Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:38

EA.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:39

EA, daar zag je, doormiddel van de zoekmachine gelijk ook de topics op EA.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:41

Prima topic, fijn dat jullie zo duidelijk aangegeven wat jullie willen. Een ook wat jullie niet willen, want dat is ook belangrijk.

Uiteraard mag er vergeleken worden, maar ik denk wel dat het goed is om in gedachten te houden dat de BoktMarkt nog in de kinderschoenen staat. Dit is een allereerste versie en we hebben een lijst van hier tot Tokyo met verbeteringen die we door willen voeren.
Het oude EA (in de forumstructuur) was echt aan het eind van z'n Latijn, in de nieuwe BoktMarkt zijn nog legio mogelijkheden voor verbeteringen, zowel op het gebied van techniek als qua lay-out.

Er werd hier ook de vraag gesteld waarom de BoktMarkt van start is gegaan terwijl het nog niet 'af' is. Dat heeft natuurlijk deels met die muffins te maken ;) Maar zonder gein: het systeem is vooraf getest, maar het is zo'n groot project dat je helaas niet alles kunt ondervangen. We hebben nu i.p.v. een testteam duizenden gebruikers die gebruik maken van het nieuwe systeem. Ze hebben allemaal een andere pc/laptop met verschillende besturingssystemen, de ene heeft virusscanner zus, de andere heeft cookies zo ingesteld etc.
Juist door het nieuwe systeem te lanceren onder zoveel gebruikers krijgen we een beeld van waar het goed gaat, maar ook waar er kinken in de kabels zitten. Daar wordt aan gewerkt en juist door het te gebruiken komen er ook dingen boven water die nog niet bekend waren.

Het is in elk geval overduidelijk dat jullie de snuffelfunctie missen. Gewoon even bladeren en kijken wat er zoal te koop aangeboden wordt, het is duidelijk dat jullie dit graag willen. Het zal niet binnen een dag geregeld zijn (en i.v.m. het muffinsyndroom is het misschien ook beter om geen concrete toezeggingen te doen :D), maar we gaan daar wel zeker aan werken.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:42

Maar had dan het EA nog niet gesloten :+ nu lopen aardig wat mensen aardig wat inkomsten mis...
Ik denk als beide "markten" online zouden staan, het ook wel prima zou gaan iedereen is nieuwsgierig en probeert de bokt markt uit en heeft dan wel een mening en daarnaast hadden we nog kunnen genieten van het oude vertrouwde EA zonder inkomsten mis te lopen :P
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 02-02-12 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Re: Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:44

Ja misschien zou het inderdaad de beste tussenoplossing zijn om ze naast elkaar te laten draaien, dus EA en de Bokt Markt, totdat bepaalde dingen gewoon beter zijn/opgelost zijn in de Bokt Markt....

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:46

Alou schreef:
EA lekker spullen struinen en elk topic weer een verassing!

Inderdaad, dat kan nu niet echt meer. Volgens mij keken dan ook veel meer mensen naar je advertentie en kreeg je meer reacties. Heb nu in diverse categorieën een advertentie staan, maar tot nu toe geen enkele reactie gehad. Dat is echt jammer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:49

Geef mij EA maar

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:38

Echt een overweldigend aantal mensen kiest voor EA, net wat anderen al zeggen, kan dan EA niet tijdelijk naast de Markt draaien, tot dat echt helemaal goed draait?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:43

Daar kan ik vrij kort over zijn: dat gaat 'm niet worden :n
Om maar in paardentermen te blijven: EA is een dood paard en dode paarden moet je niet voeren. We kunnen beter investeren in ons jonge veelbelovende veulen en ervoor zorgen dat het zo snel en goed mogelijk een Grand-Prix topper gaat worden :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:45

Ik hoop maar dat dat veulen röntgenologisch goed is, want ik heb er mijn twijfels over.........

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:45

Niet om te zeuren hoor, maar ik geloof dat het voor veel Bokt gebruikers niet als een dood paard voelde! Waarom zien jullie het wel als een dood paard dan? Moet iets constant doorgroeimogelijkheden blijven hebben om "goed" te zijn?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:47

EA, voor het overzicht en daarnaast vind ik de 'markt' veel minder duidelijk aangegeven.
Het is toevallig dat ik nu even ging zoeken waar een link daarnaartoe zit, maar anders kwam ik er niet op.
Zeker niet als je wat minder actief bent/langer niet bent geweest..
Er zijn wel wat handige tools op de markt, maar daar blijft het dan ook wel bij..
Geef mij EA maar. :n

9xxshadowxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:48

op EA kwam je meer dingen tegen, maar om echt dingen te zoeken vind ik boktmarkt toch wel heel makkelijk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:48

Ea vond ik gezelliger, sneller geneigd bij andere adv. te kijken.

Echter is de markt nu veel overzichtelijker, en weerhoudt me van dingen spontaan kopen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:49

EA veel beter ik kijk er nu echt nooit meer op...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:49

EA.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:51

Ik vond EA toch wel wat handiger. Maar misschien moet ik gewoon nog even wennen aan het nieuwe.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:51

Nou, ik ben bang dat het voor heel veel Bokkers wel als een dood paard voelde. Het EA in forumstructuur was echt al jaren uit z'n jasje gegroeid en daar zaten echt geen mogelijkheden (bijv. extra zoekopties ed.) meer in en bovendien was het met de huidige modkrachten al lange tijd niet meer fatsoenlijk te modereren. Het (ondertussen gesloten)topic op FZ was daar imo. ook wel het bewijs van, 51 pagina's met alleen maar klachten in totaal. Daar werd je ook niet blij van :n

De snuffel/bladerfunctie wordt heel erg gemist op de nieuwe BoktMarkt, het is in elk geval duidelijk dat dit een hele grote wens is van veel Bokkers om die snuffelfunctie weer terug te krijgen. Dat gaat ook wel goedkomen :j

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:52

EA, maar dan wel dat je kan reageren op de topics!

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:53

Geef mij EA maar, ik kom nu zelden op Boktmarkt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:53

ik kies ook v EA; ik vond daar leuke dingen en ook vaak dingen waar ik eigenlijk niet naar op zoek was. tevens kon ik zelf ook veel verkopen via EA.
Nu beide niet meer sinds de bokt markt er is; ik verkoop niks meer en ik kijk zelf ook nooit meer op zoek naar leuke spullen; EA was echt 100 x keer beter!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:49

EA

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:52

Hier ook EA! Ik heb weet ik het hoeveel avonden versleten met pagina naar pagina lekker struinen naar spullen die ik toch niet nodig had.
Ik vind persoonlijker EA 'makkelijker' kijken, dit geeft mij meer een marktplaats-idee wat ik toch minder fijn vind om lekker te struinen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:48

Jammer dat je geen poll bij de OP hebt :) Of kan dat hier niet?

Ik ben absoluut voorstander van EA, ik vind de Markt veel te onoverzichtelijk en lekker snuffelen zit er niet meer in. Ik vond het altijd fijn om gewoon overal even doorheen te neuzen (kon makkelijk en snel) en kwam op die manier nog weleens leuke dingetjes tegen zonder dat ik daadwerkelijk op zoek was naar iets.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:57

Ea was leuk om te snuffelen :)
Maar markt is toch vele malen prettiger als je iets gericht zoekt