Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Opsomming advertentie
- Ervaringen in het rijden, niet alleen hoe lang.
- Aangeven wat de bijrijder/verzorger verwacht van het paard en de eigenaar
- Lengte en gewicht
- Duidelijke (rij)foto's
- Wat heb je gedaan/bereikt in de paarden? Denk aan wedstrijden, cursussen, manege, verzorgpaarden, eigenpaarden, etc.
- Leeftijd
- Ben je bereid een financiële bijdrage te leveren, bereid om les te nemen?
- Hoe vaak ben je beshikbaar?
- Welke afstand kun je maximaal afleggen? Met welk vervoersmiddel?
- Bij welke (weers)omstandigheden kom je niet?
- Enkel bijrijder of wil je ook helpen bij het onderhoud? Zo ja: in hoeverre?
- Wat is je doel van rijden? Hoe pak je de training aan?
- Sta je open voor grondwerk/NH?
- Eisen wbt wedstrijden/recreatief rijden?
- Lengte en gewicht
- Duidelijke (rij)foto's
- Wat heb je gedaan/bereikt in de paarden? Denk aan wedstrijden, cursussen, manege, verzorgpaarden, eigenpaarden, etc.
- Leeftijd
Voorbeeld advertentie
Eerst jezelf voorstellen met naam, leeftijd en woonplaats, gevolgd door je ervaringen en dan waar je naar opzoek bent/waartoe je bereid bent.
romyloverrr schreef:ik heb deze advertentie , niet voor ene verzorgpaard
maar om een paard / te mogen lenen voor een buitenrit :
http://www.bokt.nl/markt/ad/120931/er-z ... aard-toeve
heeft iemand nog tips ?
- Lengte en gewicht
- Duidelijke (rij)foto's
- Leeftijd
- Niveau in wedstrijden
Voorbeeld advertentie
Eerst jezelf voorstellen met naam, leeftijd en woonplaats, gevolgd door je ervaringen en dan waar je naar opzoek bent/waartoe je bereid bent.
AngelSpirit schreef:Ik vind het een hele goeie advertentie hoor, Maar misschien stel je zelf te veel eisen, Er zijn zat paarden kleiner dan 1.60 die jou ook zouden kunnen houden! GroetjesEven een voorbeeld advertentietje over hoe ik het gedaan heb toen ik nog een verzorgpaard zocht. Ik ben zelf iemand van kort, duidelijk, maar krachtig:
Geachte lezer,
Mijn naam is Lindsey.. [achternaam evt.]. Ik ben 19 jaar en momenteel opzoek naar een leuk verzorgpaard. Ik ben 1,73m en weeg 65kg.
Wat ik u kan bieden:
- Iemand met ervaring in veel verschillende paarden; van sloom tot snel, van koud tot heet.
- Wiens voorkeur ligt bij dressuur en recreatief rijden, maar het ook leuk vind om af en toe te springen. Helaas heb ik daar weinig ervaring in.
- Iemand die gelooft dat belonen beter wekt dan straffen, maar wel duidelijk en consequent is: hier is de grens en niet verder.
- Iemand die bereid is om uit te mesten, andere klusjes te doen en om een financiële bijdrage te leveren dat past bij wat ik mag/kan doen met uw paard.
- Iemand die ervaring heeft met natural horsemanship en ervaren is met veel verschillende longeertechnieken en grondwerk.
- Iemand die bereid is om verder te leren en door te groeien. Vind ik zelf heel belangrijk!
- Iemand die weinig ervaring heeft met wedstrijden vanwege geen interesse.
Etc.(dit is tenslotte een voorbeeld)
Wat ik van u vraag:
- Een paard ouder dan vijf jaar en hoger dan 1,60m i.v.m. met mijn eigen lengte en gewicht.
- Dat het paard zich in regio Kennemerland of omstreken op stal staati.v.m vervoer.
- Een eerlijke eigenaar die communicatie tussen bijrijder erg belangrijk vindt en duidelijk prioriteiten stelt.
- Ook vooral een gezellige eigenaar zodat we veel van elkaar kunnen genieten en leren!
Etc.
Mobiel: nummer..
Mail: email
Of PB: AngelSpirit
Misschien spreken we elkaar nog!
Vriendelijke groeten,
Lindsey ...
--
Kort, krachtig, maar duidelijk. Ik hoop dat jullie hier wat aa hebben! Het is natuurlijk ook fijn om ook wat te vertellen over je ervaring met evt. vorige verzorgpaarden en wat je gedaan hebt met ze en wat ervan geleerd hebt!vergeet natuurlijk ook niet foto's van jezelf. Wees ook duidelijk naar wat je zoekt zodat je anderen niet op een dwaalspoor zet!
IndianLady schreef:Zeer netjes, alleen in verband met je lengte en gewicht ... dat stukje, je kan ook degelijk wel op paarden die kleiner zijn dan 1.60
Maar verder erg netjes en duidelijk beschreven wat je kan en wat je zoekt.