Vraag aan alle mensen die het 'snuffelen' missen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Vraag aan alle mensen die het 'snuffelen' missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 17:56

Eén van de meest gehoorde klachten in o.a. dit topic is dat het op de Markt 'niet meer lekker snuffelt'.

Hebben jullie ideeën en suggesties hoe we snuffelen ook op de Markt leuker kunnen maken?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:57

Ik hou helemaal niet van "snuffelen". Ik wil gewoon makkelijk kunnen vinden, waar ik naar op zoek ben.

Misschien 1 optie om het "snuffelen" voor andere leuker te maken: Op de homepage van de bokt markt een hele zooi advertentie neerzetten met alleen de titel.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 06-02-12 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:58

De begin (nieuwe?)advertenties laten doorlopen. Nu kan je er een paar zien en niet verder bladeren.

FemkeRoosje

Re: Vraag aan alle mensen die het 'snuffelen' missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:59

Misschien dat er een link kan komen waar je alle nieuwe advertenties op volgorde kan zien? Waardoor je dus wel gewoon lekker kan snuffelen, maar alleen als je dat zou willen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:00

Dat is inderdaad wel een leuk idee :)

Dat je gewoon de laatste 25 advertenties onder elkaar op een rijtje zet, kunnen we gewoon 'snuffelen' dus :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:00

FemkeRoosje en Pentax: waar zouden jullie die link met 'nieuwe advertenties' verwachten?

(Want hij staat er namelijk al, zoals jullie hem beschrijven, maar blijkbaar niet op de goede plek :) )

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:02

Het idee om verder te kunnen bladeren in de hoofdpagina, maar misschien als lijst met kleine foto en wellicht de foto's niet te ver inzoomen. Nu zie je vaak maar een gedeelte van de foto.
Wellicht kan de regio al in de zoekregel vermeld worden. Ik vind het meestal wel fijn om in de buurt te zoeken.
Verder is het niet meer goed duidelijk wat commercieel is en wat niet. Daar mag een duidelijk onderscheid in komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:02

Precies, een lijst ofzo waar je door de advertenties kunt bladeren zou ideaal zijn.
En vooral ook een toegankelijkere manier om op de boktmarkt te komen.

Niet alleen paarden advertenties op de homepagina van bokt laten zien, maar ook andere dingetjes. Want het snuffelen gebeurd niet alleen naar paarden. Juist ook naar andere dingen (tenminste, ik merk persoonlijk dat ik het ontzettend van snuffelaars moet hebben die "per ongeluk" met mijn producten in aanraking komen en het dan heel leuk vinden, terwijl ze er niet specifiek op zochten).

"Vroegah" Stond er op de hoofdpagina van bokt een hele lijst met alle nieuwe advertenties.
Het zou fijn zijn als die gewoon voor alle categoriën zou werken, zoals vroeger (evt. de categorie erbij vermeld, als dat wenselijk is).

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:04

Pentax schreef:
De begin (nieuwe?)advertenties laten doorlopen. Nu kan je er een paar zien en niet verder bladeren.

Dat kan toch al? Dan klik je op 'nieuwe advertenties' aan de linkerkant van de pagina, onder het kopje 'advertenties'. :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:05

Femke, ook voor jou: waar zou je die lijst met nieuwe advertenties verwachten?

En datzelfde geldt voor de plek op de voorpagina?

(Elanor geeft hierboven eigenlijk al aan waarom ik die vraag stel :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:06

Elanor schreef:
Pentax schreef:

Dat kan toch al? Dan klik je op 'nieuwe advertenties' aan de linkerkant van de pagina, onder het kopje 'navigatie'. :)

Ah, da's ook voor 't eerst dat ik die link vindt...
Zou denk ik handig zijn als dát gewoon direct al de "landingspagina" van de boktmarkt zou zijn.

Dan kun je nog steeds gewoon zoeken als je specifiek op zoek bent naar iets, maar kun je wel wat makkelijker direct bladeren, zonder dat je eerst moet uitpluizen hoe die hele markt in elkaar zit :)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:07

Eline schreef:
FemkeRoosje en Pentax: waar zouden jullie die link met 'nieuwe advertenties' verwachten?

(Want hij staat er namelijk al, zoals jullie hem beschrijven, maar blijkbaar niet op de goede plek :) )

Ik wist niet dat die er al stond, had hem nog niet ontdekt! :')
Idd wat Femke zegt, is denk ik wel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:14

Eline schreef:
Femke, ook voor jou: waar zou je die lijst met nieuwe advertenties verwachten?

En datzelfde geldt voor de plek op de voorpagina?

(Elanor geeft hierboven eigenlijk al aan waarom ik die vraag stel :) )

Ten eerste: complimenten dat je/jullie er zo grondig achteraan gaan _/-\o_ +:)+

Wat ik zelf ervaar, en ook van veel mensen hoor.... Is dat ze niet weten dat er rechts bovenin bokt zo'n oranje regeltje staat met "nieuws - markt - wiki - forums".
Als je die niet weet te vinden, is het lastig om op de boktmarkt te komen.
Het staat ook nog niet direct in de forum index. Daar staat het "oude" EA nog (waar dan vervolgens wel een linkje naar de markt staat).

Dus om sowieso al op de markt te komen is de drempel nu erg hoog voor de gemiddelde snuffelaar die niet specifiek iets "zoekt".

Dan "hadden" we bij het EA zo'n fijne lijst waar je lekker doorheen kon scrollen. Fijn titels lezen en kijken of je wat leuks ziet.
Als je nu de boktmarkt binnen komt, staat er eerst die lijst met categorieën (ideaal voor de "zoekers") en daar onder een aantal relatief nieuwe advertenties.

Zoals in m'n post hierboven al staat, ontdek ik dankzij elanor pas net dat je blijkbaar ook door een lijst net nieuwe advertenties kunt snuffelen. Dat is dus denk ik geen duidelijke benaming of geen duidelijke plek. Ik denk dat zo'n lijst fijn zou zijn als je daar direct al op zou komen. Zodat het snuffelen direct bij betreding van de markt al kan beginnen.

Het systeem van EA, dat je vroeger op de hoofdpagina van bokt.nl links onderin een hele lijst van nieuwe advertenties had, dat vond ik écht ideaal. Net zoals de nieuwe gewone bokttopics, die daar boven staan.
Dat is echt dé plek voor mij (en ik denk ook voor veel anderen) om naar leuke topics en advertenties te snuffelen. Niet alleen voor paarden en paardendingen, maar ook voor de niet-paardendingen.

Dan is de markt gelijk ook weer wat toegankelijker. Denk ik.

En het zou ideaal zijn als er op één of andere manier een systeem in gewerkt kan worden waardoor je een advertentie kunt "volgen" of in je "eigen berichten" kunt terug vinden. Want ook de "eigen berichten" is eigenlijk dé plek waar ik regelmatig kijk. Als ik eerst naar de markt moet navigeren en daarna nog naar een persoonlijk advertentie lijstje moet, dan is die drempel voor een snuffelaar te hoog.

Net zoals ik eigenlijk maar weinig gebruik maak van de functies in het gebruikerspaneel, omdat ze best handig kunnen zijn, maar gewoon 2 of 3 kliks te ver weg zitten om echt veel te gebruiken.
Functies die veel gebruikt worden/ waar veel spontaan naar gesnuffeld wordt, moeten binnen 1 of hooooooguit 2 kliks te bekijken zijn. Anders is de drempel te hoog. Dan krijg je wat je nu ziet; dat eigenlijk alleen de mensen over blijven die echt naar iets specifieks op zoek zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:23

Een lijst zou ik heerlijk vinden, maar dan wel op categorie. dus net als bij EA zegmaar. Je hebt een CO, je hebt een paardgerelateerd, je hebt een niet paardgerelateerd etc.

Feit blijft dan nog, dat ik één van de dingen die ik het meest mis dan nóg niet heb. En dat is topics met veel foto's doorspitten om te kijken of er wat voor je bij zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:24

Dus eigenlijk zou het een lijst met tabbladen moeten zijn dan Wuis?
Voor iedere hoofdcategorie een tabblad?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:25

Wuis schreef:
Een lijst zou ik heerlijk vinden, maar dan wel op categorie. dus net als bij EA zegmaar. Je hebt een CO, je hebt een paardgerelateerd, je hebt een niet paardgerelateerd etc.

Dan klik je toch gewoon op een categorie? Krijg je alle advertenties uit die categorie te zien. Alleen commercieel zou dan nog gesplitst moeten worden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:27

Lastig.. het 'leuke' aan het snuffelen was een lijst met veel spullen van 1 verkoper.. dat heb je natuurlijk ook als je bij 'advertenties van deze verkoper' kijkt..
maar het is juist het begin van het snuffelen.. de titel met : 'veel spullen voor een tinker' o.i.d. waardoor je even gaat kijken..
Hoe dit in markt-vorm zou moeten, geen idee..

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:28

HorseTopShop schreef:
Ik hou helemaal niet van "snuffelen". Ik wil gewoon makkelijk kunnen vinden, waar ik naar op zoek ben.

Misschien 1 optie om het "snuffelen" voor andere leuker te maken: Op de homepage van de bokt markt een hele zooi advertentie neerzetten met alleen de titel.

Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Markt is voor mij echt een hele verademing in vergelijking met EA.
Ik kan alleen maar complimenten geven over hoe het nu is.
Maar dat kan voor ieder anders zijn.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:30

Thanks voor jullie reacties al, keep 'em coming :)

Femke: die lijst met advertenties op de voorpagina, die staat er ook al, en is op dezelfde plek blijven staan. Voor wat betreft navigatie, dat klopt, daar moet heel, heel veel aan verbeterd worden. Het oranje linkje is echt maar een tijdelijke oplossing, en datzelfde geldt voor eigenlijk de hele 'look' van de Markt. Er is hard gewerkt om een nieuwe look en navigatie al voor 31 december voor elkaar te krijgen, maar helaas is dat niet gelukt. Dat, én betere integratie met het forum (dus op de één of andere manier integratie tussen 'eigen berichten' en 'eigen advertenties') staan heel hoog op de planning :j
Maar, het positieve dat de layout voor de invoering van de Markt niet gelukt is, is wel dat we nu merken welke functies in de huidige lay-out te weinig aandacht krijgen. De 'nieuwe advertentie' link is er dus blijkbaar één van, die kan in een nieuwe layout dus veel meer nadruk krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:35

Eline schreef:
Thanks voor jullie reacties al, keep 'em coming :)
Femke: die lijst met advertenties op de voorpagina, die staat er ook al, en is op dezelfde plek blijven staan.

Klopt, maar er staan alleen paarden en paardenspullen in.
Ja, ik weet 't, het is een paardenforum. Maar bijv. paardenfotografie aangeboden komt niet in dat lijstje terug.
En ook m'n paardenboek kwam er niet in terug...

Dat merk ik echt ontzettend aan m'n bezoekers aantallen. Dat waren er steeds een paar honderd per week.
Nu heb ik er na meer dan een week geloof ik 22 ofzo :')

En ik "snuffel" daardoor zelf ook minder. Heb mijn paarden in 2008 verkocht, dus aan 3 advertenties op rij over een ANKY dekje op de lijst op de voorpagina heb ik niet zoveel. Naar de paarden wil ik nog wel 'ns kijken, alleen voor 't kijken. Maar verder lijkt 't me juist ook heel erg leuk om daar in die lijst ook ads uit andere categorieën tegen te komen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:41

ik mis het kunnen zien, op de home pagina bij de advertenties, of het gevraagd of aangeboden wordt in de titels.... (voorheen stond het er wel in?)

ook het door laten lopen van de advertenties vind ik een hele goeie!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:44

Gewoon terug gaan naar hoe het eerst was dit is zo'n rotsysteem, erg onduidelijk je kan niet in 1 klik alle advertenties zien en ik koop via hier iig niks meer.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:45

EA weer open doen :+

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:47

Femke: het klopt dat er alleen advertenties uit de hippische categorieën worden getoond. maar overige diensten (waar fotografie ondervalt) en Boeken en DVD's (onder Ruiter) worden er wel in meegenomen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:47

One_Love schreef:
Gewoon terug gaan naar hoe het eerst was dit is zo'n rotsysteem, erg onduidelijk je kan niet in 1 klik alle advertenties zien en ik koop via hier iig niks meer.

Het is nooit goed. Eerst werd er massaal "gezeurd" dat je niet gericht kan zoeken op een product, leeftijd, ras, etc. En nu dat kan wordt er massaal "gezeurd" dat je niet meer kan snuffelen.
Wat willen we nou met zijn allen?

Ik ben i.i.g. erg blij met het nieuwe systeem en wil het oude EA niet meer terug.