Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:43

EA vond ik vele malen beter. Bokt markt was leuk bedoeld, maar ik heb sinds die er is niks meer aangeschaft via Bokt. Via EA heel regelmatig. Hoe dat komt? Denk door de afstandelijkheid van de opzet van de markt. EA was meer topic-achtig, zeker toen er nog gereageerd kon worden. Dat weghalen vond ik al een gemis, en nu heel EA weg... zonde!

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:48

Ik kijk daar veel minder, het was voorheen het eerste waar ik ging kijken. Ik kan niet zeggen dat Bokt markt minder goed functioneert hoor maar het trekt me minder lijkt het wel. Waar dat nu aan ligt ik weet het niet, vond het toch wat leuker zoals het er eerst uitzag, dat trok me altijd aan als een magneet. Die magische uitwerking heeft het niet meer nu op mij.

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:51

doe mij EA maar op bokt markt kijk ik nooit EA was/is veel leuker en keek daar toch dagelijks even op.
Nu maar hopen dat EA snel terug komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:55

Hier ook nog steeds geen verbetering.
De advertenties worden nog net zo slecht bekeken als toen de bokt markt geïntroduceerd werd.
Dus van "even wennen" is helaas geen sprake.... Mensen komen gewoon niet meer.
Waar er op EA-Co altijd binnen een week honderden bezoekers waren en vaak tientallen dingen verkocht konden worden, blijf ik op de boktmarkt steken op 10 á 20 á 30 bezoekers per maand en heb ik sinds de introductie van de boktmarkt bijv. pas 1 boek verkocht, terwijl dat er op ea-co enkele tientallen per week waren.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:59

Ik heb het ook even aangekeken, maar idd geen verbetering, ik heb nu zelfs nog maar 8 bezoekers gehad in een maand tijd ipv ruim 200 per week.........
Ik kijk overigens zelf ook niet op Markt, ik stoor me mateloos aan alle advertenties van webshops die helemaal niets met Bokt van doen hebben!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:12

ik vond EA fijner

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:15

Hier ook nog geen verbetering, advertenties worden slecht bekeken en zelf rondkijken doe ik al helemaal niet meer.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:17

Ik vind dat alle mensen die klagen dat ze minder verkopen via Bokt, Bokt maar moeten 'sponsoren'. Bokt mag wat mij betreft dan zelf wel gaan verdienen aan de verkopen die plaatsvinden binnen Bokt. Dan hebben de bokkers imo pas echt 'recht van spreken', als ze zelf (in)direct bijdragen aan het verbeteren van EA/Bokt Markt. Tot nu toe lees ik vooral reacties uit zelfbelang en weinig uit belang van de gehele menigte als één.

Adverteren op Marktplaats kost ook op steeds meer plekken geld.

Ik vind dat het allemaal erg ondankbaar overkomt - er is duidelijk gemaakt dat de Bokt Markt nog in de kinderschoenen staat en dat er nog uitbreidingen zullen volgen - al dan niet over een tijd. Er is duidelijk gemaakt dat EA ook niet meer terug komt. Dus kom liever met goede suggesties/tips/feedback zodat deze meegenomen kunnen worden, in plaats van continue door te blijven klagen over 'hoe goed EA wel niet was'. EA is niet meer, simple as that.

Ik besef overigens dat ik me op 'gevoelig/gevaarlijk' terrein begeef. Bekritiseer m'n post gerust, op een normale toon. ;)
Laatst bijgewerkt door Ier op 29-02-12 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:20

persoonlijk vind ik EA fijner, ik vond het wat overzichterlijker dan bokt-markt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:23

Bokt markt vind ik persoonlijk een stuk fijner!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:26

Als je het als webshop alleen van de bokt markt moet hebben, dan moet je jezelf afvragen waar het aan ontbreekt op andere gebieden..
Er zijn genoeg andere plekken waar je kunt adverteren.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:26

Maartenn schreef:
Als je het als webshop alleen van de bokt markt moet hebben, dan moet je jezelf afvragen waar het aan ontbreekt op andere gebieden..
Er zijn genoeg andere plekken waar je kunt adverteren.

Kijk, dáár kan ik me nou helemaal in vinden. :j
Als aanvulling; als je het als bedrijf (ongeacht watvoor type bedrijf) moet hebben van Bokt, dan gaat er i.m.o. al wat verkeerd. Het was gewoon makkelijk leads scoren en dat is nu weg - dikke pech dus. Nu op zoek gaan naar een andere plek en/of eventueel zelfs betalen. :)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:28

Bokt markt werkt makkelijker en wellicht ook wat bekender, omdat ik Marktplaats veel gebruik.Ook het plaatsen van foto´s vind ik makkelijker vergeleken met EA! Dat is echt een verbetering.

Maar EA was indd gezelliger en informeler. Aan de ene kant was het ook handig dat er in 1 topic veel verschillende spullen stonden (alles overzichtelijk bij elkaar van 1 gebruiker). Moet wel zeggen dat ik weinig gebruik maak van bokt markt en vroeger ook niet veel op EA gedaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:47

Waarom alleen je mening mogen geven als je er voor betaald hebt? Die gedachtengang begrijp ik niet helemaal. Bokt is nu voor iedereen gewoon gratis, dus die discussie bestaat ook (nog) niet. De optie om te sponsoren voor een advertentie op de boktmarkt is er niet eens, dus daar kun je mensen niet vooraf al op afrekenen....

Ik zou zelf trouwens best voor een ad willen betalen zowel als particulier als commercieel.
Maar niet in de huidige vorm van de boktmarkt. Want er moet dan natuurlijk wel tegenover staan dat ik ook daadwerkelijk een paar bezoekertjes naar m'n ads kan trekken, en dat is nu door de nieuwe boktmarkt niet meer zo.
In het oude EA systeem waren het ruim voldoende bezoekers en transacties om daar voor te willen betalen.
Maar met de nieuwe boktmarkt levert een advertentie niets op, dus daar wil ik in deze huidige vorm dus ook niets voor neerleggen. Als het nu (zonder aanpassingen) verplicht zou worden om er voor te betalen, dan zou ik zelf dus geen ads meer plaatsen. En met mij een hoop anderen heb ik al hier en daar in de topics gehoord.

Er was EA... Dat liep prima. Maar er was inderdaad wat kritiek op (ook van mensen die nergens voor betalen, want bokt kiest er zelf voor om het gratis aan te bieden).
Dus zou er beterschap komen. Een beter concept, betere uitwerking, etc. etc.

Maar wat een groot deel van de bezoekers nu merkt, is dat het helemaal niet beter is, maar ze het juist minder vinden (de bezoekers aantallen lopen niet voor niets met 90%!!!! terug).
En wat een groot deel van de adverteerders nu merkt (zakelijk én particulier) is dat het ook helemaal niet beter is, maar dat ze hun spul amper kwijt kunnen omdat er bijna niemand komt kijken.

Het is niet meer dan logisch dat daar reactie op komt.
Daar heeft het wel of niet betalen voor advertenties niets mee te maken. Het is de keuze van bokt om mensen ergens wel of niet voor te laten betalen. Dus dat staat echt volledig buiten de kwestie.

Ja, bokt is de allergrootste online paarden community TER WERELD. En daarmee in NL ook de meest aantrekkelijke plaats om aan die doelgroep iets te verkopen/verhuren/dienst aan te bieden. Niet meer dan logisch dat het dé place to be is voor marketing doeleinden voor zowel particulieren als ondernemers.
Dus dat mensen voor een flink deel "afhankelijk" zijn van hun advertenties op bokt, daar kan ik me best in vinden. Het geeft een gigantisch bereik, dat je nergens anders in de paardenwereld kunt vinden. In magazines krijg je écht niet zoveel terugkoppeling op een advertentie en op marktplaats zijn voor veel dingen niet eens geschikte categoriën, dus is daar je doelgroep ook niet altijd te vinden.

Maar hoe we er ook omheen willen draaien, feit is dat de nieuwe boktmarkt niet werkt, zoals men hoopte dat het zou werken.
Slechts een klein deel van de mensen vindt het een vooruitgang. Maar de cijfers laten toch echt de dramatische waarheid zien: Dat er een gigantische terugloop in bezoekers is en een gigantische terugloop in de verkoop.
Ongeacht of het 't particuliere of het commerciële deel is...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 15:20

@Ier: Ik sluit me weer helemaal bij Femke aan, die heeft goed verwoord wat ik ook wou schrijven ;)

Ik heb het zelf al eerder gezegd: Voor commerciële doeleinden zou ik best willen betalen voor een bokt advertentie, mits het me net zoveel oplevert als bij het oude E.A. Anders kan ik net zo goed op Marktplaats adverteren. (Daarom zou ik voor particuliere advertenties niet willen betalen op Bokt, omdat ik dat op Marktplaats gratis kan doen en ik daar meer response op krijg.)

Overigens is het ook heel logische dat je "egoïstische" meningen krijgt, want mensen vertellen vanuit hun eigen ervaring.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:29

Ik heb niet alle 12 de pagina's doorgelezen - dus als jullie bereid zijn om inderdaad te betalen voor commerciële advertenties vind ik dat van jullie uit zeer netjes. :)

Ik vind het persoonlijk erg jammer om te zien hoeveel nutteloze kritiek er wordt gegeven op de Bokt Markt, dit is overigens niet naar één van jullie gericht, gewoon in het algemeen. Zeggen dat je EA fijner vond dan de Bokt Markt schiet gewoon niet op.

Feit blijft: EA komt niet terug.

Straks weten we niet meer beter. Ik kijk nog steeds erg regelmatig op de Bokt Markt. Ik verkoop eigenlijk nauwelijks tot niet via Bokt - dus dat haalt voor mij niet uit. Kopen doe ik alleen indien ik het kan ophalen - dus ook dat is weinig interessant. Wél vind ik het bijzonder handig dat ik nu gewoon op afstand kan zoeken en zoektermen in kan geven. Ook het te koop zetten van paarden is erg verbeterd. Daarnaast vind ik ook dat de manier van advertenties opstellen erg fijn is - foto's hoef je niet meer los te uploaden, maar kun je nu gewoon in de advertentie plaatsen door ze te uploaden vanaf je eigen computer. Jammer hierbij is dat je eerst maar 1 foto kunt uploaden & later pas de rest, mogelijk verbeterpunt zou dus zijn dat je meerdere foto's tegelijk kunt uploaden. Ik vind het persoonlijk erg fijn dat je nu duidelijk op zoek kunt gaan naar 'werk', het is voor mij veel makkelijker (!) geworden om potentiële klanten te lokaliseren en benaderen.

Ik denk dat een hoop mensen die hier wat plaatsen wel wat kunnen leren van de term 'sandwich feedback model'. ;)

En voor wie nu ontevreden is; dan kan 't straks alleen maar nog beter worden!

ruiterarnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:41

EA was toch ook stukje 'gezelliger'? Waarom niet een combinatie van EA en Bokt Markt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:08

ruiterarnhem schreef:
EA was toch ook stukje 'gezelliger'? Waarom niet een combinatie van EA en Bokt Markt?

En waarom dan niet gewoon reacties weer toestaan op EA. En nee, dat hoeft niet een heleboel mod-uren te kosten. Laat mensen gewoon reageren. Daar hoef je geen tienduizend regeltjes voor opstellen en reacties te verwijderen omdat ze niet voldoen aan de norm van 'de juiste EA reactie'. Imo is het daar misgelopen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-02-12 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:16

Wat ik nu ook best jammer vind,
Momenteel ben ik op zoek naar andere stalling.
Normaal opende mensen daar een topic over en bokt dacht met je mee.
Dat was erg fijn.
Nu bij markt heb ik nog niet 1 reactie gehad....

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:16

ik kijk eigenlijk nooit meer naar dingen te koop sinds de markt er is :o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:04

Ik vind de markt fijn, het is makkelijker om te zoeken op max. Prijs en plaats etc. Wel merk ik dat ik vaker keek op EA, was makkelijker te bereiken vond ik persoonlijk

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:31

Ik mis zoooooo het commercieel gedeelte...
Was vaak niet specifiek op zoek naar iets, maar daar stonden altijd wel leuke aanbiedingen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:18

Het voordeel van de markt is, dat je kan zoeken per regio. Ik ben vaak goud geld kwijt aan verzendkosten. verder mag van mij EA terug komen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:17

Rijdt jouw auto op lucht dan :D

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:27

DubbelDun schreef:
Rijdt jouw auto op lucht dan :D

Sommige dingen kun je natuurlijk op de fiets halen & gezien ik nog student ben kan ik 't ook gratis afhalen met 't OV. :+ Denk dat de poster boven jou daar op doelt! :)