Re: Verkeerde postcode ingevuld ik heb nog geen frontriem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:16

Toevallig heb ik ook bij de post gewerkt.

Gaat het om een pakketje of om brievenbuspost?
Als het dat laatste is snap ik de reactie van het postkantoor wel, dan is namelijk niet te achterhalen of het uberhaupt wel gepost is en ze gaan in elk geval niet zelf de schuld op zich nemen.

De afzender is niet verplicht haar gegevens erop te zetten maar het zou dit soort dingen wel voorkomen.
Bovendien; als het gaat om iemand die dit bedrijfsmatig doet dan is het niet erg slim om je gegevens er niet op te zetten. Nu heeft zij gezeur omdat ze niet kan bewijzen dat ze het gepost heeft en ze bied ts zelfs een andere frontriem aan, zij heeft dus dubbele kosten straks.
Als ze haar eigen gegevens erop had gezet was het gewoon terug gekomen en had ze dus geen verlies geleden.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 01:23

Citaat:
Waar haal je het vandaan dat zij haar adres erop had moeten zetten? ik zet NOOIT maar dan ook Nooit mijn adres op post die ik verstuur, tenzij het aangetekend is. Jij moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, je probeert JOU fout in andermans schoenen te schuiven, lekker volwassen :\

ten eerste zo hoor je ,je post te versturen met je AFZ . erop , maar wie zegt nou dat het verstuurt is, ik kan ook wel iets verkopen en
tegen de koper zeggen: ja hoor het is op de post gedaan . maar waar is het bewijs dan? ik kan dan wel volhouden dat ik het verstuurt heb maar
dat ik misschien wel helemaal niet.

en mn mailtjes blijven ook onbeantwoord , in mijn ogen is dit een typische gevalletje opgelicht zijn .
ja ik neem mijn verantwoordelijkheid maar niet op deze manier .

anneliesdj

Re: Re: Verkeerde postcode ingevuld ik heb nog geen frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:37

Ehm, sorry meid, maar in dit geval is het waarschijnlijk gewoon je eigen schuld.
Hoezo blijven je mails onbeantwoord, je zei toch dat ze je een andere frontriem aanbood ter compensatie?
Dat is een flinke tegemoetkoming voor iets waar zij niets aan kan doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:36

tiny_tiger schreef:
en mn mailtjes blijven ook onbeantwoord , in mijn ogen is dit een typische gevalletje opgelicht zijn .

Euhm, ik denk dat je even de zaken vanuit een ander oogpunt gaat moeten bekijken, want de conclusies die je nu trekt slaan nergens op.
Jij geeft een verkeerd adres op en nu is de verkoper een oplichter, waar is de logica?
Ik zou ook op mijn hoede zijn als ik een frontriem verkoop, ik stuur het pakketje gewoon netjes op naar het adres dat mij gegeven is en opeens komen er mailtjes dat het het verkeerde adres was etc etc. Dan zou ik juist als verkoper op mijn tenen gaan staan en denken dat ik juist met een oplichtende koper te maken heb (gratis tweede frontriem).

Even afstand nemen en objectief bekijken dus.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:40

Want net zomin als de verkoper kan bewijzen het wel opgestuurd te hebben, kan de koper bewijzen het niet ontvangen te hebben ...

Ik ben ook heel bang voor je dat je zelf hier fout zit door ( uiteraard per ongeluk ) de verkeerde gegevens te hebben doorgegeven en ik vind het uitermate coulant van de verkoper dat ze je een vervangend produkt aanbiedt terwijl het geheel buiten haar schuld om fout is gegaan !

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:50

Ik zou de beschuldigingen die je maakt eventjes in trekken als ik jou was.
Het is jouw fout dat je niets ontvangt. Jouw fout en niet die van de verzender en niet die van de post.

Je schrijft dat de verkoper je heeft aangeboden een andere op te sturen? Ik zou dat maar aan nemen als ik jou was ;)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:58

Citaat:
ten eerste zo hoor je ,je post te versturen met je AFZ . erop , maar wie zegt nou dat het verstuurt is, ik kan ook wel iets verkopen en
tegen de koper zeggen: ja hoor het is op de post gedaan . maar waar is het bewijs dan? ik kan dan wel volhouden dat ik het verstuurt heb maar

Ik zou als verkoper absoluut geen ander product aanbieden, als iemand zo'n toon aanslaat terwijl ze zelf zo dom is om de verkeerde postcode op te geven. Ik hoop ook dat de verkoper dit topic leest en je geen ander product meer krijgt. Ik vind je vreselijk onbeschoft handelen door haar te beschuldigen van oplichting terwijl je zelf weet dat je een verkeerd adres opgeeft. De kans dat het dan kwijt raakt in de post is aanzienlijk groter. Daarnaast zou het handig zijn om je Nederlands iets te verbeteren, voordat je weer misverstanden krijgt...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:59

Tijd geleden hebben wij hier thuis een postcode wijziging gehad. Er zat een periode achter dat het bij de postbode in het systeem stond, en wij dus een periode twee postcodes hadden. Echter toen deze periode voorbij was kwam heel veel post van mensen die onze nieuwe postcode nog niet hadden ook niet meer aan hoor. Raakte gewoon verdwaald in de post. Kerstkaarten nooit gehad, verjaardagskaarten kwamen niet aan etc.

Gelukkig heeft nu echt iedereen ons nieuwe adres. Ik wil hiermee zeggen dat het invullen van een verkeerd postcode vaak verdwaalde post oplevert. Accepteer je fout, helaas pindakaas voor die 10 euro. Volgende keer beter opletten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:02

tiny_tiger schreef:
Citaat:
Waar haal je het vandaan dat zij haar adres erop had moeten zetten? ik zet NOOIT maar dan ook Nooit mijn adres op post die ik verstuur, tenzij het aangetekend is. Jij moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, je probeert JOU fout in andermans schoenen te schuiven, lekker volwassen :\

Ik ken echt níemand die alle post verstuurd met een adres van afzender erop. Ik zou zelf bij het verkopen van iets er ook niet aan denken ben ik bang, want ik doe het nooit. Ik ben het met Gini eens verder.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:14

tiny_tiger schreef:
Citaat:

Dat 'hoort' helemaal niet zo. Sterker nog het is niet eens verplicht km je afzender er op te zetten, dat het in dit geval wellicht handiger was geweest is een ander verhaal.
De postcode die je opgegeven hebt bestaat dus niet? Grote kans dat je poststuk bij de stapel onbestelbare stukken ligt. Heel vervelend maar toch ook zeker je eigen schuld

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:16

zandvangers schreef:
Als je het foute postcodenummer en je huisnummer invult op google , waar kom je dan uit ?
Ik heb even gemixt met mijn eigen postcode , en kwam bij 1 van de gehuselde nummers toch echt bij een heel andere stad uit .
Naar mijn weten is het adres niet belangrijk , maar juist de postcode en het huisnummer .

Het werkt andersom. Post.nl gaat ervan uit dat normale mensen beter weten/onthouden wat de straat en de plaatsnaam zijn dan de postcode. Postcodes gaat vaker fout dus als die niet klopt met de rest van het adres houden ze straat + plaatsnaam aan.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:25

Klopt wat Koper zegt.
Ik heb ook bij de post gewerkt en er zitten wel zoveel fouten in adressen en postcodes...
Dan wordt er inderdaad gewoon naar de rest van het adres gekeken.
@ts, heb je wel de goede plaats en straatnaam erop gezet? Dan had het namelijk gewoon moeten aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:34

Verkeerde postcode gaat meestal goed ( dagje later )...., maar het kan uiteraard wel misgaan.
Ik vind dat je in dit geval dus ook er van moet uitgaan dat er iets mis is gegaan , ipv dat het om oplichting gaat ( tenzij deze persoon dat al heel vaak heeft gedaan, maar dan zijn er vast meer klachten ) .
Het bedrag valt mee gelukkig.

En als je iets verkoopt zonder je postcode en huisnummer als afzender erop vindt ik dat niet zo handig . Standaard Etiquette. Stel dat je als afzender een fout hebt gemaakt, dan is het toch prettig als het terugkomt. Gewoon stukje extra zekerheid inbouwen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:07

tiny_tiger schreef:
Citaat:

Als jij wilt dat er bewijs is dat het gepost is, moet je het niet als brievenbuspost laten versturen. Maar als paket. Heel simpel, brievenbuspost is ook voor een postkantoor of de post zelf niet te traceren, al staat er een afzender op. Dus als jij die zekerheid wilt zul je het als paket moeten versturen waardoor je een track and tracenummer krijgt. Een T&T nummer staat geregistreerd en is te volgen, een brief heeft geen nummer en is dus NIET te volgen.
Dus in dit geval zeker weten pech als het niet aankomt. Je had even wat meer uit moeten geven om het als paket te laten versturen ipv hier nu te gaan piepen. Dat is het risico wat JIJ neemt om het als brievenbuspost te laten versturen ipv paket.

Ben het dus ook wel met 2005 eens. Ik vind je aardig onbeschoft handelen nu. Als verkoper kreeg je van mij ook echt geen vervanging. Jou risico in deze en je legt jou fout nu bij een ander neer. Foute postcode geven, brievenbuspost die niet te traceren is en een ander is fout omdat die geen afzender erop zet???? In welk parallel universum zitten we hier???

Als ikzelf een brief post zet altijd mijn postcode en huisnummer erop als afzender. Zou het niet eens hoeven doen, maar vind het zelf prettiger en mocht er iets fout gaan kan het teruggestuurd naar mijn adres (wat dus kan op alleen de postcode en huisnummer). Maar ik ben het echt niet verplicht en geef ook altijd aan bij de ontvanger dat het risico van verlies voor hun is (als het om een koop/verkoop gaat). Als ik wil dat het zeker aankomt zorg ik ervoor dat het of verzekerd wordt (aangetekent) of dat het als paket verstuurd wordt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:29

Ik vind het ook een beetje je eigen fout. Je hebt zelf je gegevens verkeerd ingevuld. Dat controleer je toch voordat je het verstuurd? Maar goed, meestal komt het dan nog wel goed aan, al kan het even duren. Ik heb ook weleens brieven waar de postcode verkeerd is. Dan worden ze naar een centrale gestuurd als het dorp niet bij ons in de buurt ligt en we de postcode niet weten.

Om deze reden laat ik de spullen of via een pakket versturen of aangetekend. Ik heb van de week een voetbalshirt besteld via de brievenpost, maar wel aangetekend laten versturen. Dan heb je toch meer bewijs dat iemand het opstuurt (ze krijgen dan een bonnetje dat ze hem verzonden hebben). Afzender op je post zetten is idd geen verplichting, al doe ik het zelf vaak wel op pakketjes. Op brieven doe ik dat eigenlijk nooit, tenzij het echt belangrijke post is en ik twijfel over het adres.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:51

Eefke85 schreef:
Klopt wat Koper zegt.
Ik heb ook bij de post gewerkt en er zitten wel zoveel fouten in adressen en postcodes...
Dan wordt er inderdaad gewoon naar de rest van het adres gekeken.
@ts, heb je wel de goede plaats en straatnaam erop gezet? Dan had het namelijk gewoon moeten aankomen.

ja dat heb ik de cijfers van de postcode zijn om gedraaid de rest is goed

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:53

Maar als ze bij het sorteercentrum niet weten welke postcode er bij dat dorp of stad hoort dan wordt hij naar een centraal punt gestuurd. Wat er daar mee gebeurd weet ik eigenlijk niet. Anders wordt hij idd gewoon doorgestuurd met de goede postcode.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:17

(Gin)
dit vroeg ik haar
hoi ik krijg geen antwoord meer van jou op mijn berichtjes dat snap ik niet maar ik zie wel dat je ze leest m,v,g paula
en kreeg dit als antwoord
Moderatoropmerking:
PB verwijderd omdat het niet toegestaan is om prive-correspondentie openbaar te maken.
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 22-01-13 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:27

Nou ik zou die andere frontriem gewoon aan nemen hoor. vind dat ze het heel netjes oplost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:28

Keurige oplossing vind ik. Dat is pas een goede verkoopster!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:35

MariekeB schreef:
Keurige oplossing vind ik. Dat is pas een goede verkoopster!

als dat zo is waarom krijg ik dan geen antwoord meer

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:42

Omdat ze het druk heeft en waarschijnlijk niet 24/7 achter haar computer zit.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:42

Ze geeft je daar toch antwoord?? Echt, je moet even ophouden met haar zwrat maken, ze biedt je een prima andere oplossing aan, neem die aan of doe dat niet, maar zeg dan niet dat je opgelicht wordt. Wat ik hier lees is namelijk dat ze prima meewerkt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:44

Ach komop hee..
Ze bied je een andere frontriem aan..
Neem die aan..En maak haar niet zo zwart zeg!

JIJ hebt je postcode fout doorgegeven..

En mocht het pakketje nog wel eens aankomen..
wees dan zo eerlijk om het terug te sturen, en niet 2 frontriemen te houden..

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:48

Jolliegirl schreef:
Ach komop hee..
Ze bied je een andere frontriem aan..
Neem die aan..En maak haar niet zo zwart zeg!

JIJ hebt je postcode fout doorgegeven..

En mocht het pakketje nog wel eens aankomen..
wees dan zo eerlijk om het terug te sturen, en niet 2 frontriemen te houden..

en wie zeg dat ik dat niet ben ik zal nooit iemand oplichten en zeker niet voor 10 euro