Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Zeppelin

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:10

Zoals meerdere hier voor mij ook al zeggen, ik denk dat een scheiding tussen commerciële en privé advertenties beter werkt, je moet nu goed zoeken voordat je vind wat je nodig hebt. En sommige adverteerders plaatsen wel héél veel advertenties op een dag..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:45

ik denk dat als je een max stelt aan het aantal advertenties dat je al een heel eind bent.
Ik adverteer ook commecieel, maar ga geen 50 advertenties op 1 dag zetten.
en als je het gaat scheiden, dan zouden mijn advertenties verzuipen tussen die commerciele die dat wel doen

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:52

Voor mij geldt dat ook. Ik verkoop ook nieuwe spullen maar heb geen webshop of winkel.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:59

HTM, en dat is het juist. Als je als webshop het slim aanpakt doe je maar een aantal advertenties per week. Dan krijg je langzaam aan naamsbekendheid (extra) maar word je niet irritant gevonden. Ik zal nooit bij pasdedeux kopen alleen al omdat ik het een vervelende spammer vind. Blijkbaar zit er geen marketingbrein achter die webwinkel := .

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:06

BartVB schreef:
@HorseTopShop; berichtje over het verbergen van je advertentie komt er als het goed is nog aan :j

Wat betreft de commerciele berichten zijn er twee stromingen op Bokt, sommige mensen willen enkel en alleen 2e hands spullen zoeken/aanbieden/vinden maar een flinke groep (die groter is dan ik zelf had ingeschat) gebruikt de Markt (en hiervoor EA/EA-CO) voor het vinden van leuke aanbiedingen van winkels.

Zoals Eline ook al zegt zijn we op zoek naar een oplossing waarbij commerciele aanbieders voor een leuk bedrag hun producten/diensten onder de aandacht worden gebracht maar waarbij je als nietsvermoedende bezoeker niet doodgegooid wordt met allemaal commerciele aanbiedingen. Dat zie je op Marktplaats idd teveel gebeuren.

Er is nog een deel die je vergeten bent: mij :o (ons?)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:06

Vind dat alle bokkers die voorheen op commercieel moesten adverteren, hier ook gezien moeten worden als commerciële partij. Geen uitzonderingen. Zodra je in spullen handeld, ben je een commerciële gebruiker

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:06

En als je nou hobbymatig sokken breit en die op de boktmarkt probeert te verkopen voor een paar euro? Of zoals elfje, dat vind ik toch niet vergelijkbaar met bijv. Pas de deux ruitersport..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:07

Misschien alleen de "echte" ondernemers, dus degenen met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel onder commercieel plaatsen.......

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:36

Ik vind dat iemand die handeld in spullen, dus ook Elfje, en daar geld aan verdiend, gewoon gezien moet worden als commercieel.

Oke, hobbymatige sokkenbreiers is weer wat anders, maar waar leg je dan de grens? De hobbymatige fotografen? Hobbymatige paardenhaarsieraadmakers?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:45

Technisch gesproken is iemand die iets koopt of maakt met de intentie dat te verkopen en er (liefst) ook wat winst op te maken betiteld kan worden als commercieel. Het maakt dan niet uit of men er 10 cent aan verdient of 1000 euro. In principe maakt het dus ook niet uit of het nieuw is of gebruikt.
Als je van die zwart/witte lijn afwijkt kom je in een grijs gebied terecht waarin je altijd mensen zult benadelen welke beslissing je ook neemt.
Dat is altijd hét grote probleem geweest op EA.

Om commerciële aanbieders wat te laten inbinden is een maximum ad's per week een optie, maar dat kost weer mankracht om te kontroleren. De oude ingebouwde blokkade was op zich wel handig.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:29

Evelli schreef:
Ik vind dat iemand die handeld in spullen, dus ook Elfje, en daar geld aan verdiend, gewoon gezien moet worden als commercieel.

Oke, hobbymatige sokkenbreiers is weer wat anders, maar waar leg je dan de grens? De hobbymatige fotografen? Hobbymatige paardenhaarsieraadmakers?

Dat wordt toch aangegeven? Bij KvK.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:55

Ik vind niet dat een KvK als leidraad genomen moet worden :n voldoende zwarte handel.
Heb jij een KvK nummer? Want jij handeld ook en verdiend daaraan

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:18

Dus iedereen die er geld aan verdient, moet dan als commercieel gezien worden?
Word ook wel erg lastig, want wie bepaald of degene er geld aan verdiend of niet?

Ik verkoop ook wel eens spullen en daar verdien ik niks mee, sterker nog....als ik alle kosten, BTW e.d. erbij tel kost het me nog geld ook nog bij wijze van spreke. Dan bedoel ik via de zaak dus.

Aan de andere kant koop ik ook wel eens produkten privé in het buitenland, omdat het daar goedkoper is. Op een gegeven moment zie ik de spullen weer liggen en denk: dat ligt hier al zo lang en nog nooit gebruikt, ik verkoop het maar weer. Daar verdien ik dan wel weer geld mee, maar dat zijn dan privé spullen.

Eerste geval (zakelijk) verdien ik er niks mee, tweede geval (privé) wel.

Zelfs al zou ik de privé produkten wel gebruikt hebben en tweedehands aanbieden, verdien ik er wat mee....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:30

Mocht het inderdaad doorkomen dat je als commerciele verkoper moet gaan betalen, geld dit dan enkel voor webshops of ook voor mensen die een beroep/hobby uitoefenen tegen geld? Zoals mensen die scheren, fotograferen, lessen geven etc?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:45

Ja :j ook zij zijn commercieel bezig (adverteren, kosten voor het werk, eventueel reiskosten)

Winddancer: jij hebt een webshop en je bent voerdealer. Alle topics die je in die hoedanigheid plaatst vind ik commercieel.
Als je iets tweedehands vanuit je eigen kast verkoopt, vind ik dat je dat gewoon als bokker zou moeten plaatsen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:51

Dan zal er voor mij persoonlijk helemaal niks meer aan zijn :+ adverteer 1 x in de maand en heb zelden (betaalde) shoots. Dus als ik dan ook nog zou moeten betalen voor adverteren maakt dit het voor mij alleen maar moeilijker

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:08

Dus ook al zou het 1 euro voor een advertentie zijn (bijvoorbeeld) zou je daar enorm van in de problemen komen?
Dat is ongeveer de goedkoopste reclame voor je doelgroep (paardenmensen) die er is. (buiten gratis reclame, maar die heb je al als je opgenomen staat in de lijst van fotograven en fototopics mag openen op het forum bijvoorbeeld)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:13

Evelli schreef:
Winddancer: jij hebt een webshop en je bent voerdealer. Alle topics die je in die hoedanigheid plaatst vind ik commercieel.
Als je iets tweedehands vanuit je eigen kast verkoopt, vind ik dat je dat gewoon als bokker zou moeten plaatsen.

Helemaal mee eens :j

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:16

Als ik ook even mijn bijdrage mag leveren? Commerciele advertenties die moeten betalen? Geen probleem! Maar dan wel graag met een systeem waarbij Kvk en BTW nummer doorgegeven moet worden.
Zodoende vallen de "beuners" buiten de boot en weten toekomstige klanten dat ze met een "echt"bedrijf te maken hebben die (Als het goed is) alles volgens de regels doen!
( In mijn geval als paardentaxi mag je verwachten dat een bedrijf in het bezit is van de verplichte VWA vergunning en het certificaat verantwoord veevervoer.)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:18

femiaans schreef:
Als ik ook even mijn bijdrage mag leveren? Commerciele advertenties die moeten betalen? Geen probleem! Maar dan wel graag met een systeem waarbij Kvk en BTW nummer doorgegeven moet worden.
Zodoende vallen de "beuners" buiten de boot en weten toekomstige klanten dat ze met een "echt"bedrijf te maken hebben die (Als het goed is) alles volgens de regels doen!
( In mijn geval als paardentaxi mag je verwachten dat een bedrijf in het bezit is van de verplichte VWA vergunning en het certificaat verantwoord veevervoer.)

Dat vind ik wel een goede. Dan kunnen klanten die iets niet geleverd krijgen, daar meer werk van maken als nu :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:20

femiaans schreef:

Maar ja, als een "beuner" die dus verder geen/nauwelijks kosten heeft een produkt goedkoper kan aanbieden dan een "echt" bedrijf zal een groot deel daar toch bestellen ben ik bang.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:22

Een "beuner" zal niet snel een KvK en een BTW nummer hebben, die kan dus al niet meer commercieel adverteren. Dat mensen dan nog in zee gaan met een goedkoper iemand, nemen ze zelf het risico om geen goede service te krijgen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:23

femiaans schreef:
Een "beuner" zal niet snel een KvK en een BTW nummer hebben, die kan dus al niet meer commercieel adverteren. Dat mensen dan nog in zee gaan met een goedkoper iemand, nemen ze zelf het risico om geen goede service te krijgen.

Ja, maar op dit moment is het zo dat mensen eerst naar de prijs kijken, ergens opgelicht worden, en dan pas gaan nadenken...

En dan zowel particulier als bij (web) winkels...
Laatst bijgewerkt door HTM op 26-01-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:24

Winddancer schreef:
Ik verkoop ook wel eens spullen en daar verdien ik niks mee, sterker nog....als ik alle kosten, BTW e.d. erbij tel kost het me nog geld ook nog bij wijze van spreke. Dan bedoel ik via de zaak dus...

Als jij op deze manier lang zaken doet zie ik het somber in ;)

@femiaans: dus alle beuners worden nu over één kam geschoren; zijn slecht, leveren niet. Ik ken genoeg voorbeelden hier van bokt van mensen die wel een officieel bedrijf hebben en ook niet bepaald netjes met hun klanten omgaan.

Klinkt mij meer als broodnijd eigenlijk.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:32

Ik zeg niet dat alle beuners slecht zijn, en ook ik ken bedrijven die het niet netjes doen. Maar ook daar is de mond op mond reclame voor.
Daarbij haalde ik even mijn branche aan. Bijna niemand weet dat er bij vervoer naar het buitenland een VWA vergunning en het certificaat nodig is. En tot mijn stomme verbazing zie ik regelmatig advertenties langskomen van zogenaamde taxi`s die over de grens tuffen zonder de klant te vermelden dat als ze gepakt worden, het paard niet verder mag en er een grote boete aanhangt. Mijn waarschuwing wordt door de beuner vervolgens in de wind geslagen dat het "allemaal wel meevalt" Maar het is toch prettig als je net als ik vorige week in Duitsland aangehouden wordt, mijn papieren kan laten zien, en ik met een "goede reis"mijn weg mag vervolgen.
Geen kwestie van broodnijd dus, ( daarvoor heb ik het echt te druk ;) )maar een tekortkoming naar de klanten toe. Beuners kunnen onze branche weer een ontzettende slechte naam bezorgen.