Marktzaken nog niet heel populair?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Re: Marktzaken nog niet heel populair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:35

Klopt, ik vind het ook op marktplaats lijken! Als je gericht zoekt heb je het sneller gevonden dan op het oude EEA, maar voor gewoon wat rondsnuffelen (wat ik graag deed ik mijn vrije uurtjes, wie weet kom je toevallig nog iets tegen wat je kan gebruiken) is het minder handig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:35

Ik denk dat veel mensen gewoon even moeten wennen :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:37

Ik vind het vooral vervelend dat je er niet zo makkelijk kan komen. Ik zit altijd gewoon op het Forum, en ik weet niet hoe je het handigst naar de markt kan gaan. Ik ga nu naar de homepage, en daar via 'nieuwste advertenties' naar de markt, maar volgens mij zou dat handiger kunnen..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:38

Als je in het forum naar eea gaat, staat er een linkje met de markt. Zal binnenkort wel helemaal vervangen worden?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:40

rechts bovenin de hoek (vanuit het forum gezien) staat een linkje naar de markt. Ik vind alleen het terug gaan naar het forum een beetje irri.. ik ga vaak naar eigen berichten of actieve onderwerpen en dat staat er niet bij als je op de markt zit. Wat ik ook een goeie vind, is dat de advertenties die op de markt worden geplaatst wel zichtbaar worden bij "actieve onderwerpen" en "eigen berichten". dan kom je veel makkerlijker dingen tegen denk ik. Wordt de markt ook meer bezocht.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:42

Daar heb je een punt! Ik heb ook vaak, vóór ik een bod deed bij iemand, even naar de eigen berichten gekeken. Als achtergrond informatie over bijvoorbeeld paarden die te koop stonden. Dat is nu niet zo makkelijk meer.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:43

Blijheid schreef:
Ik denk dat met name de commerciele advertenties nu minder bekeken worden.
Tenminste, ik deed toch altijd wel een paar keer per week een rondje op EA-commercieel om te zien of er nog ergens goede aanbiedingen waren, en ook aangeboden fotoreportages klikte ik wel eens aan als er iets bijzonders in de titel stond
Nu staan de commericele advertenties verspreid, en kan ik dat vaste rondje niet meer langslopen. Omdat ik niet specifiek opzoek ben ergens naar kijk ik nu dus eigenlijk helemaal niet meer.

Ik heb dus ook precies hetzelfde.... en daarnaast vind ik het ook heel jammer dat er (nog) geen vormgeving mogelijkheden zijn. Ik denk persoonlijk dat de Markt een heel goed initiatief is maar niet ter vervanging van EA-Commercieel of EA-GZ diensten etc, ze zouden er eigenlijk beiden gewoon moeten kunnen zijn, bijvoorbeeld zo dat de commerciële advertenties die op de Markt geplaatst worden bij EA-Commercieel ook te zien zijn.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:15

We gaan de komende tijd nog kijken welke extra mogelijkheden we commerciele adverteerders kunnen bieden, bijvoorbeeld op het gebied van opmaak en het makkelijk kunnen vinden van aanbiedingen.

Wat betreft meerdere schoenen e.d. dat werkt inderdaad het beste als ze allemaal in hun eigen advertentie staan, dan is ook veel duidelijker wat wel/niet verkocht is en het is ook beter te vinden dan. Maar in 1 advertentie kan nog steeds als je dat zou willen, meerdere foto's bij een advertentie kan ook.

Bladeren door de advertenties werkt bijna hetzelfde als op het forum alleen heb je nu categorieen die wat kleiner zijn (het zijn meer categorieen). Maar als je op 'Zoeken' klikt zonder iets in te vullen dan krijg je alle advertenties en je kan natuurlijk ook een hoofdcategorie aanklikken om te bladeren door de nieuwe advertenties.

Maar suggesties/ideeen om het bladeren makkelijker/leuker/handiger te maken zijn altijd welkom :j

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:10

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:22

LisaDijk schreef:
Is dit niet een idee? ik weet natuurlijk niet in hoeverre het mogelijk is.. maar het lijkt me wel heel fijn kijken en bladeren (net zoals de rest van bokt fijn bladerd)

http://img851.imageshack.us/img851/1723/boktci.jpg

En als je dan je keus hebt gemaakt dus bijvoorbeeld "zadels" dan krijg je dit:

http://img84.imageshack.us/img84/8634/bokt2.jpg

(en dan dat het meerekt met de grote van je scherm..?)

En de Adverenties bijvoorbeeld weer een beetje dezelfde look als voorheen..?

ziet er best overzichtelijk uit :j
en dan nog een kopje met commercieel erbij/eronder

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:25

Ik ben hier vooral mobiel te vinden en dat kijken de advertenties niet makkelijk. Daarnaast is het natuurlijk ook een kwestie van wennen. Verwacht dat de advertenties binnen een paar weken veel beter bekeken zullen worden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:32

LisaDijk schreef:
Is dit niet een idee? ik weet natuurlijk niet in hoeverre het mogelijk is.. maar het lijkt me wel heel fijn kijken en bladeren (net zoals de rest van bokt fijn bladerd)

Dit ziet er idd goed (en overzichtelijk) uit zeg! +:)+

Maar inderdaad vind ik het zoals het nu is ook niet fijn om te kijken..
De opmaak van de advertenties zelf vind ik onoverzichtelijk, het nodigt mij iig niet uit.
En naar de 'markt' (rechts bovenin) ga ik ook niet zo snel.. (naar 'nieuws' en 'wiki' trouwens ook niet)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 09-01-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:44

Ik denk dat het idd nog grotendeels wennen is.
Ik vind het veel fijner dat wanneer je nu naar iets gericht op zoek bent dat ook meteen kan vinden door de onderverdeling in categorieën en de zoekfunctie.
Die zoekfunties mogen van mij trouwens nog specifieker. Ik heb liever dat ik bv. maar twee advertenties op mijn scherm krijg, maar wel van producten die exact zijn zoals ik het wil. Dan dat ik 10 advertenties op mijn scherm krijg waarvan 8 dan toch net niet zijn zoals ik het wil.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:48

Ik denk idd dat het grotendeels een kwestie van wennen is maar toch vind ik het op het moment heel onoverzichtelijk.. werken met tabjes zou een hele goede optie zijn, het onderstaande voorbeeld vind ik top! :j

LisaDijk schreef:

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:48

Leorah schreef:
Ik zat er net weer op te kijken en kan er mijn weg nog niet in vinden. je moet nu echt gericht kijken naar wat je zoekt en komt dus niet automatisch van alles tegen dat misschien wel interessant is, zonder dat je het direct zoekt zeg maar. Ik vond het vorige systeem niet zo heel verkeerd, maar wel uit de tijd dat je nog gewoon kon reageren en bieden in een topic. het forum-idee is een beetje weg hiermee.

Juist... Verwoord precies mijn gedachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:25

Ik merk ook een ENORM terugloop van advertentie snuffelaars.
Waar ik vroeger vaak makkelijk aan de 400 bezoekers kwam (vaak 100+ op de eerste dag), komen m'n advertenties nu niet heel veel verder dan 20 bezoekers op de 1e dag, en inmiddels zo'n 30/35 bezoekers.

Dat is nogal een verschil.
Zo sterk zelfs, dat ik het gevoel heb, dat de advertentie absoluut nutteloos is.
Normaal merkte ik altijd dírect dat er reacties op de advertenties kwamen in m'n verkoopcijfers.

Maar sinds de komst van de boktmarkt heb ik nog helemaal NIETS verkocht. Terwijl de producten en de advertentie tekst hetzelfde zijn, en er zelfs een product in prijs is verlaag.

Wat niet heel erg mee helpt, is denk ik ook dat de markt niet erg makkelijk toegankelijk is.
Je moet nu eerst naar de oude EA klikken en dan doorklikken op de markt.
Eigenlijk zou er nu gewoon in het algemene design van bokt een linkje naar de markt moeten komen (bijv. bij de kopjes van "zoeken, regels, leden, etc." ofzo.

*Edit* Ik word er net door iemand op gewezen dat er rechtsboven in bokt al een linkje naar "markt" staat.
Die hele balk was me volledig niet opgevallen _O- Heeft misschien toch wat met m'n kleurenblindheid te maken :P
Maar blijkbaar ben ik alsnog niet de enige die 't niet gelijk weet te vinden, aan de bezoekersaantallen van de advertenties te zien.
*/edit*

Ik vind het aan de ene kant heel goed dat er wat meer/andere categorieën zijn.
Dat geeft duidelijkheid.
Maar aan de andere kant, denk ik dat heel veel mensen ook afhankelijk zijn/waren van gelegenheidskoopjes (kleinigheidjes, cadeautjes, etc.). En die verdwijnen bijna volledig door zo'n systeem. Omdat je zó gericht zoekt, dat je andere dingen gewoon helemaal niet meer tegenkomt.
Wat dat betreft zou een iets algemenere indeling denk ik beter werken. Dus hoofdcategorieën met een advertentie lijst, die je daarna zélf kunt filteren op type (dat systeem heeft marktplaats ook op sommige plekken, bijv. in auto onderdelen kun je dan naar subcategorieën van banden, velgen, radio's, etc.).

Dan komt je zowel de rondsnuffelaars als de specifieke zoekers tegemoet.

Het nieuwe systeem zoals het nu is, zou voor mij géén plaats zijn om een betaalde advertentie te plaatsen.
Er komt voor mij nu al te weinig (helemaal niets zelfs) "return" vandaan. Dus als het niet gratis meer zou zijn, zou ik er direct voor afhaken, tenzij het op één of andere manier weer wat in effectiviteit kan toenemen.

Verder vind ik het, net als Lisa, jammer dat je geen opmaak mogelijkheden meer hebt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:34

En wat ook nog iets is, dat ik zou aanraden.. is dat je kan bieden op een artikel. Als je toch "a la marktplaats" gaat, dan zou ik dat er zeker ook bij nemen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:38

Als ik zoek op afstand, dan moet ik iedere keer opnieuw mijn postcode invoeren. Het zou handig zijn als dat gekoppeld werd aan mijn profiel, want daar staat mijn woonplaats in. Als ik zoek via zoeken blijven mijn zoekwoorden ook altijd in het geheugen, das handiger dan telkens opnieuw opzoeken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:05

Dat heb ik ook Femke, ik had eerst binnen een dag honderden views, nu na 6 dagen 35 := . Heb ook nog maar 2 dingen verkocht, terwijl ik er eerst een stuk of 20 verkocht per week. Vandaar dat mijn "betalen om op de hoofdpagina te staan" wel een goede optie lijkt, omdat je daarmee meteen zichtbaar bent.

Via Marktplaats heb ik nog nooit een caphoes verkocht trouwens :') .

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:18

Vind het ook wat tegenvallen dat je nu minder bekijkers hebt,
vanmiddag ook een advertentie met fotografie aan geboden het is amper bekeken terwijl ik voorheen binnen enkele minuten al zoveel bekijkers had!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:23

Femke schreef:
Het nieuwe systeem zoals het nu is, zou voor mij géén plaats zijn om een betaalde advertentie te plaatsen.
Er komt voor mij nu al te weinig (helemaal niets zelfs) "return" vandaan. Dus als het niet gratis meer zou zijn, zou ik er direct voor afhaken, tenzij het op één of andere manier weer wat in effectiviteit kan toenemen.

Helemaal mee eens, dan nog liever voor het oude systeem betalen :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 20:59

Duidelijke reacties komen hier voorbij :) Laat ik voorop stellen dat ik de nieuwe Markt echt wel een verbetering vind als ik gericht naar iets op zoek ben, maar inderdaad, om lekker te 'snuffelen'... Nee dat maakt het er niet makkelijker op. Ik vind het ook erg jammer dat ik nergens advertenties 'binnen het Forum gedeelte' kan zien, want nu zie je advertenties alleen maar bij de Marktzaken. Terwijl ik topics van Commercieel eerst altijd bij mijn favorietenlijstje had staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:37

Rinske schreef:
Via Marktplaats heb ik nog nooit een caphoes verkocht trouwens :') .

Inderdaad, via marktplaats.nl verkoop ik ook vrijwel nooit (nieuwe) producten of diensten.
Alleen de particuliere 2e hands spulletjes doen het daar redelijk goed.

Voor mij als paardenfotograaf heeft dat ook met vrijwel hetzelfde als de nieuwe markt hier op bokt te maken; ik moet het van de snuffelaars hebben die niet perse op zoek zijn naar een shoot of kalender of boek.
Maar juist van de mensen die me toevallig vinden en dat dan weer evt. aan andere mensen door vertellen, etc. etc.

Dat is op marktplaats altijd heel lastig. Juist omdat mensen daar meestal ontzettend specifiek zoeken.
En in het vak "Fotografen" wordt je niet door paardenmensen gevonden, maar in het vak "paarden" mag je als paardenfotograaf niets aanbieden :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:46

Couldn't agree with you more :D .

Mijn antiek loopt idd wel heel goed via MP, dat is gewoon iets waar MP bekend om staat, mensen zoeken iets, en kunnen dat bij het antiek goed vinden.

Heb je iets onbekenders (bijv. een caphoes of nieuw product) dan ben je ineens een stuk moeilijker vindbaar en verkoop je (bijna) niets.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:31

Ik vind het erg on overzichtelijk, en even rondsnuffelen is er niet meer bij.

Jammer !!