Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaime_ schreef:Nog erger vond ik het toen ik op pagina 11 kwam en zag dat een mod het topic had gesloten omdat het maar op de bokt markt moet. Op de bokt markt zie je die dingen niet, als je zoekt op gratis dan vind je alleen advertenties (voornamelijk van bedrijven) met gratis verzendkosten. Jammer dat een goed initiatief afgesloten wordt met een slotje en dat sommige mensen het topic zien als een reden om maar om gratis spullen te vragen. Op deze manier eindigen een hoop spullen straks toch bij het grofvuil, terwijl dat nou juist niet de bedoeling was..
Jaime_ schreef:Ik kom net terug van mijn paarden, en wordt blij van de 11 pagina's die het andere topic telt. Blij dat er nog meer mensen zijn die spullen weg willen geven, heel erg lief!
Dan zie ik mensen die gaan 'bedelen' om gratis paardenspullen.. daar had ik het topic absoluut niet voor bedoelt. Het topic was bedoelt om andere mensen blij te maken met jou spullen, zonder dat je daar iets voor terug hoeft! Dat sommige mensen dan persé moeten ruilen of zelfs gaan vragen om spullen vind ik jammer en verpest het hele idee erachter. Wat is dat toch met dat voor wat, hoort wat? Jammer dat niet iedereen voldoende heeft aan de voldoening die je krijgt wanneer je een ander blij maakt.
Nog erger vond ik het toen ik op pagina 11 kwam en zag dat een mod het topic had gesloten omdat het maar op de bokt markt moet. Op de bokt markt zie je die dingen niet, als je zoekt op gratis dan vind je alleen advertenties (voornamelijk van bedrijven) met gratis verzendkosten. Jammer dat een goed initiatief afgesloten wordt met een slotje en dat sommige mensen het topic zien als een reden om maar om gratis spullen te vragen. Op deze manier eindigen een hoop spullen straks toch bij het grofvuil, terwijl dat nou juist niet de bedoeling was..
Ik word hier best wel verdrietig van.
Ik hoop dat het topic weer open gaat, en gewoon alleen nog gebruikt gaat worden om dingen aan te bieden, als je ergens interesse in hebt kan je pb'en. Voor het vinden van gratis (paarden)spullen plaats je inderdaad maar een advertentie op de markt. Maar ik vind dat het andere topic gewoon open moet blijven zodat het goede initiatief kan worden voorgezet, er waren een hoop bokkers met goede bedoelingen die ook graag anderen blij willen maken zonder er iets terug voor te hoeven!
Ik kan het niet laten om te zeggen; ik vind het persoonlijk behoorlijk asociaal dat mensen 'gezocht' reacties plaatsen (soms zelfs met eisen) in een weggeef topicKijk gewoon of er iets is waar je blij van wordt, zo ja, PB de beste persoon..
Jaime_ schreef:Ja maar wie kijkt er nou op de bokt-markt of iemand een gratis appeltaart, oude donald ducks of nagelak wil weggeven? Ik niet hoor..
Ik vind gewoon dat mijn topic weer open moet.. en dat je gewoon alleen moet posten wat je weg wil geven en waar het op te halen is, reacties daarop via PB, eventueel laten weten wie je er blij mee hebt gemaakt. Geen gebedel/aanvragen in het topic en geen offtopic. En dat kan dan best verwijderd worden door de mods. Als je alleen plaatst wat je weg wil geven, waar op te halen en evt. wie je er blij mee hebt gemaakt houdt dat topic ook gewoon overzicht en blijft het toegangelijk voor iedereen zonder er doelgericht naar te zoeken.
Jaime_ schreef:Ja maar wie kijkt er nou op de bokt-markt of iemand een gratis appeltaart, oude donald ducks of nagelak wil weggeven? Ik niet hoor..
Ik vind gewoon dat mijn topic weer open moet.. en dat je gewoon alleen moet posten wat je weg wil geven en waar het op te halen is, reacties daarop via PB, eventueel laten weten wie je er blij mee hebt gemaakt. Geen gebedel/aanvragen in het topic en geen offtopic. En dat kan dan best verwijderd worden door de mods. Als je alleen plaatst wat je weg wil geven, waar op te halen en evt. wie je er blij mee hebt gemaakt houdt dat topic ook gewoon overzicht en blijft het toegangelijk voor iedereen zonder er doelgericht naar te zoeken.