Eerste indruk van de Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sofy

Re: Eerste indruk van de Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:15

Misschien dat de foto's onder de advertentietekst kunnen komen te staan, en dan de hele rechterkolom (reclame, gegevens verkoper, kaartje) aan de rechterkant naast de advertentietekst. De foto's hebben dan ook wat meer ruimte.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:00

BartVB schreef:
@Sorro: Die link is er idd al (maar niet heel super duidelijk). Wat zou er beter kunnen/moeten aan de layout wat jou betreft?

Okay, excuses, inderdaad gevonden.

Wat betreft de lay-out.
Startscherm markt, weinig problemen mee, duidelijk en overzichtelijk.

Advertenties:
Wellicht links uitlijnen in zijn geheel wanneer men de advertentie opent?
Informatie over de verkoper en Advertentie details verplaatsen naar Linker sectie onder Navigatie en Advertenties? Of desnoods tussen "neem contact op" en "Reactie toevoegen".

Ik weet dat ik persoonlijk een nogal groot Wide scherm heb en een hoge resolutie, maar denk dat de tijd dat mensen een 15/17 inch schermpje hadden redelijk voorbij is.
Wanneer ik nu een advertentie bekijk heb ik het idee dat ik veel moet scrollen en heen en weer aan het lezen ben van links naar rechts en weer terug.
Tevens heb ik even bokt bekeken op mijn telefoon, hierbij wordt alles wel naar links gezet, echter valt een deel van de tekst over de foto heen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:43

Kan de bokt markt niet ipv eenmaal andermaal? Dus geen aparte link?
Nu kun je trouwens ook niet op een bokker zoeken die iets aanbied, nu weet je dat iemand iets wil verkopen maar je kan het niet opzoeken

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:54

Je kan die persoon hier op bokt opzoeken, naar het profiel gaan, en in het profiel klikken op "Alle advertenties van .....".

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:13

Hmm, het ziet er allemaal leuk en overzichtelijk uit :D!

Maar nu wil ik een advertentie plaatsen.
Ik zoek namelijk een Jolly mega bal (speelgoed voor paarden).
Nu is het zo, dat ik alle rubrieken ben na gegaan, maar in mijn ogen de advertentie niet echt ergens hoort.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:29

Ik denk dat 'verzorgingsproducten' op dit moment de meest passende categorie is Mjetterd, maar ik en het met je eens: dat past niet lekker. De eerste twee maanden houden we deze categorieën, daarna gaan we kijken wat er is gezocht/aangeboden en wat er nog aan categorieën mist. Daar is dit dan ook weer een goed voorbeeld voor :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:42

Oke, dan plaats ik de advertentie daar :)
Bedankt!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:46

Ik merk nu dat als ik een ad gesloten heb dat ie gewoon in de eigen ad lijst blijft staan op de plek dat ie stond. Dit vind ik niet echt handig. Zou liever zien dat je gesloten ads onder in de lijst kwamen, maakt het overzichtelijker denk ik.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:01

waarom de gesloten advertenties niet gewoon weggooien? nu heb je dalijk weer binnnen mum van tijd 200 pagina's vol

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:21

Ziet er goed uit. Je kunt ook makkelijk zoeken +:)+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:10

Weggooien zou nog beter zijn :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:13

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:17

Vind het echt een verbetering! Je kan nu beter op categorie zoeken, en ook op afstand. Dus je ziet meteen wat er in de buurt allemaal te koop staat :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:29

Het is wel even wennen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:28

Sorry Eline, Had het dus niet gevonden. En ik had dus wel alle pagina doorgezocht :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:01

Is er ook een snelle manier om de advertenties die je nu op het oude EA hebt, snel over te zetten naar de Bokt Markt? Inclusief foto's etc?
Ik heb vanmiddag alleen de tekst kunnen kopiëren en heb alle foto's handmatig toe moeten voegen en vond dit wel erg lang duren (vooral omdat het ook lang duurt voordat de foto's geüpload zijn)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:59

Kan het me voorstellen Siersma, geen probleem hoor :)

Nee, dat moet je echt handmatig doen omdat het om twee compleet verschillende systemen gaat. Het is wel zo dat je gisteren net pech had, in verband met een serverfout is de hele site toen een aantal uren erg traag geweest. Vandaag zou het weer veel sneller moeten werken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:31

In mijn eerste indruk van de boktmarkt was ik best enthousiast, nu ik er mee werk kom ik wel een aantal minpuntjes tegen. Veel zijn hier ook al genoemt, bijvoorbeeld dat je oude gesloten advertenties in je eigen lijst blijven staan. Wat me ook opviel is dat ik een gereserveerde advertentie niet kan sluiten.

Toch zijn dit allemaal dingen die ik wel voor lief neem, het is toch een kwestie van wennen. Wat voor mij het grootste minpunt is, is toch dat alles nu per categorie staat. Ik mis het rondshoppen, het onder het bokken door verkooptopics bekijken, en kijken wat er te koop is. Vaak kwam ik dan ook nog wel iets tegen wat ik gebruiken kon. Nu doe je dat minder en daarmee gaat voor mij toch een leuke hobby verloren. Ach verloren.. Dat klinkt wel heel depri, maar jullie snappen me vast wel! :D

Voor mijn gevoel.. word er met dit nieuwe systeem minder verkocht. Ik weet het niet zeker hoor, maar dat is mijn gevoel. Van de andere kant, het is januari, de dure decembermaand is geweest, misschien ligt het probleem daar. We zullen het zien!

Conclusie is vooral dat ik het forum gevoel er mis. En eigenlijk vind ik het niet leuk om dat ze zeggen, omdat ik weet dat hier echt heel veel tijd en energie in is gestoken, en ik mezelf dan een beetje ondankbaar voel.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:48

Ik heb nu in januari al meer verkocht via bokt dan in december met de topic's die ik plaatste.
Nu is het voor mij niet altijd meer te zien of iemand via bokt op mijn site gekomen is, en dan een bestelling plaatst, of ergens anders vandaan, maar als ik zie wat ik als advertentie plaats, en wat er besteld wordt, dan weet ik nu al zeker dat dat meer is dan voorheen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:18

@zorro; Het probleem met het sluiten van gereserveerde advertenties zou opgelost moeten zijn: BartVB @ [MZ] product verkocht, adv. verwijderen?

Het bladeren werkt nu anders maar is eigenlijk zelfs beter mogelijk (naar mijn mening) omdat je meteen een foto, deel van de omschrijving en prijs ziet, je hoeft geen lijsten met misschien interessante topics te openen. Een overzicht met alle nieuwe advertenties krijg je door op 'Nieuwe advertenties' te klikken linksboven of door een (hoofd) categorie aan te klikken als je b.v. alleen geinteresseerd bent in harnachement of kleding.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:52

Mij bevalt het nog steeds prima :) de verkoop gaat ook wat beter nu mensen gericht kunnen zoeken, mn topics lagen al een tijd stil omdat ze zo snel naar de volgende pagina's verhuisden, nu blijft het gesorteerd en worden mijn advertenties blijkbaar langer gezien door mensen die gericht zoeken dan wanneer ze op de grote hoop 'alles' verdwijnen.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:01

Wat mij nog opviel: als ik in mijn omgeving zoek (dus gewoon m'n postcode invullen en op gaan klikken) dan is het mij niet duidelijk hoe de advertenties gesorteerd staan. Volgens de sorteringsopties zouden ze op plaatsingsdatum oplopend moeten staan, maar dat staan ze zeker weten niet. Ik vermoed misschien op afstand ten opzichte van mijn postcode? Maar dan zou het wel fijn zijn als je ze ook op plaatsingsdatum kunt sorteren (en dat lukt mij nu nog niet).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:23

Weet niet of iemand dit al gemeld heeft, maar bij paarden/pony's te koop mis ik de optie om ook te kunnen zoeken op schofthoogte. Op marktplaats kan dit wel en ik vind het zelf erg handig, zeker als je zoals ik wat langer bent (of als je juist heel klein bent en geen heel groot paard wilt).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:48

Dat kan bij markt ook :j. Onder geslacht kan je de stokmaat invullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:52

Eerlijk... Doe mij de oude variant maar.. Ik vind het niet fijn werken... Kan de vinger er niet precies opleggen waar het nou aan ligt. Maar ik wordt er ''rommelig'' van in mn hoofd.. Alsof het niet overzichtelijk is..