Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:Zoveel mensen, zoveel wensen. Topicstarter zoekt vooral op stokmaat, Dromen wil perse een Fries. En weer een ander wil een paard met western ervaring.
Dat het nu wat onoverzichtelijk is ben ik met je eens, daar gaan we naar kijken bij de nieuwe vormgevingEn stel dat zoeken op kleur idd bijna niet gebruikt is dan merken we dat snel genoeg en kunnen we die optie laten vervallen of b.v. standaard inklappen.
NatasjavE schreef:Daarom. Kleur, stokmaat en ras/type in een dropbox. Aftekeningen is niet te doen ben ik bang.
Dan krijg je een systeem dat beter werkt dan marktplaats of sporthorses.
NatasjavE schreef:Tja jij hebt het alleen over de stokmaten in de OP. Alleen interessant als je een pony zoekt als je de lijst van de KNHS neemt.
Later heeft iemand het over rassen en daar wordt op door gegaan. Mijn voorbeelden sloegen daar dus zeker wel op.
En de lijst van typen is dan net zo lang als die van stokmaat want je zal de stokmaten 157 tot en met 168 en, 168 tot 175 en 175 + erbij moeten nemen.
De groep te verhandelen paarden in Nederland is namelijk op dit moment veel groter. Het KWPN is namelijk het grootste sportwarmbloeden stamboek van de wereld.
En als je dan zoekt op 157 + is het wel een erg onoverzichtelijke brei
stef schreef:Heel gericht zoeken kan fijn zijn, maar je moet het biet gaan overdrijven imo. Als ik een zwarte Gelder van 180 zoek, en ik vul dit allemaal in, mis ik misschien wel die van 1.79 die perfect bij me past. Maten, kleuren, rassen, types.... Hoe meer keuze je geeft, hoe onduidelijker het juist kan worden. In de supermarkt staan de potjes groenten bij elkaar, maar heb je geen aparte rij voor elke kleur, type of hoeveelheid
stef schreef:Maar waar trek je de lijn dan? Een ras waarvan er 1x per jaar 1 wordt aangeboden.... Een ras waar er 10 van worden aangeboden? 100? 1000?
stef schreef:Maar waar trek je de lijn dan? Een ras waarvan er 1x per jaar 1 wordt aangeboden.... Een ras waar er 10 van worden aangeboden? 100? 1000?