De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:02

moelly, je hebt pb,

Remark, ook daarin geef ik je gelijk,
het is maar net wat de rede is waarom ze een bijdrage willen,
als jij hun paard iets leert niets,
als jij iets van hun paard leert een kleine bijdrage,
maar als het daar niet om gaat maar puur omdat ze geld nodig hebben, dan heb ik er al minder behoefte aan

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:03

Dat is ook een goeie aangezien jij wel weer diegene bent die nieuw moet kopen. Vind het bij mij een win win situatie. Voor het goed rijden en op de juiste manier les krijgen...dat is ook voor mij iets waar ik bang voor ben. Mijn zusje had priveles van iemand waarvan ze echt waus was. Bij haar ga ik straks dus ook lessen. Ik hoop dat iemand mij helpt met het beoordelen van de rijkunsten van een bijrijder maar dat komt vast goed.

Amable

Re: De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:06

Welke omgeving zat je ook alweer en hoe ziet je advertentie eruit Frank?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:12

Citaat:
Hoi bokkers! :)

Ik ben op zoek naar een verzorgpaardje/bijrijdpaardje.
Mijn ervaring met paarden is inmiddels 9 (ik noem maar wat!) jaar. Dat houd in dat ik zelfstandig kan rijden,
weten hoe ik met het paard om moet gaan, hulpen, figuren rijden en natuurlijk het basis werk.
Mijn lengte is 1.70, ik weeg 60 kg, ik ben 15 jaar.
Zelf heb ik al meerdere verzorgpaarden gehad, dus ik heb ervaring met deze diensten, zelf heb ik geen eigen paard.
Ik rijd af en toe ook onderlinge wedstrijden op manege's. Mijn niveau is nu F13.
Ook ben ik bereid een bijdrage te betalen, tot max €50.

Ik ben 3x per week beschikbaar om te komen. In het weekend en een doordeweekse dag, anders in overleg.
Mijn vervoersmiddel is de fiets, maximale kilometers ligt bij 5-10 km.
Bij hevige ijzel, sneeuw, is het voor mij geen mogelijkheid om te komen. Ik vind het dan te gevaarlijk de weg op te gaan.
Uiteraard wil ik ook helpen bij het onderhoud, stallen mesten, voeren, opstrooien is voor mij geen probleem.

Mijn doel van een training is: (vul zelf wat in...).
Het niveau met onderlinge wedstrijden is F13. Staat gelijk een een B/L proef.
Ik ben op zoek naar een pony/paard in de omgeving: (vul wat in)..

Heeft u nog meer vragen? stuur dan een PB.
Ik hoop snel wat van u te horen.

Mvg

voorbeeld advertentie :).. zoiets?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:38

Annabel schreef:
Remark schreef:
Ik vind het zo belachelijk dat de gene die iets leert maar geld moet betalen. Dat is toch juist mooi mee genomen? Veel mensen vragen gewoon geld omdat het een dure hobby is en het mooi mee genomen is dat je een extratje hebt. Ik vind echter een bijdragen van ongv 20 euro wel oke aangezier er wel eens wat kapot gaat ed.

Zoiets is ook goed te doen, en als er wat kapot gaat dan moet de bijrijder het betalen.. je gebruikt immers zijn/haar spullen :)

Tja in feite betaald de bijrijder dan een deel van de spullen die slijten of kapot gaan. Dat zou ik eerder een goede reden vinden om een bijdrage te vragen dan omdat diegene iets van je paard leert van dat kost eigenlijk niks en spullen die kapot gaan wel...

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:40

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:42

helemaal niets nee,
ik vind het een mooie adv.!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 14:45

Annabel schreef:
Citaat:
Hoi bokkers! :)

Ik ben op zoek naar een verzorgpaard/bijrijdpaard.
Mijn ervaring met paarden is inmiddels 9 jaar. Dat houdt in dat ik zelfstandig kan rijden,
weet hoe ik met paarden om moet gaan, hulpen, figuren rijden en natuurlijk het basis werk.
Mijn lengte is 1.70, ik weeg 60 kg, ik ben 15 jaar.
Zelf heb ik al meerdere verzorgpaarden gehad, dus ik heb ervaring met deze diensten. Zelf heb ik geen eigen paard.
Ik rijd af en toe ook onderlinge wedstrijden op manege's. Mijn niveau is nu F13.Waar staat F13 gelijk aan?
Ook ben ik bereid een bijdrage te betalen, tot max €50. Per week/maand/kwartaal/jaar?

Ik ben 3x per week beschikbaar om te komen*. In het weekend en een doordeweekse dag, anders in overleg.
Mijn vervoersmiddel is de fiets, maximale kilometers ligt bij 5-10 km**.
Bij hevige/strenge weersomstandigheden (sneeuw, ijzel, etc.) is het voor mij geen mogelijkheid om te komen. Ik vind het dan te gevaarlijk om de weg op te gaan.
Uiteraard wil ik ook helpen bij het onderhoud: stallen mesten, voeren en opstrooien is voor mij geen probleem.

Mijn doel van een training is: (vul zelf wat in...).
Het niveau met onderlinge wedstrijden is F13. Staat gelijk een een B/L proef.
Ik ben op zoek naar een pony/paard in de omgeving: (vul wat in)..

Mocht u nog vragen hebben, kunt u gerust een PB sturen.
Ik hoop snel wat van u te horen.

Met vriendelijke groet,

(Naam)

*: ik zou deze zin alsvolgt formuleren: 'Ik stel mijzelf 3x per week beschikbaar voor uw paard.'
**: deze zin zou ik alsvolgt formuleren: Mijn vervoersmiddel is de fiets, het maximale aantal kilometers die ik wil fietsen is 10 km.
Schuingedrukt: zou ik dus plaatsen achter: 'Ik rijd af en toe ook onderlinge wedstrijden op manege's. Mijn niveau is nu F13.'

Al het schuingedrukte heb ik even veranderd.
Sorry! Volgens mij is het best veel :o

Verder een goede advertentie, lijkt me!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:17

Remark schreef:
Ik vind het zo belachelijk dat de gene die iets leert maar geld moet betalen. Dat is toch juist mooi mee genomen? Veel mensen vragen gewoon geld omdat het een dure hobby is en het mooi mee genomen is dat je een extratje hebt. Ik vind echter een bijdragen van ongv 20 euro wel oke aangezier er wel eens wat kapot gaat ed.

Hoezo vind je dat belachelijk? Ik vind het hartstikke normaal.. De eigenaar doet jou immers een dienst. Zij geeft jou de mogelijkheid om verder te leren en stelt haar paard daarvoor beschikbaar.

Zou wel leuk zijn als je gratis beter kan worden *\o/*

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:39

Geryon schreef:
Remark schreef:

Hoezo vind je dat belachelijk? Ik vind het hartstikke normaal.. De eigenaar doet jou immers een dienst. Zij geeft jou de mogelijkheid om verder te leren en stelt haar paard daarvoor beschikbaar.

Er zijn maar weinig mensen die een eigen paard hebben en denken goh ik zou graag iemand meer laten leren dmv mijn paard beschikbaar te stellen. Er zit altijd wel wat achter, of diegene heeft weinig tijd en het komt wel goed uit als ik 1 of2 dagen niet hoef te komen of diegene kan wel wat extra geld gebruiken. Daarbij gaat een paard je niks leren een paard praat niet... Een instructrice kan je wat.eren en daarbij is het mooi mee genomen dat een paar de oeveningen al kan maar geen pre.

Je moet trouwens 9 van de 10x ook mesten dus is het in mijn ogen gewoon een winwin situatie, de eigenaar heeft meer tijd en minder 'werk' aan het paard de bijrijder heeft plezier... Anders had die eigenaar bijv de dagen van de bijrijdster zelf naar stal moeten komen en de stal gaan mesten...

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:47

Over gratis trouwens: gister heb ik een geweldig aanbod gekregen van een bokker, 5 paarden, als het klikt mag ik gaan rijden en later overstappen opbhun Z wedstrijdpaard om mij veel te leren. De andere paarden mag ik verzorgen, poetsen, aandacht heven. ze vraagt er niks voor.. ontzettend dankbaar ervoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:52

Wat mij te binnen schiet na het lezen van de voorbeeldadvertentie;
Iemand van 15 die zegt 9 jaar rijervaring te hebben neem ik niet serieus, dan ben je al vanaf je 6e aan het rijden? Sommige mensen hebben zelfs er in staan dat ze al vanaf hun 2e rijden :+ Die eerste paar jaar rondspelen zijn natuurlijk leuk, je raakt vertrouwd met paarden maar ik vind dat voor je rijervaring niet echt meetellen.

Ik zou er eerder iets van maken zoals:'Op mijn 6e ben ik begonnen met ponylessen, vanaf mijn 12e (oid) ben ik serieuzer aan het rijden op B/L (oid) niveau.'
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-13 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:53

Annabel schreef:
Over gratis trouwens: gister heb ik een geweldig aanbod gekregen van een bokker, 5 paarden, als het klikt mag ik gaan rijden en later overstappen opbhun Z wedstrijdpaard om mij veel te leren. De andere paarden mag ik verzorgen, poetsen, aandacht heven. ze vraagt er niks voor.. ontzettend dankbaar ervoor!

Dat is zeker een geweldig aanbod!!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:00

Blijheid,
voorbeeld bij mij,
alleen lijkt het of ik later pas begonnen ben,
maar heb 4,5 jaar gereden,
toen ben ik gestopt voor 7 jaar, en nu rijd ik weer 3 jaar,
maar in die 3 jaar heb ik meer geleerd en serieuzer aan de gang gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:06

Dan zou ik dat ook zo in de advertentie zetten :j
Dat je drie jaar serieuze rijervaring hebt op .... niveau. Die voorgaande ervaring vind ik dan eerlijk gezegd niet zoveel meer toevoegen, met zo'n lange stop er tussen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:09

Maar veel mensen die bijv op de manege rijden en daarnaast zo af en toe eeno bijrijdpaard hebben gehad hebben geen idee wat voorniveau ze hebben denk ik. Ik ook niet, ik heb nooit knhs wedstrijden gereden dus kan ik ook niet echt zeggen ik heb b niveau ofzoiets...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:13

Ach, ik vind dat er soms te veel op die ervaring gefocust wordt. Ik werd ook als 14-jarige meid met alleen maar manege-ervaring zo de jonge sportpaarden ingegooid. En nee, ik werd niet het handje vastgehouden. Ik heb zoveel geleerd en ben zo hard gegroeid op zo een korte tijd. Die kans zou iedereen moeten krijgen. Want nu wordt het zo een beetje zoals in de vacaturewereld. Iedere job vereist ervaring, maar waar doe je die ervaring in godsnaam op?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:15

blijheid:
voor mijn advertentie is rij-ervaring minder belangrijk,
aangezien ik vooral een paard zoek om te verzorgen,
tussendoor heb ik wel nog gereden, maar dat tel ik niet als rij-jaren,
ik heb mijn rijden die 7 jaar zeker wel bij gehouden!

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:17

Even een stipje.

Ik zoek ook een verzorger/bijrijder maar tot op heden weinig tot niets kunnen vinden. Dus ik hou dit even in de gaten. Wie iemand weet in de omgeving van Veendam (die ervaring heeft met jonge paarden) voor een 3 jarige merrie (onbeleerd) en een 6 jarige merrie.................
Ze staan in pensionstal waar alles aanwezig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:18

@Remark: Het FNRS niveau helpt ook al :j
Of schrijf er bijvoorbeeld bij met welke oefeningen je in de les bezig bent. Alleen nog figuren en overgangen, of ook oefeningen als wijken en schoudervoor, ben je al bezig met stelling&buiging, nageeflijkheid? Dat soort info helpt een stuk :j

Je zou ook aan je instructie op de manege kunnen vragen hoe ze jou rijniveau inschatten :)

@Gini: Het gaat mij er ook niet om dat iemand persé veel ervaring moet hebben, maar wel dat je als eigenaar een beeld wil hebben van wat iemand ongeveer kan :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:20

Dus ervaring is wel belangrijk. Ik had bij jou waarschijnlijk nooit aan de slag gemogen.
Mag hoor, haha, ik ga niemand vertellen wat die moet nemen als verzorger. ;)

Maar ik vind die tendens gewoon een beetje jammer. Het is daardoor dat je meer en meer kinderen ziet die meteen overstappen van manege naar eigen pony en dat er dan problemen komen. Die kinderen/tieners krijgen de kans niet meer om te leren wat paarden echt inhouden met verzorgpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:22

Gini schreef:
Dus ervaring is wel belangrijk. Ik had bij jou waarschijnlijk nooit aan de slag gemogen.
Mag hoor, haha, ik ga niemand vertellen wat die moet nemen als verzorger. ;)

Maar ik vind die tendens gewoon een beetje jammer. Het is daardoor dat je meer en meer kinderen ziet die meteen overstappen van manege naar eigen pony en dat er dan problemen komen. Die kinderen/tieners krijgen de kans niet meer om te leren wat paarden echt inhouden met verzorgpaarden.

Is dit tegen mij?
Ik wil sowieso geen verzorger, dus het is puur theoretisch :+ Maar als ik een verzorger zou nemen, dan eerder iemand met weinig ervaring aan wie ik het zelf kan leren, dan iemand die al op M niveau rijd.
Dus ja, ik vind ervaring belangrijk, maar niet zo dat meer persé beter is :)

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:40

Ik vind het belangrijker dat de verzorger/bijrijder mijn paard met respect behandeld en
les neemt met hem (het liefst bij m'n eigen instructrice),
dan dat hij of zij mee betaald aan de stallingkosten. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:02

Remark schreef:
Geryon schreef:

Er zijn maar weinig mensen die een eigen paard hebben en denken goh ik zou graag iemand meer laten leren dmv mijn paard beschikbaar te stellen. Er zit altijd wel wat achter, of diegene heeft weinig tijd en het komt wel goed uit als ik 1 of2 dagen niet hoef te komen of diegene kan wel wat extra geld gebruiken. Daarbij gaat een paard je niks leren een paard praat niet... Een instructrice kan je wat.eren en daarbij is het mooi mee genomen dat een paar de oeveningen al kan maar geen pre.

Je moet trouwens 9 van de 10x ook mesten dus is het in mijn ogen gewoon een winwin situatie, de eigenaar heeft meer tijd en minder 'werk' aan het paard de bijrijder heeft plezier... Anders had die eigenaar bijv de dagen van de bijrijdster zelf naar stal moeten komen en de stal gaan mesten...

Heb je wel gelijk in. Maar een (hoog opgeleid) paard kan je wel degelijk wat leren hoor, zonder instructrice. ;) Hij geeft aan als je iets fout doet en doet het pas als je het goed doet.

Als je met gevoel rijd heb je niet zozeer een instructrice nodig om het juiste knopje in te drukken :D Je komt te weten wat je allemaal precies doet. Hoe belangrijk het begrenzen enz. is.

Als je ook moet helpen in de stalling zou ik sowieso geen bijdrage vragen zou ik een bijrijder willen. En als ik trouwens een bijrijder nodig zou hebben, dan zou ik echt veel liever een beginner hebben die niet veel fout kan doen, dan een zogenaamde Z ruiter die van alles kapot kan maken :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:31

Blijheid schreef:
Wat mij te binnen schiet na het lezen van de voorbeeldadvertentie;
Iemand van 15 die zegt 9 jaar rijervaring te hebben neem ik niet serieus, dan ben je al vanaf je 6e aan het rijden? Sommige mensen hebben zelfs er in staan dat ze al vanaf hun 2e rijden :+ Die eerste paar jaar rondspelen zijn natuurlijk leuk, je raakt vertrouwd met paarden maar ik vind dat voor je rijervaring niet echt meetellen.

Ik zou er eerder iets van maken zoals:'Op mijn 6e ben ik begonnen met ponylessen, vanaf mijn 12e (oid) ben ik serieuzer aan het rijden op B/L (oid) niveau.'

Ik ben 18 en rij nu 13 jaar paard, vanaf mijn 5e dus. Het kan dus wel en toen reed ik ook manegewedstrijdjes en ik reed iedere week. En tussendoor nooit gestopt, hooguit een paar weken.