De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:09

Of je ook mee wilt helpen in de onderhoud of enkel een bijrijder wilt zijn bij bijv. volpension.

Persoonlijk zou ik ook willen zien in de advertentie, wat je het doel van het rijden vind, of je aan grondwerk doet, hoe je je trainingen aanpakt (vanaf begin tot eind), waar je naartoe traint etc. etc.

Wat je eisen zijn wat betreft wedstrijden en recreatief rijden.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 21:42

Citaat:
Opsomming advertentie

- Ervaringen in het rijden, niet alleen hoe lang.
- Aangeven wat de bijrijder/verzorger verwacht van het paard en de eigenaar
- Lengte en gewicht
- Duidelijke (rij)foto's
- Wat heb je gedaan/bereikt in de paarden? Denk aan wedstrijden, cursussen, manege, verzorgpaarden, eigenpaarden, etc.
- Leeftijd
- Ben je bereid een financiële bijdrage te leveren, bereid om les te nemen?
- Hoe vaak ben je beshikbaar?
- Welke afstand kun je maximaal afleggen? Met welk vervoersmiddel?
- Bij welke (weers)omstandigheden kom je niet?
- Enkel bijrijder of wil je ook helpen bij het onderhoud? Zo ja: in hoeverre?
- Wat is je doel van rijden? Hoe pak je de training aan?
- Sta je open voor grondwerk/NH?
- Eisen wbt wedstrijden/recreatief rijden?

Ik denk dat we nu eerst voldoende opsommingspunten hebben. Misschien is het goed om nu te beginnen met een voorbeeld advertentie. Wie begint?
Wat is een goede beginzin?

Mochten er nog mensen het lijstje aan willen vullen, doe het gerust!

frankyfrank

Re: De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:31

Denk dat het eerdt slim is jezelf voor te stellen. Hoe heet je, hoe oud ben je en waar kom je vandaan.
Dan wat je ervaringen zijn en dan waar je naar opzoek bent en...hoe zeg ik dat...waar je toe bereid bent. Ha zoiets

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 22:42

Citaat:
Opsomming advertentie

- Lengte en gewicht
- Duidelijke (rij)foto's
- Wat heb je gedaan/bereikt in de paarden? Denk aan wedstrijden, cursussen, manege, verzorgpaarden, eigenpaarden, etc.
- Leeftijd

Voorbeeld advertentie
Eerst jezelf voorstellen met naam, leeftijd en woonplaats, gevolgd door je ervaringen en dan waar je naar opzoek bent/waartoe je bereid bent.

Bedankt!

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:37

We komen er wel :p

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:41

Wat zijn je verwachtingen: Springen, dressuur, buiten rijden. Wedstrijdambitie niveau vermelden.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:50

romyloverrr schreef:
ik heb deze advertentie , niet voor ene verzorgpaard
maar om een paard / te mogen lenen voor een buitenrit :
http://www.bokt.nl/markt/ad/120931/er-z ... aard-toeve
heeft iemand nog tips ?

Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo'n goede advertentie. Je hebt woorden verkeerd geschreven en soms gebruik je geen hoofdletters waar het moet. Hij ziet er ook erg rommelig uit.

Daardoor komt het ook niet echt serieus over, dus denk ik niet dat mensen dit snel zullen doen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 09:21

Citaat:
Opsomming advertentie

- Lengte en gewicht
- Duidelijke (rij)foto's
- Leeftijd
- Niveau in wedstrijden

Voorbeeld advertentie
Eerst jezelf voorstellen met naam, leeftijd en woonplaats, gevolgd door je ervaringen en dan waar je naar opzoek bent/waartoe je bereid bent.

@Frankyfrank: Jep, begint al aardig te komen!
Het mag gerust nog even duren, er is geen haast bij :)
Het gaat erom dat bijrijders/verzorgers met hun advertentie worden geholpen en een zo goed mogelijke advertentie kunnen plaatsen :)
@Belle_boef: je punten staan erbij!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:27

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:41

ABN!!!

Zo ontzettend belangrijk, ik neem je niet serieus als je advertentie vol spelfouten zit of idd geen gebruik maakt van interpunctie (hoofdletters, komma's, punten)

Ik kan me ook kapot lachen als iemand een opsommingsrijtje heeft.

Ik kan:
springen (echt waar, hoe hoog spring jij dan?)
longeren (dat neem ik vaak al helemaal niet serieus, longeren is echt moeilijk, het gaat niet om slechts rondjes om de longeur lopen, waar sta jij, wat is je lichaamshouding, training?)
uitmesten
dressuur
buitenrijden
hoeven krabben

Ik heb liever dat je beknopt weergeeft wat je ervaringen zijn en dat je die dan eventueel uitlegt met een voorbeeld.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:44

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:47

Ras/ paard/ pony afkraken is natuurlijk ook not done in een advertentie.
En jezelf overschatten doe je jezelf en de eigenaar ook geen plezier mee.

Ik heb jaren terug een pb gehad dat iemand mijn 3 jarige shet wel even zou inrijden en mijn fjord ging verzorgen :?
Toen had ik wel even een wtf-momentje :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:03

Even een voorbeeld advertentietje over hoe ik het gedaan heb toen ik nog een verzorgpaard zocht. Ik ben zelf iemand van kort, duidelijk, maar krachtig:

Geachte lezer,

Mijn naam is Lindsey.. [achternaam evt.]. Ik ben 19 jaar en momenteel opzoek naar een leuk verzorgpaard. Ik ben 1,73m en weeg 65kg.

Wat ik u kan bieden:
- Iemand met ervaring in veel verschillende paarden; van sloom tot snel, van koud tot heet.
- Wiens voorkeur ligt bij dressuur en recreatief rijden, maar het ook leuk vind om af en toe te springen. Helaas heb ik daar weinig ervaring in.
- Iemand die gelooft dat belonen beter wekt dan straffen, maar wel duidelijk en consequent is: hier is de grens en niet verder.
- Iemand die bereid is om uit te mesten, andere klusjes te doen en om een financiële bijdrage te leveren dat past bij wat ik mag/kan doen met uw paard.
- Iemand die ervaring heeft met natural horsemanship en ervaren is met veel verschillende longeertechnieken en grondwerk.
- Iemand die bereid is om verder te leren en door te groeien. Vind ik zelf heel belangrijk!
- Iemand die weinig ervaring heeft met wedstrijden vanwege geen interesse.
Etc.(dit is tenslotte een voorbeeld)

Wat ik van u vraag:
- Een paard ouder dan vijf jaar en hoger dan 1,60m i.v.m. met mijn eigen lengte en gewicht.
- Dat het paard zich in regio Kennemerland of omstreken op stal staati.v.m vervoer.
- Een eerlijke eigenaar die communicatie tussen bijrijder erg belangrijk vindt en duidelijk prioriteiten stelt.
- Ook vooral een gezellige eigenaar zodat we veel van elkaar kunnen genieten en leren! :)
Etc.

Mobiel: nummer..
Mail: email
Of PB: AngelSpirit

Misschien spreken we elkaar nog!

Vriendelijke groeten,
Lindsey ...

--

Kort, krachtig, maar duidelijk. Ik hoop dat jullie hier wat aa hebben! Het is natuurlijk ook fijn om ook wat te vertellen over je ervaring met evt. vorige verzorgpaarden en wat je gedaan hebt met ze en wat ervan geleerd hebt! :D vergeet natuurlijk ook niet foto's van jezelf. Wees ook duidelijk naar wat je zoekt zodat je anderen niet op een dwaalspoor zet!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:07

Zeer netjes, alleen in verband met je lengte en gewicht ... dat stukje, je kan ook degelijk wel op paarden die kleiner zijn dan 1.60 :+
Maar verder erg netjes en duidelijk beschreven wat je kan en wat je zoekt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:30

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:56

Een filmpje zou ik ook wel fijn vinden!!

En misschien tot hoever je bijdrage gaat? Of juist hetgeen wat je ervoor vraagt.

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:59

Dat vind ik wel een goeie angelspirit. Inderdaad foto's of nog liever een filmpje is beter.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:43

Die advertentie is ook erg duidelijk goldenarrow.

Ik heb mijn pony nav dit topic ook aangeboden voor kinderen/jongeren die meer willen leren dan van een manege bijv.
http://www.bokt.nl/markt/ad/121778/leuk ... aangeboden

Tips? Ook wat betreft bijdrage!

Denk alleen niet dat ik veel kinderen van jonge leeftijd aan ga treffen die echt willen léren in plaats van alleen maar leuke dingen doen.

ZaraXme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:59

AngelSpirit schreef:
Even een voorbeeld advertentietje over hoe ik het gedaan heb toen ik nog een verzorgpaard zocht. Ik ben zelf iemand van kort, duidelijk, maar krachtig:

Geachte lezer,

Mijn naam is Lindsey.. [achternaam evt.]. Ik ben 19 jaar en momenteel opzoek naar een leuk verzorgpaard. Ik ben 1,73m en weeg 65kg.

Wat ik u kan bieden:
- Iemand met ervaring in veel verschillende paarden; van sloom tot snel, van koud tot heet.
- Wiens voorkeur ligt bij dressuur en recreatief rijden, maar het ook leuk vind om af en toe te springen. Helaas heb ik daar weinig ervaring in.
- Iemand die gelooft dat belonen beter wekt dan straffen, maar wel duidelijk en consequent is: hier is de grens en niet verder.
- Iemand die bereid is om uit te mesten, andere klusjes te doen en om een financiële bijdrage te leveren dat past bij wat ik mag/kan doen met uw paard.
- Iemand die ervaring heeft met natural horsemanship en ervaren is met veel verschillende longeertechnieken en grondwerk.
- Iemand die bereid is om verder te leren en door te groeien. Vind ik zelf heel belangrijk!
- Iemand die weinig ervaring heeft met wedstrijden vanwege geen interesse.
Etc.(dit is tenslotte een voorbeeld)

Wat ik van u vraag:
- Een paard ouder dan vijf jaar en hoger dan 1,60m i.v.m. met mijn eigen lengte en gewicht.
- Dat het paard zich in regio Kennemerland of omstreken op stal staati.v.m vervoer.
- Een eerlijke eigenaar die communicatie tussen bijrijder erg belangrijk vindt en duidelijk prioriteiten stelt.
- Ook vooral een gezellige eigenaar zodat we veel van elkaar kunnen genieten en leren! :)
Etc.

Mobiel: nummer..
Mail: email
Of PB: AngelSpirit

Misschien spreken we elkaar nog!

Vriendelijke groeten,
Lindsey ...

--

Kort, krachtig, maar duidelijk. Ik hoop dat jullie hier wat aa hebben! Het is natuurlijk ook fijn om ook wat te vertellen over je ervaring met evt. vorige verzorgpaarden en wat je gedaan hebt met ze en wat ervan geleerd hebt! :D vergeet natuurlijk ook niet foto's van jezelf. Wees ook duidelijk naar wat je zoekt zodat je anderen niet op een dwaalspoor zet!
Ik vind het een hele goeie advertentie hoor, Maar misschien stel je zelf te veel eisen, Er zijn zat paarden kleiner dan 1.60 die jou ook zouden kunnen houden! Groetjes

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:01

Ik vind dat je als verzorger best ook wat eisen mag hebben. Je bent nog altijd geen slaaf. Ik zou zelf ook geen pony willen verzorgen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:07

Niet overdrijven, slavernij is al een tijdje geleden afgeschaft :P

Niettemin snap ik het ergens wel. Ik ben juist weer echt een ponymens, een paard is mij te groot :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:18

Ja, ik weet niet hoor, maar de verzorger moet aan allerlei eisen voldoen (klusjes doen, door weer en wind komen, veel ervaring hebben en dan liefst ook nog eens een flinke som neertellen), dan lijst TS zelf als verzorger vier eisen op (waarvan de twee laatsten dan nog eigenlijk op hetzelfde neerkomen) en dan is de eerste reactie die ze krijgt: je hebt te veel eisen. Nou schiet mij dood, maar slavernij was het eerste wat in me opkwam (uiteraard niet de zwarte slavernij in het Amerika van de 18de eeuw).

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:19

IndianLady schreef:
Zeer netjes, alleen in verband met je lengte en gewicht ... dat stukje, je kan ook degelijk wel op paarden die kleiner zijn dan 1.60 :+
Maar verder erg netjes en duidelijk beschreven wat je kan en wat je zoekt.

Het hangt natuurlijk ook af wat je voorkeur en bouw is :+ Het ziet er niet uit (en voelt ook niet fijn voor mij) als ik lager dan op 1,60 zit. Er zijn misschien wel zat E-pony's of kleine paarden waar ik op kan, maar het moet voor jezelf (en voor de pony) ook leuk en reëel blijven.

En ik vind ook dat je als verzorger ook een aantal eisen mag stellen als er vanalles van je verwacht wordt. Dus een minimale hoogte indicatie van het paard vind ik niet meer dan normaal eerlijk gezegd ;) PLUS de financiële bijdrage moet niet de pan uitschieten en passen met wat je mag doen met het paard/pony.
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 16-02-13 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:26

Geryon@ heb verder geen interesse maar vanwaar deze zin in je advertentie?;

"Oh, en gezien mijn ervaringen met leskinders nog even dit: het is aankomen, rijden en weer wegwezen! :p"

Het komt bij mij nogal verkeerd over, alsof je ze liever niet op je terrein wilt hebben ofso. Zie ook dat je schrijft " gezien mijn ervaring" wat is jou ervaring dan als ik vragen mag?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:40

De perfecte advertentie beschrijft (voor mij) wat voor iemand ik zoek, wat ik van die persoon verwacht, én valt gewoon op.
Ik verwacht van een eventuele kandidaat een onderbouwd antwoord, met wat zij kan en verwacht, en wat haar plannen/dromen zijn met mijn paard.