Hoofdstuk 'Gratis' op Markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:53

Ja een heel leuk idee, maar niet passend bij mijn initiatief. Als je een gratis halster zoekt doe je dat inderdaad via de bokt markt en dan is filteren op 'gratis' of 'prijs' heel handig. Dus voor gratis paardenspullen een goed idee.

Maar als mensen elkaar graag iets willen schenken moet dat gewoon in een dergelijk topic kunnen, dat ga je niet zoeken op de markt. Het zou niet in me opkomen om doelgericht te zoeken op de bokt-markt naar iemand uit mijn buurt die bijv. een appeltaart of stapel donaldducks wil weggeven.. Zoiets moet je tegenkomen.

Ik heb het topic niet voor niets in leven zonder paarden geplaatst..

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:28

Jaime_ schreef:
Ja een heel leuk idee, maar niet passend bij mijn initiatief. Als je een gratis halster zoekt doe je dat inderdaad via de bokt markt en dan is filteren op 'gratis' of 'prijs' heel handig. Dus voor gratis paardenspullen een goed idee.

Maar als mensen elkaar graag iets willen schenken moet dat gewoon in een dergelijk topic kunnen, dat ga je niet zoeken op de markt. Het zou niet in me opkomen om doelgericht te zoeken op de bokt-markt naar iemand uit mijn buurt die bijv. een appeltaart of stapel donaldducks wil weggeven.. Zoiets moet je tegenkomen.

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Als ik bijv 3 potje nagellak zou hebben die gratis weg mocht zou ik er geen advertentie voor maken omdat ik toch denk 'tis de moeite niet waard' maar in dat topic hoef je alleen een paar regeltjes te typen en je krijg misschien al pb's binne. :)

Jaime_

Re: Hoofdstuk 'Gratis' op Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:37

Nou het weggeeftopic wordt verwijderd morgen door bokt.

Op bokt is blijkbaar geen ruimte voor goede initiatieven als deze.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:50

Jaime, het stoort me dat je doorgaat op je eigen topic terwijl dit een voorstel voor een bokt markt onderdeel is. Niet aanvallend bedoeld verder.

Ik vind een gratis onderdeel op de markt wel een goed idee. Ik heb ook wel eens dingen die zo weg kunnen, maar het is soms ook heel zonde dingen aan te schaffen voor bijv. een verkleed caroussel wedstrijd op de manege, dat is dan 1 keer en niet weer. Kun je het na gebruik gewoon weer schoonmaken en evt. nog weer een ander blij mee maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:07

Ik begrijp dat het niet alleen gaat om gratis paardenspullen, maar om allerhande spullen?
Ik vind het best hoor, maar vraag me tegelijkertijd ook af of het beheer dat passend vindt bij de bokt doelstelling(en).
Als het beheer (of misschien beter de eigenaar/eigenaren van bokt) dat niet vindt, dan zou ik dat wel kunnen begrijpen. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 01:23

Beetje aan't miepen nu Jaime, als er ruimte voor komt op Bokt Markt is dat toch ook goed. Krijg nu een beetje de indruk dat het jou vooral te doen is om het feit dat dat het jouw topic was en jouw idee...
Ze willen geen 'handel' buiten Markt, of dat nu gratis is of niet, zo moeilijk is dat toch niet lijkt me. En zo'n topic wordt gewoon niet te overzien. Als er eenmaal 30, 50, 100 pagina's met berichten staan gaat ook echt niemand dat meer doorscrollen om te zien of er iets voor ze tussen zit. En wat dacht je van al het moderatorwerk wat daar bij komt want je kunt op je vingers nagaan dat er toch ook reacties en andere off-topic berichten geplaatst gaan worden. Ik snap best dat ze dat niet zien zitten. Zo'n topic zou ik ook niet openen om door te scrollen of er wat bij zit voor me, terwijl ik dat nu al wel op Markt doe en zeker in een 'gratis' sectie zou doen. Wat is het voor moeite om even daar een topicje met je spullen te maken (elke persoon hoeft dan desnoods ook maar 1 topic te maken wat je steeds kunt aanvullen, dan is net zo veel werk als een berichtje maken in een topic).
Verder vind ik een eerder genoemd voorstel om gewoon 'gratis' als betaaloptie toe te voegen ook een goeie, dan kunnen paardgerelateerde spullen onder hun eigen rubriek. Maar voor al die andere niet paardgerelateerde dingen zou een apart 'gratis'-afdeling denk ik wel handiger zijn.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:06

Francis ik ben het helemaal met je eens en ik snap ook dat modjes daar veel te veel werk aan hebben, aan zo'n topic.
Bovendien hebben ze nu toch al besloten het topic definitief te sluiten. Als er een 'Gratis' kop op de markt komt is dit allemaal overzichtelijker, maar ook beter te zoeken en te handhaven.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:16

Zelf zou ik het kopje gratis op de markt ideaal vinden. Aangezien wij binnenkort gaan verhuizen heb ik ook veel spullen waarvan ik denk: wat moet ik ermee? Het mag wel weg naar iemand die er blij mee is. Zet je het op marktplaats dan komt niemand het ophalen. Hier is genoeg animo :-)

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:29

Ik vind het jammer dat het topic niet doorgaat

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:32

Dat vind ik idd een goed idee!
Dan blijft alles netjes overzichtelijk.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:33

Maar wordt het op de markt ook per provincie dan? :o

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:36

je kan toch bij de markt ook op km van je woonplaats zoeken, dat lijkt mij het handigst, je weet zelf wat je ervoor over hebt, en al je op de grens van n provincie woont id per provincie ook niet handig ;)

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:44

En als je nou iets kleins hebt? Dat kan je ook gewoon via post sturen en dan hoeft het niet in de buurt te zijn. ;)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:45

ja maar dan heeft een sortering op provincie al helemaal geen zin, want dan kan het net zo goed aan de andere kant van t land komen ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:46

Ik ben helemaal voor, daar dacht ik gister echter ook aan, om dat voor te stellen :j

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:47

Lijkt me handig idee!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:49

Jaime_ schreef:

Ben ik het ook mee eens. En wat maakt dat ene topic nu weer uit. Ik vind het leuk dat mensen dit initiatief nemen! :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:52

Wat een goed plan!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:09

Ik zit weer even heel stom te malen..... Weet ook niet zo goed hoe ik het moet omschrijven :o
Maar voor m'n gevoel zou ik veel voelen om dingen gratis weg te geven aan mensen die het wat minder hebben, maar heb het idee dat als het op bokt markt wordt geplaatst het voor sommige dan juist weer een manier wordt om voor niets aan spullen te komen :o
Ik bedoel een beetje als ik bijvoorbeeld een nieuw halster heb liggen dat ik toch niet gebruik, zou ik dat iemand die het graag wil hebben maar gewoon echt het geld niet heeft voor dat soort dingen graag gunnen. Maar ik zou het liever zelf houden als het iemand betreft die zo makkelijk aan leuke spullen wil komen :P
Aan de andere kant heb ik ook echt geen idee hoe je zoiets zou kunnen filteren....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:12

Kentaro schreef:
Ik zit weer even heel stom te malen..... Weet ook niet zo goed hoe ik het moet omschrijven :o
Maar voor m'n gevoel zou ik veel voelen om dingen gratis weg te geven aan mensen die het wat minder hebben, maar heb het idee dat als het op bokt markt wordt geplaatst het voor sommige dan juist weer een manier wordt om voor niets aan spullen te komen :o
Ik bedoel een beetje als ik bijvoorbeeld een nieuw halster heb liggen dat ik toch niet gebruik, zou ik dat iemand die het graag wil hebben maar gewoon echt het geld niet heeft voor dat soort dingen graag gunnen. Maar ik zou het liever zelf houden als het iemand betreft die zo makkelijk aan leuke spullen wil komen :P
Aan de andere kant heb ik ook echt geen idee hoe je zoiets zou kunnen filteren....

Ben ik het helemaal mee eens. Misschien kun je dat in je advertentie neer zetten? :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:13

Kentaro, dat weet je denk ik toch niet, dan zou je het al via kennissen moeten doen of naar een goed doel.
Ik heb iig via het topic heel fijn zelfs wat 1 op 1 kunnen ruilen, mijn pakket staat klaar, straks naar het postkantoor!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:16

Mag er dan ook een stuk voor Belgie bij? :P Ik heb ook nog wat spullen waar ik niet vanaf geraak, maar als ik het helemaal naar Nederland moet sturen gaat het mij gaan kosten en daar heb ik ook geen zin in..

Heb al gedacht van het weg te geven aan een goed doel maar dat zijn dan dingen die ze bv. niet gebruiken op een paardenasiel ofzo :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:16

Dat is ook zo!
(ik heb via het andere topic gelukkig ook nog 1 iemand blij kunnen maken :D )

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:17

Dan heb je ook weer het punt, als je al niet veel geld hebt om te besteden, hoe kan je dan een paard betalen O:)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:18

Het gaat ook zeker niet alleen maar om niet paarden spullen ;)