Hoofdstuk 'Gratis' op Markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Hoofdstuk 'Gratis' op Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:20

En hoe is het te controleren?

karuna
Drukke kabouter

Ik snap het punt, op marktplaats of gratis op te halen staan ook vaak spullen die gratis maar goed zijn. En vaak duiken die dan als te koop op aangeboden door diegene die het gratis heeft gekregen. En op boktmarkt krijg je dat al snel vrees ik. Vooral omdat er ook niet bokkers komen en plaatsen tegenwoordig.

Nayomie

eclair98 schreef:
Dan heb je ook weer het punt, als je al niet veel geld hebt om te besteden, hoe kan je dan een paard betalen O:)

Idd wat Michelle77 al aangeeft, het gaat niet alleen om paardenspullen. Bovendien, je kunt het toch voor anderen ''willen hebben''? Zoals mensen die mishandelde paarden opvangt, bijvoorbeeld :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:26

Er werd nl in het topic kookboeken, make upjes en bijv kleding aangeboden.
Bij mij bijvoorbeeld, kleding die ik zonde vond om weg te gooien, maar al zo'n tijd in een zak zit, in mijn kennissenkring is er al wat uitgehaald etc. Nu zou die zak komend weekend naar de kledingbak gaan. Nu door dit spontane topic, komt komende woensdag iemand het ophalen. Zij blij, ik blij. En als zij niet wil/kan/komt zijn er een paar meiden die dan interesse hebben.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:28

Ik vind het een goed idee. Het is niet te filteren wie het wil omdat het leuk is, of omdat ze het krap hebben.

Ik zie het al voor me, een 'gratis' markt, dan kun je daar filteren op artikel of locatie... Helemaal goed! Heb ook nog spul liggen wat ik niet weg wil gooien, maar niemand ook nog maar een euro voor zou bieden. dan zou ik wel naar een markt gaan voor 2e hands paardenspullen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:32

Hopelijk gaat hij weer open..
Op bokt markt krijg je zoiezo veel minder aangeboden omdat heel veel mensen nog niet eens de moeite nemen om kleine dingen op de bokt markt te gooien -O-

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:54

Ik had ook kleding op het topic geplaatst en kan daar nu andere blij mee maken. Wat ze niet willen hebben zet ik op de FB weggeefhoek pagina, die zijn er ook voor veel gemeentes. Wellicht dat een optie dan als gratis hier op Bokt niet kan.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:51

'Misbruik' van je vrijgevigheid voorkom je nooit, niet op Markt en niet in een topic, jij kunt niet in andermans portemonnee kijken en weet dus nooit of iemand het wel of niet kan betalen. Als je dat wilt moet je't sowieso niet op internet zetten. Maar gemiddeld zal het zich wel uitfilteren, iemand die het kan betalen koopt waarschijnlijk toch sneller een nieuw potje nagellak in z'n eigen dorp dan dat ze drie dorpen verder rijdt voor een half leeg potje.
En vind je een advertentie op Markt aanmaken al te veel werk (poeh poeh) dan zijn er altijd nog http://weggeefwinkels.nl/

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:06

Ik vind alleen maar adressen in Nederland op de site.
Is een facebookgroep starten geen idee? En dan de 'categoriën' opdelen per locatie ofzo? Wel minder voor mensen zonder facebook dan.

edit: NVM heb al een Belgische site gevonden :p

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 17:54

Andere topic is weer open en binnen 1 pagina al een zooitje... ik vraag me af of we - ondanks dat dat topic weer open is alsnog die gratis optie op Markt krijgen, want kennelijk (als ik de reacties hier lees) vervult dat toch een behoefte.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:57

Francis, ik heb een lijstje neergezet om in te vullen daar, zodat t wat overzichtelijker wordt.
Welgeteld 1 bokker gaf het goede voorbeeld :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:10

Dat bedoel ik... sinds het open is zijn er 2 pagina's gevuld met off-topic berichten en vragen/opmerkingen en maar een stuk of 2 berichten waarin daadwerkelijk iets aangeboden wordt. En je kunt blijven roepen wat je wilt maar elke persoon die voor het eerst in het topic komt zal off-topic berichten beginnen te plaatsen en moet opnieuw de regels uitgelegd worden. Ik verzeker je dat dit niet gaat werken... Jammer want het initiatief is leuk.
Maar ik heb al een leuk alternatief gevonden http://weggeefwinkels.nl/ en hier is íedereen welkom, het gaat er niet om om 'armen' te helpen maar gewoon onze consumptiemaatschappij een spiegel voor te houden en te laten zien dat dingen ook anders kunnen. Voor iedereen, ook mensen die wel nieuwe spullen kunnen betalen want ook voor hen is 'hergebruiken' een veel beter alternatief. Wat maakt het uit of iemand veel of weinig geld heeft, als hij het mee neemt zal hij het nodig hebben en dús gebruiken. Daar ging het toch om? Dat je't niet weggooit maar dat iemand die er wat aan heeft het kan gebruiken?

Ik hoop dat er toch (ook) nog een 'gratis' afdeling op Markt komt, zodat degenen die hier wel iets mee willen doen maar niet 50 pagina's berichten willen door scrollen om te zien of ergens iets zinnigs staat, toch ook een plek heeft om spullen aan te bieden en te vinden.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:11

En alweer 5 offtopic berichten ebrij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:15

Ik vind het een erg leuk idee
Vooral als het makkelijk zoeken is op aangeboden en gevraagd, dan hebben goede doelen/bestemmingen ook een duidelijke plaats voor een gezocht advertentie
Ik heb best wat liggen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:19

We bespreken achter de schermen of het mogelijk is om een subcategorie toe te voegen op Markt, daaarnaast kijken we naar de mogelijkheid of 'gratis' toegevoegd kan worden bij de prijsindicatie.

De website weggeefwinkels is niet helemaal up to date. 1 winkel bestaat niet meer weet ik of het moet zijn verhuisd, dat durf ik niet te zeggen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:25

Dat staat ook als disclaimer onderaan de lijst op die site Carola, 1 x per jaar verversen ze de lijst maar omdat veel winkels (vaak gratis) in tijdelijk leegstaande panden zitten gebeurt het nog wel es dat ze weer verdwijnen of verhuizen.

Fijn dat het idee nog besproken wordt, ik ben benieuwd...

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:29

Hopelijk gaat dit net zo snel :P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:19

Francis schreef:
Dat staat ook als disclaimer onderaan de lijst op die site Carola, 1 x per jaar verversen ze de lijst maar omdat veel winkels (vaak gratis) in tijdelijk leegstaande panden zitten gebeurt het nog wel es dat ze weer verdwijnen of verhuizen.

Fijn dat het idee nog besproken wordt, ik ben benieuwd...

Helemaal over het hoofd gezien, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:19

Zijn jullie nog bezig iets te maken voor de boktmarkt?
Vind het idee namelijk super,ik wil best mensen blij maken en hoef er geen geld voor.
Maar het topic is giga onoverzichtelijk, helaas...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:10

We wachten op een reactie van Bart wat mogelijk is, zodra we meer weten zal ik dit hier plaatsen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:34

Ik hoop dat het er komt! Vond het weggeeftopic een erg goed initiatief maar
helaas is het helemaal overspoeld met ruzie's, offtopic berichten, etc. Ik denk
dat zo'n kopje met gratis veel mensen zal blij maken, geen ruzie's zal opleveren
en een stuk overzichtelijker is! :)

Wel vond ik het weggeeftopic enorm leuk!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:14

Aangepast:
We hebben achter de schermen de mogelijkheden bekeken om een gratis rubriek toe te voegen aan Markt. Omdat een losse categorie aanmaken de hele structuur van Markt overhoop gooit en de agenda's van Bart en Shadow0 al behoorlijk vol zitten zijn we tot de volgende oplossing gekomen:
Wanneer je bij de prijsopgave 0-0 in vult zul je alle gratis advertenties in de zoekrubriek zien. We weten dat het niet ideaal is maar op dit moment is dit de enige optie.
Bart zal hier zo snel mogelijk met Shadow0 mee aan de gang gaan maar omdat deze aanpassing niet even snel tussendoor gedaan kan worden durven we er geen tijdsindicatie voor te geven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:56

C_arola schreef:
Aangepast:
We hebben achter de schermen de mogelijkheden bekeken om een gratis rubriek toe te voegen aan Markt. Omdat een losse categorie aanmaken de hele structuur van Markt overhoop gooit en de agenda's van Bart en Shadow0 al behoorlijk vol zitten zijn we tot de volgende oplossing gekomen:
Wanneer je bij de prijsopgave 0-0 in vult zul je alle gratis advertenties in de zoekrubriek zien. We weten dat het niet ideaal is maar op dit moment is dit de enige optie.
Bart zal hier zo snel mogelijk met Shadow0 mee aan de gang gaan maar omdat deze aanpassing niet even snel tussendoor gedaan kan worden durven we er geen tijdsindicatie voor te geven.

Als ik 0-0 bij prijsopgave intyp dan komen ook gewoon alle NOTK en TEAB advertenties.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:08

Dat komt omdat het nog niet is aangepast zoals ook in mijn bericht staat.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:23

Ik plaats hier voor het overzicht een slotje. Zodra de prijsindicatie is aangepast zullen we jullie dit laten weten.