Fleur is weer drachtig gescand, ze heeft sinds 8-8-2012 een veulentje in de buik!
Omdat het nu 2 keer misgegaan is, zoals de vorige volgers van haar topic wel weten, is het allemaal extra spannend en wordt ze extra goed in de gaten gehouden. Het duurt nog een poos voor het veulentje komt, maar toch open ik alvast een topic! Benieuwd of we net zoveel trouwe volgers als vorig jaar krijgen.
Fleur d'r buik begint alweer 'behoorlijk' bol te worden. Dit wordt wel een tikje verergerd door haar wintervacht, maar toch.
Omdat vele van jullie de vorige topics over Fleur gevolgd hebben en daarom ook weten dat zij twee keer achter elkaar haar veulen verloren heeft, vragen een aantal van jullie zich af waarom we haar weer hebben laten dekken. De VA is bij Fleur geweest om te kijken of Fleur wat mankeert. Beide keren dat ze d'r veulen verloren is kwam het doordat het veulen in een verkeerde houding lag en we er telaat bij waren. De VA heeft gezegd dat Fleur gewoon een gezond veulen kan krijgen, net als andere merries, maar dat ze dit niet zelfstandig kan. Het ligt dus niet aan Fleur en zij kan gewoon veulenen. Daarom hebben we haar expres laat laten dekken, zodat ze tijdens mijn vakantie zal veulenen. Ik heb met de eigenaar afgesproken dat we haar dit jaar absoluut niet alleen laten, mocht ze tekenen gaan geven dat ze gaat bevallen.
En dan nog iets, het kan uiteraard weer mis gaan, net als dat het mis kan gaan bij andere merries, misschien wel die van jou. De afspraak is dat Fleur dan een tijd rust krijgt en minimaal één jaar over slaat. Mocht dit gebeuren, hoop ik dat jullie mij hier niet op aan gaan kijken, de VA is er niet voor niets bij geweest.
Fleur:

En haar buik..

fleur is drachtig van Rakker van het Kuilstuk, een zwart-panterbonte, goedgekeurde hengst uit België. Hij heeft dit jaar een aantal maanden bij onze kudde gelopen, zijn een hoop merrie's die een veulentje van hem hopen te krijgen!

Volgen jullie mee!?

En, gok mee op de datum, de kleur en het geslacht!

)
) 

Ik volg absoluut, en ga weer voor je duimen.