Laatste tijd kom ik veel verkopers tegen die hun paarden/pony's op Bokt proberen te verkopen. Terwijl ze net zijn aangemeld. En ik wil echt niet l*llig doen en ik zal ook geen namen noemen/links geven, maar een groot aantal van die advertenties zouden zeker niet misstaan op Marktplaats, qua hoe ze geschreven zijn. Pony's '50 euro per stuk', 'los af te halen'. Of iemand die van z'n oude paardje af moet, omdat daar geen wedstrijden meer mee gereden kunnen worden.
Of zelfs pony's met redelijk ernstige afwijkingen (recent 1 met dwerggroei), maar dat er dan ook niet bij vermelden.
Met deze TS had ik overigens ook contact, eerst via de advertentie zelf, later via pb. Dat pony dwerggroei had etc. maar dat dit niet in advertentie werd vermeld.
Vervolgens kreeg ik, na enkele serieuze en normale reacties, de reactie terug: 'ik haal hem er wel af en breng hem naar de slacht, want ik raak 'm toch niet kwijt'.

Nu staat het betreffende pony'tje weer te koop. Maar iedere reactie dat het beestje dwerggroei etc. heeft, wordt natuurlijk zorgvuldig verwijderd.
TS plaatst ook alleen maar advertenties.
Bovenstaande is puur als voorbeeld bedoeld, maar er zijn er nog veel en veel meer.
Is het nou de bedoeling dat de Bokt-Markt gewoon vrij toegankelijk is voor ook niet-bokkers om daar (met name) hun paarden neer te zetten? Misschien omdat je op Marktplaats nu tegenwoordig moet betalen voor sommige categorieen?
Toch wel heel jammer hoor.
Kan hier niet wat aan gedaan worden, want eerder was het volgens mij toch ook zo dat je een minimum aantal serieuze posts moest hebben of iets, zodat je niet zomaar een account kan aanmaken en meteen alleen maar advertenties plaatsen?
Ik weet niet hoe het bokt-team hierover denkt? Maar dit lijkt me toch ook niet de bedoeling.... kunnen we net zo goed op marktplaats gaan kijken.