Ze is uitgeteld op 10 mei (we rekenen met een dracht van 340 dagen).
Canti is onze eerste eigengekochte Frederiksborger.
Ik bracht mijn KWPNer naar Moravita om hem goed te laten beleren.
Al gauw bleek dat ik met mijn beperkingen niet in staat was hem te gaan rijden dus werd er besloten om voor hem een nieuwe fijn baasje te gaan zoeken.
Mijn Hubbie en ik hebben toen besloten om te gaan fokken met Fredjes.
En daar kwam Cantate op onze weg... klein veulentje dat direct ons hart stal.
Wat een droppie was ze.
Op de Frederiksborgerkeuring had ze het supergoed gedaan en wij zagen het helemaal zitten om met haar de fokkerij op te starten.
Cantate is een halfzusje van de dit jaar goedgekeurde hengst Moravita's Staccato.
Na drie jaar in de opfok kwam ze dan eindelijk op Hof Honesta.
We zijn toen ze drie en een half was begonnen met haar klassieke opleiding, lekker aan de hand werken en longeren met de kaptoom.

Wat een fijne dame om mee te werken. Ze is nu zadelmak maar erop gereden hebben we nog niet, daarvoor besloten haar eerst te dekken omdat haar bijzondere afstamming zeker bewaard moest blijven.
Ze is gedekt door Hoibaks Paztinak en vorig jaar is dus Duette geboren.

Cantate was dol op haar kind! Een fijne mama.
Vorig jaar is ze gedekt door Moravita's Valentin BDN, dezelfde vader als het veulen van Tenna.
Hihi wij willen wel heel graag een keer een Palomino veulen.
Daar Valentin een superfijne hengst is, zowel in karakter als in beweging was de beslissing beide merries door dezelfde hengst te laten dekken heel snel genomen.

Een paar foto's van afgelopen zaterdag, bitterkoud en stormig.

Ondanks haar toch wel dikke buik kan ze nog steeds fijn lopen!

Gokken en kletsen jullie mee om de wachttijd tot aan de bevalling gezellig te vullen?
bij voorkeur ook stekelharig