Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:@HorseTopShop; berichtje over het verbergen van je advertentie komt er als het goed is nog aan
Wat betreft de commerciele berichten zijn er twee stromingen op Bokt, sommige mensen willen enkel en alleen 2e hands spullen zoeken/aanbieden/vinden maar een flinke groep (die groter is dan ik zelf had ingeschat) gebruikt de Markt (en hiervoor EA/EA-CO) voor het vinden van leuke aanbiedingen van winkels.
Zoals Eline ook al zegt zijn we op zoek naar een oplossing waarbij commerciele aanbieders voor een leuk bedrag hun producten/diensten onder de aandacht worden gebracht maar waarbij je als nietsvermoedende bezoeker niet doodgegooid wordt met allemaal commerciele aanbiedingen. Dat zie je op Marktplaats idd teveel gebeuren.
Evelli schreef:Ik vind dat iemand die handeld in spullen, dus ook Elfje, en daar geld aan verdiend, gewoon gezien moet worden als commercieel.
Oke, hobbymatige sokkenbreiers is weer wat anders, maar waar leg je dan de grens? De hobbymatige fotografen? Hobbymatige paardenhaarsieraadmakers?
femiaans schreef:Als ik ook even mijn bijdrage mag leveren? Commerciele advertenties die moeten betalen? Geen probleem! Maar dan wel graag met een systeem waarbij Kvk en BTW nummer doorgegeven moet worden.
Zodoende vallen de "beuners" buiten de boot en weten toekomstige klanten dat ze met een "echt"bedrijf te maken hebben die (Als het goed is) alles volgens de regels doen!
( In mijn geval als paardentaxi mag je verwachten dat een bedrijf in het bezit is van de verplichte VWA vergunning en het certificaat verantwoord veevervoer.)
femiaans schreef:Zodoende vallen de "beuners" buiten de boot en weten toekomstige klanten dat ze met een "echt"bedrijf te maken hebben die (Als het goed is) alles volgens de regels doen!
femiaans schreef:Een "beuner" zal niet snel een KvK en een BTW nummer hebben, die kan dus al niet meer commercieel adverteren. Dat mensen dan nog in zee gaan met een goedkoper iemand, nemen ze zelf het risico om geen goede service te krijgen.
Winddancer schreef:Ik verkoop ook wel eens spullen en daar verdien ik niks mee, sterker nog....als ik alle kosten, BTW e.d. erbij tel kost het me nog geld ook nog bij wijze van spreke. Dan bedoel ik via de zaak dus...