verkoopadvertentie's van webshops

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:41

kan er niet gewoon een regel zijn dat bv commerciele adverteerders bv maar 10 advertenties per maand mogen plaatsen?indien meer moeten ze betalen?zo zullen de advertenties van die commerciele enorm slinken en kan bokt er mss ook niet iets aan verdienen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:54

Dat is zeker iets wat we voor de langere termijn aan het bekijken zijn. Op dit moment wordt er vooral aan de achterkant van de Markt gewerkt. Helaas zijn er wat dingen die technisch gezien nog niet optimaal zijn, en voordat we stappen kunnen zetten, zal dat eerst op orde moeten zijn. Lastige materie, maar het moet wel gebeuren.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:58

Wij zouden niet willen dat er bitjes omvallen waardoor het databeest van streek raakt.Als het databeest van streek raakt dan raken wij ook van streek zo zonder bokt...die refresh-knop kan ook maar zoveel aan :P :D

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:06

Haha :))
Tsja, ook aan die refreshknop zit natuurlijk een limiet he :))

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:37

Ja...heel frustrerend :P

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:48

In wat voor termijn moeten we denken Oscar? Weken? Maanden? Jaren?
Er wordt nl al jaren geroepen dat de markt hoog op de to do list staat....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:58

Daar kan ik je geen antwoord op geven omdat ik het niet zelf in de hand heb. Technische veranderingen zijn helaas dingen waar ik geen weet van heb en ik kan ook niet inschatten hoeveel tijd bepaalde zaken nodig hebben. Ook omdat er nog andere technische zaken lopen die ook allemaal door moeten gaan.
Je hebt trouwens gelijk dat de Markt al heel lang op de lijst staat. In de loop der tijd zijn er ook al behoorlijk wat aanpassingen geweest, maar helaas niet dusdanig dat we kunnen stellen dat het een perfect geoliede machine is.

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:08

Ik vind het ook heel storend en onoverzichtelijk, wat ook jammer is, is dat er ook zoveel oude advertenties zijn waarvan de spullen allang verkocht zijn, als ze dit allemaal zouden verwijderen zou het een stuk aangenamer zijn :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:13

MelissaYM schreef:
Ik vind het ook heel storend en onoverzichtelijk, wat ook jammer is, is dat er ook zoveel oude advertenties zijn waarvan de spullen allang verkocht zijn, als ze dit allemaal zouden verwijderen zou het een stuk aangenamer zijn :)

Dit staat op de to do list :+ :')

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:15

vilheide schreef:
Hetzelfde is het met marktplaats, gelukkig kun je daar zgan of gebruikt aan vinken en ben je de webshops gelijk kwijt.



Ja, daar kijk ik ook nooit meer op. Vreselijk. Ook als je in je eigen regio zoekt, dan zie je ze ook continue allemaal staan !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:17

MelissaYM schreef:
Ik vind het ook heel storend en onoverzichtelijk, wat ook jammer is, is dat er ook zoveel oude advertenties zijn waarvan de spullen allang verkocht zijn, als ze dit allemaal zouden verwijderen zou het een stuk aangenamer zijn :)


Korte tijd geleden is er een opruimronde geweest, alle advertenties ouder dan een jaar zijn toen weer verwijderd.
Het actueel houden van de advertenties is eigenlijk iets wat jullie zelf als gebruikers zouden moeten doen. Jullie weten immers het beste wat jullie nog wel en niet te koop hebben. Dus als jullie dit op jullie eigen to do-list zouden willen plaatsen: heel graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:29

Oscar schreef:
MelissaYM schreef:
Ik vind het ook heel storend en onoverzichtelijk, wat ook jammer is, is dat er ook zoveel oude advertenties zijn waarvan de spullen allang verkocht zijn, als ze dit allemaal zouden verwijderen zou het een stuk aangenamer zijn :)


Korte tijd geleden is er een opruimronde geweest, alle advertenties ouder dan een jaar zijn toen weer verwijderd.
Het actueel houden van de advertenties is eigenlijk iets wat jullie zelf als gebruikers zouden moeten doen. Jullie weten immers het [naam] wat jullie nog wel en niet te koop hebben. Dus als jullie dit op jullie eigen to do-list zouden willen plaatsen: heel graag.


Je kan er gerust van uitgaan dat zelf bijhouden helemaal niks wordt, dat blijkt wel.
Er adverteren ook veel mensen op de markt die nog nooit wat op bokt hebben gepost.
Dit misschien ook maar eens aanpakken :)* in de nieuwe opzet

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:26

Oscar schreef:
Korte tijd geleden is er een opruimronde geweest, alle advertenties ouder dan een jaar zijn toen weer verwijderd.

Dat is kennelijk niet goed gegaan, vind ng steeds advertenties van 3 jaar oud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:28

LadyMadonna schreef:
Oscar schreef:
Korte tijd geleden is er een opruimronde geweest, alle advertenties ouder dan een jaar zijn toen weer verwijderd.

Dat is kennelijk niet goed gegaan, vind ng steeds advertenties van 3 jaar oud


Staan deze advertenties dan wel op gesloten? Ze zijn namelijk op 'gesloten' gezet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:54

Even 2 advertenties gecheckt, staan idd wel gesloten, maar komen wel naar boven bij een zoekopdracht

Anoniem

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:07

Zou je liever zien dat de advertenties dan ook daadwerkelijk helemaal zijn verdwenen? (Dus degene die nu zijn gesloten) Dus niet meer terug te vinden in zoekopdracht, maar ook niet meer terug te halen door de adverteerder.

Anoniem

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:10

Ja natuurlijk wil je dat :+
Weg is weg

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:11

Ja. Als ik een specifieke zoekopdracht geef (bijv bonte betuigde ruin tussen de 115 en 125) heb ik niks aan een advertentie van 3 jaar oud.

Even specifiek over de advertentie die ik als voorbeeld gebruik: adverteerder is nog volop actief op bokt, pony staat niet in het profiel, dus waarschijnlijk verkocht (ok, aanname)

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:40

FZ -> MZ

Cowgirl

Berichten: 23748
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:44

[***] schreef:
Zou je liever zien dat de advertenties dan ook daadwerkelijk helemaal zijn verdwenen? (Dus degene die nu zijn gesloten) Dus niet meer terug te vinden in zoekopdracht, maar ook niet meer terug te halen door de adverteerder.



Ja weg ermee. Gewoon 6 weken en dan weghalen. Mocht het product niet verkocht zijn kun je het er gewoon weer opnieuw opzetten.

Ik vind bokt markt echt vreselijk omdat er zoveel oude advertenties opstaan. Zoeken doe ik er nooit.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:48

Ik ga in elk geval Bart even lokken om antwoord te geven op de vragen die hierboven staan.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:43

Gesloten advertenties horen niet in de zoekresultaten terug te komen. Maar dat is de theorie... Net even zitten kijken en dat lijkt inderdaad bij niet alle advertenties het geval.

Oude advertenties worden inderdaad regelmatig opgeruimd, gelukkig doen jullie dat zelf ook al. Uit mijn hoofd was iets van 70% van de oude advertenties al gesloten door de gebruiker zelf. Netjes! En inderdaad, wat Oscar zegt, dat is ook de beste manier om de Markt opgeruimd te houden. Wij hebben geen idee of een advertentie na 3 dagen of pas na 3 jaar dicht kan.

Als je gaat zoeken dan is het als het goed is zo dat je na een jaar veel minder advertenties ziet staan. Dit lijken advertenties te zijn die door de gebruiker zelf zijn gesloten maar waarvan die wijziging niet goed is opgepakt door het systeem. Je krijgt ze terug bij het zoeken terwijl dat niet zou moeten gebeuren. Ga ik naar kijken :j

Het idee wat wordt geopperd in de topicstart is inderdaad iets waar we mee bezig gaan. Dit heeft echter flink wat voeten in de aarde, zeker als we hier betalingen aan willen hangen. Het systeem waarmee de Markt is gebouwd blijkt in de praktijk een heel stuk minder flexibel dan we hadden verwacht/gehoopt waardoor de ontwikkelingen daar wat langzaam gaan en we vooral bezig zijn met het optuigen met een alternatief systeem dat toekomstbestendiger is. Het heeft iig onze aandacht :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 03:16

rumay schreef:
Helemaal mee eens, ik vind het ook erg storend, zeker degene die er een heleboel achter elkaar zetten

Of 6 dezelfde maar dan onder een ander kopje.
Wil je gewoon advertenties kijken kom je steeds hetzelfde tegen.
Op tem en pb komt geen reactie.

Anoniem

Re: verkoopadvertentie's van webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:53

En het probleem gaat gewoon weer verder. De ene nieuwe advertentie na de andere van een X aantal webshops, en inderdaad constant dezelfde webshops & artikelen. Schiet toch niet op zo...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:37

Inderdaad. Antwoord op de vraag waarom er 5 of meer dezelfde advertenties op een dag mag worden geplaatst komt er ook niet.

Zullen ze bokt sponsoren?