kopende partij die niet meer reageerd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

kopende partij die niet meer reageerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 15:00

Hallo,

Ik heb een aantal pads te koop staan.

Nu heeft er een bokker gereageerd en dus heb ik alles netjes gewassen en klaar voor verzenden.
Echter wordt er niet meer gereageerd op de Pb's terwijl dit eerder wel zo was.
Ze worden ook wel gelezen want verdwijnen uit mijn postvak uit.

Toch zou ik graag weten of zei nog wel of niet het pakketje hebben wil omdat ik het anders weer te koop kan zetten.
Wat is een nette tijd om te wachten tot ik verder verkoop?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:10

Ik sluit mijn advertenties altijd pas als ik het geld op de rekening bijgeschreven heb, tot die tijd kies ik voor de optie "gereserveerd".
Volgens mij kan dat bij de boktmarkt ook, toch?

Ik zou haar een berichtje sturen met een tijdstip waarop je het spul weer te koop zet als ze dan nog geen reactie gegeven heeft. Vijf dagen lijkt mij wel een nette tijd in dit geval omdat ze dus je berichtjes wel gelezen heeft.

(wel irritant zo'n koper, dan bekruipt mij al een vreemd buikgevoel...)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:13

Gereserveerd optie kan hier ook :j
Hoelang wacht je nu al?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:15

Mijn ervaring is dat 't steeds meer voorkomt dat mensen gewoon niet meer van zich laten horen. Ook al vraag je er expliciet om of ben je reeds een koop overeengekomen.

Ik handel sindsdien heel makkelijk op de volgende manier: een artikel is bij mij verkocht als ik het geld binnen heb. Is iemand écht geïnteresseerd, zorgt ie dat het geld binnen 24 uur/48 uur overgemaakt is of geeft netjes een bericht dat 't wat langer gaat duren.

Wat je kunt doen is een PB sturen dat wanneer ze nog interesse heeft, om binnen 24 uur te reageren. Maar gezien je verhaal denk ik dat diegene er vanaf ziet, TS.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:16

Heb ik ook een keer gehad. Koper wilde het hebben. Zei dat ze het 's avonds zou betalen, kreeg 's avonds een berichtje dat ze het over geschreven had en nu (3 maanden later) nog geen geld ontvangen en krijg ook geen reactie meer van diegene op mijn berichtjes terwijl ze ze wel gelezen heeft.

Dus ze had nooit betaald in de hoop dat ik het alvast op zou sturen.

Als ze niet meer reageert, gewoon aan een ander verkopen. Als diegene het echt wilde hebben, zou ze wel reageren.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:24

Ik begrijp dat soort mensen niet :n Ze hebben niet eens het fatsoen om te reageren...

Vreemd genoeg heb ik het wel eens omgekeerd gehad... ik had, toen er nog van die "bied-topics" waren op EA, op een tweedehands deken geboden en gewonnen. Contact gehad via PB, verliep heel normaal (het was ook een vrouw van midden 40) en plezierig, maar toen ik het geld wilde overboeken reageerde ze niet meer :? . Heb diverse malen berichtjes gestuurd die ook gelezen werden, maar geen enkele reactie. Mijn conclusie was dat ze van iemand anders een beter bod had gekregen.

Rare, onopgevoede mensen lopen er toch tussen...

Vjestagirl

Re: kopende partij die niet meer reageerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:25

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:28

@Vjestagirl, in het topic over rare mensen op marktplaats is het niet de bedoeling om te praten over marktzaken.

Ik zou zelf 3 dagen wachten, vind ik persoonlijk wel een nette tijd, indien na 3 dagen nog geen reactie een PB sturen dat t object weer de verkoop ingaat omdat reactie uitbleef. Maar je moet natuurlijk doen waar je jezelf prettig bij voelt.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 15:29

Nu een week geleden.

Ik heb zelfs de spulletjes nog extra gewassen omdat het al een tijdje in me kast lag.
En mijn mede huisgenoot vind het zooo niet tof als ik dat doe wat dus op een gezellige week uitdraaide..(NOT)

Ik ga haar dus zo gelijk een PBtje sturen dat ik de spullen terug op stal heb en weer te koop gaan.

enomis123

Re: kopende partij die niet meer reageerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:31

als ze t wel lezen, en niet meer reageren, is niet netjes, en betekent dat ze t niet meer willen hebben lijkt mij, gewoon weer opnieuw te koop aanbieden, en niks meer sturen....