Zuidlaardermarkt 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:33

Merexa schreef:
Maar bijna alle paarden op stal waren over de zeik. Snuiven, knorren en bokken. Alsof ze nog nooit een shet hadden gezien :oo


Ohh fijn dat ik niet de enige ben.
En was vorige week een shetlander keuring bij ons op stal (daar staan orspronkelijk alleen paarden van 1.60 en hoger)
Nahh, ze waren praktisch allemaal bang voor die kleintjes. Ik had echt zoiets van. Rustig aan, dat zijn ook maar gewoon paarden alleen dan kleiner :')

Veel plezier van je knappe dame Romee_Sifra <3 _/-\o_

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:38

Een shetlander an sich vinden die van mij niet gek, een shettie met een zebradeken daarentegen....!
_O-

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:01

Mijn pony liep rechtstreeks de sloot in toen ze bonte Shetlanders zag {:}

Edit: ergste is dat het zelf welshje us dus zoveel groter is ze niet

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:38

Nynkster schreef:
Mijn pony liep rechtstreeks de sloot in toen ze bonte Shetlanders zag {:}

Edit: ergste is dat het zelf welshje us dus zoveel groter is ze niet


_O-

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:10

Ohh jeetje Nynkster _O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:51

Nynkster schreef:
Mijn pony liep rechtstreeks de sloot in toen ze bonte Shetlanders zag {:}

Edit: ergste is dat het zelf welshje us dus zoveel groter is ze niet


Ow, dit vind ik wel echt hilarisch! Ken veel grote paarden die bang voor shetties zijn. Maar welshjes... ach gossie!

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:02

Voordeel wel dat als je op een shetlander in de bak reed is dat je altijd voorrang had, die paarden stonden spontaan stil als je dichtbij kwam

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:05

Haha prachtig Amber_anne.

Wij hadden bij een keer bij een fotomeeting onze mini mee, die was juist bang voor de grote paarden, lijkt me ook best intimiderend voor zo'n kleintje tussen al die groten.

Gevoelsmatig leek het wel alsof ik een trekpaard had aan het einde van het touw. Onvoorstelbaar hoeveel kracht die kleintjes kunnen hebben.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:07

Namira542 schreef:
Haha prachtig Amber_anne.

Wij hadden bij een keer bij een fotomeeting onze mini mee, die was juist bang voor de grote paarden, lijkt me ook best intimiderend voor zo'n kleintje tussen al die groten.

Gevoelsmatig leek het wel alsof ik een trekpaard had aan het einde van het touw. Onvoorstelbaar hoeveel kracht die kleintjes kunnen hebben.


Ben wel is plat op de grond getrokken door een mini die er daarna vrolijk vandoor ging, is me met een grote nooit gebeurd dus weet precies wat je bedoelt

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:19

Clowns zijn het :+
Gisteravond heb ik ze weer geborsteld. Het vosje vind het allemaal wel fijn op zich maar die appie stampt en schraapt zodra ik mij om keer. Aandacht eiser. :') Prachtig dit. Zei ook tegen stalgenootjes: Als ze groter waren geweest had ik een probleem gehad.
Maar ze laten zich ook al door anderen pakken in de paddock :D

Een kennis van een collega van mij heeft 2 ezels gekocht trouwens. Zag ook een bonte die ik wel heel gaaf vond.
Maar ik las ook weer wat over PRE's/Lusitanos. Heb er een paar gezien maar was ook al vroeg weer weg, maar ben er niet eens wezen kijken al heb ik er zelf 1. Vorig jaar was er ook een clubje waar van alles aan mankeerde en dan durfden ze nog belachelijke prijzen te vragen van 12.000euro of meer. Schandalig gewoon..
Daar kun je bij een fokker een hele leuke van kopen waar je de kans hebt om te keuren en te proefrijden.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:39

Skippy01 schreef:
Nynkster schreef:
Mijn pony liep rechtstreeks de sloot in toen ze bonte Shetlanders zag {:}

Edit: ergste is dat het zelf welshje us dus zoveel groter is ze niet


Ow, dit vind ik wel echt hilarisch! Ken veel grote paarden die bang voor shetties zijn. Maar welshjes... ach gossie!


Ja ze kunnen er wat van die welshjes.... waren gewoon rustig aan het droogmennen en toen kwam zon bont shet veulentje naar het hek gerend om te kijken. Lina deed alsof ze door de dood achtervolgd werd 8-)

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:43

Mini's zijn eng maar dat vinden ze al gauw leuk speelgoed. Een ezel daar in tegen zorgde ervoor dat mijn paard in blinde paniek ging, enige keer dat ik eraf gevallen ben :+

Ezel brak los en rende ineens achter hem aan, balken, ja dat was een succes! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:53

mvdbijl schreef:
Mini's zijn eng maar dat vinden ze al gauw leuk speelgoed. Een ezel daar in tegen zorgde ervoor dat mijn paard in blinde paniek ging, enige keer dat ik eraf gevallen ben :+

Ezel brak los en rende ineens achter hem aan, balken, ja dat was een succes! :')

Ja Maar balken is ook poedersuiker dus ik snap hem wel :')

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:27

Spaansepony schreef:
Melissa1996 schreef:
Weet iemand toevallig wat info van deze? Hengst? Merrie?

[ [url=m/6r3x6e.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die lijkt verdacht veel op mijn oude pony die ik vorige maand heb laten slachten via kennis! :(
Merrie, niet lief naar andere dieren, ouder dier, mager.
Iemand meer gezien over deze pony?



Eigenlijk OT, maar toch een vraag. Ben ik de enige die in de quotes geen foto's ziet, maar alleen urls? Is dat soms ergens in te stellen? Ik vind het namelijk knap onhandig.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:31

Hevonen schreef:
Eigenlijk OT, maar toch een vraag. Ben ik de enige die in de quotes geen foto's ziet, maar alleen urls? Is dat soms ergens in te stellen? Ik vind het namelijk knap onhandig.

Of de [img] tag? dat is om de belasting in de topics wat te verminderen. Je kan ze dus zelf openkliken als het goed is.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:36

ik kan de links ook niet zien, is idd lastig

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:20

Ik ook niet en dan moet je 10 pagina's terug zoeken naar de foto

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:45

Dat vind ik idd ook lastig, kan de foto niet aanklikken om te zien om welk paard het gaat, en heb geen idee welke pagina het dier staat..

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:14

@Hevonen, ik ook sindskort. Erg irritant.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:56

Winged schreef:
Hevonen schreef:
Eigenlijk OT, maar toch een vraag. Ben ik de enige die in de quotes geen foto's ziet, maar alleen urls? Is dat soms ergens in te stellen? Ik vind het namelijk knap onhandig.

Of de [img] tag? dat is om de belasting in de topics wat te verminderen. Je kan ze dus zelf openkliken als het goed is.


Dat werkt niet. Kan ze niet openklikken. En copy-paste werkt ook niet omdat de foto's binnen bokt staan, daardoor moet je binnen het boktprotocol blijven.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:08

De vos,de zwarte, en het moorkopschimmel veulen zijn met ons naar huis gegaan.

We hebben een zwart bonte verkocht en een roodschimmeltje is ook direct weer verkocht.

Afbeelding

Afbeelding

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:21

Nicje87 schreef:
[ [url=m/i2ZLa0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Schandalig. Arm ding nog drachtig ook!

Nou zo eentje staat er bij ons ook in de buurt komt vd markt in wanrooij en proberen haar ook te dekken en tot ramp van overmate wordt ze nog bereden ook. Snap niet dat diegene die deze paarden zo fokt ze niet direct laat inslapen. Sorry

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:00

Ik ben benieuwd of er toevallig bokkers zijn die deze hebben mee genomen? :D

Ik was verliefd geworden op deze KPWN merrie, van 9 volgensmij. (Stond naast een paardje die behoorlijk weefde).
Afbeelding

En een vriendin van mij vond deze heel erg leuk. Is ook al eerder gedeeld in dit topic volgensmij. 2/2,5 jarige merrie, dressuurgefokt. (Ze stond er alleen wel héél rustig bij vond ik zelf :') )
Afbeelding
Afbeelding

En ook deze groep vonden we heel erg leuk. We konden alleen de handelaar niet vinden haha.
Afbeelding

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:23

bentefoto schreef:
Ik ben benieuwd of er toevallig bokkers zijn die deze hebben mee genomen? :D

Ik was verliefd geworden op deze KPWN merrie, van 9 volgensmij. (Stond naast een paardje die behoorlijk weefde).
[ [url=m/3VwTzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een vriendin van mij vond deze heel erg leuk. Is ook al eerder gedeeld in dit topic volgensmij. 2/2,5 jarige merrie, dressuurgefokt. (Ze stond er alleen wel héél rustig bij vond ik zelf :') )
[ [url=m/lcY6NC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GN5nB6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ook deze groep vonden we heel erg leuk. We konden alleen de handelaar niet vinden haha.
[ [url=m/UWy9T1.jpg]Afbeelding[/url] ]


De paarden van de bovenste 2 foto’s zijn, voor zover ik weet, weer mee terug gegaan. Ten tijde dat die groep terug ingeladen werd stonden ze er in ieder geval nog.

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:32

Buffelduke schreef:
bentefoto schreef:
Ik ben benieuwd of er toevallig bokkers zijn die deze hebben mee genomen? :D

Ik was verliefd geworden op deze KPWN merrie, van 9 volgensmij. (Stond naast een paardje die behoorlijk weefde).
[ [url=m/3VwTzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een vriendin van mij vond deze heel erg leuk. Is ook al eerder gedeeld in dit topic volgensmij. 2/2,5 jarige merrie, dressuurgefokt. (Ze stond er alleen wel héél rustig bij vond ik zelf :') )
[ [url=m/lcY6NC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GN5nB6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ook deze groep vonden we heel erg leuk. We konden alleen de handelaar niet vinden haha.
[ [url=m/UWy9T1.jpg]Afbeelding[/url] ]


De paarden van de bovenste 2 foto’s zijn, voor zover ik weet, weer mee terug gegaan. Ten tijde dat die groep terug ingeladen werd stonden ze er in ieder geval nog.


Oeh, weet iemand toevallig de naam van de handelaar van die 2 jarige vos?