We waren er de gehele bevalling bij en hebben dus ook de verschillende stappen op foto kunnen zetten. Misschien is dit leuk voor mensen die er nooit bij zijn geweest.

Weelde was rond 1 uur erg onrustig en zweette behoorlijk. Ze had nog niet gelegen

Rond 1.15 begonnen we persweeen en werd er iets zichtbaar!

Vrij snel kon je de voorbeentjes zien. De eerste geruststelling dat ze uit het juiste gat kwamen en beide goed lagen.

Iets verder; Witte voetjes!

Het hoofdje kwam ook. Zie dat tongetje..

Hier heb ik het vlies zelf stuk gemaakt omdat ik niet het risico wilde lopen van verstikking. Heb de rest van het vlies heel gelaten, maar de neus even vrij gemaakt. Ook al even mijn hand door het mondje gehaald om te zorgen dat de tong goed lag. Het vlies is verschikkelijk stevig, taai en glibberig. Moest best kracht zetten om het stuk te krijgen.

En toen ging het ineens rap! Echt mooi hoe het veulen verpakt zit. Je ziet de aderen over het vlies lopen. De nageboorte zit nog in de moeder, maar je ziet al een klein stukje.

Vlies heb ik eraf gevouwen vanaf de neus. Koppie kwam mooi omhoog. Fijn het leeft

Had het veulen iets naar de neus van moeders gelegd en hier het moment dat ze doorhad wat er aan de hand was.

Huilmoment. Helaas geen geluidsopname, maar pure moederliefde klonk door de stal

Zelfde koppie

Moeders gaat staan en besnuffeld het veulen..

gaat het veulen helemaal wassen, nageboorte was hier er ook al af

lief he!

wiebel wiebel...