Gebruik van Markt; minimaal aantal posts vereist = een idee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Gebruik van Markt; minimaal aantal posts vereist = een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 21:13

Wat mij met name de laatste tijd heel erg opvalt (en ook wel irriteert) is het feit dat je op de Bokt Markt steeds meer geheel nieuwe gebruikers ziet, die weinig tot vaak zelfs geen enkele posts hebben, maar hun account puur en alleen gebruiken om advertenties op de Bokt Markt te zetten.

Laatste tijd kom ik veel verkopers tegen die hun paarden/pony's op Bokt proberen te verkopen. Terwijl ze net zijn aangemeld. En ik wil echt niet l*llig doen en ik zal ook geen namen noemen/links geven, maar een groot aantal van die advertenties zouden zeker niet misstaan op Marktplaats, qua hoe ze geschreven zijn. Pony's '50 euro per stuk', 'los af te halen'. Of iemand die van z'n oude paardje af moet, omdat daar geen wedstrijden meer mee gereden kunnen worden.

Of zelfs pony's met redelijk ernstige afwijkingen (recent 1 met dwerggroei), maar dat er dan ook niet bij vermelden.
Met deze TS had ik overigens ook contact, eerst via de advertentie zelf, later via pb. Dat pony dwerggroei had etc. maar dat dit niet in advertentie werd vermeld.
Vervolgens kreeg ik, na enkele serieuze en normale reacties, de reactie terug: 'ik haal hem er wel af en breng hem naar de slacht, want ik raak 'm toch niet kwijt'. := :roll: Moet je vooral doen. Maar gebruik dat niet als een smoesje om het beest te verkopen.

Nu staat het betreffende pony'tje weer te koop. Maar iedere reactie dat het beestje dwerggroei etc. heeft, wordt natuurlijk zorgvuldig verwijderd.
TS plaatst ook alleen maar advertenties.

Bovenstaande is puur als voorbeeld bedoeld, maar er zijn er nog veel en veel meer.

Is het nou de bedoeling dat de Bokt-Markt gewoon vrij toegankelijk is voor ook niet-bokkers om daar (met name) hun paarden neer te zetten? Misschien omdat je op Marktplaats nu tegenwoordig moet betalen voor sommige categorieen?
Toch wel heel jammer hoor.

Kan hier niet wat aan gedaan worden, want eerder was het volgens mij toch ook zo dat je een minimum aantal serieuze posts moest hebben of iets, zodat je niet zomaar een account kan aanmaken en meteen alleen maar advertenties plaatsen?
Ik weet niet hoe het bokt-team hierover denkt? Maar dit lijkt me toch ook niet de bedoeling.... kunnen we net zo goed op marktplaats gaan kijken.

Eline

Re: Gebruik van Markt; minimaal aantal posts vereist = een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:24

Het was vroeger inderdaad zo dat er een minimum aantal posts nodig was voor Eenmaal Andermaal. Dat was niet zozeer omdat we geen advertenties van 'buitenstaanders' wilden, maar omdat door de beperkingen van het systeem, het domweg niet geschikt was voor veel meer advertenties. Op dit moment zijn die beperkingen er niet meer: er is een betere zoekfunctie, door de categorieën kun je sneller vinden wat je zoekt, en is het ndus niet meer nodig om mensen die nog geen account op Bokt hebben van de Markt te weren.

Het zal absoluut voorkomen dat mensen zich puur aanmelden voor de Markt, bijvoorbeeld omdat ze niet geïnteresseerd zijn in meeposten op het forum. Maar wat we ook zien is dat de Markt voor mensen de eerste kennismaking is met Bokt is, en ze daarna blijven hangen en ook op andere delen van de site actief worden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:09

ik vind het ook jammer dat bokt meer een marktplaats aan het worden is. ook ik vond het prettig dat alleen gebruikers advertenties konden plaatsen, maar schijnbaar heeft bokt andere plannen voor ogen met de huidige markt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:11

loulou schreef:
ik vind het ook jammer dat bokt meer een marktplaats aan het worden is. ook ik vond het prettig dat alleen gebruikers advertenties konden plaatsen, maar schijnbaar heeft bokt andere plannen voor ogen met de huidige markt.

Niets aan toe te voegen..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:15

Eline: kan ik daaruit opmaken dat het een soort 'publiekstrekker' is?
Wat is dan de toegevoegde waarde nog boven bijv. marktplaats?

Is het niet zo dat juist veel bokkers graag hun paard kopen en verkopen via bokt, en/of spulletjes, omdat dat toch nét wat vertrouwder is/voelt dan 'het grote' marktplaats??

Qua paarden die worden aangeboden door mensen met geen of nauwelijks posts, zie ik met name 'aparte advertenties'. Paarden die gratis of voor een schijntje worden weggedaan, paarden met gebreken, aparte advertenties waar je je vraagtekens bij kan zetten.

Ik ga dan ook mee met de posts hier boven mij.
ik ben benieuwd hoe het merendeel v/d bokkers hier over denkt. Maar volgens mij kijken er op dit subforum maar weinig mensen........

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:17

Ik ben voor.. Ben het met Loulou eens.. Vind deze wending erg jammer.. Ik gebruik de Markt ook nauwelijks.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:19

Eens met de TS.

Een verkopersbeoordeling zou ook niet misstaan. Bijv dat je max 5 sterren kan geven.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:22

Ik ben het ook eens met de ts, nu heeft de boktmarkt toch eigenlijk niet echt een meerwaarde? het is zo'n beetje zelfde als marktplaats maar dan in het klein.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:23

Ja nu heb je totaal geen idee wat voor waardering de persoon heeft waar je iets van koopt. en op bokt vond ik het net handig dat je mensen had die gekend waren door topics enzo. Geeft je als koper toch wat meer vertrouwen...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:04

JoyCiej: we zien de Markt als een onderdeel van Bokt. Net als dat er mensen alleen voor het forum of alleen voor de nieuwspagina op Bokt komen, is het wat ons betreft ook helemaal okee als ze enkel geïnteresseerd zijn in de Markt.
Dat het op dit moment nog niet mogelijk is om een verkopersbeoordeling achter te laten is inderdaad een issue, dat is één van de punten die het hoogst op onze wishlist staat, na het fixen van de problemen waar sommige mensen op dit moment met het gebruik van de Markt tegenaan lopen.