Horse Event evalutatieverslag eenitraM

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Horse Event evalutatieverslag eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:26

Jup, i'm back! Wow! Waar moet ik beginnen? Ik begin bij het begin..

Ooit was er een meisje die mee heeft gedaan aan de Bokt prijsvraag; wat is de ideale clinic? En ja, nuchter en zo direct als ik ben heb een antwoord in gestuurd met als concrete zin: "De ideale clinic bestaat niet". Schijnbaar had ik gelijk, want een paar weken later kreeg ik te horen dat ik samen met nog een bokker VIP-kaarten had gewonnen voor Horse Event. Ik? Ik, die altijd (schijnbaar) choqueert met haar schrijfwijze, opmerkingen en reacties moet voor Bokt een verslag doen van Horse Event? OMG, waar beginnen ze aan..

En toen begon de stress. Shoot, hoe ga ik dit regelen met school, hoe kom ik in godsnaam veilig aan zonder eerst via Groningen te reizen en wie hoeft er op vrijdag niet te werken en/of naar school? School was een eitje, ik mocht vandaag 2 lessen missen, de treintijden staan op internet (Al hoewel... Ik ben eens in Den Haag terecht gekomen terwijl het in de planning stond om naar de Primark in Rotterdam te gaan en ook Haarlem heb ik gezien toen ik naar Hoofddorp moest). Gelukkig vroeg gisteravond een vriendin aan mij of ik wou daten vandaag. Zij was vrij en ik wist dat zij goed was met het OV. Dit moest een teken van boven zijn. Annya MOEST mee naar Horse Event.

Na het bepalen van de reistijden zag ik dat ik om half 6 echt uit bed moest. Maar ach, een paar wijntjes die avond van te voren en je slaapt als een roos zo zacht! De volgende morgen zaten wij om kwart over 6 op de fiets en om tien voor 7 zaten we al in de trein naar Arnhem. Laat Horse Event maar komen!

Thank God nogmaals is Annya geboren voor het OV en wij waren ruim op tijd op het terrein. Het mooie vond ik nog toen de buspendeljongen, die van het station in Deurne naar HE reed vroeg aan zijn passagiers of zij ook van de opleiding waren. "Nee, wij zijn VIPS!" Ooh, wat klinkt dat toch lekker. VIPS! Dat rolt er zo lekker uit haha!

Daar aangekomen hadden wij snel de benodigde bandjes en kaartjes om en per toeval stond daar op hetzelfde moment de andere Bokt-reporter, Bob1976.

En toen betraden wij het terrein:

"Slik".

* Doodse stilte *

"Eeeeh..."

Nog meer stilte.

"Jaaaa..."

"fiets, waar moeten we beginnen."

"Eerst dan maar bij het begin, het VIP-paviljoen."

Onderweg kregen wij eerst de schrik van ons leven. Ik dacht eerst aan het woord mutant.. Paarden in het formaat van een labrador als het niet kleiner is! Zo geweldig schattig!

Afbeelding

Het zoeken van de VIP-paviljoen was lastig, want wij kwamen als eerst terecht bij de bijeenkomst van het ondernemerschap. Ik zeg het je: MANNEN IN PAK, dáár krijg je het warm van! Uiteindelijk wel de goede plek gevonden waar wij koffie kregen en hier werd ons uitgelegd wat HE eigenlijk inhoudt. Na het kijken op de klok en de gedachte van 'je moet 15 updates plaatsen op Bokt' begon het me te kriebelen. Ik moet aan het werk want anders krijg ik het nooit rond.

Dus opzoek naar de Bokt-lounge. Opnieuw thank God voor de gave van Annya want alleen had ik het nooit gevonden. Op de Bokt-lounge was Bart en nog meer moderater aanwezig. (Ik hou het gewoon op het slechte excuses: Ik ben heeeeeel slecht in namen) Er werd me verteld hoe alles in elkaar steekt, wat de bedoeling was en hoe alles werkt. (En ja, nu gebruik in het andere slechte excuses: "We noemen het opstart problemen, morgen gaat het allemaal vanzelf")

Toen was het tijd om te beginnen. Het was bijna 11 uur rond die tijd vond het eerste interessante onderwerp plaats in de Bokt-Lounge: Het spuitje of de slacht - gegeven door Jolligirl met hulp van de assistente Oscar. Een zeer pijnlijk onderwerp voor de meeste bokkers. Maar ik ben er echt heilig van overtuigd dat dit de beste manier is.

Afbeelding

Na de presentatie van Jolligirl zijn wij even naar de grote Bit-piste geweest om de clinic te zien van Tineke Bartels.

Zij had Febe van Zwambagt en Lisanne Zoutendijk mee. Allebei 14 jaar en echt ongelofelijk wat voor niveau ze hebben! Febe heeft haar pony helemaal zelf opgeleid en is vorige week Nederlands kampioen Z2 geworden. Echt super om te zien hoe ver deze (eigenlijk nog hele jonge) meisjes al zijn. En door de goede training gaan ze ook nog heel ver komen! Zeer veel respect voor hun!

En toen was het tijd voor de clinic "van dressuur training tot wedstrijd" over het losrijden op wedstrijd.

Ik als statig en parmantige dressuuramazone was helemaal verdwaast om te horen dat ik niet de enige ben die last van spanning heeft op het losrijterrein. "Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, hoeveel ruiters zitten er nog voor me?", "Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, hoe laat is het?" Herkenbaar? Voor mij wel *schaamschaam*. Tijdens deze clinic werden er even rake opmerkingen geplaatst over hoe belangrijk het is dat jij je paard ontspant vlak voor de proef. Ik heb namelijk heel snel voor de proef dat ik ga rammelen met mijn sporen om het dier wat sneller te maken, maar dan ben je eigenlijk al te laat. Oefeningen zoals wijken mag je doen om het dier los te maken/aan het been te zetten maar NIET om het te verbeteren. In die tijd van losrijden tot aan de proef heeft het geen zin om je paard dat soort dingen nog te leren. Nog een voorbeeld werd aangekaart: Voor het gevoel ging het super, maar volgens de staatjes zag het er niet zo uit, of anders om. Herkenbaar? De mevrouw die de clinic gaf aan dat het handig is om je te laten filmen. Zo kun je zien of het gevoel overeen komt met het beeld.

Dus. Tijd om moeders te gaan ontwerpen die tegelijkertijd kunnen voorlezen en filmen. :+

Afbeelding

En dan was het tijd voor de lunch. Prima verzorgd! Al helemaal als jij je als paardenmeisje bevindt tussen de statige hoge knappe heren in superstrakke pakken. Dahm, wat smaakte die mann... eeeh, broodjes goed!

Afbeelding

En toen werd ik verliefd. En nee, ik heb me gedragen, en nee het was geen man in pak. Het was roze, met steentjes:

Afbeelding

Heel eerlijk; er gaat niets boven een Gelders paard, dat weet iedereen. Maar het rassendefilé was prachtig om te zien. 40 paardenrassen verzameld in de Bit-piste was een genot om naar te kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Ja, en Martine zou geen Martine zijn als zij haar nuchtere verstand laat spreken. Annya wou graag Clemence Faivre bekijken. Tot onze grootste schrik was dat pas de eind show in de BIT-piste om 17:40. Dus gingen we op zoek naar een alternatief. En ja hoor, Annya zou geen Annya zijn als zij ook niet de weg weet in het programmaboekje. Om 13:30 namen wij plaats in de Showhal waar Clemence Faivre een act opvoerde met als titel - Dansen in vrijheid met je paard, hoe doe je dat?

*Zucht*

Vrijheidsdressuur. WTF >;)

Eigenlijk is het gewoon bizar. Een beetje met de zweep zwaaien en hop het paard draait rondjes. Een keer klik-klik met de tong en het paard spring op de achterbenen de hele piste rond. Door het gerommel van het geluid, het geklik van Clemence en het ge-aaaawh van het publiek kon ik moeilijk verstaan hoe zij het paard heeft geleerd om op 2 benen rond te gaan huppelen. Dát kan niet met lief vragen zijn gebeurd en een koekje voor houden. En kunnen jullie mij dat ook leren? Als ik aan paardlief vraag of zij 5 meter naar rechts wil wijken met als beloning een zak brokjes gebeurd er he-le-maal niets. Please explain want ik ben enorm sceptisch over dit soort dingen.

Afbeelding

Afbeelding

Zo, dat is er uit :Y)

Terug naar het echte werk. Thema Trainer & pupil gegeven door Imke Schellekens-Bartels. En oooh, wat een droomvrouw is dat. Ge-wel-dige humor, heerlijk droog, supermooie/fijne stem en ook de looks. Wil je met me trouwen?

Imke zou eigenlijk het belang van goed contact tussen de trainer en de pupil Stephanie Kooijman uitleggen. Maar zoals het laatste nieuws is, heeft zij haar scheenbeen gebroken. Nu kwam er een vervangers en tjonge, wat kan die meid rijden. (Als je dit leest, je hoeft je niet te schamen! Jij bent de Gerard Joling onder de Toppers! Weg met je onzekerheid) Imke nam haar pupil als voorbeeld. De amazone had te kampen met onzekerheden. Imke speelde daar op in door juist de positiviteit naar boven te halen. Ook hadden zij een sportcoach benaderd wat uiteindelijk positieve resultaten heeft opgeleverd.

Afbeelding

En nu ben ik moe. Ik ben dood. Gaar. Langzaam aan het dood gaan.

Voorgaande jaren, toen Bokt ook al samenwerkte met HE had ik altijd zoiets van "Eeeh, ja.. Fijn voor je" Trekt mij totaal niet. Niets aan. Stom paardevolk. (Ja ik ben ook paardenvolk) :O

En nu ben ik er geweest. Alsnog, door de enorme moeheid, de verschrikkelijke reis en het geïrriteerd van mijn telefoon omdat deze steeds leeg was en er eigenlijk nergens een stopcontact aanwezig was, ben ik bijgedraaid.

Het is een ervaring! HE is zo enorm veelzijdig. En dat fijne sfeertje. De hoeveelheden verleidelijke koopjes. De lunch. (De mannen in pak).

Het terrein is immens. Mij is verteld dat het tegen de 16 hectare aan zat!

Bokt heeft het allemaal PRIMA geregeld! Het was eenmalig, maar zeker een dag om nooit meer te vergeten.

Bedankt voor het lezen,

Liefs Martine

[HE] eenitraM vanaf Horse Event

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:37

Leuk verslag heb je gemaakt. :j
Maar waar zijn alle toeschouwers gebleven :? Of leeft HE niet(meer)?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:43

Doma_clasica schreef:
Leuk verslag heb je gemaakt. :j
Maar waar zijn alle toeschouwers gebleven :? Of leeft HE niet(meer)?

Eeh. Het was niet de doelstelling om naar HE te gaan om toeschouwers te spotten volgensmij?! >;)

En waarom zou ik foto's gaan maken van toeschouwers? Het gaat immers om de paarden!

Cryssie

Re: Horse Event evalutatieverslag eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:09

Ik heb me kapot gelachen om je verslag. Van mij mag je het vaker doen!!! Echt heel leuk

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:11

Ik denk dat het niet als aanval was bedoeld, maar het lijkt op de fotos dat er weinig publiek was :).

Leuk verslag en leuke fotos! Klinkt allemaal hartstikke leuk, morgen ga ik het beleven :D.
Hoe zit het met internet op het terrein? Was het een beetje te doen?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 22:12

Mjetterd schreef:
Ik denk dat het niet als aanval was bedoeld, maar het lijkt op de fotos dat er weinig publiek was :).

Leuk verslag en leuke fotos! Klinkt allemaal hartstikke leuk, morgen ga ik het beleven :D.
Hoe zit het met internet op het terrein? Was het een beetje te doen?

Haha ik maak bewust geen foto's van publiek omdat dat gewoon niet de doelstelling is :=

Internet was k.ut. Heb alles vanaf mijn telefoon gedaan en om 13:00 was mijn telefoon leeg. Neem even een oplader mee! Je kunt trouwens in de medewerkerskantine je telefoon opladen.

gucci16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:18

Leuk verslag!
Alleen wel n beetje jaloers op je,die mannen in pak....had ik ook wel ff willen begluren ;)

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:20

Wat heb je een heerlijk verslag geschreven!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:26

Wat een leuk verslag! :j :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:29

Ondernemers voelen zich waarschijnlijk ook flink gevleid door je verslag, leuk geschreven Martine! :)

Vrijdag is altijd de rustigste dag op HE. Veel mensen die toch moeten werken of naar school moeten en daardoor liever een van de weekenddagen komen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:15

Oh Martine, heerlijk :') .. je bent geweldig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:16

Leuk verslag! :D
Leuk ook dat je bij mijn presentatie aanwezig ben geweest! :)

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 01:47

Whahaa martine... Je hebt het super geschreven dit stuk.. ook echt op de manier zoals ik je ken :p lekker nuchter en ongeremd.. toppiejj meis..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:40

Haha Martine :') wat een heerlijk verslag heb je geschreven :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:08

Leuk stuk! En jammer dat je het stukje van Amable niet hebt gezien over clickertraining, dat was een leuke aanvulling voor je geweest :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 13:04

Astaloca schreef:
Oh Martine, heerlijk :') .. je bent geweldig.

I know, I know O:)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:31

Wat schrijf jij ontzettend leuk en eerlijk ook. Lekker nuchter (tot de man in pak te zien is in ieder geval.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:49

_/-\o_ en dat halster <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:00

Misschien moet jij je eens verdiepen in operant conditioneren :)

Weten hoe een paard leert en waarom een paard iets doet, dat hoort toch bij paardenvolk :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:25

poes schreef:

Weten hoe een paard leert en waarom een paard iets doet, dat hoort toch bij paardenvolk :+

Heb ik je voor de schenen geschopt? Daar liggen mijn interesses niet.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:36

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:25

Dames, lees haar verhaal eens toch gewoon nuchter en niet zo serieus op alles. Niet iedereen vind alles leuk wat met paarden te maken heeft. Stelletje penny's.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:36

Wat een geweldig leuk en humoristisch verslag!
Alleen een beetje egoistisch, die mannen in pak niet willen delen met de thuisblijvers. :P
Had er toch graag een foto van gezien. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:48

eenitraM schreef:
poes schreef:

Heb ik je voor de schenen geschopt? Daar liggen mijn interesses niet.

Omdat ik je dom vind overkomen als je denkt dat je een paard enkel met dwang vrijheidsdressuur kunt leren :)

Het is juist superinteressant om te weten hoe een dier (en ook jij) leert, en dat kun je in ELKE situatie toepassen.

Je schopt mij niet voor de schenen hoor, maar als je denkt dat enkel dwang een goed middel is om wat aan te leren, dan doe je dat bij je paard mss wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:33

Poes, ik denk dat je het hele bericht te serieus leest en het cynisme er vergeet uit te pikken. Ik vind het ook jammer dat je nu iemand dom vind overkomen, iemand die stinkend zijn best heeft gedaan om een leuk verslag met een vleug cynisme en humor te schrijven voor de bokkers.