Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:37

Dat vind jij niet storend.
Andere dus wel.

7 van een webshop in de week vind ik al storend ja.
Met wat pech zitten er in de buurt wat meer en op een paar particulieren na is de gehele pagina webshop.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:44

Ik hoor juist alleen maar goede dingen over die groepen op Facebook. Als mensen zich eraan zouden storen, zouden ze ook niet kopen toch?
Als ik nu iets op Facebook plaats in zo'n groep, is het voor vanavond verkocht.

Maar hoe dan ook. Ik stoor me ook mateloos aan al die advertenties van webshops. En niet die enkele die voorbij komt, maar juist die complete assortimenten die erop gezet worden.
Maar door die paar die dat doen, kan je niet iedereen afstraffen. Er zijn er genoeg die het bij enkele advertenties houden. Ik ben meer voor een waarschuwing o.i.d. en eventueel een ban als het blijft gebeuren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:45

HorseTopShop schreef:
Marktplaats is 3 keer niks. Daar zet ik zelfs mijn tweedehands spullen niet op.
Al die groepen op Facebook daarentegen lopen als een trein. Is ook gratis.

Dit is natuurlijk een open deur! Je kunt je ongeveer wel bedenken hoe ik daarop kan reageren. Zal ik niet doen!
Maar HTS: je mag niet alleen op Bokt gratis je advertenties zetten - ook je onderschrift geeft (zoals je kunt zien) je de kans je webshop én je "uitverkoop" onder de aandacht te brengen.

Mensen zitten natuurlijk altijd het liefst voor een dubbeltje ( of liever nog: gratis) op de eerste rang, maar als ondernemer zul je toch ook je moeten schikken naar de mogelijkheden. Of betalen, net als al die andere adverteerders met banners en blokjes. Zaken zijn zaken. De Boktmarkt is - denk ik - ooit opgericht om bokkers de mogelijkheid te bieden hun overbodige of 2e hands spulletjes uit te wisselen met andere bokkers. Zonder commercieel oogmerk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:48

Wie zegt dat facebook niet werkt?

Als je geen bokt spammer bent begrijp ik niet wat het probleem zou zijn met 1 in de week.
Nu zet jij er 6 tegelijk in 6 weken.
Dan elke week 1.
Voor jou begrijp ik het probleem niet.
Jij wordt er niets door benadeeld.
De spammer wel.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:48

Dan zou ik alle zakelijke adverteerders op de boktmarkt weren. Dan past zakelijk hier gewoon niet bij.

Jannepauli

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:49

Ook goed, probleem meteen opgelost!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:50

Dat klopt bruintje123. Voor mij zou het in principe geen groot probleem zijn.
Maar het komt nou eenmaal voor dat er weleens meerdere dingen tegelijk in de aanbieding zijn. Dan is het toch fijn als je ze er meteen op kan zetten. En daarna enkele weken niks.

En btw. van die 6 advertenties zijn er 2 tweedehands ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:50

Jannepauli schreef:
Ook goed, probleem meteen opgelost!

Precies!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:55

Ik vind het erg jammer dat er een paar zijn die het voor de rest verzieken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:57

Dat ben ik met je eens.
Maar helaas is dat bij alles zo.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:13

Het is idd jammer dat nu alle webshops nu de dupe zijn doordat er bepaalde zijn die het voor iedereen verpesten.

Op zich vind ik het idee van ShopAanbiedingen geen verkeerd idee.
Zo kunnen webshops wel hun aanbiedingen en eventuele uitverkoop plaatsen en staat het niet tussen de rest van de advertentie's.
Voor het mooie zou je dan wel de keuze erbij moeten hebben bij zoeken of je wel of geen zakelijke advertentie's erbij wilt hebben.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:19

Zoals HTS zegt vind ik het niet erg als ze 6 a 10 advertenties per week plaatst. Maar 140 advertenties van 2 verschillende webshops is wel erge vervelend

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:26

HorseTopShop schreef:
Dat werkt nooit. Ik heb namelijk laarzen, appelazijn en dekens in de aanbieding. Ik ga geen advertentie plaatsen om mensen door te verwijzen naar de website. Mensen doen dat niet.
Ik wil dan alledrie de producten op de boktmarkt zetten.

Deze pik ik er even uit want zoiets mag ook gewoon hoor. Je mag nog steeds voor deze artikelen een losse advertentie openen. En als je bijv. dekens aan wilt bieden in verschillende maten, dan mag je dat combineren (combineren mag altijd, ook met andere producten), maar je mag er ook losse advertenties voor openen. Ons zoeksysteem is immers zo ingesteld dat er per maat gezocht kan worden.
Stel dat je die dekens nu ook nog in een x-aantal verschillende kleuren hebt, dan hebben we liever niet dat je daar allemaal losse advertenties voor opent. Dit omdat kleur (in tegenstelling tot maat) geen selectiecriterium is binnen het zoeken.

In de nieuwe versie willen we ook zeker wat in gaan richten zodat er geadverteerd kan worden voor een webshop, of voor een totale collectie. Die mogelijkheid is er nu alleen nog via de banners en voor veel shops is dat een te 'grote' oplossing waar ook een prijskaartje aan hangt, terwijl alleen voor een specifiek product op de Markt adverteren soms te 'klein' is. Juist die tussencategorie willen we graag gaan bedienen en dat gaan we in de volgende versie mogelijk maken via de Markt, maar wellicht ook nog op andere manieren. Het is nog te vroeg om al die hersenspinsels hier te delen, maar zodra dat een vastomrand plan is, ga ik dat zeker met jullie delen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:35

Misschien is het een raar idee hoor, maar misschien kunnen jullie dan nu (het kijkt niet op een dag) de betreffende webshops aanspreken op hun gedrag?
Kunnen jullie rustig aan een oplossing werken en de zoekende mensen weer blij omdat er geen 40 pagina's meer doorgescrold hoeven te worden voordat je een particulier tegenkomt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:54

En als jullie nog een marktmod zoeken bied ik mij gerust aan :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:56

Als commerciele aanbieders onnodig advertenties plaatsen (eigenlijk wat ik al eerder uitgelegd heb) dan spreken we ze daar nu al op aan. Maar er zit soms een verschil tussen wat wij 'onnodig' vinden en wat jullie als hinderlijk ervaren. Wij gaan uit van adverteren op basis van zoekcriteria:

Citaat:
Bij het opzetten van de Markt hebben we er voor gekozen om een aantal criteria in te laten vullen en daar de zoekfunctie ook op te baseren. Als je bijv. een rijbroek in maat 42 adverteert en iemand zoekt op maat 40 (ik doe maar even een gooi) dan komt die advertentie niet boven in de zoekresultaten.

Een webshop mag dus een advertentie openen voor zowel maat 40 als 42 zodat de advertentie gevonden wordt als er op een specifieke maat gezocht wordt.
Maar bijv. iets als de kleur van een rijbroek is geen zoekcriterium, je kunt dat niet selecteren bij ingave van de advertentie, en ook niet gebruiken in de zoekfunctie. Dan is het ook onnodig om voor elke kleur rijbroek een nieuwe advertentie aan te maken. Als dat wel gebeurt (en de rest van de zoekcriteria zijn ook gelijk) dan mag daar op getemd worden en dan gaan de mods er mee aan de slag. Als de zoekcriteria op 1 of meerdere punten anders zijn, dan doen we daar op dit moment niets mee en dat blijft ook zo tot de nieuwe versie van de Markt er is.

Je kunt wel altijd selecteren op nieuw/tweedehands, dat werkt niet voor 100% omdat je dan soms ook een particuliere advertentie mist van een nieuw artikel, maar het scheelt wel heel veel pagina's.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:05

En ook ruitersport zaken die nieuw onder gebruikt hebben staan.

Jammer wel dat jullie criteria zoveel verschilt met wat de bokker hinderlijk vind.
Ik had het idee dat ts daar het topic voor opende om te kijken of daar nu een ( tussentijdse) oplossing voor is.

Maar helaas.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:07

Oscar schreef:
Als commerciele aanbieders onnodig advertenties plaatsen (eigenlijk wat ik al eerder uitgelegd heb) dan spreken we ze daar nu al op aan. Maar er zit soms een verschil tussen wat wij 'onnodig' vinden en wat jullie als hinderlijk ervaren. Wij gaan uit van adverteren op basis van zoekcriteria:

Citaat:
Bij het opzetten van de Markt hebben we er voor gekozen om een aantal criteria in te laten vullen en daar de zoekfunctie ook op te baseren. Als je bijv. een rijbroek in maat 42 adverteert en iemand zoekt op maat 40 (ik doe maar even een gooi) dan komt die advertentie niet boven in de zoekresultaten.

Een webshop mag dus een advertentie openen voor zowel maat 40 als 42 zodat de advertentie gevonden wordt als er op een specifieke maat gezocht wordt.
Maar bijv. iets als de kleur van een rijbroek is geen zoekcriterium, je kunt dat niet selecteren bij ingave van de advertentie, en ook niet gebruiken in de zoekfunctie. Dan is het ook onnodig om voor elke kleur rijbroek een nieuwe advertentie aan te maken. Als dat wel gebeurt (en de rest van de zoekcriteria zijn ook gelijk) dan mag daar op getemd worden en dan gaan de mods er mee aan de slag. Als de zoekcriteria op 1 of meerdere punten anders zijn, dan doen we daar op dit moment niets mee en dat blijft ook zo tot de nieuwe versie van de Markt er is.

Je kunt wel altijd selecteren op nieuw/tweedehands, dat werkt niet voor 100% omdat je dan soms ook een particuliere advertentie mist van een nieuw artikel, maar het scheelt wel heel veel pagina's.

En als ik in categorie rijbroeken als zoekterm 38 in typ, dan krijg ik alle advertenties waarin zowel in de titel als in de TEKST 38 staat. Voor elke maat een advertentie is dus onzin en niet nodig. Zoekfunctie vist ze er allemaal uit voor je.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:12

Afbeelding
En zoiets bijvoorbeeld keuren jullie dus wel goed?
Dezelfde deken maar een net iets andere titel..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:16

HTS, ik vind het bewonderenswaardig dat je er nog latijn in wil steken maar ik blijf het herhalen: EA was 100 keer fijner door de sociale controle onderling. Ik post al lang niks meer op BM, is gewoon MP2 inclusief hoeveelheid bedriegers en wanbetalers. FB loopt als een trein dus ik doe hier ook de moeite niet meer om alles braaf apart te posten.
Trouwens, het gaat me niet om het gratis gedeelte, als Bokt inkomsten zou genereren dan zou ik betalen, maar dat doet het gewoon niet in de huidige vorm. Alles sneeuwt onder.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:30

tamary schreef:
En als ik in categorie rijbroeken als zoekterm 38 in typ, dan krijg ik alle advertenties waarin zowel in de titel als in de TEKST 38 staat. Voor elke maat een advertentie is dus onzin en niet nodig. Zoekfunctie vist ze er allemaal uit voor je.

Met zoekcriteria wordt niet een tekst bedoeld die je zelf ingeeft maar de vastgestelde zoekcriteria (de linkerkolom van de Markt, dus waar de adverteerder zelf een keuze in bijv. maatvoering heeft moeten maken).

Palousa_Boy, als alle zoekcriteria hetzelfde zijn, en de deken is verder ook gelijk (behalve een creatieve manier om de titel anders te omschrijven) dan is het eenzelfde advertentie en dat is niet toegestaan. Zulke advertenties mag je altijd melden bij de Marktmods.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 05:03

Hoe staat het er inmiddels voor? Zoals wel vaker kijk ik op dit uur even op de boktmarkt. Leuk snuffelen, wie weet duiken er nog leuke dingen op uit oude collecties, of een product wat ik al een tijdje zocht en een bokker te koop heeft, of iets waarvan ik denk "hé, dat is leuk gemaakt!".

Maar nee, ik moet eerst meer dan een pagina advertenties van een webshop aanbieder voorbij scrollen, laat maar... een keer is geen probleem, maar dit is de zoveelste keer. Als ik iets van een webshop of die "nieuw- prijsklasse" wil bekijken, bezoek ik wel de site van een webshop ipv de boktmarkt :n

Belachelijk dat dit mag, terwijl in het prehistorie-tijdperk van EA op het forum er een maximum was van 1 topic per week.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 05:11

Jep ik heb het inderdaad ook. Betreffende bokker heeft de afgelopen 4 uur 54 advertenties geplaatst :wow: :wow:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 06:52

Dat was een mooie bezigheidstherapie voor de bokker :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 07:19

Inderdaad :P Snap niet waar je die tijd vandaag haalt :')