Eerste indruk van de Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Re: Eerste indruk van de Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:06

Ik vind het best overzichtelijk, het is beter dan het oude systeem. Kunnen nog wat dingetjes verbeterd worden (Dat je bij de hoofdstellen bijvoorbeeld ook op maat kan zoeken en op kleur, dat je terug kan reageren op bokker die een reactie heeft geplaatst op je advertentie(dat je meteen een pb kan sturen, en niet eerst terug naar bokt moet, bokker opzoeken en pben)) maar voor de rest vind ik het wel prima.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 00:18

Wat betreft de lagere cijfers die achter 'bekeken' staan, dat geeft denk ik een wat vertekend beeld. Op dit moment zien mensen in de zoekresultaten al een afbeelding, de titel de prijs en een stuk van de advertentietekst. Zonder de advertentie aan te klikken weet je dus eigenlijk al 60% van wat je wil weten. De mensen die dan de advertentie aanklikken zijn hoogstwaarschijnlijk dus echt geinteresseerd in wat je aanbiedt. Dit in tegenstelling tot het oude EA waar advertenties ook regelmatig geopend werden voor basis info als 'wat kosten het' en 'wat is het eigenlijk'.

Moet eens kijken of dat op de een of andere manier naast elkaar te leggen is. Of we moeten een systeem invoeren dat sporthorses.nl ook een hele tijd heeft gehanteerd, daar werd ook een view geteld als je advertentie in de zoekresultaten voorkwam of op de hoofdpagina stond :+

Wat totaal aantal pagina's dat per dag wordt bekeken is er overigens weinig veranderd tussen EA en de Bokt Markt.

We gaan overigens nog kijken wat we precies met de commercieel advertenties gaan doen. Ook moeten we beter gaan kijken naar de integratie met het forum. B.v. met 'Actieve onderwerpen' en 'Eigen berichten' waar de Bokt Markt nu helemaal niet voorbij komt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:27

stef schreef:
Wat ik nou opvallend vind us dat de eerste reacties "oh geweldig" zijn, en nu ineens "oh ik vind het niks" :?

Gewoon als een iemand het heft neemt volgen der meer. Als een iemand of meerdere mensen goed kunnen onderbouwen waarom ze het niks vinden, gaat de rest er ook over denken.

@ Bart het is op alle punten verslechtering, rommelig en onoverzichtelijk ben ook ontzettend verbaasd dat jullie zoiets lelijks heb neergezet.
Lijkt wel op E-Bay.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:39

tita schreef:
stef schreef:
Wat ik nou opvallend vind us dat de eerste reacties "oh geweldig" zijn, en nu ineens "oh ik vind het niks" :?

Gewoon als een iemand het heft neemt volgen der meer. Als een iemand of meerdere mensen goed kunnen onderbouwen waarom ze het niks vinden, gaat de rest er ook over denken.

@ Bart het is op alle punten verslechtering, rommelig en onoverzichtelijk ben ook ontzettend verbaasd dat jullie zoiets lelijks heb neergezet.
Lijkt wel op E-Bay.

Dat vind ik wel erg negatief. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die behoorlijk positief zijn over de Markt. Daarbij heeft het ontzettend veel moeite, werk en waarschijnlijk ook stress gekost voor Bart. Dan vind ik het wel banketstaaf om er zo negatief over te doen... Wie weet worden er nog wel kleine dingetjes veranderd of zo, maar dat moet gewoon komen als de eerste ervaringen er zijn denk ik ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:40

Tis wel de bokkers zelf die bokt groot maken, kun je nog veranderingen doorvoeren die veel tijd en werk hebben gekost als het niet loopt en niet fijn gebruik is, zul je toch een stap terug moeten doen.

Een enquete houden is wel het makkelijkst.
Zal hier niet snel meer adverteren want is gewoon niet fijn en makkelijk meer en snel ook niet

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:55

Ik had al in een ander topic gereageerd, maar doe het hier nu ook maar. Ik mis het "forum" in dit systeem. Het lijkt inderdaad op marktplaats, maar nu men zo gericht kijkt naar een artikel, is het rondsnuffelen afgelopen. En daar zat nou net het sterke van het bokt EA in. Als je in een titel iets interessants zag, en je bekeek de advertentie, dan zag je alles van die adverteerder onder elkaar staan. Grote kans dat je op die manier "per ongeluk" iets tegenkomt dat je ook wilt kopen. Voor de verkoop dus sowieso veel beter. De cathegorieën waren op zich ook goed verdeeld. Nu is het veel meer zoeken en puzzelen waar je wilt kijken. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het de bedoeling was om het oude format door te ontwikkelen en niet een marktplaats te maken (want die is er gewoon al.. de meeste bokkers adverteren zowel op marktplaats als op bokt).

Wat ik echt mis in dit nieuwe systeem, mocht je hier wel mee door willen gaan, is de optie "bieden". Je kunt geen bod uitbrengen op een artikel, en dat weerhoudt veel mensen er denk ik ook van om te reageren.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:02

Eenmaal andermaal vond ik overzichtelijker. Ik merk dat ik bokt markt niet bekijk omdat je gericht moet zoeken. Ook mis ik de commerciële advertenties die stonden voorheen mooi overzichtelijk. Ik vind het geen vooruitgang.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:38

BartVB schreef:
Wat betreft de lagere cijfers die achter 'bekeken' staan, dat geeft denk ik een wat vertekend beeld. Op dit moment zien mensen in de zoekresultaten al een afbeelding, de titel de prijs en een stuk van de advertentietekst. Zonder de advertentie aan te klikken weet je dus eigenlijk al 60% van wat je wil weten. De mensen die dan de advertentie aanklikken zijn hoogstwaarschijnlijk dus echt geinteresseerd in wat je aanbiedt. Dit in tegenstelling tot het oude EA waar advertenties ook regelmatig geopend werden voor basis info als 'wat kosten het' en 'wat is het eigenlijk'.

Dat wilde ik net zeggen :') er waren bij EA vast meer mensen die naar het topic keken, maar zodra ze een foto zagen weer weggingen, die 'kijkers' filter je er nu allemaal al uit doordat je al een foto hebt staan

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:40

Citaat:
Ik vind het alleen wel super irritant dat iemand snel voor alles een aparte advertentie maak, als iemand 5 dekjes aanbiedt, dat er dan meteen 5 aparte advertenties aangemaakt worden

Om er even op door te gaan, is dit sowieso wel de bedoeling? Aangezien je bij EA 1 ad mocht plaatsen in 2 weken (of 3? :'))

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:43

Het is wel handig dat je beter op zoeknaam kunt zoeken!
Alleen het is nog even wennen, ik vind het nu nog niet handiger..

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:33

Ik vind het wel een grote verbetering. Overzichtelijker, categorieën etc. Als ik op zoek ben naar een zadel, zoek ik gewoon bij de zadels en ben ik op zoek naar een stalling, kan ik daar gericht op zoeken en ook dicht bij huis, zonder dat ik daarvoor 3 pagina's met topics moet doorscrollen.
Complimenten dus!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:39

Bart, ik zie bij zoekresultaten enkel een streepje foto, geen titel en ook geen prijs. Ligt dat dan aan mijn Firefox of zo?

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:39

Linda2B schreef:
Ik vind het wel een grote verbetering. Overzichtelijker, categorieën etc. Als ik op zoek ben naar een zadel, zoek ik gewoon bij de zadels en ben ik op zoek naar een stalling, kan ik daar gericht op zoeken en ook dicht bij huis, zonder dat ik daarvoor 3 pagina's met topics moet doorscrollen.
Complimenten dus!

Helemaal mee eens! :j

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:50

@Tieneke; Kan je daar een nieuw topic over openen en heb je een screenshot? Klinkt niet als een bekend probleem. Versie van FF is ook erg welkom :j www.supportdetails.com Thanks!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:53

Het is wel makkelijk nu je op prijs kon sorteren, maar de oude vond ik leuker om lekker even af te speuren ..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:55

Bart, zou je ook willen reageren op mijn opmerking over een "optie om te kunnen bieden in een advertentie"?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:57

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:03

Ik ben gemengd enthousiast.

Positieve punten:
- gemakkelijk zoeken als je weet wat je wilt hebben
- dicht bij huis kunnen zoeken, heel fijn!

Mindere punten:
- is niet echt geïntegreerd met het forum (staat niet bij actieve onderwerpen, eigen berichten)
- vooral bij zaken als stalling oid krijg je niet zo snel meer dat mensen met nieuwe opties komen omdat er weinig reden is om op 'markt' te kijken als je niet zelf ergens naar op zoek bent
- je kunt inderdaad minder 'browsen' tussen de advertenties, gewoon eens kijken of er nog leuke dingen aangeboden worden

Ik denk dat voor mij de positieve punten zwaarder wegen. Tuurlijk, er was ook al wel een marktplaats, maar die werkt voor paardenspullen toch niet bepaald fijn vind ik. Dan vind ik deze markt functie echt veel fijner.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:12

Voor het 'browsen' tussen de advertenties is een nieuw linkje toegevoegd met 'nieuwe advertenties'. Is dat een (klein) beetje wat jullie bedoelen?
http://www.bokt.nl/markt/search

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:40

Ja, dat is al best wel fijn! Wat mij betreft zou dat trouwens de standaard openingspagina mogen worden :)

Wat ik overigens ook mis is de knoppen 'actieve onderwerpen' en 'eigen berichten' rechtsboven en rechtsonder als ik op de markt pagina ben. Misschien kunnen die ook toegevoegd worden? Of gaat dat niet omdat het een 'gescheiden' gedeelte is? Daarnaast zou dan misschien ook een knop 'eigen advertenties' en 'gevolgde advertenties' kunnen komen...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:23

Ik ben er nu achter dat het lastig is een advertentie terug te zoeken als je eenmaal pb's aan het sturen bent. Er is via het profiel (waar je normaal terug kon gaan, of via een link in het eerste bericht die alles quotte) niet snel terug te vinden welke advertentie geplaatst is.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 01:55

Klopt. Die twee dingen (link naar ads in forum profiel en quoten van advertentie bij maken van PB in de Markt) staan hoog op de lijst om aan te passen :j

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 02:19

BartVB schreef:
Klopt. Die twee dingen (link naar ads in forum profiel en quoten van advertentie bij maken van PB in de Markt) staan hoog op de lijst om aan te passen :j

Zou fijn zijn als de advertentie ook weer gewoon linkt naar het profiel van de aanbieder.

Verder is het flink wennen.
Pluspunten:
*Beter zoeken via categorieën
*Zoeken op afstand

Minpunten:
*Link naar profiel is weg
*Lay-out

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 02:20

link naar profiel staat aan de rechterkant van de advertentie (beetje verstopt maar is er wel)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 02:47

@Sorro: Die link is er idd al (maar niet heel super duidelijk). Wat zou er beter kunnen/moeten aan de layout wat jou betreft?