Eerste indruk van de Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Re: Eerste indruk van de Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:02

ik moet er erg aan wennen,
wellicht wordt het straks wat makkelijker
maar nu zit ik nog telkens te rommelen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:10

Qua overzicht is het beter, maar ik mis de oude manier van adverteren wel! Misschien omdat ik er commercieel gebruik van maak en vaak een leuk verhaaltje typte met fotos en filmpjes erbij. Nu is het een Marktplaats geworden.

Edit: Typo
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 20-01-12 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:15

Ondanks dat het gericht zoeken makkelijker is gaat nog steeds mijn voorkeur uit naar het oude systeem. Geen idee waarom maar iets in boktmarkt houdt me tegen er lang te kijken. Dat heb ik bij marktplaats ook. Misschien komt het door de vele commerciele advertenties maar ook bv bij de overige kleding zie je veel advertenties onder elkaar van dezelfde gebruiker met tig verschillende kledingstukken. Dan heb ik al geen zin meer verder te kijken. Daarnaast valt me op dat er nu veel gebruikers nieuw zijn aangemeld en meteen advertenties gaan plaatsen commercieel. Dan ga je ietwat voorbij aan het forumgevoel waar je voor je idee de gebruiker nog wat kon volgen en had het nog iets met paarden te maken. Zelfs bij commercieel. Dat lijkt nu te zijn verandert.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:19

Sofy schreef:
Wat mij nog opviel: als ik in mijn omgeving zoek (dus gewoon m'n postcode invullen en op gaan klikken) dan is het mij niet duidelijk hoe de advertenties gesorteerd staan. Volgens de sorteringsopties zouden ze op plaatsingsdatum oplopend moeten staan, maar dat staan ze zeker weten niet. Ik vermoed misschien op afstand ten opzichte van mijn postcode? Maar dan zou het wel fijn zijn als je ze ook op plaatsingsdatum kunt sorteren (en dat lukt mij nu nog niet).

Klopt, daar liep ik ook tegen aan :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:08

Kan het kloppen dat de Markt nu niet werkt? Ik krijg er geen advertentie op, hij geeft aan een foutmelding te hebben. Vanmorgen liep hij ook al vast bij het uploaden van een foto...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:00

Ik kan op mobiel niks invullen in het tekstvlak bij advertentieplaatsen. Als ik zoek naar iets uit de buurt krijgt ik: Niks gevonden en daaronder een rij met dekenmaten? (Bijv. [x]165)
Verder vind ik het jammer dat je bij veel advertenties pas kan zien waar het is, als je er op geklikt hebt. Ik zou dat graag willen zien voordat ik er op klik, zodat je minder tijd hoeft te besteden om te zoeken naar iets.

Maar ik begin inmiddels aan de markt te wennen!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:23

Ik mis bij de rubriek PAARDEN EN PONY'S ......never mind, heb het al gevonden.. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:35

Ik weet niet of dat al gemeld is, maar ik vind het een beetje 'verwarrend' dat er 2 onderdelen zijn voor mennen en zo staan dezelfde dingen verspreid over beide onderwerpen. Zo heb je: mentuig en toebehoren en dit staat onder Harnachement en dan menwagens/sulky's onder vervoer. Is het niet handiger om 1 gedeelte daarvoor te maken?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:03

Het sorterenprobleem wat Sofy en Kiim beschrijven, zet ik op de lijst voor Bart om op te zoeken/ te beantwoorden.

Pentax: Het klopt dat je met sommige mobiele telefoons nog geen advertentie kan plaatsen, dat is één van de dingen die hoog op de lijst staat om opgelost te worden, maar het is relatief lastig, dus het kan nog even duren.
Het tweede wat je beschrijft, hoe heb je je postcode ingevuld?
Als je cijfers+ letters typt (dus 1234AB ) moet het werken, geen resultaten betekent dan dat er geen advertenties in de buurt gevonden zijn.

Maartje: de categorieën worden de eerste maanden goed in de gaten gehouden. In principe is het scheiden bewust gedaan, alles in één mencategorie (of dressuur/western, etc) is minder handig als je naar iets specifieks op zoek bent. Maar mocht de praktijk anders uitwijzen, zal daar nog in geschoven gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:46

Weet niet of het al genoemd is..

Maar ik liep er vanavond tegenaan dat als ik een 'bewerkte' tekst kopieëer en vervolgens de tekst plak in het schermpje, dat hij dan automatisch het hele layout naar zijn grootje helpt. Hij plakt de hele tekst achter elkaar zonder 'enter' ertussen.

Wat ik ook mis is dat je je tekst beter kunt bewerken met allerlei officehandigheidjes, zoals sorteren met een stipje ervoor, lettertyp grote (hoeft niet belachelijk groot, maar als ik kopjes iets eruit wil laten springen, dan mis ik wel die optie zeg maar.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:52

Uhm, ik vraag me nog af hoe lang gesloten ads in je lijst blijven staan?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:03

Share schreef:
Eerlijk... Doe mij de oude variant maar.. Ik vind het niet fijn werken... Kan de vinger er niet precies opleggen waar het nou aan ligt. Maar ik wordt er ''rommelig'' van in mn hoofd.. Alsof het niet overzichtelijk is..

Same here,
merk ook dat ik niet meer dagelijks bij markt kijk,terwijl ik dat eerst wel deed (bij EA)
Verder vind ik dat er best veel commercieel geplaatst word.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:07

Ik loop er tegenaan dat ik niet de googlemap vierkantjes die onder de advertentie staan om aan te geven waar de adverteerder woont kan uitzoomen. Vaak gaat het voor mij om de andere kant van NL. Ik vind het dan prettig om te weten waar het ongeveer ligt. Nu moet ik naar googlemaps gaan en het daar opzoeken..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:28

Ook het aantal views is gigantisch terug gelopen. Als ik kijk naar mijn advertentie op EA van zo'n 4 weken geleden, heb ik 369 views. Kijk ik naar mijn advertentie van ruim 2 weken geleden op Markt, zit ik pas op 19 views... Zo stond bokt ook altijd in mijn top 3 qua bezoekersaantallen die via een link op mijn site gekomen waren, nu staat bokt sinds 1,5 week niet meer in mijn top 3. Jammer!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:32

nientje78 schreef:
Share schreef:
Eerlijk... Doe mij de oude variant maar.. Ik vind het niet fijn werken... Kan de vinger er niet precies opleggen waar het nou aan ligt. Maar ik wordt er ''rommelig'' van in mn hoofd.. Alsof het niet overzichtelijk is..

Same here,
merk ook dat ik niet meer dagelijks bij markt kijk,terwijl ik dat eerst wel deed (bij EA)
Verder vind ik dat er best veel commercieel geplaatst word.

Op het oude EA bekeek ik bijna alles, toen je niet meer kon reageren keek ik nooit, nu met de markt alleen als ik iets nodig heb..

Is het geen optie dat je (delen van) de markt bij je eigen berichten kunt zien, zoals je favorieten? Daar had ik het oude EA altijd staan en vond dat ideaal! (wel slecht voor de portomonee)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:25

joyce2 schreef:
Ook het aantal views is gigantisch terug gelopen. Als ik kijk naar mijn advertentie op EA van zo'n 4 weken geleden, heb ik 369 views. Kijk ik naar mijn advertentie van ruim 2 weken geleden op Markt, zit ik pas op 19 views... Zo stond bokt ook altijd in mijn top 3 qua bezoekersaantallen die via een link op mijn site gekomen waren, nu staat bokt sinds 1,5 week niet meer in mijn top 3. Jammer!

Verkopen lopen ook terug :j . Van 40 in een maand, naar 3 in een maand := .

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:23

Inderdaad, ook verkopen lopen terug. Maar dat geldt voor mij al sinds er niet meer gereageerd kon worden bij EA. Als ik dan een pb kreeg van iemand met interesse, had ik dikke mazzel.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:16

Verkoop gaat bij mij juist sneller. Er reageren veel meer mensen op mijn advertentie op het nieuwe systeem dan op het oude. Enige nadeel dat ik nog steeds is dat je niet rechtstreeks naar de plaatsers van reacties op je advertentie kunt pben. Verder super systeem, mooi overzichtelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:44

@Thoraklover: Maar verkoop jij commercieel of particulier? Want zowel Georgette, als Rinske en ik maken commercieel gebruik van de markt.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:31

Ik vind het alleen jammer dat ik niet kan zien waar ik op gereageerd heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:50

[naam] schreef:

Same here,
Verder vind ik dat er best veel commercieel geplaatst word.[/quote]
Op het oude EA bekeek ik bijna alles, toen je niet meer kon reageren keek ik nooit, nu met de markt alleen als ik iets nodig heb..

Is het geen optie dat je (delen van) de markt bij je eigen berichten kunt zien, zoals je favorieten? Daar had ik het oude EA altijd staan en vond dat ideaal! (wel slecht voor de portomonee)[/quote]

Eens. Ik keek bij eenmaal andermaal altijd elke dag en elke advertentie.. Nu niet meer...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:54

Kan het niet weer terug veranderd worden? Of EA gewoon open houden? Dan kunnen de bokkers zelf kiezen waar ze liever advertenties lezen of adverteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:26

Waar ik ook nog tegenaan loop is dat de zoekfunctie altijd 0 resultaten uit blijft geven, ook als ik zoek op een kernwoordje uit een eigen ad.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:28

Ik keek op EA ook dagelijks elke categorie.
Nu kijk ik niet meer, omdat ik niet direct wat zoek. Op EA was het lekker snuffelen waardoor je soms tegen heel interessante aanbiedingen liep :)

Nu is het een dagtaak als je alles door wilt kijken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:06

Ik was eerst best positief, tot ik zelf een advertentie wilde plaatsen. Het is me nog steeds niet gelukt om een foto bij te voegen, dag advertentie. :(