Onderbuikgevoel over aanbieder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Onderbuikgevoel over aanbieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 15:22

http://www.bokt.nl/markt/ad/263299/verzorger-gezocht

Na aanleiding van een ander topic kwam ik deze advertentie tegen.
Ik wil jullie graag waarschuwen, na dat ik op de site heb gekeken en deze advertentie zag wist ik dat het foute boel was.
Je mag geen advertenties bespreken dat weet ik maar hier klopt gewoon iets niet.
Er staan paarden van bokkers op die website die daar niet eens in de buurt wonen.
Als je het gastenboek leest zie je ook dat er dingen gewoon niet kloppen.
Dus alsjeblieft dames die een verzorg paard zoeken doe goed onderzoek en kijk uit voor zulke aanbieders.
Laatst bijgewerkt door Lau op 25-06-14 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:23

Dan kun je hem melden bij een mod lijkt me? Dit topic zegt iig niet zoveel, want we weten niet waar je onraad op gebasseerd is (na het lezen van de reacties in de advertentie krijg ik wel een idee)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:25

Ik vind de site wel onprofessioneel.
Maar ik snap niet wat er foute boel aan is?

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:26

Lees de reacties onder de advertentie even. Daar staat het in uitgelegd.

_Denise_

Anoniem

Die website :') Foto van 'veulentje converse' die 'probeert te springen'.. Beest galoppeerd in de wei.. :+

Ik denk dat het een extreem verveelde penny is met tijd teveel.. Denk dat het sowieso raadzaam is voor jonge meiden om hun ouders mee te laten kijken..

Lau

Re: Onderbuikgevoel over aanbieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 15:28

Maar als je in haar profiel kijkt zou het gaan over een persoon van 42

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:29

Dat kan natuurlijk ook niet naar waarheid zijn ingevuld. :) Net als dat dezelfde persoon een volwassen, goed bespierd aanziet voor een jaarling, zoals op de website. Ik denk dat we hier echt met een jong iemand te maken hebben die niet inziet wat voor een consequenties haar acties hebben. Hoop dat er snel een moderator achteraan gaat.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:29

Oh my er is dus nog meer dan alleen die site :+
Vrij kansloze hobby van iemand met teveel tijd is mijn idee hierover...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:30

Wat kan hier nou fout mee gaan? Het is niet dat er spullen online aangeboden worden en dat die niet geleverd worden ofzo. Ik vind eigenlijk dat je je niet moet bemoeien met andermans zaken. Je kan altijd een mailtje sturen... En ja de site is niet erg professioneel maar dat zie vaker. Eigenaar van de manege heeft er geen verstand van maar wil toch graag een site en maakt zelf wat, tja dan kan je dit krijgen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:32

saskiakefie schreef:
Wat kan hier nou fout mee gaan? Het is niet dat er spullen online aangeboden worden en dat die niet geleverd worden ofzo. Ik vind eigenlijk dat je je niet moet bemoeien met andermans zaken. Je kan altijd een mailtje sturen... En ja de site is niet erg professioneel maar dat zie vaker. Eigenaar van de manege heeft er geen verstand van maar wil toch graag een site en maakt zelf wat, tja dan kan je dit krijgen. ;)

En ook geen verstand heeft van paarden denk ik...

http://stalhippisch-com.webnode.nl/foto ... ouette-jpg

"Super schattige Converse die probeert te springen"... Kweet niet hoor.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:32

Ik zie ook het nut van een topic openen niet helemaal in.. Ok, het is wat raar en inderdaad geformuleerd als een tiener die wat opschrijft, maar als het echt foute boel is, is het aan een moderator om daar even achteraan te gaan. ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 15:33

Maar het is geen echte manege, als je in de reacties van de advertentie leest zie je ook dat de foto's van verschillende locaties zijn.
Wat er fout mee kan gaan is dat jonge meisjes reageren op een onjuiste advertentie die naar een afspraak gaan met alle gevolgen van dien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:33

saskiakefie schreef:

En die eigenaar voegt dan per ongeluk ook verkeerde foto's toe? Foto's van paarden die niet van hem/haar zelf zijn..
De namen van de paarden alleen al.. Lijkt mij ook iemand met te veel vrije tijd

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:34

Reacties gelezen.
Nu lijkt het inderdaad grote oplichterij

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:35

Valt me ook op dat die bokker alleen 1 post heeft over die 'manege, stal'

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:36

@ Saskiakefie: met drie keer klikken kun je zien dat hier niks van klopt.

Iemand gebruikt de naam en het adres van een BESTAANDE manege voor een verzinsel van zichzelf.
Dat kan onschuldig zijn, maar het plaatsen van deze advertentie MET vermelding van een mobiel telefoonnummer vind ik toch erg ongepast. Het riekt toch een beetje naar zieltjes lokken met al die brave, goedkope verzorgpony's ....

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:37

Valt me op dat de meeste foto's gewoon van bokt komen. En de beschrijving bij de paarden, tja slaat natuurlijk helemaal nergens op..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:39

Lijkt mij een gewoon pennymeisje die haar heel erg heeft verveeld.
Zie er niets gevaarlijks in.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 15:41

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:42

En dit was een reactie van iemand:
Hallo,

Het lijkt mij verstandig als deze website uit de lucht wordt gehaald. Jullie beweren dat mijn Merens van 23 jaar Montreux heet en goed in dressuur is? Dit is gebruik van maken van andermans bezit en dat is wettelijk verboden! Gelieve deze afbeeldingen van mijn merrie er af te halen. Anders ben ik genoodzaakt juridische stappen te ondernemen.

Zie je heel nep!

Maar het is gewoon verboden! Ik denk eigenlijk dat die persoon niet 42 is....

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:43

Het ziet er inderdaad heel nep uit.. Iemand had daar gereageerd dat haar pony op die site stond..

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:44

Xfjord schreef:
En dit was een reactie van iemand:
Hallo,

Het lijkt mij verstandig als deze website uit de lucht wordt gehaald. Jullie beweren dat mijn Merens van 23 jaar Montreux heet en goed in dressuur is? Dit is gebruik van maken van andermans bezit en dat is wettelijk verboden! Gelieve deze afbeeldingen van mijn merrie er af te halen. Anders ben ik genoodzaakt juridische stappen te ondernemen.

Zie je heel nep!

Maar het is gewoon verboden! Ik denk eigenlijk dat die persoon niet 42 is....

Ja precies

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:45

Deze reactie is vast van die persoon zelf :')
Omg omdat er een fout op de site staat en ze even de telefoon niet kunnen opnemen hoeft het niet meteen te betekenen dat deze manege nep is. Ik kom daar regelmatig dus neem maar van mij aan dat deze manege helemaal echt is!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 15:46

Het mag ook niet er zijn nog 2 andere reacties:

Waarom staan er op de deze site paarden die van andere bokkers zijn die niet eens daar op stal staan.
Sterker nog niet eens in de buurt wonen..
Ik kan je bij deze vertellen dat de foto's moeten verdwijnen vanwege het copyright.
Jij mag zonder toestemming geen foto's van andere gebruiken en hier kan een boete op staan.
Dus ik verzoek u vriendelijk binnen 24 uur de foto's te verwijderen en eerlijk te zijn!

Reageer

Onderwerp: Re:Paarden Door: qq Datum: 25-06-2014

Wanneer een werk zonder toestemming is gedrukt, op internet gezet of op een andere manier in omloop is gebracht, kan de rechthebbende via de rechter verdere verkoop en verspreiding van zijn werk verbieden en/of een vergoeding vragen voor de geleden schade. Dit geldt bijvoorbeeld voor de schrijver die zijn boek gepubliceerd ziet zonder dat hij daar toestemming voor heeft gegeven, voor de componist die ontdekt dat zijn muziek illegaal op internet beschikbaar is, of voor de fotograaf wiens foto's zonder zijn toestemming op een website zijn geplaatst. In Nederland treedt de Stichting BREIN namens veel rechthebbenden op tegen inbreuk.

Het Openbaar Ministerie heeft de mogelijkheid om bij opzettelijke inbreuken over te gaan tot strafrechtelijke vervolging. Sommige inbreuken worden zelfs als misdrijf beschouwd. Naast een geldboete van maximaal € 78.000,- kan de rechter een gevangenisstraf opleggen van ten hoogste vier jaar.
De opsporingsdienst voor inbreuk op Auteursrechten valt onder de FIOD-ECD. Strafrechtelijke vervolging kan worden ingesteld na aangifte van de auteursrechtinbreuk. Er moet dan wel sprake zijn van bedrijfsmatige, grootschalige inbreuken waarmee een maatschappelijk belang is gemoeid. Over het algemeen worden de makers van auteursrechtelijk beschermd werk en hun rechtverkrijgenden geacht zelf via de civiele rechter hun rechten te handhaven.

Reageer