Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:35

Bokt zal dat (helaas) op de 'eigen onderzoeksplicht' van de klant gooien en reclame heb ik liever van mond tot mond ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:36

DubbelDun schreef:
Winddancer schreef:
Ik verkoop ook wel eens spullen en daar verdien ik niks mee, sterker nog....als ik alle kosten, BTW e.d. erbij tel kost het me nog geld ook nog bij wijze van spreke. Dan bedoel ik via de zaak dus...

Als jij op deze manier lang zaken doet zie ik het somber in ;)

Haha, nee dat word wel gecompenseerd met andere produkten etc. ;) :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:49

Rinske heb je al pb terug van pas de deux ?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:57

Eigen onderzoeksplicht is makkelijk terug te vinden in de KvK. En in ons geval zijn er heel weinig mensen die weten hoe het met de regelgeving omtrend het vervoer van paarden is gesteld. Maar ook buiten dit gebeuren om blijf ik van mening dat commerciele advertenties alleen mogelijk worden met het doorgeven van Kvk en BTW nummer. Ook een beetje om eerlijke concurrentie te houden. En dat heeft niets maar dan ook niets met broodnijd te maken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:57

xxelviraxx schreef:

Nope, wel gelezen. Maakt ook niet uit, als ze maar weet dat het irritant bevonden wordt.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:04

Rinske schreef:
xxelviraxx schreef:

Nope, wel gelezen. Maakt ook niet uit, als ze maar weet dat het irritant bevonden wordt.

Inderdaad daar was ik ook benieuwd naar :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:07

femiaans schreef:
Eigen onderzoeksplicht is makkelijk terug te vinden in de KvK. En in ons geval zijn er heel weinig mensen die weten hoe het met de regelgeving omtrend het vervoer van paarden is gesteld. Maar ook buiten dit gebeuren om blijf ik van mening dat commerciele advertenties alleen mogelijk worden met het doorgeven van Kvk en BTW nummer. Ook een beetje om eerlijke concurrentie te houden. En dat heeft niets maar dan ook niets met broodnijd te maken.

Ja, maar commerciële moeten gaan betalen, en de normale mensen niet.
Wat doe je met de mensen die wel veel adverteren, er geld mee verdienen, en geen KVK hebben.
Die kun je niet verbieden te adverteren...

Ik vind dat die mensen ook als commercieel gezien moeten worden, en daardoor dus ook moeten betalen.
Anders wordt het wel heel goedkoop voor hen.
En wil je niet als commercieel gezien worden, dan moet je niet te veel adverteren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:09

HTM schreef:
Wat doe je met de mensen die wel veel adverteren, er geld mee verdienen, en geen KVK hebben.
Die kun je niet verbieden te adverteren...

Ik vind dat die mensen ook als commercieel gezien moeten worden, en daardoor dus ook moeten betalen.
Anders wordt het wel heel goedkoop voor hen.
En wil je niet als commercieel gezien worden, dan moet je niet te veel adverteren.

Stel... ik biedt 10x per maand 2 furminators aan óf 1 biedt 1x per maand 20 furminators aan...
Wanneer ben ik nu commercieel ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:10

Er kan ook gewoon een aparte rubriek "commercieel" bij komen waar alleen commerciële advertenties geplaatst mogen/moeten worden. Het plaatsen van een advertentie in die rubriek is dan niet gratis en alle commerciële advertenties mogen alleen in die rubriek geplaatst worden.

Opgelost :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:12

En dingen die verkeerd geplaatst zijn??? Worden die verwijderd of naar Commercieel gezet met eerst een betaalscherm voor plaatsing ??
En wie maakt dan uit wat de regels voor Commercieel zijn ??

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:15

Verwijderen is denk ik het beste. En dan opnieuw laten plaatsen in de goede rubriek. In commercieel dus.
De regels voor commercieel hebben we al. De regels van het commerciële gedeelte van EA.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:17

Ik denk dat je al je een maximum per dag/week stelt je dan al een heel eind bent.
Dan heb je niet meer dan mensen 50 advertenties per dag plaatsen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:19

@HorseTopShop: Maar ook dat werkte niet naar behoren en is zelfs recentelijk nog bijgesteld.
Verder ben je dan weer afhankelijk van een Mod, die hebben de tijd niet om er een dagtaak van te maken + je bent weer afhankelijk van persoonlijk invulling van de regels ;)

@HTM: en hoe wil je dit inbouwen zonder al te veel Mod-tijd??

Ik heb de indruk dat Bart een redelijk Mod-vrije Markt wil en die vrijgekomen tijd beter besteden op andere fora.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:12

lifaya schreef:
Dan zal er voor mij persoonlijk helemaal niks meer aan zijn :+ adverteer 1 x in de maand en heb zelden (betaalde) shoots. Dus als ik dan ook nog zou moeten betalen voor adverteren maakt dit het voor mij alleen maar moeilijker

Zelfde hier, denk dat kvk een goede grens is :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:19

CoronaLime schreef:
lifaya schreef:
Dan zal er voor mij persoonlijk helemaal niks meer aan zijn :+ adverteer 1 x in de maand en heb zelden (betaalde) shoots. Dus als ik dan ook nog zou moeten betalen voor adverteren maakt dit het voor mij alleen maar moeilijker

Zelfde hier, denk dat kvk een goede grens is :j

Ook als het maar 1 of 2 euro per advertentie is?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:37

Ik zou het niet betalen. mijn fotoshoots komen zelden uit commercieel en zeker met de huidige markt zijn er nauwelijks bezoekers. Bovendien hoorde ik dat een gebruiker de commerciele advertenties kan gaan filteren. Dan vind ik het helemaal zonde van het geld.
Laatst bijgewerkt door _Aurora_ op 26-01-12 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:52

Mag ik jullie vragen om in de discussie wel respectvol te blijven naar alle gebruikers? Het punt dat jullie maken is heel duidelijk, ook als dat gewoon neutraal gebeurt. Alvast bedankt.

De Markt is heel anders opgezet dan Eenmaal Andermaal. In plaats van vooral bladeren in verschillende topics, is het idee dat je via de zoekfunctie precies kan vinden wat je zoekt. Als jij niet geïnteresseerd bent in laarzen, maakt het dan niet uit of er 3000 advertenties voor laarzen in het systeem staan: daar kan je gewoon omheen zoeken. Wat wij wel heel duidelijk merken, is dat sommige dingen anders werken dan wij ze in eerste instantie bedacht hadden toen we de Markt bouwden. De scheiding nieuw/gebruikt bijvoorbeeld, werkt minder goed voor het filteren van advertenties van webshops dan wij hem bedacht hadden.

Maar: zoals Bart en ik op dit forum al vaker hebben laten vallen: we willen de Markt wel de tijd geven en mensen de tijd geven om te wennen. Op het moment dat we als er iets mis lijkt te gaan nu al direct reageren met 100 extra regels en hard modereren, dan zien we niet of het wellicht over een week of wat beter gaat. Je kunt er wel vanuit gaan dat de komende maand nog geen grote aanpassingen gaan doen. Dan hebben we informatie over twee maanden, en kunnen we aan de hand daarvan kijken welke technische verbeteringen er nodig zijn, en welke dingen we eventueel met regels en moderatie op kunnen lossen.

We stellen het trouwens wel ontzettend op prijs op het moment dat jullie in die maand gewoon blijven posten waar je je aan stoort en wat niet goed gaat, maar we nemen dus nog even de tijd voordat we daar ook daadwerkelijk actie op ondernemen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:51

Bokt wordt gewoon gebruikt als marktplaats nu...
Een x aantal advertenties van een gebruiker (gebruikersnaam is de naam van zijn/haar winkel), verder nergens anders op bokt posts, geen profiel ingevuld (ja het webadres van de winkel)

Dit is ronduit irritant!! Bokt is een paardenforum, geen marktplaats! :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:52

Er is er weer eentje bezig om alles er dubbel op te zetten :\ word je echt gek van... Vooral het lijstje op Home van bokt zelf word zo erg eentonig

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:59

Ook nog zonder forumberichten, gewoon iemand die het puur voor de reclame doet..

Is het niet beter om net als vroeger eerst 25 nuttige berichten te moeten posten voor je bij de markt aan de slag mag?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:01

Eline, ik probeer heel neutraal te blijven maar random bedrijfjes die heel bokt volspammen met hun advertenties zonder dat ze ook maar enige binding met de paardenwereld/bokt hebben lijkt mij niet bedoeling.
buiten het feit dat het een aantal mensen (mij inbegrepen) behoorlijk irriteert.

Ik hoop dat daar een maatregel tegen komt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:01

Was juist de bedoeling om die regel zo niet meer nodig te hebben. Het niet alleen voor bokkers te maken.
Maar dit is wel erg goedkope reclame voor een webshop zo.... zeker bij deze hoeveelheid advertenties.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:04

Evelli schreef:
Was juist de bedoeling om die regel zo niet meer nodig te hebben. Het niet alleen voor bokkers te maken.
Maar dit is wel erg goedkope reclame voor een webshop zo.... zeker bij deze hoeveelheid advertenties.

Geloof dat ik heb gezien om welke advertenties het gaat, 14 ads geplaatst in 20 minuten tijd _-:(
Overigens kan ik me er helemaal in vinden in wat jullie zeggen, het komt opdringerig over en zou voor mij een reden zijn om niet te kopen bij zo'n bedrijf.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:22

Ik denk dat we het op dit moment over hetzelfde bedrijf hebben (die nu overigens weer bezig is...), kunnen we daar niet iets aan doen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:28

Jep, weer 23 ads van dezelfde zaak...... En dat in 40 minuten tijd....