te vertellen en te laten zien met haar pony.
11.
Afbeelding

Het NK Freestyle, Bokker Marloes met haar Haflinger Sanne!
12.
Afbeelding

13.
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... ent-14.jpg

Tegen die tijd had ik nog geen Bokt sticker, die moest ik natuurlijk wel hebben! In de Boktlounge zat Patrick van der Meer het een en ander te vertellen over de Dressuur.
14.
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... ent-15.jpg

Daarna alvast een mooi plekje opgezocht bij de Bit Piste voor de laatste shows. Hier 2 fotos van de voltigeheren, ik vond ze niet heel bijzonder maar ik houd ik niet echt van voltige :)
15.
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... ent-16.jpg

16. Klein jochie op een grote Groninger hengst!
Afbeelding

De riddershow! Wat een leuke show was dat zeg!
17.
Afbeelding

18.
http://i344.photobucket.com/albums/p336 ... ent-19.jpg

19.
Afbeelding

Daarna een clinic van Adelinde Cornelissen. Zij ging springen!
20. Balken kunnen wel heel hard bijten :D
Afbeelding

En afsluiter van de dag, Clemence Faivre. Prachtige show, helaas duurde het maar een klein kwartiertje.
21.
Afbeelding

Dat was het voor nu, wellicht komen er later nog meer fotos online!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 11-09-12 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Ludique96

Re: Eerste impressie zaterdag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:15

Prachtige foto's! :)

stefan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:23

Super mooie foto's was er graag heen gegaan alleen wist ik het iets te laat en daardoor had ik al andere dingen gepland.
hopelijk volgend jaar wel erheen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:36

Mooie serie van de dag, en die eerste is gelijk mn favoriet, sterk beeld zeg! :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:24

Zeker leuke impressie!

Nummer 1 is Scorpio, een AV hengst, in eigendom van Krista Sterenburg, erg gaaf paard ja :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 09:14

corine1981 schreef:
Zeker leuke impressie!

Nummer 1 is Scorpio, een AV hengst, in eigendom van Krista Sterenburg, erg gaaf paard ja :)

Okee, dank je!

Eline: Eerste vind ik zelf ook erg gaaf ja, was even sleutelen hoe ik die wilde bewerken maar toch goed gelukt zo :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:48

Wat een super gave foto's heb je er tussen zitten zge!! heeel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:54

Gave foto's zeg! Typisch dat er op de foto's van NHB Deurne rijtechnisch behoorlijk wat mist _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 15:15

Joolien schreef:
Gave foto's zeg! Typisch dat er op de foto's van NHB Deurne rijtechnisch behoorlijk wat mist _O-

Er liep er 1 tussen op een vos, werkelijk. Die probeerde de kin volgens mij dóór de borst van het paard te trekken :=
Geen goed visitekaartje dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:56

Marjoow schreef:
Joolien schreef:

Er liep er 1 tussen op een vos, werkelijk. Die probeerde de kin volgens mij dóór de borst van het paard te trekken :=
Geen goed visitekaartje dus...

Pfff ze zijn weer lekker bezig :')

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:40

Wauw die eerste! En die close up van uzzo

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:41

Was niet Uzzo, maar Zippo :P

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:53

Joolien schreef:

Viel mij ook al op; wat een dramatische foto's! Trek maar in de krul.. -:(-
En eerlijk gezegd vind ik de WE foto's ook geen reclame voor de Working Equitation.. 1e foto: Paard tegen het bit, been van de ruiter ligt bijna op het kruis.....zo rijdt je geen zijgang. 2e foto: doorgeslagen stang, half open paardenmond...... Ik weet het, het zijn moment opnames dus jammer dat juist deze foto's hier staan, ik hoop dat er betere momenten waren!

Ik ben nu al blij dat ik niet ben gegaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:03

ElCid schreef:
Joolien schreef:

En eerlijk gezegd vind ik de WE foto's ook geen reclame voor de Working Equitation.. 1e foto: Paard tegen het bit, been van de ruiter ligt bijna op het kruis.....zo rijdt je geen zijgang. 2e foto: doorgeslagen stang, half open paardenmond...... Ik weet het, het zijn moment opnames dus jammer dat juist deze foto's hier staan, ik hoop dat er betere momenten waren!

Breek me de bek...

Maar ts, we zullen je topic niet verzieken, je hebt mooie foto's gemaakt :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:06

die zittende pony... is die nou in een extreme 'overconditie' of vertekend het beeld (heel) erg?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 16:56

ElCid schreef:
Joolien schreef:

Beetje jammer van dit commentaar weer. Het gaat hier natuurlijk ten eerste helemaal niet om hoe de ruiters rijden, maar om de fotos die ik heb gemaakt. Zo ver open staat de paardenmond niet, er liep er 1 tussen, die foto wil ik je wel PB'en maar daar stond de mond de hele tijd van open. Ik wil jou nog wel eens een paard in galop zijwaarts langs zo'n balk zien sturen, denk dat je dan ook je been aardig naar achteren moet leggen.
En het "in de krul trekken" wat jij ziet, dat is ook wat je opmaakt uit deze foto, de ruiter op het bruine dressuurpaard zonder S&T reed erg vriendelijk en ontspannen. De foto van de vos zet ik hier maar niet neer, want dan komt er ook veel gezeik over.

Als je de wijze van rijden echt daadwerkelijk wilt gaan beoordelen, dan stel ik voor dat je het of live doet, of dat je eerst eens meer beeldmateriaal gaat verzamelen. Van 1 foto kun je niet beoordelen hoe een paard gereden word imo.

Weetje, overal is wel commentaar op te geven, maar wat heeft dit voor nut? Ja je kan even lekker je gal spuwen op mijn fotos, waarom zou je? Zonde van je tijd, want de ruiters zullen het toch niet lezen (noch begrijpen, het waren volgens mij Duitsers).

Amaris schreef:
die zittende pony... is die nou in een extreme 'overconditie' of vertekend het beeld (heel) erg?

Ik denk dat die wel een beetje te dik was, maar niet extreem.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:13

Amaris schreef:

Het beeld vertekend, ik zie dat ook bij mijn eigen paard, kijk maar:

staand
zittend

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 17:18

Amable schreef:
Amaris schreef:

Het beeld vertekend, ik zie dat ook bij mijn eigen paard, kijk maar:

staand
zittend

Geen optimale vergelijking, Jauke heeft hier wel degelijk een beetje overgewicht :P Maar het vertekend wel, deze pony mag misschien wel iets afvallen, maar niet extreem.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:21

Een beetje, maar niet zo propperig als op de zitfoto, daar is het echt een propje :o
Heb evt ook deze vergelijking nog :+
zittend
staand

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 17:21

Nee het vertekend wel inderdaad :P haha!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:01

@ Marjoow; vandaar ook mijn opmerking dat het momentopnamen zijn; ik weet hoe de Duitser op de 1e WE foto rijd; netjes! Maar op die foto komt het gewoon niet zo netjes over; dus een momentopname wat dus ook, zoals ik schreef bij de rest aan de orde kan zijn. Dus niet meteen zo boos reageren, je maakt het erger dan het is.

Mijn paard zijwaarts rijden doe ik overigens hoofdzakelijk op gewichtshulpen en met neckreining, en met heel weinig been, maar dat is ook maar weer net hoe je het jezelf en je paard heb aangeleerd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 19:12

ElCid schreef:
@ Marjoow; vandaar ook mijn opmerking dat het momentopnamen zijn; ik weet hoe de Duitser op de 1e WE foto rijd; netjes! Maar op die foto komt het gewoon niet zo netjes over; dus een momentopname wat dus ook, zoals ik schreef bij de rest aan de orde kan zijn. Dus niet meteen zo boos reageren, je maakt het erger dan het is.

Mijn paard zijwaarts rijden doe ik overigens hoofdzakelijk op gewichtshulpen en met neckreining, en met heel weinig been, maar dat is ook maar weer net hoe je het jezelf en je paard heb aangeleerd.

Ik vind het gewoon jammer dat er rijtechnisch commentaar gegeven word op fotos die met een ander doel gemaakt zijn

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:38

Mooi hoor ;) !

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:14

[quote="Marjoow"]1. Een close-up van 1 van de westernpaarden
Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 wat een onwijs gave foto is dit zeg!!! Ik ben helemaal trots om mijn knappe vent Scorpio zo te zien!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:15

Je hebt ook wel een retegaaf paard!