Vraag aan alle mensen die het 'snuffelen' missen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:50

Eline schreef:
Femke: het klopt dat er alleen advertenties uit de hippische categorieën worden getoond. maar overige diensten (waar fotografie ondervalt) en Boeken en DVD's (onder Ruiter) worden er wel in meegenomen.

Ok... dan zit er misschien een soort vertraging in ofzo... (of de advertentie worden zó snel gewisseld dat ik ze mis), want ik ben ze nog niet tegengekomen toen ik ze geplaatst had.

Maar wel goed om te weten dat het er al wel bij zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:52

HorseTopShop schreef:
One_Love schreef:
Gewoon terug gaan naar hoe het eerst was dit is zo'n rotsysteem, erg onduidelijk je kan niet in 1 klik alle advertenties zien en ik koop via hier iig niks meer.

Het is nooit goed. Eerst werd er massaal "gezeurd" dat je niet gericht kan zoeken op een product, leeftijd, ras, etc. En nu dat kan wordt er massaal "gezeurd" dat je niet meer kan snuffelen.
Wat willen we nou met zijn allen?

Ik ben i.i.g. erg blij met het nieuwe systeem en wil het oude EA niet meer terug.

Het WAS goed, toen we nog konden reageren op EA!!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:53

Wuis schreef:
HorseTopShop schreef:

Het is nooit goed. Eerst werd er massaal "gezeurd" dat je niet gericht kan zoeken op een product, leeftijd, ras, etc. En nu dat kan wordt er massaal "gezeurd" dat je niet meer kan snuffelen.
Wat willen we nou met zijn allen?

Ik ben i.i.g. erg blij met het nieuwe systeem en wil het oude EA niet meer terug.

Het WAS goed, toen we nog konden reageren op EA!!!

Vind jij, maar niet iedereen. Ik vind het nu veel beter.
Ik verkoop meer, advertenties worden meer bekeken...

Anoniem

Re: Vraag aan alle mensen die het 'snuffelen' missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:54

Ik denk dat we met z'n alleen een oplossing willen hebben waarbij er zowel gericht gezocht kan worden als gemakkelijk gesnuffeld kan worden.
Het gericht zoeken is er nu, als er nog wat aanpassingen komen voor het makkelijke snuffelen, zodat de bezoekers niet meer massaal wegblijven, dan denk ik dat het grootste deel van het kopend en verkopend publiek tevreden is HorseTopShop :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:14

@HorseTopShop: Het is wel duidelijk dat jij het nu top vindt, maar er zijn een hoop mensen voor wie dat niet geld. Je kan dus wel steeds roepen dat het maar zo moet blijven als het is, maar daar is dit topic niet voor geopend.

Ik zou het zelf heel fijn vinden als de Markt inderdaad beter in het forum geïntegreerd wordt, dat advertenties die je interessant vind bij je "eigen berichten" kan plaatsen,het liefst dat de laatst geplaatste advertenties ook bij "Actie Onderwerpen" komt te staan en dat je gelijk op de startpagina alle laatst geplaatste advertenties door kan spitten. Maar ik las dat er aan heel veel dingen gewerkt wordt en ik vind het echt super dat jullie hier zo serieus op in gaan! Ik was namelijk stiekem bang dat jullie mijn topic zouden sluiten, maar ik denk dat een hoop mensen heel blij zijn met jullie inzet!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:15

wat me fijn lijkt, is als er weer zo'n melding komt in Actieve onderwerpen, zoals je kreeg bij EA, ging heel vaak daardoor kijken :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:39

joyce2 schreef:
@HorseTopShop: Het is wel duidelijk dat jij het nu top vindt, maar er zijn een hoop mensen voor wie dat niet geld. Je kan dus wel steeds roepen dat het maar zo moet blijven als het is, maar daar is dit topic niet voor geopend.

Maar roepen dat het oude EA terug moet komen en veeeeel beter was, is even zinloos, want dat gaat gewoon niet gebeuren.

Wat me ook opvalt is dat er mensen zijn (zoals Femke) die actief meezoeken naar een goede oplossing, maar je hebt ook een heel groot deel die de BoktMarkt gewoon geen kans geven. Die kloegen voor de lancering van de Markt, die kloegen bij de lancering en nu klagen ze nog. Je kan ook een beetje openstaan voor het nieuwe systeem, uittesten. Er zijn dingen die beter zijn, er zijn dingen die slechter zijn, dat heb je altijd met verandering. Ieder voordeel hep se nadeel. ;)
Het enige wat je dan kan doen is netjes vermelden wat het probleem is en hoe je het graag opgelost zou willen zien. Modjes hebben al meermaals vermeld dat BoktMarkt nog niet af is en er zeker nog ruimte is voor verbetering.
Maar om in ieder topic te gaan klagen en te zeggen dat het oude EA toch zo veel beter was en dat het nooit meer goedkomt etc etc, moet dat?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:43

Romana01 schreef:
wat me fijn lijkt, is als er weer zo'n melding komt in Actieve onderwerpen, zoals je kreeg bij EA, ging heel vaak daardoor kijken :P

Ik denk dat dat ook heel veel zou helpen! :j
en misschien ik weet niet of het kan, maar misschien in google maps vorm een stipje waar overal vandaan een advertentie staat?
Wat je bij MP ook kunt doen? zoeken in je postcode? Ik weet natuurlijk niet of ik de enige ben wie dit leuk vind om te kijken :+

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:44

Gewoon EA weer terug zetten, dat functioneerde prima en was inderdaad lekker "snuffelbaar"/"gemeenschappelijk". Die boktmarkt vind ik maar onpersoonlijk en onhandig, sorry.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:46

Onhandig vind ik zeker niet :n Dat je nu in 1 blik gelijk een foto ziet vind ik een enorme verbetering! :j Zeker voor de paarden en pony's afdeling!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:52

Voor paarden/pony's inderdaad wel, maar als je een hoop tegelijk kwijt wil (bvb kleding) is het echt ellendig.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:29

Mis eigenlijk ook gewoon alleen een categorie commercieel! Voor het snuffelen naar nieuwe spullen....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:49

Gini schreef:
joyce2 schreef:

Maar roepen dat het oude EA terug moet komen en veeeeel beter was, is even zinloos, want dat gaat gewoon niet gebeuren.

Wat me ook opvalt is dat er mensen zijn (zoals Femke) die actief meezoeken naar een goede oplossing, maar je hebt ook een heel groot deel die de BoktMarkt gewoon geen kans geven. Die kloegen voor de lancering van de Markt, die kloegen bij de lancering en nu klagen ze nog. Je kan ook een beetje openstaan voor het nieuwe systeem, uittesten. Er zijn dingen die beter zijn, er zijn dingen die slechter zijn, dat heb je altijd met verandering. Ieder voordeel hep se nadeel. ;)
Het enige wat je dan kan doen is netjes vermelden wat het probleem is en hoe je het graag opgelost zou willen zien. Modjes hebben al meermaals vermeld dat BoktMarkt nog niet af is en er zeker nog ruimte is voor verbetering.
Maar om in ieder topic te gaan klagen en te zeggen dat het oude EA toch zo veel beter was en dat het nooit meer goedkomt etc etc, moet dat?

Ik weet niet of jij mijn posts hebt gelezen? Dan zie je dat ik een oplossing wil en hier ook over mee denk, dus om dit nu aan mij te richten is een beetje zinloos. Femke en ik denken hetzelfde over EA en de markt, in mijn laatste post heb ik juist geschreven dat ik het zo prettig vind dat mijn topic zo serieus is genomen en dit nieuwe topic geopend is voor input over het verbeteren van de markt.

Maar goed, er zijn idd ook mensen die alleen maar zeggen "EA moet terug", dat slaat net zo hard nergens op, als roepen dat de Markt zo prima is. Dit topic is geopend om mee te denken over hoe de dingen beter zouden kunnen, dus als je zoiets roept, onderbouw dan ook het hoe, waarom en hoe je het anders zou willen zien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:48

joyce2 schreef:
Ik weet niet of jij mijn posts hebt gelezen? Dan zie je dat ik een oplossing wil en hier ook over mee denk, dus om dit nu aan mij te richten is een beetje zinloos. Femke en ik denken hetzelfde over EA en de markt, in mijn laatste post heb ik juist geschreven dat ik het zo prettig vind dat mijn topic zo serieus is genomen en dit nieuwe topic geopend is voor input over het verbeteren van de markt.

Mijn bericht was idd niet persoonlijk tegen jou gericht. Het was meer ter aanvulling van jouw gequot stukje.
Zowel "BoktMarkt is perfect, wat klagen jullie" schreeuwen als "het oude EA moet terugkomen" is dodelijk voor iedere Markt-discussie. Dat wilde ik maar aanhalen. Ik word het gewoon een beetje beu dat die laatste groep in bijna ieder topic op dit subforum hun kreet moeten kunnen rondstrooien.
EA komt niet terug, get over it! denk ik dan :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:58

Oke, duidelijk ;) Sorry voor het misverstand dan :D

"get over it" is natuurlijk wel waar, maar wel erg moeilijk om daadwerkelijk toe te passen voor mensen die nu veel omzet mis lopen! Daarom is dit topic ook zo fijn, zodat er naar een oplossing gezocht kan worden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:57

Precies, daar dient dit topic zeker voor :j
Als het mogelijk is dan zou ik graag nog even willen verwijzen naar de vraag in de openingspost van Eline, die met name gaat over de manier van snuffelen en hoe jullie dit graag zouden willen zien. Aan de hand van jullie suggesties gaan we daarmee aan de slag :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 02:01

En als je nu inderdaad voor de paard-gerelateerde dingen de Boktmarkt houdt, en voor overige dingen, zoals kleding, camera's, boeken, sieraden etc. EA? Dan heb je 2 vliegen in 1 klap. Mensen kunnen "zoeken" naar paarden, en snuffelen in de overige dingen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:31

Ik snuffel in zijn geheel niet eens meer. Hoe dat komt?
Als ik de boktmarkt open is het kil, kaal, sfeerloos, etc etc. Het lokt niet uit tot snuffelen, wat EA wel deed. (1-0 voor EA)
Ik scrol altijd een keertje naar beneden en weer terug naar boven. Een tik denk ik. Slechts 12 ads, veel te weinig om mij uit te lokken te blijven hangen. Daarbij, niet alle ads worden daar getoond. Ik scrolde op EA rustig nog wat pagina's verder. (2-0 voor EA)
Heel eerlijk klik ik geen enkele categorie aan. Lokt me totaal niet om dat te doen. Ik ben namelijk nergens naar op zoek, ik snuffel dus helemaal niet. Op EA scrolde ik rustig rond en her en der klikte ik. (3-0 voor EA)
Als ik al iets aanklikt is de advertentie uitstraling ook kil en koud, dus ben zo weer weg. Lokt alweer niet. (4-0 voor EA)
Een reactie plaatsen is iets wat al helemaaaaaal niet lokt en juist DAT was de truuk van EA (10-0 voor EA)

Poging gewaagd tot uitleg waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:33

Klopt, ik vind 't ook een groot nadeel dat het nu saaie platte tekst is, met een paar kleine foto's er naast.
Vroeger had je wat meer opmaak mogelijkheden, waar veel mensen dankbaar gebruik van maakten.
Dan kon je echt wat moois van je advertentie maken. Nu is 't gewoon een lap tekst met wat plaatjes.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:36

Ik mis het kopje commercieel :( vond dat altijd erg leuk om door te snuffelen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:59

Inderdaad, ik gooide vaak foto's en filmpjes tussen mijn tekst door en plakte er links in naar de betreffende producten, om zo mijn tekst wat op te leuken en aantrekkelijk te maken.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:41

Romana01 schreef:

Hier sluit ik mij bij aan. Nu vind ik het ook niet meer leuk. Bij EA keek ik dagelijks wel de actieve onderwerpen door. Nu kijk ik denk ik 1 keer per week er op. Adverenties plaatsen vind ik ook niet echt leuk meer. Weinig tot geen reacties en verkopen. Zowel zakelijk als particulier ligt het voor mij helemaal op z'n gat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:34

Ik zou het heel prettig vinden als er één tabblad/snuffelhoek oid komt met commericeel apart van de andere advertenties. Eerlijk gezegd ben ik meer geinteresseerd in aanbiedingen van commerciele aanbieders dan in tweedehands kopen. Met name omdat ik dat veiliger vind, van een webwinkel kan je keurmerken nakijken, ervaringen van anderen opzoeken, bij een niet-commerciele verkoper is dat veel moeilijker en is het risico dat je spullen niet worden opgestuurd dus ook groter.

Als ik nu aanbiedingen van webwinkels wil bekijken moet ik dat in diverse categorieën doen, en kom ik ondertussen ook nog allemaal niet-commerciele advertenties tegen die mij in principe niet interesseren.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:52

Blijheid schreef:
Ik zou het heel prettig vinden als er één tabblad/snuffelhoek oid komt met commericeel apart van de andere advertenties. Eerlijk gezegd ben ik meer geinteresseerd in aanbiedingen van commerciele aanbieders dan in tweedehands kopen. Met name omdat ik dat veiliger vind, van een webwinkel kan je keurmerken nakijken, ervaringen van anderen opzoeken, bij een niet-commerciele verkoper is dat veel moeilijker en is het risico dat je spullen niet worden opgestuurd dus ook groter.

Als ik nu aanbiedingen van webwinkels wil bekijken moet ik dat in diverse categorieën doen, en kom ik ondertussen ook nog allemaal niet-commerciele advertenties tegen die mij in principe niet interesseren.

Je kunt daar wel grof op filteren, door aan de rechterkant onder 'Selecteren op staat' het hokje met 'nieuw' aan te vinken. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:53

Ik had net nog een idee voor de commerciële advertentie's (geen idee of dit al eerder geopperd is).
Als je bij het maken van de advertentie bij de keuze "nieuw/gebruikt etc" nou ook commercieel zou kunnen zetten is het wellicht makkelijker voor mensen om op deze advertenties te filteren?