Hoofdstuk 'Gratis' op Markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:35

Lijkt me een goed plan! :)

Michelle77

Re: Hoofdstuk 'Gratis' op Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:50

Ik hoop dat het andere topic open blijft, of een hele simpele op de markt. Ik moet zeggen dat ik zelden op de markt kijk, maar bijvoorbeeld in het topic meteen dacht, oh dat is leuk en heb gelijk wat aangeboden.
Voordeel is ook dat zo'n topic in je eigen berichten blijft staan, dus je wordt er regelmatig aan herinnerd.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:57

Ik kom net terug van mijn paarden, en wordt blij van de 11 pagina's die het andere topic telt. Blij dat er nog meer mensen zijn die spullen weg willen geven, heel erg lief! :)

Dan zie ik mensen die gaan 'bedelen' om gratis paardenspullen.. daar had ik het topic absoluut niet voor bedoelt. Het topic was bedoelt om andere mensen blij te maken met jou spullen, zonder dat je daar iets voor terug hoeft! Dat sommige mensen dan persé moeten ruilen of zelfs gaan vragen om spullen vind ik jammer en verpest het hele idee erachter. Wat is dat toch met dat voor wat, hoort wat? Jammer dat niet iedereen voldoende heeft aan de voldoening die je krijgt wanneer je een ander blij maakt.

Nog erger vond ik het toen ik op pagina 11 kwam en zag dat een mod het topic had gesloten omdat het maar op de bokt markt moet. Op de bokt markt zie je die dingen niet, als je zoekt op gratis dan vind je alleen advertenties (voornamelijk van bedrijven) met gratis verzendkosten. Jammer dat een goed initiatief afgesloten wordt met een slotje en dat sommige mensen het topic zien als een reden om maar om gratis spullen te vragen. Op deze manier eindigen een hoop spullen straks toch bij het grofvuil, terwijl dat nou juist niet de bedoeling was..

Ik word hier best wel verdrietig van.

Ik hoop dat het topic weer open gaat, en gewoon alleen nog gebruikt gaat worden om dingen aan te bieden, als je ergens interesse in hebt kan je pb'en. Voor het vinden van gratis (paarden)spullen plaats je inderdaad maar een advertentie op de markt. Maar ik vind dat het andere topic gewoon open moet blijven zodat het goede initiatief kan worden voorgezet, er waren een hoop bokkers met goede bedoelingen die ook graag anderen blij willen maken zonder er iets terug voor te hoeven!

Ik kan het niet laten om te zeggen; ik vind het persoonlijk behoorlijk asociaal dat mensen 'gezocht' reacties plaatsen (soms zelfs met eisen) in een weggeef topic :o Kijk gewoon of er iets is waar je blij van wordt, zo ja, PB de beste persoon..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 21:20

Jaime_ schreef:
Nog erger vond ik het toen ik op pagina 11 kwam en zag dat een mod het topic had gesloten omdat het maar op de bokt markt moet. Op de bokt markt zie je die dingen niet, als je zoekt op gratis dan vind je alleen advertenties (voornamelijk van bedrijven) met gratis verzendkosten. Jammer dat een goed initiatief afgesloten wordt met een slotje en dat sommige mensen het topic zien als een reden om maar om gratis spullen te vragen. Op deze manier eindigen een hoop spullen straks toch bij het grofvuil, terwijl dat nou juist niet de bedoeling was..

Jaime, daarom had ik hier de vraag gesteld of er een apart 'Gratis' tabje/hoofdstuk/kopje kan komen bij Markt, zodat je al die gratis aangeboden spullen gewoon op 1 plek hebt. Eventueel nog onderverdeeld per provincie zodat je makkelijk in je eigen omgeving kunt zoeken.
En ik ben het met je eens, ik wil ook wel vanalles gratis hebben, heb geen werk dus weinig geld, maar ik ga toch echt niet om gratis spullen 'bedelen', dan kun je bij al je advertenties wel 'gratis gevraagd' zetten. Dat zou dus ook de bedoeling van het Markt-onderdeel niet moeten zijn, maar alleen 'gratis af te halen' spullen. Als iemand gratis paardenspul kwijt wil kan'ie dat daar ook gewoon neer zetten.

En andere dames die hier nu dealtjes aan't sluiten zijn, dit is een topic op Marktzaken, net zoiets als 'Formumzaken' en dus een inhoudelijk topic, geen topic om verder te gaan waar het gesloten topic gestopt is. Vind het een beetje raar dat jullie hier gewoon verder gaan met onderhandelen en spullen vragen, dat hoort niet in dit topic thuis.

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:40

Jaime_ schreef:
Ik kom net terug van mijn paarden, en wordt blij van de 11 pagina's die het andere topic telt. Blij dat er nog meer mensen zijn die spullen weg willen geven, heel erg lief! :)

Dan zie ik mensen die gaan 'bedelen' om gratis paardenspullen.. daar had ik het topic absoluut niet voor bedoelt. Het topic was bedoelt om andere mensen blij te maken met jou spullen, zonder dat je daar iets voor terug hoeft! Dat sommige mensen dan persé moeten ruilen of zelfs gaan vragen om spullen vind ik jammer en verpest het hele idee erachter. Wat is dat toch met dat voor wat, hoort wat? Jammer dat niet iedereen voldoende heeft aan de voldoening die je krijgt wanneer je een ander blij maakt.

Ik word hier best wel verdrietig van.

Ik hoop dat het topic weer open gaat, en gewoon alleen nog gebruikt gaat worden om dingen aan te bieden, als je ergens interesse in hebt kan je pb'en. Voor het vinden van gratis (paarden)spullen plaats je inderdaad maar een advertentie op de markt. Maar ik vind dat het andere topic gewoon open moet blijven zodat het goede initiatief kan worden voorgezet, er waren een hoop bokkers met goede bedoelingen die ook graag anderen blij willen maken zonder er iets terug voor te hoeven!

Ik kan het niet laten om te zeggen; ik vind het persoonlijk behoorlijk asociaal dat mensen 'gezocht' reacties plaatsen (soms zelfs met eisen) in een weggeef topic :o Kijk gewoon of er iets is waar je blij van wordt, zo ja, PB de beste persoon..

Ik vind dat je HELEMAAL gelijk hebt!
Ik las het topic door en vond het heel erg leuk dat mensen dingen weg wouden geven, helaas komen er ook van die berichtjes; 'zijn er mensen die mij gratis spullen willen geven?'
Ik vind dat toch wel een beetje onbeleefd.....
Als iemand een moeilijke tijd achter de rug heeft, weinig geld enz enz geef ik het liever aan die persoon. Ik hoef er zelf niks voor terug, ik vind het al leuk als iemand blij is :)
Maar ik hoop wel dat het topic gewoon doorgaat! (En zulke berichtjes niet meer komen) haha!
En ik vind zeker dat er een catergorie 'gratis' moet komen!!!
Laatst bijgewerkt door rosaprinces op 01-05-13 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:40

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal off-topic berichten verwijderd, dit topic is niet bedoeld om spullen te zoeken of aan te bieden maar om te laten weten of er een subcategorie op Markt geopend kan worden. Graag alleen ontopic reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:42

vind het ook een goed idee! :j

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:46

hier ben ik het helemaal mee eens

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:51

Ik zie het niet als bedelen als je een bepaald (aparte)onderdeel zoekt.
Daarom was mijn vraag ook of er op markt een gevraagd stukje kon komen. Misschien beter onderdelen gevraagd, zodat complete dingen eraf mogen.
Ik ben nog steeds voor het stukje op markt. Als je nu idd zoekt krijg je gratis (verzendkosten) of alles teab.
Laatst bijgewerkt door BlueStar op 01-05-13 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:51

Heel erg goed idee...ik heb altijd wel wat spullen liggen waarvan ik het zonde vind om weg te gooien,maar geld voor vragen dan weer te gek vind.
Goed idee ook om het per provincie te plaatsen! Wordt het nóg handiger en overzichtelijker van :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:55

Ik vind het een goed idee, alles wat gratis word gevraagd en/of word aangeboden op een apart stukje op boktmarkt.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:57

Super idee!! Heb nog wel wat dingetjes liggen waar ik niks voor hoef te hebben.. Als ik hier een ander blij mee kan maken is dat super.

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:57

heel goed idee!!! vooral omdat ik nog wel iets heb om mensen blij mee te maken en ik daar niet mag poosten... hahah maar misschien wel makkelijker ook om dingen te vinden !

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:58

hmm... mijn reactie verwijderd... omdat ik aangaf dat ik ook nog.... en daarom dus ook voor de gratis rubriek ben...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:59

Ik heb op Markt gekeken, maar ik denk dat het nog makkelijker zou kunnen.
Als bij de prijs een extra tabje komt met gratis, dan kan je als je bijv een halster hebt die ook in de juiste rubriek neerzetten.

Mensen kunnen bij de zoekfunctie 'halster' typen en op 'prijs' en 'oplopend' klikken.
Als dan gratis boven teab/notk komt te staan zijn in 1 x alle gratis halsters te zien.
Zo hou je ook alle verschillende items in de juiste rubrieken en hoeft er niet nog een rubriek bij.

Al zou ik een gratis-rubriek ook leuk vinden om er lekker in rond te neuzen. :D

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:59

Ik moest eerst nog mijn 25 informatieve berichten verzamelen voordat ik kon reageren.. Nog voordat ik 25 berichten bij elkaar heb gesprokkeld, was het gesloten haha _O-

Maar ik vind dit indd een heel erg goed en leuk idee, want er blijven altijd nog wel dingen ergens liggen die je niet wilt verkopen, maar ook niet wilt weggooien.. Leuk initiatief! :)

Is het trouwens niet handig als mensen woorden kunnen taggen? (ofja hoe zeg je dat..?) Dat zo de zoekfunctie ook beter wordt. Je kunt dan bijvoorbeeld 'halster', 'full' en 'gratis' taggen. Als je dan 'halster' in de zoekfunctie typt, dat je dan alle advertenties die 'halster' getagd hebben te zien krijgt.
Laatst bijgewerkt door Annemiek184 op 01-05-13 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:01

Ik vind het een goed idee :)
Je kan er toch weer mensen blij mee maken

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:03

Ja maar wie kijkt er nou op de bokt-markt of iemand een gratis appeltaart, oude donald ducks of nagelak wil weggeven? Ik niet hoor..

Ik vind gewoon dat mijn topic weer open moet.. en dat je gewoon alleen moet posten wat je weg wil geven en waar het op te halen is, reacties daarop via PB, eventueel laten weten wie je er blij mee hebt gemaakt. Geen gebedel/aanvragen in het topic en geen offtopic. En dat kan dan best verwijderd worden door de mods. Als je alleen plaatst wat je weg wil geven, waar op te halen en evt. wie je er blij mee hebt gemaakt houdt dat topic ook gewoon overzicht en blijft het toegangelijk voor iedereen zonder er doelgericht naar te zoeken.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:14

Jaime_ schreef:
Ja maar wie kijkt er nou op de bokt-markt of iemand een gratis appeltaart, oude donald ducks of nagelak wil weggeven? Ik niet hoor..

Ik vind gewoon dat mijn topic weer open moet.. en dat je gewoon alleen moet posten wat je weg wil geven en waar het op te halen is, reacties daarop via PB, eventueel laten weten wie je er blij mee hebt gemaakt. Geen gebedel/aanvragen in het topic en geen offtopic. En dat kan dan best verwijderd worden door de mods. Als je alleen plaatst wat je weg wil geven, waar op te halen en evt. wie je er blij mee hebt gemaakt houdt dat topic ook gewoon overzicht en blijft het toegangelijk voor iedereen zonder er doelgericht naar te zoeken.

ik zit ook meer in de paard-gerelateerde trant te denken..... dekjes met reclame waar ik zelf niet mee ga rijden, halster wat nooit gebruikt wordt....dat soort dingen.

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:15

Top ideee! *\o/*

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:30

Jaime_ schreef:

Heel goed. Inderdaad niet 'kletsen' daar, maar alleen aanbieden en zeggen als het weg is (en evt. naar wie).

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:31

Super idee :))

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:32

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:44

Ik vind het een heel goed idee, of aanpassing van de zoekfunctie prijzen zodat je specifiek kunt zoeken op de omschrijvingen 'gratis', 'teab' en 'notk'.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:53

Jaime_ schreef:

ben t helemaal met je eens! Had gelijk nadat ik t zag ook gelijk een pb naar de desbetreffende mod gestuurd met een "pro argument".
Ben zelf gewoon te lui om mer zulke dingen op de markt of mp zogezegd te leuren, vond dit ideaal.
Ook blijf je er veel alerter op, omdat t bij je eigen berichten zichtbaar blijft.

vond het ook wel wat onoverzichtelijk worden, misschien aanpassen dat je aanbodpost duidelijk moet. Bijv door eenzelfde layout.
wat
Waar op te halen
Verzenden mogelijk ja/nee
Evt foto in link

En dan alleen reactie per pb. Evt nog wel de mogelijkheid aan te geven dat t weg is ja of nee.