Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseTopShop schreef:Marktplaats is 3 keer niks. Daar zet ik zelfs mijn tweedehands spullen niet op.
Al die groepen op Facebook daarentegen lopen als een trein. Is ook gratis.
HorseTopShop schreef:Dat werkt nooit. Ik heb namelijk laarzen, appelazijn en dekens in de aanbieding. Ik ga geen advertentie plaatsen om mensen door te verwijzen naar de website. Mensen doen dat niet.
Ik wil dan alledrie de producten op de boktmarkt zetten.
Citaat:Bij het opzetten van de Markt hebben we er voor gekozen om een aantal criteria in te laten vullen en daar de zoekfunctie ook op te baseren. Als je bijv. een rijbroek in maat 42 adverteert en iemand zoekt op maat 40 (ik doe maar even een gooi) dan komt die advertentie niet boven in de zoekresultaten.
Oscar schreef:Als commerciele aanbieders onnodig advertenties plaatsen (eigenlijk wat ik al eerder uitgelegd heb) dan spreken we ze daar nu al op aan. Maar er zit soms een verschil tussen wat wij 'onnodig' vinden en wat jullie als hinderlijk ervaren. Wij gaan uit van adverteren op basis van zoekcriteria:Citaat:Bij het opzetten van de Markt hebben we er voor gekozen om een aantal criteria in te laten vullen en daar de zoekfunctie ook op te baseren. Als je bijv. een rijbroek in maat 42 adverteert en iemand zoekt op maat 40 (ik doe maar even een gooi) dan komt die advertentie niet boven in de zoekresultaten.
Een webshop mag dus een advertentie openen voor zowel maat 40 als 42 zodat de advertentie gevonden wordt als er op een specifieke maat gezocht wordt.
Maar bijv. iets als de kleur van een rijbroek is geen zoekcriterium, je kunt dat niet selecteren bij ingave van de advertentie, en ook niet gebruiken in de zoekfunctie. Dan is het ook onnodig om voor elke kleur rijbroek een nieuwe advertentie aan te maken. Als dat wel gebeurt (en de rest van de zoekcriteria zijn ook gelijk) dan mag daar op getemd worden en dan gaan de mods er mee aan de slag. Als de zoekcriteria op 1 of meerdere punten anders zijn, dan doen we daar op dit moment niets mee en dat blijft ook zo tot de nieuwe versie van de Markt er is.
Je kunt wel altijd selecteren op nieuw/tweedehands, dat werkt niet voor 100% omdat je dan soms ook een particuliere advertentie mist van een nieuw artikel, maar het scheelt wel heel veel pagina's.
tamary schreef:En als ik in categorie rijbroeken als zoekterm 38 in typ, dan krijg ik alle advertenties waarin zowel in de titel als in de TEKST 38 staat. Voor elke maat een advertentie is dus onzin en niet nodig. Zoekfunctie vist ze er allemaal uit voor je.