Het verbeterde overzicht is zeker een verbetering, ik denk voor wat betreft de verkoopcijfers dat het tijd nodig heeft voordat iedereen gewend is.
lonnie
Geplaatst: 13-01-12 13:13
ik mis ook inderdaad het rondsnufelen, ook al wilde je niet echt iets kopen. Maar bv ook als je keek bij ea gezocht en dan ineens bedacht dat je wel iets had liggen wat een ander zoekt.
HEt meest storend vind ik dat ik mijn reacties op een advertentie niet in mijn eigen berichten kan terugzien. Sterker nog, het is me uberhaupt nog niet gelukt om mijn reactie ergens terug te vinden....
De advertenties waarop je gereageerd hebt, vind je aan de linkerkant onder 'gevolgde advertenties' Lonnie.
Angeliekje
Geplaatst: 13-01-12 13:21
Ik was ook altijd wel even aan het rond snuffelen en heb wel eens wat gekocht daardoor. Nu vind ik het wat minder, omdat je nu gericht moet zoeken. Ik moet zeggen dat ik ook nog maar een paar keer op de markt geklikt heb, maar bleef daar niet zo lang meer hangen als wat ik daarvoor deed.
@Eline: Maar dan moet je eerst naar de markt. Het is een beetje jammer dat de markt in dat opzicht zo los staat van het forum. Als de gevolgde advertenties bij je eigen berichten staan zie je ze veel eerder. Tenminste, ik navigeer vaak vanuit eigen berichten, en dat je daar nu een deel van je informatie niet hebt staan vind ik best lastig, het was juist zo'n mooi verzamelpunt.
Lonnie: Hmm... Ik ga even navragen hoe dat dan precies zit, of ik het verkeerd begrepen heb of er een bug ingeslopen is.
En blijheid, Linz, Joyamu: dat is één van de dingen die we graag voor de introductie van het systeem af hadden willen hebben maar wat niet gelukt is. Makkelijker schakelen tussen forum en Markt staat hoog op de lijst en wordt aan gewerkt.
Goof
Geplaatst: 13-01-12 19:49
Blijheid schreef:
@Eline: Maar dan moet je eerst naar de markt. Het is een beetje jammer dat de markt in dat opzicht zo los staat van het forum. .
Precies. Hoop dat dat snel aangepakt wordt evenals onderstaande waar ik een topic over geopend had;
Ik keek voorheen dagelijks op EA, maar op de markt ben ik nog maar een enkele keer geweest en het liefst ben ik er dan zo snel mogelijk weer weg. Het 'snuffelen' wat ik voorheen deed is verleden tijd nu.
Ik mis wel het rondsnuffelen zoals anderen ook zeggen, mischien nog een stukje er bij plaatsen waar mensen meerderen dingen in kunnen verkopen? voor de rest is het wel een verbetering als je iets zoekt is een heel stuk makkelijker
Ik sluit me aan bij degenen die het rondsnuffelen missen. Zelf had ik ook een aantal EA topic bij mijn favorieten staan en vond dat snuffelen erg leuk. Gericht zoeken is nu wel makkelijker, maar als ik mocht kiezen...zou ik toch voor het oude systeem gaan.
Ik merk de "rondsnuffel"problemen niet. In het oude adverteerforum kon ik ook echt uren spenderen aan het browsen door de topics. En nu ga ik daar gewoon mee verder. Je drukt gewoon op het kopje (bv. harnachement) en hup, je kan gewoon snuffelen.
In het oude adverteergedeelte kon je gemakkelijk rondsnuffelen, maar als je echt iets specifiek zocht was dat veel moeilijker (enkel door zoektermen in te geven). Met dit adverteersysteem kan je én rondsnuffelen én gericht zoeken. Om even een voorbeeld te geven: vorige zomer was ik op zoek naar een leren halster. Als ik dan "leren halster" ingaf bij de zoektermen kreeg ik heel heel veel nutteloze topics (topics waar een gewoon halster werd aangeboden en een leren zadel bv.). Na tien van die nutteloze topics aangeklikt te hebben had ik het dan wel weer gezien. In het huidig systeem kan ik nu gemakkelijker zoeken doordat ik in de eerste plaats al makkelijk kan selecteren op "halsters".
Misschien ben ik één van de weinigen, maar ik ben verkocht!
TessaVB
Geplaatst: 14-01-12 13:51
Ik vind het ook jammer dat ik geen normale commerciële advertenties maar kan plaatsen. Merk dat er amper gekeken wordt. Heb ook veel minder bekijkers zo, en ook geen klanten dus. En mis ook het knopje terug naar eigen berichten.
LisaDijk
Geplaatst: 14-01-12 15:46
Ik moet zeggen dat ik nu wel begin te wennen aan het rondsnuffelen op de nieuwe markt en dat het opzicht wel fijn werkt en oogt.(al vond ik het vorige nog steeds beter) De advertenties zijn alleen zoals eerder genoemd gewoon niet meer zoals het geweest was, gister een advertentie geplaatst nu net 50 keer bekeken 0 reacties. op het oude commercieel waren dit minstens 10x zoveel views geweest en zeker een aantal reacties. Adverteren op bokt is dus alles behalve interessant geworden..
jameyskatje
Geplaatst: 14-01-12 22:32
ik kwam er eigenlijk net pas achter, maar ik vind het een hele verbetering!! veel handiger dan al die losse topics. makkelijker om iets te zoeken en doordat het op marktplaats lijkt ben je er ook snel mee bekend. toppie!
Ik vind het een vooruitgang, maar mis een link op het forum, zoals die er wel de eerste dagen stond. Als ik echt iets zoek, kom ik er denk ik wel, maar zomaar tijdens de koffie even neuzen, doe ik eigenlijk niet meer. Ben ik toch te gemakzuchtig voor. Scheelt wel impuls aankopen
In principe vind je op elke pagina van link rechtsboven een link. Maar, we zijn ons er ernstig bewust van dat dat niet voldoende is. In de nieuwe lay-out zal het navigeren veel makkelijker worden.
Ik zag een paar dagen geleden dat je ook bij 'nieuwe advertenties' kunt kijken. Was me niet eerder opgevallen. Gebruik die functie nu als ik wat rond wil neuzen. We zullen wel zien of en wanneer het gaat wennen
Ik merk nu wel (denk ik) dat de adv.s veel minder worden bekeken. Heb zelf een gezocht advertentie geplaatst, en waar ik op eea. met reageermogenlijkheid al 30 reacties en pbtjes had gehad, en op eea. zonder reageermogenlijkheid ook wel een aantal pbtjes, heb ik er nu 1.
Het is nog steeds (zonder te overdrijven) dramatisch te noemen met het aantal views op advertenties... Waar ik vroeger honderden views kreeg, en tientallen bestellingen... Heb ik nu bij bijv. de advertentie van m'n boek na een week pas 17 views en sinds de introductie van de nieuwe boktmarkt is er niet 1 boek meer verkocht.
Met de nieuwe bokt markt zie ik letterlijk honderden euro's inkomsten per maand verdwijnen. Waardeloos. Echt waardeloos.
Wat is het nut van een markt als er niet verkocht kan worden?