Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Hoi bokkers!
Ik ben op zoek naar een verzorgpaardje/bijrijdpaardje.
Mijn ervaring met paarden is inmiddels 9 (ik noem maar wat!) jaar. Dat houd in dat ik zelfstandig kan rijden,
weten hoe ik met het paard om moet gaan, hulpen, figuren rijden en natuurlijk het basis werk.
Mijn lengte is 1.70, ik weeg 60 kg, ik ben 15 jaar.
Zelf heb ik al meerdere verzorgpaarden gehad, dus ik heb ervaring met deze diensten, zelf heb ik geen eigen paard.
Ik rijd af en toe ook onderlinge wedstrijden op manege's. Mijn niveau is nu F13.
Ook ben ik bereid een bijdrage te betalen, tot max €50.
Ik ben 3x per week beschikbaar om te komen. In het weekend en een doordeweekse dag, anders in overleg.
Mijn vervoersmiddel is de fiets, maximale kilometers ligt bij 5-10 km.
Bij hevige ijzel, sneeuw, is het voor mij geen mogelijkheid om te komen. Ik vind het dan te gevaarlijk de weg op te gaan.
Uiteraard wil ik ook helpen bij het onderhoud, stallen mesten, voeren, opstrooien is voor mij geen probleem.
Mijn doel van een training is: (vul zelf wat in...).
Het niveau met onderlinge wedstrijden is F13. Staat gelijk een een B/L proef.
Ik ben op zoek naar een pony/paard in de omgeving: (vul wat in)..
Heeft u nog meer vragen? stuur dan een PB.
Ik hoop snel wat van u te horen.
Mvg
Annabel schreef:Remark schreef:Ik vind het zo belachelijk dat de gene die iets leert maar geld moet betalen. Dat is toch juist mooi mee genomen? Veel mensen vragen gewoon geld omdat het een dure hobby is en het mooi mee genomen is dat je een extratje hebt. Ik vind echter een bijdragen van ongv 20 euro wel oke aangezier er wel eens wat kapot gaat ed.
Zoiets is ook goed te doen, en als er wat kapot gaat dan moet de bijrijder het betalen.. je gebruikt immers zijn/haar spullen
Remark schreef:O leuk! Ik vraag het mezelf namelijk ook altijd af haha.
Dit is de mijne http://www.bokt.nl/markt/ad/120596/geze ... aangeboden
Annabel schreef:Citaat:Hoi bokkers!
Ik ben op zoek naar een verzorgpaard/bijrijdpaard.
Mijn ervaring met paarden is inmiddels 9 jaar. Dat houdt in dat ik zelfstandig kan rijden,
weet hoe ik met paarden om moet gaan, hulpen, figuren rijden en natuurlijk het basis werk.
Mijn lengte is 1.70, ik weeg 60 kg, ik ben 15 jaar.
Zelf heb ik al meerdere verzorgpaarden gehad, dus ik heb ervaring met deze diensten. Zelf heb ik geen eigen paard.
Ik rijd af en toe ook onderlinge wedstrijden op manege's. Mijn niveau is nu F13.Waar staat F13 gelijk aan?
Ook ben ik bereid een bijdrage te betalen, tot max €50. Per week/maand/kwartaal/jaar?
Ik ben 3x per week beschikbaar om te komen*. In het weekend en een doordeweekse dag, anders in overleg.
Mijn vervoersmiddel is de fiets, maximale kilometers ligt bij 5-10 km**.
Bij hevige/strenge weersomstandigheden (sneeuw, ijzel, etc.) is het voor mij geen mogelijkheid om te komen. Ik vind het dan te gevaarlijk om de weg op te gaan.
Uiteraard wil ik ook helpen bij het onderhoud: stallen mesten, voeren en opstrooien is voor mij geen probleem.
Mijn doel van een training is: (vul zelf wat in...).
Het niveau met onderlinge wedstrijden is F13. Staat gelijk een een B/L proef.
Ik ben op zoek naar een pony/paard in de omgeving: (vul wat in)..
Mocht u nog vragen hebben, kunt u gerust een PB sturen.
Ik hoop snel wat van u te horen.
Met vriendelijke groet,
(Naam)
Remark schreef:Ik vind het zo belachelijk dat de gene die iets leert maar geld moet betalen. Dat is toch juist mooi mee genomen? Veel mensen vragen gewoon geld omdat het een dure hobby is en het mooi mee genomen is dat je een extratje hebt. Ik vind echter een bijdragen van ongv 20 euro wel oke aangezier er wel eens wat kapot gaat ed.
Geryon schreef:Remark schreef:Ik vind het zo belachelijk dat de gene die iets leert maar geld moet betalen. Dat is toch juist mooi mee genomen? Veel mensen vragen gewoon geld omdat het een dure hobby is en het mooi mee genomen is dat je een extratje hebt. Ik vind echter een bijdragen van ongv 20 euro wel oke aangezier er wel eens wat kapot gaat ed.
Hoezo vind je dat belachelijk? Ik vind het hartstikke normaal.. De eigenaar doet jou immers een dienst. Zij geeft jou de mogelijkheid om verder te leren en stelt haar paard daarvoor beschikbaar.
Zou wel leuk zijn als je gratis beter kan worden
Annabel schreef:Over gratis trouwens: gister heb ik een geweldig aanbod gekregen van een bokker, 5 paarden, als het klikt mag ik gaan rijden en later overstappen opbhun Z wedstrijdpaard om mij veel te leren. De andere paarden mag ik verzorgen, poetsen, aandacht heven. ze vraagt er niks voor.. ontzettend dankbaar ervoor!
Gini schreef:Dus ervaring is wel belangrijk. Ik had bij jou waarschijnlijk nooit aan de slag gemogen.
Mag hoor, haha, ik ga niemand vertellen wat die moet nemen als verzorger.
Maar ik vind die tendens gewoon een beetje jammer. Het is daardoor dat je meer en meer kinderen ziet die meteen overstappen van manege naar eigen pony en dat er dan problemen komen. Die kinderen/tieners krijgen de kans niet meer om te leren wat paarden echt inhouden met verzorgpaarden.
Remark schreef:Geryon schreef:
Hoezo vind je dat belachelijk? Ik vind het hartstikke normaal.. De eigenaar doet jou immers een dienst. Zij geeft jou de mogelijkheid om verder te leren en stelt haar paard daarvoor beschikbaar.
Zou wel leuk zijn als je gratis beter kan worden
Er zijn maar weinig mensen die een eigen paard hebben en denken goh ik zou graag iemand meer laten leren dmv mijn paard beschikbaar te stellen. Er zit altijd wel wat achter, of diegene heeft weinig tijd en het komt wel goed uit als ik 1 of2 dagen niet hoef te komen of diegene kan wel wat extra geld gebruiken. Daarbij gaat een paard je niks leren een paard praat niet... Een instructrice kan je wat.eren en daarbij is het mooi mee genomen dat een paar de oeveningen al kan maar geen pre.
Je moet trouwens 9 van de 10x ook mesten dus is het in mijn ogen gewoon een winwin situatie, de eigenaar heeft meer tijd en minder 'werk' aan het paard de bijrijder heeft plezier... Anders had die eigenaar bijv de dagen van de bijrijdster zelf naar stal moeten komen en de stal gaan mesten...
Blijheid schreef:Wat mij te binnen schiet na het lezen van de voorbeeldadvertentie;
Iemand van 15 die zegt 9 jaar rijervaring te hebben neem ik niet serieus, dan ben je al vanaf je 6e aan het rijden? Sommige mensen hebben zelfs er in staan dat ze al vanaf hun 2e rijdenDie eerste paar jaar rondspelen zijn natuurlijk leuk, je raakt vertrouwd met paarden maar ik vind dat voor je rijervaring niet echt meetellen.
Ik zou er eerder iets van maken zoals:'Op mijn 6e ben ik begonnen met ponylessen, vanaf mijn 12e (oid) ben ik serieuzer aan het rijden op B/L (oid) niveau.'