Ik mis de EA!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Ik mis de EA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:08

Ik heb geen idee of dit toegestaan is, maar wil er toch even mij ei over kwijt. :Y)

Ik ben lid van bokt sinds 2007 en heb dus die hele oude garde niet meer mee gemaakt waarover iedereen het heeft.
Dat het vroegah 'veel gezelliger' was, dat is me duidelijk. Bokt is natuurlijk veel groter en commerciëler geworden.
Maar moest daar nou écht EA voor weg? Damn, ik mis dat zo! :')
Uren lang doelloos rondsnuffelen, mensen die heel hun stal kast op de kop hadden gegooid en alles gewoon te koop hadden gezet.... en ga zo maar door.

Als ik nu naar iets zoek, dan krijg ik regelmatig dat de advertentie al meer dan een jaar oud is en als ik ergens op reageer zonder te kijken hoe oud de advertentie is, krijg ik regelmatig terug: "Joh, dat heb ik een jaar geleden al verkocht!"

Is er écht geen manier om zo'n klein subforumpje weer terug te kunnen krijgen? Al is het maar dat topics ouder dan een maand verwijderd worden o.i.d! Ik vond dat altijd zo leuk. :Y)

Bieden in het topic, dat was pas leuk. Kon je tegen elkaar op bieden! Dat kan nu ook wel op de markt, maar dat is een heel andere sfeer als dat vroeger op EA was.

En trouwens, zo onoverzichtelijk vond ik het nog helemaal niet! Je had de EA-paarden en EA-alles voor ruiters enzovoort. :j

Wie mist er nog meer EA of andere dingen op bokt die er nu niet meer zijn of waar een andere oplossing voor is bedacht?

Ik hoop dat het hier goed staat.

fleurtjeuh

Re: Ik mis de EA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:12

Wat voor mij een hele goede verbetering zou zijn, is dat advertenties verwijderd kunnen worden, of na een x aantal maanden verwijderd worden, tenzij je op een link klinkt om hem te verlengen.
Dan kunnen eindelijk al die oude advertenties eens weg..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:13

Ik mis het ook, en vooral het 'gemak'.
Als je een advertentie wilde plaatsen, al je foto's uploaden in mijn album, en dan in één keer alles erop zitten in een EA topic. Geen gezeur met de bokt markt die continu mijn foto's niet wil plaatsen.
Andersom ook. Je zoekt op iets wat je nodig hebt of ziet een titel die je aanspreekt, ziet in één keer wat deze persoon nog meer aanbiedt, en gaat lekker bieden en reageren in het topic. Kan je diegena daarna nog aanklikken om te pben ook, wat nu niet direct vanuit de reactie kan...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:15

Vooral het rondneuzen mis ik, want nu kun je eigenlijk alleen maar iets zoeken waar je op klikt. Bijvoorbeeld hoofdstellen of zadels. Je kunt niet gewoon meer leuk rondkijken en als je iets aanspreekt er op klikken...

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:16

wat is de EA?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:16

Luca03 schreef:
wat is de EA?

Eenmaal-andermaal.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:18

Giolli schreef:
Luca03 schreef:
wat is de EA?

Eenmaal-andermaal.

Oh dankje

lijkt me wel leuk zo als ik het lees. Heb bokt pas een paar maand geleden ontdekt helaas

pluisje88

Ben het hier wel mee eens ja. vooral de zadelkastopruimingstopics mis ik!
ik baal zo verschrikkelijk van al die advertenties die al veel te lang staan en als je dan mailt dat alles weg blijkt te zijn. maar de advertenties na die mail blijven dan nog steeds gewoon staan.
Ook vind ik dat er nu veel te veel commerciele advertenties op komen van ruitersportzaken e.d. zij beloven mooie aanbiedingen en als je op die site komt, vind je niks voor die prijs, alleen maar het dubbele...

Es_ther

Luca03 schreef:
wat is de EA?

De eerdere Boktmarkt. Stonden gewoon tussen actieve onderwerpen, was een forum ipv nu echt een Marktplaats voor bokt zeg maar.

Het staat voor: Eenmaal Andermaal.

Yinthee
Amadeus <3

Giolli schreef:
Vooral het rondneuzen mis ik, want nu kun je eigenlijk alleen maar iets zoeken waar je op klikt. Bijvoorbeeld hoofdstellen of zadels. Je kunt niet gewoon meer leuk rondkijken en als je iets aanspreekt er op klikken...

Oh jawel hoor. Gewoon 'nieuwe advertenties' aanklikken en die kun je tot in de oneindigheid door neuzen tot ruim 2 jaar terug, zonder een categorie te moeten selecteren of wat dan ook. Krijg je gewoon álle advertenties te zien.
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 14-01-14 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:19

Is dat niet gewoon MARKT? bovenaan de hoofdpagina?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:19

Yep, ik mis het ook. Eerst was het lekker rondsnuffelen. Nu heb ik het idee dat je in een gat valt, ook omdat je gericht moet zoeken.

Mis het sfeertje.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:20

LotTj3 schreef:

:')

Nu wel ja, maar 'vroegah' was de markt er nog niet. Toen was het net zo'n subforum als bvb Leven zonder paarden, Horse at Work, en ga zo maar door.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:20

LotTj3 schreef:

Nu wel ja, maar vroegaahh niet :').

Daar stond het tussen de actieve onderwerpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:21

Sinds de Bokt Markt er is, heb ik er niet meer op gekeken. Vond het gewoon snuffelen veel leuker, nu moet je gericht op zoek en is het minder waarschijnlijk dat je gewoon ergens tegenaan loopt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:22

Ik kocht toen ook veel meer trouwens! :D

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:22

Je hoeft dus helemaal niet gericht te zoeken. Zie mijn vorige post. ;)

roxiie

Ik vind het overzicht van de huidige markt zeker een grote verbetering tov EA. Echter is het wel een grote ergernis dat er veel "inactieve" advertenties tussen staan. Wat dat betreft zou er beter een systeem zoals bij MP kunnen komen dat de advertenties eens in de zoveel tijd automatisch er af gaan.

zeurkous

hahaha ja :+ , dat heb ik ook nog meegemaakt, maar is het nu dan zo ontzettend anders?

Je kunt nu per kopje toch gewoon zoeken op leuke spulletjes?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:23

Geef mij ook maar de oude vertrouwde ea. Boktmarkt werkt voor mijn gevoel niet zoals het moet. Zoeken is een ramp in het woud van verschillende groepen. Het tegen elkaar opbieden was leuk. Vragen stellen over het te koop staande is lastig.

Maar vooral als je iets zoekt en je maakt daar een advertentie over aan krijg je zowat geen reactie. Je verzuipt in alle advertenties en de commerciele advertenties. Voor ieder dekje, kleurtje of dingetje een nieuwe advertentie aanmaken. Waardoor je als partikulier niet meer opvalt in sommige groepen.

Na toch lang geprobeert te hebben eraan te wennen is het me niet gelukt. En veel verbeteringen die beloofd waren zijn er nog niet, net als de evaluaties wat betreft de verkoop percentages. Ook die zijn voor mijn idee nooit gemeld.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:23

Gewoon elke keer als je Bokt bezoekt even op de nieuwe advertenties klikken, dan blijf je ook aardig op de hoogte ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:24

Persoonlijk vind ik boktmarkt ideaal.
Geen gezeur meer met foto's verkleinen, uploaden en dan pas kunnen plaatsen.
En nu kan je een stuk gerichter zoeken.
Advertentie's kan je wel zelf sluiten, en als iedereen dat ook gewoon doet als het verkocht is ruimt het vanzelf op.

Aan de andere kant had je bij EA gelijk de hele collectie wat er uit iemands zadelkast kwam.

Misschien een idee om op BM een extra rubriek ervoor te maken. Zadelkast opruiming....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:25

Maar dan krijg je ook die groepen die je niet wilt zoals de sieraden, dvd s en zo. Vroeger keek ik veel op de paarden toebehoren nu staan die in zoveel groepen dat het niet fijn zoekt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:25

vind ook de sfeer van de bokt markt vreselijk..je verkoopt spullen niet tot nauwelijks op bokt..
je moet idd voor ieder dingetje een aparte advertentie maken
en ga mee met karuna dat je verzuipt in commerciële advertenties

en ik vind dat bokt momenteel ook een beetje doorslaat in t feit dat als je b.v zegt in een topic dat je wat zoekt dat je dat maar moet melden in de bokt markt... :o?
en dat gelijk je post weg word gehaald op bokt t slaat gewoon nergens meer op.
durf straks niet eens meer wat te vragen in een topic of te melden dat ik wat zoek

waarom mag je in een topic waarin mensen dus ook over mp praten niet zeggen dat je wat zoekt...
vind t echt te ver gaan gewoon in domme regeltjes
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 14-01-14 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:26

ik ken de EA zelf niet maar leek mij wel erg handig!
vooral voor de losse spullen etc.
maar het lijkt me niet handig als je je paard te koop wilt zetten... ik denk dan dat je minder reacties krijg als nu.
hoe deden ze dat dan?
ik denk ook dat het makkelijker is als je een verzorg paard zoekt of verzorger.