Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:26

Ik heb ook (sinds kort) maar twee berichten geplaatst....
25 nuttige meningen heb ik al een hele tijd verzameld hoor maar als ik het echt de moeite vind om te reageren doe ik dat meestal in pb. Het maakt mij niet onbetrouwbaarder dan iemand anders.... als ze mensen willen bedriegen doen ze het toch wel..... maakt niet uit waar....

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:29

JoyCiej007 schreef:
Ook zijn de aantallen veel meer geworden, van gebruikers die enkel aanmelden om te adverteren. Ik ben benieuwd of er bijv. ook andere oplossingen bedacht kunnen worden dan 25 nuttige posts.


Ik zou ook voor zijn dat iemand ook een bepaalde tijd 'lid' moet zijn van bokt, alvorens hij/zij kan adverteren.

srsw, toch ben ik dat niet helemaal eens. Op MP ben je compleet 'anoniem' Als iemand hier nu actief op bokt zit, zal diegene toch minder snel de intentie hebben om iemand te bedonderen, omdat je dat in allerlei topics weer tegen zou kunnen komen.
uiteraard is het geen garantie dat het niet gebeurd, maar ik denk zeker wel dat het scheelt.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:31

JoyCiej007 schreef:
Ik zie de laatste maanden steeds vaker dat er gebruikers zijn die zich alleen aanmelden/inschrijven op Bokt.nl om advertenties op de Boktmarkt te plaatsen. Dit zijn dan gebruikers met 0 berichten.
Ik heb vaker gezien dat deze adverteerders soms paarden of pony's aanbieden waar van alles mis mee is. Een enorm kromme shet met een ernstige vorm van dwerggroei bijvoorbeeld, met de tekst '100% correct gebouwd, leuk dekhengstje'.

Steeds meer 'niet-bokkers' met 0 berichten melden zich speciaal aan om advertenties op de Boktmarkt te plaatsen. Ik vermoed dat dit met name heeft te maken met het feit dat het aanbieden van een paard of pony op Marktplaats tegenwoordig niet meer gratis is. Het lijkt wel alsof er een verschuiving heeft plaatsgevonden van Marktplaats naar Bokt.

Ik vraag me dan ook echt af waarom het mogelijk is voor mensen buiten Bokt om advertenties op de Boktmarkt te plaatsen, zonder 'een bokker' te zijn. In het verleden toen de Boktmarkt nog niet bestond maar we TEA hadden, was dat toch ook niet mogelijk?

Waar wil Bokt dan heen? Wat is dan de meerwaarde van de Boktmarkt tegenover bijvoorbeeld Marktplaats?

Zou het niet gewoon een beter idee zijn om bokkers 'rechten' toe te kennen op de Boktmarkt? Dus als forumgebruiker krijg je dan recht om ook op de Boktmarkt te adverteren.
Zo weer je mensen die zich enkel en alleen aanmelden op Bokt om advertenties te plaatsen. Want uiteraard niet alles is 'troep' wat deze mensen aanbieden, maar de meeste advertenties lijken mij toch niet geheel betrouwbaar.

Voor mijzelf heeft de Boktmarkt juist een meerwaarde tegenover Marktplaats omdat je toch binnen een selectere groep je koopwaar aanbiedt of juist koopt. Door het forumidee, het bestaan van profielen en de controlerende functie van de moderators geniet je over het algemeen net wat meer 'bescherming' dan het zeer anonieme Marktplaats. Tuurlijk heb je overal 'oplichters' tussen zitten, maar Bokt lijkt in mijn ogen toch vaak betrouwbaarder dan Marktplaats.



Helemaal met je eens. Zo ken ik er ook een vrouw die een paard te koop heeft staan op de markt, is niet eens van haar zelf. Wordt verkocht als 100% in orde, ik weet beter.

Maar erg betrouwbaar maakt het de markt niet.

Ik koop niks van mensen die 0 berichten hebben, vertrouw dat gewoon niet.

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:35

Het overspoelen van bokkers (met berichten en dus forumgebruikers) die een (web)winkel hebben van de 2dehands markt zou eventueel tegengegaan kunnen worden door een aparte rubriek voor (web)winkels te gebruiken?

Aan de éne kant koop ik idd via de markt omdat ik iets 2dehands (dus vaak goedkoper) wil kopen. Aan de andere kant adverteren webshops ook wel eens met interessante aanbiedingen. Het is alleen jammer dat dat soms de recente/nieuwe advertenties heel erg overspoelt ja.

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:36

Kentaro schreef:
JoyCiej007 schreef:
Ook zijn de aantallen veel meer geworden, van gebruikers die enkel aanmelden om te adverteren. Ik ben benieuwd of er bijv. ook andere oplossingen bedacht kunnen worden dan 25 nuttige posts.


Ik zou ook voor zijn dat iemand ook een bepaalde tijd 'lid' moet zijn van bokt, alvorens hij/zij kan adverteren.

srsw, toch ben ik dat niet helemaal eens. Op MP ben je compleet 'anoniem' Als iemand hier nu actief op bokt zit, zal diegene toch minder snel de intentie hebben om iemand te bedonderen, omdat je dat in allerlei topics weer tegen zou kunnen komen.
uiteraard is het geen garantie dat het niet gebeurd, maar ik denk zeker wel dat het scheelt.


Ik ben hier meer anoniem dan op marktplaats....daar heb ik bv wel mijn telefoonnummer op staan en hier helemaal niks....
Ik ben hier enkel srsw, vrouw en 30 jaar oud...
Maar ik snap natuurlijk wel dat het mensen een fijner gevoel geeft als ze al wat meer van de betreffende aanbieder hebben "gehoord"/gelezen....

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:41

srsW: maar (en dan laten we de kosten even varen) wat is dan voor jou een meerwaarde om op Bokt een advertentie te plaatsen boven Marktplaats? Of misschien wel naast Marktplaats?
Dat zal dan meer gaan om 'groter bereik = meer kans op verkopen' toch?

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:41

@srsW
Klopt, maar de meeste verkopers zijn veel actiever.
Daardoor "ken" je ze wel beter.

Heb ook wel eens een paardje te koop zien staan (zeer braaf enz.....) en in haar berichten kon je nog recent teruglezen wat voor "rotbok" het wel niet was en dat ze hem er nu echt maar eens ging verkopen.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:42

Het stelt inderdaad gerust als iemand meer plaatst of in ieder geval de nuttige berichten heeft. Tot nu toe doe ik het meest op Mp

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:45

Bij het zoeken naar een paard die via Bokt wordt aangeboden kijk ik idd ook soms in de berichten v/d gebruiker. Of zoek ik op Bokt naar het paard. Via Marktplaats is dat niet mogelijk dus is dat voor mij een extra 'risico-gevoel'.

Je kan 3 jaar geleden over paard X op Bokt diverse topics hebben geopend omdat paard een peesblessure had, hoefbevangen is geweest of een luchtzuiger is, en dit niet in de advertentie vermelden als je dat paard X tekoop aan bied, maar meeste mensen zijn gelukkig wel zo eerlijk om dergelijke gebreken/problemen te vermelden. Doen ze dat niet, dan kun je als potentiele koper je eigen plan trekken op het moment dat jij in berichten van die gebruiker over dát paard leest dat hij ernstige blessure heeft gehad, of hoefbevangen is geweest.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:46

Ik denk dat de bokt markt inderdaad alleen maar een meerwaarde heeft, als je een "echte" bokker bent, en al een tijdje meeleest en reageert op zaken. Zo weet je in ieder geval dus, zoals Brainless meldde of het paard dat ze aanbiedt, ook werkelijk iets is...............................je zult als verkopende bokker in ieder geval op moeten letten met wat je plaatst, anders kom je niet geloofwaardig over als je iets wilt verkopen (die in ieder geval niet....).

srsW
Berichten: 180
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:48

JoyCiej007 schreef:
srsW: maar (en dan laten we de kosten even varen) wat is dan voor jou een meerwaarde om op Bokt een advertentie te plaatsen boven Marktplaats? Of misschien wel naast Marktplaats?
Dat zal dan meer gaan om 'groter bereik = meer kans op verkopen' toch?


Dat heeft dezelfde rede dat mijn zusje en ik hier vorig jaar voor paarden op de bokt markt gekeken hebben.... ook ons gaf dat een fijner gevoel om ook hier te reageren op paarden...
als ik mijn paard te koop zou willen zetten dan zou ik graag willen dat ze naar een baasje gaat die ook echt voor haar zou gaan.... en aangezien (hoop ik dan toch) de mensen hier wel echt paarden mensen zijn is de kans hier denk ik groter....
Dus snap heel erg goed waarom het een beter gevoel geeft als je dingen kunt terug lezen over de aanbieders.... maar mensen met "slechte"intenties heb je overal....Helaas op de harde manier achter gekomen....

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:58

Ik zou het niet fijn vinden om op te BM de 25 nuttige berichten regel te hebben.
Want sommige bokkers hebben nog geen 25 nuttige berichten geplaatst en zitten wel regelmatig op bokt.
Dat zou voor dat persoon niet fijn zijn! :)

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:59

meggiesannie schreef:
Ik zou het niet fijn vinden om op te BM de 25 nuttige berichten regel te hebben.
Want sommige bokkers hebben nog geen 25 nuttige berichten geplaatst en zitten wel regelmatig op bokt.
Dat zou voor dat persoon niet fijn zijn! :)


Die nuttige berichten heb je echt zo geplaatst, dat duurt hoogstens een uur als je je best doet.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:00

Finliox schreef:
meggiesannie schreef:
Ik zou het niet fijn vinden om op te BM de 25 nuttige berichten regel te hebben.
Want sommige bokkers hebben nog geen 25 nuttige berichten geplaatst en zitten wel regelmatig op bokt.
Dat zou voor dat persoon niet fijn zijn! :)


Die nuttige berichten heb je echt zo geplaatst, dat duurt hoogstens een uur als je je best doet.

Ik heb ze al wel geplaatst hoor :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:01

Ik vind ook al heel lang dat die 25-regel erin moet voor de markt, volgens mij is dit ook al vaker aan de orde geweest

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:08

meggiesannie schreef:
Ik zou het niet fijn vinden om op te BM de 25 nuttige berichten regel te hebben.
Want sommige bokkers hebben nog geen 25 nuttige berichten geplaatst en zitten wel regelmatig op bokt.
Dat zou voor dat persoon niet fijn zijn! :)


Als iemand al 3 jaar een meelees-account heeft, en in al die tijd een bericht of 5 heeft geplaatst, geeft dat mij nog steeds meer vertrouwen dan iemand die zich pas 5 minuten voor het plaatsen van de advertentie heeft aangemeld. Toch zal ik steeds de voorkeur geven aan iemand die redelijk "actief" is, zeker als het gaat om een advertentie voor een paard.
En ja, ook dat kan verkeerd gaan. Ik ben zeer recent nog geconfronteerd met een vroegere "bekende bokker" die blijkbaar niet was wie of wat ze liet uitschijnen en gemaakte afspraken vierkant aan haar laars heeft gelapt. Het geeft dus geen garantie. Maar bij iemand die nét lid is, zonder berichten of ook maar enige link met de niet-virtuele wereld, heb je nog minder garantie. Elk beetje informatie helpt.
En als iemand om wat voor reden dan ook niet op het forum wil reageren, dan heeft die persoon daar alle recht toe. Maar dan heb ik als koper vervolgens ook alle recht om op een gelijkaardige advertentie van een andere, actievere bokker te reageren :)

tjessa
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Dongen

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:26

Ik plaats ook niet vaak berichten ben meer een mee lezer, maar toch heb ik bij bm een beter gevoel als bij marktplaats.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70648
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:04

Hier liep inderdaad al vaker een topic over maar ik kan me voorstellen dat jullie hier graag je mening over willen delen daarom laat ik het topic nog open.

Kentaro schreef:
Ik zou ook voor zijn dat iemand ook een bepaalde tijd 'lid' moet zijn van bokt, alvorens hij/zij kan adverteren.

Maar hoe zie je dit voor je? Iemand die net een maand lid is kan wel erg veel nuttige posts plaatsen terwijl je ook gebruikers hebt die al jaren lid zijn van bokt en bijna geen bericht plaatst.

JoyCiej007 schreef:
Het overspoelen van bokkers (met berichten en dus forumgebruikers) die een (web)winkel hebben van de 2dehands markt zou eventueel tegengegaan kunnen worden door een aparte rubriek voor (web)winkels te gebruiken.

We willen inderdaad gaan kijken naar commerciële gebruikers omdat zij nu best veel advertenties op Markt hebben staan wat de gewone advertenties overspoelt.

Daarnaast staat hier inderdaad het een en ander in uitgelegd; C_arola @ [MZ] Waarom geen min. berichten bij de markt?

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:11

C_arola schreef:
Kentaro schreef:
Ik zou ook voor zijn dat iemand ook een bepaalde tijd 'lid' moet zijn van bokt, alvorens hij/zij kan adverteren.

Maar hoe zie je dit voor je? Iemand die net een maand lid is kan wel erg veel nuttige posts plaatsen terwijl je ook gebruikers hebt die al jaren lid zijn van bokt en bijna geen bericht plaatst.


Misschien een of/of verhaal?
OF 50 nuttige posts, OF 3 maanden lid, OF 1 maand lid + 25 nuttige posts
iets in die stijl?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70648
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:16

Ik was benieuwd naar hoe jullie dit voor jullie zien ongeacht of we er iets mee zouden gaan doen. Ik weet dat we dit sowieso niet van plan zijn, zie ook de link die hierboven een paar keer is geplaatst o.a. door mij.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:45

wel jammer dat jullie de one liners vervelender vinden dan een ''betrouwbare'' bokt markt voor bokkers.
Ik vind toch de markt echt iets voor bokkers en geen marktplaats.
Begrijp dat het erg veel moeite inneemt maar jammer is het wel.
De functie dat je direct bericht kan sturen naar de adverteerder is er ook nog niet..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70648
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:15

Het klopt dat die functie er inderdaad nog niet is. We willen al lange tijd Markt grondig aan gaan pakken en technisch veel verbeteringen door gaan voeren maar dat neemt erg veel tijd in beslag. Tijd wat op dit moment weinig aanwezig is door andere dingen die ook op de prioriteitenlijst staan en die veel minder tijd in beslag nemen dan Markt.
Dat het komt is 1 ding dat zeker is maar wanneer durf ik niet te vertellen.

Lous

Berichten: 24251
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:02

Brainless schreef:
.. ik zie nu dat ik mijn zadel onder Hoofdstellen en Tuigage had staan.
Daar was het wel gratis.


Maar als ze daar bij MP achter komen word je advertentie door hen verwijderd en moet je alsnog betalen en een nieuwe plaatsen in het juiste advertentiegedeelte.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:09

Lous schreef:
Brainless schreef:
.. ik zie nu dat ik mijn zadel onder Hoofdstellen en Tuigage had staan.
Daar was het wel gratis.


Maar als ze daar bij MP achter komen word je advertentie door hen verwijderd en moet je alsnog betalen en een nieuwe plaatsen in het juiste advertentiegedeelte.


is een zadel niet gewoon een onderdeel van je tuigage dan ?
ik dacht dat dat er gewoon bij hoorde ...

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:12

Brainless schreef:
Plonsje schreef:
Ik reageer eigenlijk nooit op berichten maar lees wel erg veel mee. En heb ook twee keer iets te koop aangeboden en een keer zelf iets gekocht. Zou het zelf erg jammer vinden want het is niet zo dat ik alleen maar een account heb aangemaakt om dingen te koop aan te bieden.

Op zich heb je zo 25 nuttige berichten.
Die kun je binnen 30 minuten geplaatst hebben.

Maar dat houdt wel "vreemde" verkopers tegen, die die moeite niet willen doen.


Mee eens!!