hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eeeeef_x

hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 11:44

Hallo mensen.
Ik verkoop mijn pony, een 10 jarige welsch cob. Nu moet ik haar met spoed verkopen. Maar het gaat niet. Heeft iemand nog tips en hoe lang duurde het bij jullie?

antje_vip

Re: hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:46

Als je er echt snel vanaf wil, moet de prijs drastisch omlaag. Wil nog wel eens helpen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:48

waarom moet je haar met spoed verkopen?

de markt is op het moment niet goed..het word ook weer wintertijd waardoor de paarden op stal gaan en er weinig tot geen plek over is.

misschien is je VP te hoog?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:48

Het is sowieso een lastige tijd om je pony te verkopen.

Wel zou ik de tekst in je advertentie wat aanpassen.
Zoals je het er nu ingezet hebt, denk ik, dat het veel mensen afschrikt.
Het klinkt allemaal een beetje moeizaam.

Maak het kort, aansprekend en duidelijk.

Citaat:
Ronja is een lief dier, wanneer je weet hoe je met haar om moet gaan. Wanneer je haar vertrouwen hebt gewonnen doet ze alles voor je en is bereidt om hard voor je te werken. Dit vertrouwen winnen heeft bij mij ongeveer 1 maand geduurd.
Ronja is een Welsch Cob van 1.48 meter. Ze is allround, maar ik heb springen terwijl ik op haar rijdt nog niet geprobeerd. Los springen vind ze ontzettend leuk.
Ronja kan ontzettend mooi lopen, wanneer je weet hoe je de knopjes moet vinden. Ik sta soms zelfs van haar te kijken.
Ze kan op buitenrit, maar dit doet ze liever met andere paarden die ze een beetje kent. Maar wij kunnen hier wel alleen op buitenrit, is maar net hoe het vertrouwen zit.

Ronja is NIET geschikt voor kinderen. Alleen mensen met een beetje ervaring. (Denk aan 4 jaar ervaring met rijden.)

Ik wil alleen dat ronja op een goed plekje komt, waar zij alle aandacht en liefde krijgt die ze wil hebben.
Ik zelf kan haar die liefde en tijd niet meer geven, want ik ga verhuizen en heb straks geen tijd meer voor dr. Dit gun ik haar niet.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:49

Bij mij in de winter maanden. Ongeveer 3 maanden geduurd.

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:49

Heb net je advertentie gezien, miss fotos onder het zadel erbij zetten?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:50

Ik vind je advertentie nogal twijfelactig overkomen.
Ook is het handig om een richtprijs te vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:50

Als snelheid belangrijker is dan je eigen gevoel bij de nieuwe baas, dan zou ik toch een handelaar overwegen.
Je zit wel in een totaal verkeerde tijd van het jaar om makkelijk te verkopen.

Mocht je het toch zelf willen doen, dan raad ik je aan je advertentie te verbeteren. Korte, bondige tekst en betere foto's. Paar goede rijfoto's en een goede standfoto. Geen emotie in tekst en geen liefpaardjuhfoto's.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:54

Heb je al wel reacties gehad?
Verder is een richtprijs wel handig en ik zou ook wat aanpassingen maken zoals Sonja zei en foto's zijn erg belangrijk die geven de eerste indruk dus zou ook foto's bij zetten waarbij ze onder het zadel loopt en een goede standfoto.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 17-09-13 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:54

Mijn paard stond 1 dag te koop en heel veel geintreseerde gehad, paar dagen later kwam er een stel kijken en binnen een week was die verkocht aan het eerste stel dat kwam kijken.
Was in februari.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:55

Vorig jaar december was mijn paard binnen een week verkocht voor bijna de vraagprijs..
Dit jaar verkoop ik voor een stalgenoot haar pony maar die moet ook met spoed weg. Deze gaat waarschijnlijk niet lukken binnen een week, maar goed, als ze maar een goed tehuis krijgt :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:56

Vind een waardeloze advertentie voornamelijk in de ik-taal geschreven volkomen onrelevant

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:57

je advertentie is vrij onduidelijk, en je woont vrij ongunstig
Als eerste je advertentie eens duidelijk opstellen, evt prijs erbij vermelden en geduld hebben

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:01

Mijn paard heeft 2 dagen te koop gestaan. Had ruim 30 reacties. Met de 1e kijker klikte het heel goed, dus toen had hij een nieuw thuis gevonden.

Het is belangrijk dat er duidelijke foto's in staan, zowel los als onder zadel. Daarnaast moet de prijs in verhouding zijn tot het paard. De informatie over het paard (leeftijd,stokmaat,niveau,karakter etc.) moet er duidelijk bijstaan.

Succes!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:13

Met je advertentie kun je al een hoop doen. Een betere tekst zou bijv. zijn:

Wegens verhuizing/tijdgebrek aangeboden voor een goed, particulier thuis:
Trenke’s Ronnoufie, roepnaam Ronja.

Ronja is een lieve Welsh Cob met mooie gangen die ze tijdens de dressuurtraining regelmatig laat zien. Ook springen doet Ronja graag, hoewel ze daar onder het zadel nog wat onervaren in is. Met een wat gevorderde ruiter kan ze ook mee op buitenrit, zowel alleen als in de groep.

Bij een gevorderde ruiter zal Ronja meer op haar plek zijn dan bij een beginner. Daarom zal ze ook alleen verkocht worden aan een tiener of volwassene met voldoende rijervaring.

Bij interesse kunnen er tegen meerprijs diverse spullen overgenomen worden:
Zadel, hoofdstel, dekens en poetsspullen.

Ronja mag voor € … verhuizen.

Verder zou ik kwalitatief goede foto's maken. 1 goede, aansprekende hoofdfoto, 1 standfoto, een foto van draf en galop en enkele foto's onder het zadel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:16

Kleine stokmaat (en niet breed), maar niet geschikt voor kinderen. Dat zal het wel wat moeilijker maken. Je advertentie zie ik liever zoals fjordnina hem heeft aangepast voor je!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:24

Persoonlijk vind ik de advertentie/pony niet echt aantrekkelijk klinken. Zoals Fjordnina haar omschrijft klinkt de pony echt veel leuker :j

Verder ga ik mee met de tips van de foto's.

Als je advertentie leuker klinkt met goede foto's erbij zul je vast meer reacties krijgen. De markt ligt op zijn gat, maar toch hoor en zie ik dat er nog genoeg dieren gekocht en verkocht worden als de prijs er maar naar is...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:06