Ook Chara begint met aftellen! Duim mee!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odette_

Ook Chara begint met aftellen! Duim mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 09:17

En als het dan toch zo moge zijn dat het er twee worden, alsjeblieft niet twee uit één buik! :=

Laten we maar beginnen met Chara, daar ben ik 1000% zeker van dat ze drachtig is, niet gescand of iets dergelijks maar ik heb al twee drachten van haar meegemaakt en in januari maakte haar gedrag mij al duidelijk dat ze drachtig was.
Maar nu is het ook ontzettend duidelijk te zien en te voelen, de kleine is een relschopper als ik Chara d'r buik lekker aan het poetsen ben, is hij/zij het blijkbaar niet zo mee eens, maar van Chara mag ik niet stoppen :D
Afgelopen winter:
Afbeelding

Chara is mijn verzorgpony, maar ik mag praktisch alles met haar, ik ken haar ook al van jongs af aan. Ze heeft al twee veulentjes gehad, helaas is het vorig jaar mis gegaan.. De bevalling is helemaal goed gegaan, maar na overleg met de dierenarts is besloten de kleine toen na 3 uurtjes leven in te slapen.
Afbeelding
Het hele verhaal kun je hier lezen: [KS-ITP] Kleine dapper ventje, de hemel is een sterretje rijker..

Als ik uitga van precies 11 maanden dracht dan zou Chara tussen 16 mei en 1 juni moeten bevallen. Precies tijdens de weken dat ik examens heb.. Ik heb haar dus al heel lief gevraagd of ze het op een dag wilt dat ik geen examens heb. ;) Voorgaande twee jaren is ze wel steeds op een dag bevallen dat ik de eerste uren vrij had van school, heel toevallig..? :P

Eventjes om een beeld te creëren, zo ziet Chara er in zomerconditie uit:
Afbeelding

Twee weekjes geleden zag ze er zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Maar toen ik gister kwam was d'r buik weer heel erg van vorm veranderd, naar mijn idee nu nog meer naar achter. Morgen maak ik daar een foto van, en gelijk een foto van d'r uiers, maar die stellen nog niet veel voor. :)

Dan mogelijk frummel nummer twee..
Hierbij gaat het om Fancy, een bijna 20-jarige merrie, haar buik zegt mij op dit moment niet echt dat ze drachtig is.. Áls ze drachtig zou zijn, en ik uitga van 11 maanden dracht, dan zou zij vanaf 1 juni kunnen bevallen. Ze heeft ontzettend lang samen gestaan met het hengstje, dus het zou zomaar kunnen zijn dat als ze drachtig is het een keer augustus wordt voordat de kleine er is..
Waarom ik denk dat ze drachtig is? Ik meen verscheidene keren een veulen te hebben gevoeld, maar hier ben ik niet zeker van.
Helaas zullen de eigenaren er geen dierenarts bij halen om haar te laten scannen, dus de tijd zal het moeten uitwijzen.

Van Fancy ga ik morgen ook even foto's maken, ookal is daar nu dus naar mijn idee niks aan te zien.

Foto's van het hengstje moet ik ook even opzoeken, die zal ik vanmiddag ook even plaatsen. Het was een voskleurig hengstje van circa 80-84 cm schat ik.

Het is overigens niet mijn keus om de pony's te dekken en welk hengstje er wordt gekozen, hier ga ik helaas niet over!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 30-04-13 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tietel gewijzigd

_Bianca

Re: Eén, misschien wel twee kleine frummels op komst? Duim mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:48

Spannend hoor, hopelijk gaat het dit jaar wel gewoon goed!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 19:57

Eindelijk een update, vergat telkens foto's te maken, ben zo druk en veel tijd kwijt met het poetsen! (vind ik overigens juist hartstikke leuk al dat poetswerk :) )

Dit is Fancy:
Afbeelding
Ik twijfel ontzettend bij haar, d'r buik zegt me niks, maar het kan bij haar dus ook augustus zijn dat ze een keer is uitgerekend, dus ik hou d'r gewoon in de gaten.

Chara laat nu alweer duidelijke veranderingen zien..
Zijkant:
Afbeelding

Voorkant:
Afbeelding

Heb helaas geen uierfoto's van eerder, maar rondom de 'tepel' is het nu een duidelijk een beetje vorm aan gaan nemen (dit was eergisteren, zaterdag dus, nog niet zo, toen was alles nog gerimpeld).
Afbeelding

Afbeelding

Chara staat eventjes alleen momenteel bij de geiten. Ze weet op een of andere manier steeds het weiland uit te komen waar ze normaal met de anderen staat terwijl de anderen dat niet doen.. De grootste en dikste.... En slimste dus!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:43

Ik volg! Heb je ook een foto van papa? :)

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:49

Ik volg ook!

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van papa...

En dan hoop ik dat ze allebei ( :+ ) op 1 juni worden geboren, mijn verjaardag :P

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 20:54

Gelijk eventjes foto's van Django, het hengstje, gezocht!
Afbeelding

Afbeelding

Odette_

Re: Ook Chara begint met aftellen! Duim mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 19:07

Vandaag een stukkie met Chara gewandeld, ze moest even inkomen maar ze werd steeds drukker en zoals altijd stoer doen en d'r staart in de lucht zodra we andere paardjes zagen :=
Uiers zijn wel bezig volgens mij.. Na het wandelen was het weer ietsjes minder, maar heb een foto gemaakt van voor het wandelen en dat was naar mijn idee toch meer dan gister!
Achter:
Afbeelding

Afbeelding

Fotootje vanachter het glas als ik mijn spulletjes aan het pakken ben, ze staat me goed in de gaten te houden ;)
Afbeelding

Eventjes een tussenstop tijdens het wandelen.. :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien is zit ze ook niet heel erg fraai in d'r vacht zo tijdens het verharen.. Heeft iemand tips wat betreft haar vacht, iets dat kan helpen mooier te verharen of iets dergelijks? :) Ik voer nu al wat slobber bij en natuurlijk gewoon lekker poetsen.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 09:01

Uier was gister gelijk gebleven maar de kleine was ontzettend druk in de buik, heb een filmpje dat het schoppen heel duidelijk te zien is! Eventjes kijken hoe ik die op mijn computer en dan hier kan krijgen :)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:02

Spannend zeg!
Ik doe mee met aftellen

xSabineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:06

Hopelijk gaat alles goed! Ze heeft een flink buikje :) leuk hoor!

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:26

Leuk, ik volg :))

Heb nog met tranen in mn ogen naar het topic gekeken van de kleine die toen overleden was.. :( Hopelijk komt er nu wel een gezond veulen!!

jansen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:32

Indra_S schreef:
Leuk, ik volg :))

Heb nog met tranen in mn ogen naar het topic gekeken van de kleine die toen overleden was.. :( Hopelijk komt er nu wel een gezond veulen!!

+ 1 zo zielig :( hopelijk gaat het nu beter! ik volg :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:08

Ben benieuwd wat er uit de combi komt!
Qua vacht lijnzaad misschien of anders zonnebloem olie? :)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 23:27

Leuk, een paar volgers erbij! Praat ik hier niet tegen mezelf, haha :)
Vorig jaar was het een grote pech, ik heb het veulentje, Dapper, maar twee uurtjes meegemaakt, maar in zo'n korte tijd kan je je toch al zo erg aan een kleintje gaan hechten.. Ik was helemaal weg van hem, echt een kopie kwa kleur en aftekeningen van Chara..
Het maakt mij ook helemaal niet uit wat er uit komt, al is het pimpelpaars met gele stippen, zolang het maar gezond is!

Vandaag niet veel vooruitgang in de uier, is weer ongeveer evenveel als dinsdag voordat ik een stukje met d'r had gewandeld.
Heb d'r vandaag weer even samen met Fancy (d'r moeder) en Djune (zusje, twee jarige merrie van Fancy, die wel van mij is :) ). Heeft ze even lekker kunnen trutten met d'r soortgenootjes.

Probeer morgen het filmpje van d'r buik te uploaden en plaatsen!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 09:20

Bij deze nog het filmpje:

Op de volgende momenten zie je in ieder geval naar mijn idee het geschop van de kleine: 0:04, 0:14, 0:32 :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:05

Kan het filmpje helaas niet zien.. Denk dat ik nog het een en ander moet installeren/activeren op deze laptop := ..

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 13:01

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:28

heftig verhaal mooi veulen hopen dat dit veulentje kerngezond word!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 20:20

Weer een kleine update!

Chara's uier zaterdag:
Afbeelding

Chara's uier vandaag (maandag):
Afbeelding

Er zit dus wel weer duidelijk wat meer in..

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, als mensen hier willen gokken op datum, geslacht en kleur mag dat natuurlijk, altijd leuk! Ga ik wel een lijstje bijhouden! :)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:44

Poeh dat zijn al volle uiers!

Gokken ga ik niet proberen :P,
ben er erg slecht in

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 08:30

Uiers zijn ongeveer nog hetzelfde, zal vanmiddag weer een foto van vandaag plaatsen!
Buik is wel wat veranderd naar mijn idee.. Mijn gevoel zegt dat dit geen eind mei gaat worden maar eerder, maar je weet het maar nooit ;)
Zou wel heel bijzonder zijn als het 31 mei zou worden (ben ik tenminste klaar met examens :P ) maar vooral omdat ze vorig jaar 31 mei van Dapper was bevallen en we hem die dag hebben laten inslapen..

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 19:37

Vanmiddag zagen d'r uiers er zo uit, niet heel veel verandering dus volgens mij.. Maar vorig jaar waren ze ook niet zo bomvol/strak als het eerste jaar dat ze een veulen kreeg..
Afbeelding

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:48

Tegenover zaterdag en maandag zit er wel veel verschil in de uier zeg!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 21:21

Uiers vandaag wat harder naar mijn idee..
En als ik voorheen zachtjes aan de uier trok/duwde kwam er niks uit, nu kwam er al vrij gauw blank spul uit.. Zou me niks verbazen als er deze week wat komt!

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 06:38

Spannend!!!!