De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:41

bartjeminoes schreef:
Geryon@ heb verder geen interesse maar vanwaar deze zin in je advertentie?;

"Oh, en gezien mijn ervaringen met leskinders nog even dit: het is aankomen, rijden en weer wegwezen! :p"

Het komt bij mij nogal verkeerd over, alsof je ze liever niet op je terrein wilt hebben ofso. Zie ook dat je schrijft " gezien mijn ervaring" wat is jou ervaring dan als ik vragen mag?

Zowat hetzelfde als de mijne, gok ik.
Ze komen rijden, en zijn dan snel weg. Klaar. Snelsnel borstel er over heen als je geluk hebt, maar het draait vooral om het rijden..

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:15

JunkDeLuxe schreef:
bartjeminoes schreef:

"Oh, en gezien mijn ervaringen met leskinders nog even dit: het is aankomen, rijden en weer wegwezen! :p"

Het komt bij mij nogal verkeerd over, alsof je ze liever niet op je terrein wilt hebben ofso. Zie ook dat je schrijft " gezien mijn ervaring" wat is jou ervaring dan als ik vragen mag?

Zowat hetzelfde als de mijne, gok ik.
Ze komen rijden, en zijn dan snel weg. Klaar. Snelsnel borstel er over heen als je geluk hebt, maar het draait vooral om het rijden..

Ja maar jij bedoelt dat het bij de bijrijders en lessers zo gaat maar geryon bedoeltvolgens mij dat ze wil dat ze alleen aankomen rijden en weer gaan...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:29

Gini schreef:
Ja, ik weet niet hoor, maar de verzorger moet aan allerlei eisen voldoen (klusjes doen, door weer en wind komen, veel ervaring hebben en dan liefst ook nog eens een flinke som neertellen), dan lijst TS zelf als verzorger vier eisen op (waarvan de twee laatsten dan nog eigenlijk op hetzelfde neerkomen) en dan is de eerste reactie die ze krijgt: je hebt te veel eisen. Nou schiet mij dood, maar slavernij was het eerste wat in me opkwam (uiteraard niet de zwarte slavernij in het Amerika van de 18de eeuw).

Ben ik met je eens!

bartjeminoes schreef:

Dan zal ik dat anders formuleren. Even over nadenken hoe.

Nou ik heb heel wat kinderen les gegeven, maar mijn ervaring is dat zij de hele tijd willen blijven, gewoon in mijn huis, en ik dan echt twee uur na het rijden diegene nog moet vermaken, terwijl ik veel te doen heb. Vandaar enkel rijden (en naverzorgen, van mij part doe je daar uren over) en dan weer weg. Natuurlijk kunnen we binnen nog even praten, wat drinken en gebruik maken van de wc. Maar verder ook niet :P

Of is dat eigenlijk vanzelfsprekend en hoeft het er weer bij?

Het is dus inderdaad dat ik wil dat ze meteen gaan poetsen, rijden, naverzorgen en weer gaan. Ik zoek dan ook geen verzorger maar bied mijn pony aan als leerpony, puur voor het rijden/longeren/grondwerken :)

Kidde

Re: De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:56

@Geryon Ik zou ze ook niet in je huis laten komen als ze alleen komen om te rijden. Ik zou afspreken bij de stal ofzo, dan heb je ook minder de kans dat ze blijven plakken ;)

Ik zou het inderdaad alleen iets anders formuleren. Die laatste zin komt een beetje gemeen over :=

ZaraXme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:27

AngelSpirit schreef:
IndianLady schreef:
Zeer netjes, alleen in verband met je lengte en gewicht ... dat stukje, je kan ook degelijk wel op paarden die kleiner zijn dan 1.60 :+
Maar verder erg netjes en duidelijk beschreven wat je kan en wat je zoekt.

Het hangt natuurlijk ook af wat je voorkeur en bouw is :+ Het ziet er niet uit (en voelt ook niet fijn voor mij) als ik lager dan op 1,60 zit. Er zijn misschien wel zat E-pony's of kleine paarden waar ik op kan, maar het moet voor jezelf (en voor de pony) ook leuk en reëel blijven.

En ik vind ook dat je als verzorger ook een aantal eisen mag stellen als er vanalles van je verwacht wordt. Dus een minimale hoogte indicatie van het paard vind ik niet meer dan normaal eerlijk gezegd ;) PLUS de financiële bijdrage moet niet de pan uitschieten en passen met wat je mag doen met het paard/pony.

Eigenlijk heb je daar helemaal gelijk in! Sorry ik wist ook niet hoe jij je er op voelde.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:47

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:48

Zojuist heb ik een geweldig aanbod gehad voor een paard! het werkt echt, die punten erin zetten :))

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:14

@JunkDeLuxe: Ik zou alleen die ene foto zonder cap ertussenuit vissen, die mist niemand maar het lijkt me dat zonder cap en no-go is voor een verzorger, en nu wek je een beetje een indruk alsof het niet uitmaakt.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:39

ZaraXme schreef:
Eigenlijk heb je daar helemaal gelijk in! Sorry ik wist ook niet hoe jij je er op voelde.

Geef niet! Voelde me niet aangevallen hoor :P No hard feelings!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 00:46

Bedankt voor de reacties! :D

Is er toevallig iemand die zich geroepen voelt om een voorbeeld advertentie te maken a.d.h. van de opgesomde punten?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:32

Jahoor! Zal ik vanmiddag even knutselen :)

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:16

Ben benieuwd wat er uit komt rollen. Ik dacht dat bijrijdpaarden makkelijk te vinden waren maar dat valt dus ook tegen. Ik heb zelf nog geen bijrijder gevonden. Als ik ook lees hoe of wat geef ik de moed ook klein beetje op.

Wanneer vinden jullie trouwens dat er een bijdrage gevraagd moet worden? Ik vraag er zelf geen een. Omdat ik graag wil dat de bijrijder mij ook dingen leert en mij enorm helpt. Hoe zien jullie dat?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 13:22

Ik vind het echt fantastisch van je dat je dat paard nog hebt! :j

Ik ben zelf niet bereid om een bijdrage te leveren. Wel wil ik lessen nemen, maar ik ga geen stalgeld oid betalen. Dat ik voor mij gewoon te duur. Het is en blijft een hobby. Een hobby mag in mijn ogen geld kosten, maar als bijrijder/verzorger, bewijs je de eigenaar van het paard ook een dienst. Jij rijdt het paard voor de eigenaar en jullie hebben er beide profijt van: jij hebt een paard om te rijden en op den duur kan het paard meer waard worden als het in de sport wordt uitgebracht. Ook hoeft de eigenaar zich nu minder zorgen te maken en minder tijd in het paard te steken.

Bijrijdpaarden zijn in 'mijn' omgeving ook vrij lastig te vinden. Óf het is een klere end weg, óf je kunt af en toe komen borstelen en een beetje rondhobbelen. Klinkt erg negatief, maar ik ben geen amazone meer die in een treintje achter de andere paarden aan rijdt. Ik zoek liever wat meer uitdaging en dat is hier moeilijke te vinden.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:23

ik zet even een stipje hier,
ik zoek nu iets om te verzorgen,
rijden hoeft niet persee,

heb nu op dit moment geen adv. staan.
bijdrage vind ik soms niet echt netjes,
maar die discussie is al vaker aangegaan op topics,

bij mij gaat het er meer om, als je een proffecioneel iemand vraagt om je paard actief te houden, moet je geld betalen,
als wij iets aanbieden, vragen die mensen geld, terwijl ze vaakzelf geen tijd hebben, of menig andere reden

en inderdaad,
ook hier het probleem met de afstand

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:26

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:32

frankyfrank schreef:
Ben benieuwd wat er uit komt rollen. Ik dacht dat bijrijdpaarden makkelijk te vinden waren maar dat valt dus ook tegen. Ik heb zelf nog geen bijrijder gevonden. Als ik ook lees hoe of wat geef ik de moed ook klein beetje op.

Wanneer vinden jullie trouwens dat er een bijdrage gevraagd moet worden? Ik vraag er zelf geen een. Omdat ik graag wil dat de bijrijder mij ook dingen leert en mij enorm helpt. Hoe zien jullie dat?

In jouw geval zou ik ook geen bijdrage vragen, sterker nog, je zou er wellicht over kunnen denken om iets te betalen, omdat je feitelijk van de bijrijder verwacht dat die de verantwoordelijkheid voor de training van het paard op zich neemt en jou daarin begeleidt. Daar moet je ook geen meisje van 14 voor hebben, beter iemand die goed weet waar ze mee bezig is en dat zijn vaak mensen die al een eigen paard hebben en dus niet op zoek zijn naar een bijrijdpaard.

Wie wie betaald en of er betaald wordt hangt dus helemaal van de situatie af. Ik vraag geen geld voor het bijrijden maar dat zou ik best kunnen doen. Paarden staan vol pension en het paard wat gereden mag worden is erg fijn en goed afgericht, een goed leerpaard, beheerst zelfs piaffe en passage. Maar ik wil geen bijdrage omdat ik vind dat als iemand betaald voor iets die persoon ook ergens recht op heeft. Terwijl, stel ik wil nu een week met paarden op vakantie, dan neem ik ze gewoon mee, klaar. Uiteraard laat ik dat aan mijn bijrijdster weten zodat ze niet voor niets op stal staat, maar ik hoef haar niet de week daarop de mogelijkheid te geven om extra te komen om haar ritjes in te halen. Ook als mijn paard kreupel wordt wil ik graag dat mijn bijrijdster komt en niet zegt "hier heb ik niet voor betaald". Als eis stel ik wel dat een bijrijdster les neemt bij mijn instructeur, ik wil wel dat iemand serieus is en tijd en geld in z'n eigen ontwikkeling wilt steken. Dit komt mijn paard in zoverre ten goede dat 'ie niet slechter wordt van de bijrijdster, beter zal 'ie niet van die lessen worden want zelf les ik ook nog steeds dus met mij ontwikkelt hij zich nog steeds.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:45

Bijrijder leert jou of jouw paard iets -> geen bijdrage tot bijdrage geven
Jij of jouw paard leert de bijrijder iets -> bijdrage vragen

Vind ik :D
Ik ben alleen nog geen bijrijder tegen gekomen die mij of mijn paard wat kan leren (behalve vrijheidsdressuur of western enz. maar dat hoef ik ook niet :+)

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:47

Ik heb zelf besloten ook geen bijdrage te geven. Omdat diegene die hem mocht willen gaan verzorgen. Best vrij is om te doen en laten met hem wat ze wil. Alleen wel graag 1x pw mij misschien wat dingen uitleggen of dat ik mag kijken hoe ze rijdt want daar steek je ook veel van op.Alles wordt ook betaald. Ik ga binnenkort lessen op een manege en daarna 1x pw prive op mijn eigen paard. Ik ben ook bereid om voor diegene 1x pw les te betalen. Zodat we om 1 lijn zitten qua rijden ook al zal ik veel slechter rijden dan diegene die hem bij gaat rijden helaas.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:47

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:52

frankyfrank schreef:
Ik heb zelf besloten ook geen bijdrage te geven. Omdat diegene die hem mocht willen gaan verzorgen. Best vrij is om te doen en laten met hem wat ze wil. Alleen wel graag 1x pw mij misschien wat dingen uitleggen of dat ik mag kijken hoe ze rijdt want daar steek je ook veel van op.Alles wordt ook betaald. Ik ga binnenkort lessen op een manege en daarna 1x pw prive op mijn eigen paard. Ik ben ook bereid om voor diegene 1x pw les te betalen. Zodat we om 1 lijn zitten qua rijden ook al zal ik veel slechter rijden dan diegene die hem bij gaat rijden helaas.

Wel opletten dat die bijrijder dan wel op een goede manier rijdt.. En dat zijn er écht niet veel!! :D Je hebt nog geen ervaring dus in jouw ogen is veel goed. En dan leer je het daarlijk verkeerd. Ook de lesgever kan het verkeerd uitleggen. Velen willen gewoon snel resultaat bij hun leerlingen krijgen dus laten ze de ruiter het paard 'nageven' door kneepjes te geven met de handen enz. Wat fout is natuurlijk.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 13:52

deviltjh schreef:
zojuist een ad geplaatst,
wat vinden jullie?

http://www.bokt.nl/markt/ad/122134/verzorger-aangeboden-noord-limburg-kessel

Geryon, zo kun je het ook bekijken,
maar vaak de rede erachter geeft voor mij aan of ik wil betalen of niet

'Kleine bijdrage, maximaal 15 euro'.

Bedoel je hier per week/maand/kwartaal/jaar?

'Lichte ervaring met jonge paarden'

Wat voor ervaring? Beleerd, doorgereden of gewoon op rondgehobbeld?

Verder denk ik niet dat je zo gamekkelijk voor 1x per week een paard/pony vindt.
Waarom ga je niet meer naar die andere pony's toe?
Laatst bijgewerkt door moelly op 17-02-13 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:53

oeh,
ga ik even aanpassen,
per maand,
omdat ik maar 1 x in de week kan.
meer kan ik me ook niet veroorloven

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 13:54

Ik heb nog even bewerkt :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:55

Ik vind het zo belachelijk dat de gene die iets leert maar geld moet betalen. Dat is toch juist mooi mee genomen? Veel mensen vragen gewoon geld omdat het een dure hobby is en het mooi mee genomen is dat je een extratje hebt. Ik vind echter een bijdragen van ongv 20 euro wel oke aangezier er wel eens wat kapot gaat ed.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:01

Remark schreef:
Ik vind het zo belachelijk dat de gene die iets leert maar geld moet betalen. Dat is toch juist mooi mee genomen? Veel mensen vragen gewoon geld omdat het een dure hobby is en het mooi mee genomen is dat je een extratje hebt. Ik vind echter een bijdragen van ongv 20 euro wel oke aangezier er wel eens wat kapot gaat ed.

Zoiets is ook goed te doen, en als er wat kapot gaat dan moet de bijrijder het betalen.. je gebruikt immers zijn/haar spullen :)