Is mensen uitlachen de norm op Bokt markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Is mensen uitlachen de norm op Bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 12:34

ik ben op zoek naar een neopreen singel. Heb er weinig verstand van, maar beetje gekeken en ik zag ze staan voor 7,50 alleen niet mijn maat. Ik doe een bod op een singel van 60 cm aan een vrouw van 27. 10 euro inclusief verzendkosten (ik dacht nl. dat verzendkosten 2,95 waren en dat heb ik haar ook gezegd). Er stond geen vraagprijs bij. Alleen doe een goed bod.

Enfin..krijg ik een mail terug waarin ze me vierkant uitlacht en me veel succes wenst met zoeken, want ik dacht toch niet dat de singel voor 3,95 wegging.

Ik heb haar een nette mail teruggestuurd. Namelijk deze (is mijn eigen pb en die mag volgens mij wel openbaar toch?) :

prima. Beetje raar antwoord, hoor. Als je even verder kijkt naar neopreen singels zie je dat er eentje staat van 50 cm voor 7,50. En dat ze allemaal in deze categorie vallen. Verzendkosten zijn volgens mij iets van 2.95 dacht ik (Dat zie ik iig altijd overal bij staan, maar woon zelf niet in NL, dus weet ook niet de precieze prijzen). Ik heb zelf geen verstand van singels. Me er nooit in verdiept, aangezien ik een VZH zadel had en de singel er gewoon bijzat. Ik kan dus alleen maar afgaan op wat ik zie staan op internet en de nieuwprijs (die ergens rond 20 euro ligt) en leren singels die voor 13 euro al weggaan inclusief verzenden. Vandaar dat ik aannam dat verzenden niet zo duur was. Dat je je niet kunt vinden in een bod is prima, maar dat kun je volgens mij ook normaal zeggen zonder iemand belachelijk te maken. En anders moet je er misschien een richtprijs bijzetten, want ik ga daar nooit belachelijk veel onder zitten, juist omdat ik mensen niet voor het hoofd wil stoten. Ik had best meer willen betalen, maar wanneer er niets bij staat is het voor mij ook een gok. Beetje kinderachtig om zelf geen prijs neer te zetten en als mensen een bod doen waar jij je niet in kunt vinden ze uit te lachen.
Veel succes met het verkopen van je singel.

Volgens mij een vrij net antwoord op een mail waarin je wordt uitgelachen. Krijg ik een mail terug dat ze ook al een bod had gehad van 7,50 en dat ik als ik geen idee had de richtprijs had kunnen vragen! (terwijl er in haar advertentie staat: doe een goed bod). En bedankt me nog even voor mijn mail, want ze heeft er weer hartelijk om gelachen.

Ik lees het vaker dat mensen zich storen aan lage biedingen. Maar is het niet zo dat het dan ook de verantwoordelijkheid van verkoper is om er een richtprijs bij te zetten? Als ik andere zelfde singels zie staan voor die vr. prijs is het toch niet raar dat ik ook rond die prijs ga bieden? Is het dan nodig om mensen hierom uit te lachen? Ben ik nu zo raar of is dit gewoon best wel kinderachtig gedrag?

Vereentjex

Re: Is mensen uitlachen de norm op Bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:36

he bah wat vervelend, maar dat is 1 persoon, niet heel bokt is zo.
niet zo netjes van haar, ik snap dat je hier pissig over bent heb zo iets ook meegemaakt gruwelijk irritant is dat.
succes met zoeken

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:36

slaat nergens op...als je het niet eens bent met de prijs verkoop je het niet !

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:38

Je bent niet raar en dat is vreselijk kinderachtig gedrag. Bij zo'n muts zou ik niks meer willen kopen, al zou ze nog zulke wereldspullen hebben. Op zo iemand spuug ik, geen respect meer voor. Jammer dat je geen namen bekend mag maken (al is dat ook weer kinderachtig, maar ik heb er geen moeite mee me soms even te verlagen naar hun niveautje om het ze even te laten voelen ;) ).

Wil je me de naam pb-en?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:39

Vind 7,50 echt geen gekke prijs voor zo'n tweedehands singel, als de verzendkosten hoger zijn had ze dat ook kunnen zeggen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:40

Gelukkig is niet iedereen zo op BM hoor!
Maar maak je er maar niet druk over hoor, het zegt meer over het persoon zelf dan over jouw.
En wat mij betreft zou ze het dus ook gelijk mogen houden, wat een rare reactie...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:40

Kijk, nu zijn jullie zelf kinderachtig bezig.

Negeer dr gewoon en koop helemaal niks meer bij die kinderachtige verkoper.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:41

Niks van aantrekken hoor. Behoorlijk stomme reactie denk ik, misschien heeft ze een snert dag en dat even op jou afgereageerd.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:44

ik heb dr gevonden, nu krijg je gelijk een ander beeld bij iemand..:|
naja misschien had ze idd ja gewoon een snert dag..:)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:46

Het valt me idd vaak op dat men een bod vraagt en er dan bij zet "geen onzin biedingen" of "geen fantasieprijzen". Dan denk ik ook, zet gewoon een vraagprijs neer. Mensen hopen met een bod dat iemand veel hoger gaat zitten dan wat ze in gedachte hebben, maar de meeste mensen zullen juist veel lager bieden want iedereen hoopt op een koopje. Of zet er op zijn minst de nieuw/aanschaf prijs bij.
En het is idd helemaal belachelijk dat iemand jou dan uit gaat lachen omdat je gewoon een bod doet. Beetje jammer, dat soort reacties, maar gelukkig is niet iedereen zo hoor!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:47

Een nieuwe singel heb je al voor zo'n 20 euro, dus ik vind het ook niet zo'n stom bod hoor, 10 euro. Zo'n singel past waarschijnlijk niet door de brievenbus, maar een net persoon had dan gewoon een tegenbod gedaan van bv 10 euro excl. verzenden..
Niet over ergeren, die persoon heeft alleen zichzelf ermee door zo te reageren. Blijft ze nog heel lang met d'r spulletjes zitten..
Als ik iets te koop zet waar ik een bepaalde prijs voor in mijn hoofd heb dan zet ik er gewoon een vraagprijs bij, dan voorkom je ook pb's met veel te lage biedingen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:48

Nee hoor, IHN, dat is gelukkig NIET normaal !

Je kunt als verkoper ook gewoon netjes uitleggen hoeveel de verzendkosten zijn en waarom, daarvoor is geen hatelijke mail nodig :n

Zou je trouwens sowieso niet aanraden om te kopen bij onbekende Bokkers ... deze heeft geen enkel bericht geplaatst, zou me op zich al niet aanstaan eerlijk gezegd :o

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 13:39

Dank jullie wel voor jullie berichten. Ik dacht echt al even dat het aan mij lag. zeker omdat ik het naar mijn mening heel netjes uitlegde, en toen nog harder uitgelachen werd..ik ben af en toe een beetje wereldvreemd, maar vond dit toch wel erg apart.

Kopen bij haar was sowieso niet de bedoeling meer, maar ik hoopte dat ze iig zou beseffen dat het niet leuk is uitgelachen te worden als je te goeder trouw normaal iets probeert te regelen. Moet wel eerlijk zeggen dat mijn laatste mail iets minder netjes was. Heb niet gescholden ofzo, hoor. Maar wel gezegd dat ze een k karakter heeft. is ook niet netjes van mij natuurlijk, maar was zo pissed off. Jeetje, probeer je gewoon een singel te kopen, wordt je uitgelachen en als je het dan uitlegt wordt je nog harder uitgelachen -O- .

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:45

Jeetje wat kinderachtig.
Één troost, op Marktplaats heb ik dit ook al vaak genoeg meegemaakt ;) Ik heb er dan gewoon helemaal niet meer op gereageerd, of een korte mail teruggestuurd dat ik het product dan niet wil hebben. Je hebt soms van die mensen >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:49

Ik vind het wel apart dat veel mensen teruggrijpen op de nieuwwaarde/winkelprijs als ze iets op marktplaats of bokt zetten. Helemaal 2e hands dingen. Als je nieuwprijs wilt betalen koop je wel nieuw in een winkel of webshop, met garantie.