30 euro kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: 30 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 14:54

Ik moet bij de aangifte een emailadres opgeven, deze heb ik niet

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:54

M_hartje_M schreef:
Helaas niet... via ABN is een woonplaats niet nodig, en ik geloof dat ze gewoon een valse naam heeft opgegeven..

ik ben potverdorie 16 jaar, moet keihard werken voor mn geld (niet dat andere dat neit doen hoor) en dan moet me zoiets gebeuren..

Ik hoop dat zij ooit word opgelicht en dan voor een groter bedrag bah

als je het via abn gedaan heb kan je zelf je geld terug laten boeken, onderaan vinkje zetten en terug storten, echt heel simpel.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:54

idd alleen bij auto incasso..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:55

Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 08-11-12 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 14:56

Echt ? owwww wat ben ik nu vreselijk blij zeg ! ik heb idd abn. Voordat ik mijn aangifte ga doen ga ik dat eerst proberen idd

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:56

funnyhorses schreef:
TS had jij abn?(of die elendeling?)

Als jij abn hebt kun je dit doen,hier staat beschreven hoe je terug kunt boeken.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... #/?s=0/:S0

Dit gaat over incasso's dus bedrijven die het automatische van je rekening afhalen
Als je zelf het gestort hebt kun je het niet terug halen ook niet bij de ABN ..

Zou mooi zijn.. Ik koop een paard.. Maak het ter plaatse over.. Neem het paard mee en thuis boek ik het bedrag terug..
Nee dat kan gelukkig niet

In dit soort gevallen erg vervelend
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 08-11-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:57

Je kunt het geld niet meer terug laten boeken. Zoals al meerdere keren gezegd: alleen bij automatische incasso's. Zou in ieder geval melding maken op mijnpolitie.nl maar verwacht ook daar niet teveel van. Ben vorig jaar voor 175 euro opgelicht en nooit meer wat van gehoord, en ik had alle gegevens van die persoon... Ze doen er helaas niets mee. Echt heel erg balen voor je.. Voortaan ga ik alleen nog maar spullen ophalen iig en betaal ik dan pas.
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 08-11-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:57

je kan als particulier bij de abn zelf terug boeken, nou ts niet banketstaaf terug boeken dat geld.. en de oplichter eens een poepie laten ruiken als je, je geld terug hebt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:58

Dat ziet er niet best uit, meid .... is ook de reden dat ik nooit iets koop van nieuwe leden, niet hier, maar ook niet op de Marktplaats :(

Terugboeken gaat niet, bij geen enkele bank !
Zou wel heel gemakkelijk kopen zijn ;)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:58

my_precious schreef:
je kan als particulier bij de abn zelf terug boeken, nou ts niet banketstaaf terug boeken dat geld.. en de oplichter eens een poepie laten ruiken als je, je geld terug hebt.

Dat kan dus niet.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:59

my_precious schreef:

Kan alleen bij auto incasso staat zelfs op de site van ABN wel lezen op de site ;)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:59

Wonderbaarlijk eigenlijk hoe dat steeds maar weer terugkomt in dit soort topics... Zou inderdaad makkelijk kopen zijn via internet, je laat gewoon steeds je geld weer terugstorten :')

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:00

_Diesel schreef:
Je kunt het geld niet meer terug laten boeken. Zoals al meerdere keren gezegd: alleen bij automatische incasso's. Zou in ieder geval melding maken op mijnpolitie.nl maar verwacht ook daar niet teveel van. Ben vorig jaar voor 175 euro opgelicht en nooit meer wat van gehoord, en ik had alle gegevens van die persoon... Ze doen er helaas niets mee.

je kan het geld wel terug laten boeken als particulier als je inlogt op mijn abn staat er een hokje achter het verzonden bedrag, als je dat aanvinkt en dan op terug boeken klikt en een reden erbij vermeld, kan dit wel gewoon ( spreek uit ervaring met oplichting).. daarbij komt dat je automatische incasso's ook terug kunt laten boeken maar ook zelf kunt doen bij precies het zelfde bankprogramma als ik hier boven uitlegde.

bel het abn anders en vraag wat je kunt doen om je geld terug te laten boeken ivm oplichting, ze helpen je dan door het hele menu mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:00

Heb je uberhaubt al contact met een bokt teamlid? Die zijn hier nl ook voor.

Ik sta er ook nog steeds van verteld eigenlijk hoe weinig mensen weten dat je alleen een AI kan storneren :?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:00

pffff ik baal nu echt als een stekker zeg

weet iemand of mensen inmiddels hun geld hebben terug ontvanegn van deze dief ?

met het boktteam heb ik idd al contact ja :j

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:01

stef schreef:
Heb je uberhaubt al contact met een bokt teamlid? Die zijn hier nl ook voor.

Ik sta er ook nog steeds van verteld eigenlijk hoe weinig mensen weten dat je alleen een AI kan storneren :?

hihi

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:02

Kan bokt geen IP ban geven of iets dergelijks? Dat helpt alweer een beetje...

(en ja, ik ga naief van goede mensen uit... werd laatst namelijk zelf opeens beschuldigd... DHL deed er een week over, ze kon het gewoon via de code volgen, maar ze zei opeens dat de code het niet meer deed :') schrok me rot... maar uiteindelijk is het aangekomen!)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:02

Bokt mag geen IP adressen bloot geven (logisch oko)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:03

Als er meerdere mensen door haar opgelicht zijn, heeft een van hen dan geen IP adres? Misschien te achterhalen via een andere site over internetoplichting, of een ander forum?

@my_precious: dat kan toch ECHT alleen bij een automatische incasso, NIET als je zelf geld hebt overgeschreven.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:05

werkt idd niet... mja was ook te verwachten

ik kan geen aangifte doen want ik heb haar email adres nodig.. begin toch een beetje 'verdrietig' te worden nu. Maar.. ik zal er nu ook wel van geleerd hebben denk ik.

denk dat ik mijn 30 euro's echt kwijt ben en niet meer terug ga krijgen

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:06

_Diesel schreef:
Als er meerdere mensen door haar opgelicht zijn, heeft een van hen dan geen IP adres? Misschien te achterhalen via een andere site over internetoplichting, of een ander forum?

@my_precious: dat kan toch ECHT alleen bij een automatische incasso, NIET als je zelf geld hebt overgeschreven.

bij mij is zoiets ook overkomen en heeft de bank het voor mij teruggeboekt, ik zou niet met een smoes aankomen als het niet zo was namelijk.

dus raadt ik ts aan om contact op te nemen met de bank.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:06

Wat ontzettend balen voor jou zeg!!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook te goed van vertrouwen ben, want zou er nooit op komen om van te voren even te googlen op iemands naam/gegevens... :o
maar het blijkt nu wel weer dat het toch veel slimmer is om het wel te doen...
het is heel logisch dat je een zelf overgemaakt bedrag niet zomaar kunt storneren, maar is wel erg jammer als er aangetoond kan worden dat het oplichting betreft, er dan niet wat te regelen is via de bank?!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:07

kga de bank nog een xtje bellen

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:08

M_hartje_M schreef:
Bokt mag geen IP adressen bloot geven (logisch oko)

Logisch ja, maar ze kunnen IP-ban geven toch? Lijkt mij?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:09

TS als je de naam Devenyxxx intoets krijg je heel veel te zien, die gene heeft twitter, hyves enz.. ik weet niet waar die persoon vandaan komt maar zo kan je misschien met de namen en gegevens die je hebt adressen of telefoonnummers opzoeken.