Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:00

BartVB schreef:
Zoals Eline ook al zegt zijn we op zoek naar een oplossing waarbij commerciele aanbieders voor een leuk bedrag hun producten/diensten onder de aandacht worden gebracht maar waarbij je als nietsvermoedende bezoeker niet doodgegooid wordt met allemaal commerciele aanbiedingen. Dat zie je op Marktplaats idd teveel gebeuren.

Bedoel je dat Commerciële aanbieders moeten gaan betalen voor hun advertenties?? En wie wordt er dan als commercieel gezien (het eeuwenoude vraagstuk) :D

Het zou al schelen als je bij de titel al kunt zien of iets nieuw is (en dan niet ZGAN :D ) of dat het 2e hands/gebruikt is.
Misschien iets van een verplichte aanvinkbox?? Of commerciële verkopers een kleurtje geven ??

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:27

er is er nog een, die aardig bezig is.. :*

karuna
Drukke kabouter

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:48

Als ik nu kijk naar overigen niet paardgerelateerd is bijna 3/4 op de eerste pagina commercieel van maar een paar plaatsers. Dan haak ik al volledig af. Daarnaast werkt zoveel plaatsen bij mij averechts. Hoe meer er geplaatst wordt, hoe meer ik me er aan stoor hoe kleiner de kans om er iets van te kopen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:20

Het gaat fijn vandaag met volgooien van dubbele advertenties van commercielen. Er is zeker 1 nu de hele tijd al overal advertenties dubbel aan het aanmaken. Bloedirritant is niet grappig meer. Ik meld het maar steeds bij de modjes nu. Misschien toch tijd er wat aan te doen. Het nieuwe verkoopstuk moest toch minder modtijd gaan kosten?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:55

Ja valt behoorlijk op en zeer irritant! Op bijna iedere advertentie die je aanklikt, komt degene weer tevoorschijn.
Particulieren vallen zo helemaal in het niet.....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:25

Wow, 5 advertenties per dag, dat vind ik best veel ja := . In mijn commerciele advertenties probeer ik zoveel mogelijk te combineren, anders heb ik straks 100 advertenties met verschillende stukken antiek te koop, dat is niet leuk voor de mensen die het niet zoeken. Net als al die sieraden, ik doe daar niks mee, dus als ik daar pagina's doorheen moet spitten is de lol er snel vanaf := .

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:30

Ben wel benieuwd naar de ontwikkelingen dat je moet gaan betalen voor een commerciële advertentie.
Zou je dan ook moeten gaan betalen ervoor als je hobby matig wat kleine diensten aanbied zoals ik dan doe met het blingen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:35

Ik denk dat je zo wel kan zien wie de echte commerciële zijn.
Maar ik vind 5 per dag niet zo veel, en helemaal niet als je het over verschillende categorieën doet.
Maar ik zie wel dat er een aantal commerciële die veel advertenties dubbel plaatsen, en 20 per dag.
Ik snap dat mensen zich daaraan ergeren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:39

Als ze gespreid over verschillende categorieën staan valt het niet zo op, maar als ze allemaal onder elkaar steeds in dezelfde categorie komen dan vind ik dat weer wel opvallend.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:59

ok een vraagje

Quellian valt me bijv op onder overige niet paard gerelateerd maar ook in de andere markt gedeelten kan je op de eerste pagina soms wel 3 verschillende advertenties tegen waar dan allemaal een andere deken ( sierraad, setje ) verkocht willen hebben. In de meeste gevallen zijn dit commerciele advertenties. Is het niet een idee om commercieel weer helemaal appart te maken van de bokkers die prive dingen willen verkopen.
Dus bedrijven en mensen met een webshop of die dingen verkopen via internet om die een apart gedeelte te geven op de markt.
Ik vindt het namelijk heel erg onoverzichtelijk en irritant want stal dat ik een advertentie plaats dan is die al binnen een dag van de eerste pagina af.

Graag hoor ik of hier meer voorstanders voor zijn want echt ik irriteer me mateloos aan advertenties van webshops waar iedere keer maar 1 ding in aangeboden wordt en vervolgens er nog 3 advertenties komen waar dan net weer iets anders in aangeboden wordt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:09

Ik wordt knettergek van al die advertenties van Peerke_. Meer dan 10 advertenties per dag en elke dag plaatst ze ze opnieuw.
Ik vindt wel dat hier wat aan gedaan moet worden.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 24-01-12 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:12

heb daar al zoveel van aangeklikt, die plaatsen bijna elke dag de zelfde...
Sommige stonden er 4 keer dubbel op.
Onnodig vind ik, en je bereik er uiteindelijk ook niks mee.

(en Peerke is een hij...)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:13

HTM schreef:
heb daar al zoveel van aangeklikt, die plaatsen bijna elke dag de zelfde...
Sommige stonden er 4 keer dubbel op.
Onnodig vind ik, en je bereik er uiteindelijk ook niks mee.

Jawel :+ irritatie bij bokkers die dan expres niets bij je gaan kopen :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:13

HTM schreef:

Oeps :o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:35

HorseTopShop schreef:
HTM schreef:

Oeps :o

geeft niet, je kunt niet alles weten :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:14

Dat vind ik dus ook vervelend, ik plaats ook niet voor elke kleur caphoes een nieuwe advertentie := . Hooguit een nieuwe als er een keer bijzondere nieuwe kleuren binnen zijn oid. Maar idd niet voor elk dingetje een nieuwe advertentie. Ik vind het als kijker bij iets anders ook heel irritant, dus ik kan me gewoon voorstellen dat andere mensen het ook vervelend vinden.
Als ik dezelfde advertentie na een week opnieuw wil plaatsen dan verwijder ik gewoon mijn oude advertentie :) .

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:53

Ruitershop Pas de Deux heeft alleen vandaag al zeker 50 advertenties geplaatst, met grotendeels in elke advertentie een paar laarzen die alleen verschillen in maat. Sorry, maar dat slaat toch nergens op, zet ze dan per type in 1 advertentie. Dat noem ik nu echt zwaar irritant...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:55

kleinvosje schreef:
Ruitershop Pas de Deux heeft alleen vandaag al zeker 50 advertenties geplaatst, met grotendeels in elke advertentie een paar laarzen die alleen verschillen in maat. Sorry, maar dat slaat toch nergens op, zet ze dan per type in 1 advertentie. Dat noem ik nu echt zwaar irritant...

Ja die viel mij ook al op. Dit is echt heel erg vervelend en storend. Ook in de lijst op Home van bokt zelf. Zie je alleen maar een rij met (bijna)dezelfde titels :x

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:56

Ik heb er 1 getipt bij de mods, ik hoop dat ze em snappen. En dat ze er wat aan doen, want dit slaat natuurlijk nergens op...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:08

Zo, die heeft echt belachelijk veel geplaatst. Sorry, dit kan toch niet....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:17

Ja, heel veel, en er komen er nog steeds bij. Die heeft blijkbaar zo weinig klanten dat ze hier tijd voor heeft... :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:19

Ik heb er toch maar eens even een vriendelijk pbtje aan gewaagd :) .

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:30

Even gekeken na aanleiding van jullie commentaar, maar ik denk dat ik ook al mijn dekjes er maar op ga zetten in alle kleuren en maten apart :+

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:43

Ik vind het nu ook echt irritant worden. Waar voorheen je 15 of meer artikelen in 1 topic had opent men nu voor elk product een nieuwe advertentie. En idd ruitershop Pas de Deux is echt een spammer. In dezelfde categorie, 2x dezelfde laarzen alleen bij de 1 staat er gebruikt en bij de ander nieuw. Verder is de hele advertentie hetzelfde net als prijs.

Dan word er gesproken door iemand met ook een webshop dat ze ook vaak 2ehands spullen te koop heeft en dat apart adverteert. Prima, maar ik vind wel dat als hier regels voor worden opgesteld en je ziet verder echt geen verschil in de advertenties de spammers gewoon een tijdelijk bokt markt ban moet krijgen.

Wel grappig dat ik 3 advertenties aanklik waar er zeker meerdere van zijn al meteen alleen maar van pasdedeux zijn. Idd exact dezelfde rijbroek alleen in een andere maat. Denk na en zet dat gewoon in de advertentie.

En om de modjes te helpen klik ik gewoon bij elke advertentie aan *melden bij de moderators*.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:03

Ik had ook al ge tipt

Ik kijk graag even de advertenties door maar hier gaat de lol snel vanaf
Modjes kunnen jullie niet een max van een paar ad's per dag of per week doen ofzo ???
Sins de markt er is is het makkelijker zoeken wat je wil en het is mooier maar dit is gewoon hoogst irritant
(en voor mij al een dikke nono om er überhaupt ooit iets te kopen)