Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 01:03

EA :)
snapte dat veel beter.
Snap echt helemaal niks van Bokt Markt :o

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:28

Ik denk dat het snappen meer een kwestie is van wennen, of niet? :)

Ik vind het overigens wel super dat je bij de markt kunt zoeken op plaats :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:42

noem me blond, er stond steeds dat het vervangen was maar zag toch telkens nog de EA. heb nu voor t eerst op de bokt markt gegeken haha.
Zelf vind ik het overzichtelijker, het is even wennen maar werkt hetzelfde als marktplaats.

je kunt kiezen om via een trefwoord te zoeken of bv bij verzorgpaarden heb ik gewoon de link bijrijders gepakt, en dan mn postcode, aantal km's en vond toen 3 advertentie's
Vind het zelf dus veeeeeel fijner omdat ik al snel stopte met advertentie's zoeken omdat ik geen behoefte had aan iets in amsterdam (afhankelijk van wat ik zocht)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:43

Kaus schreef:
EA :)
snapte dat veel beter.
Snap echt helemaal niks van Bokt Markt :o

ooit eens via marktplaats/speurders of een belgischie online marktplaats iets gezocht? dit is eigenlijk hetzelfde systeem, staat alleen misschien ietswat onhandiger aangegeven

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:45

ik ben het ermee eens dat Bokt Markt overzichtelijker is en makkelijker zoekt.
Maar ik mis ook de 'gezelligheid' van EA.
Zoals aangegeven, je komt vaak ook dingetjes tegen waarvan je denkt; ooo ja, dat is ook handig! Of je komt gewoon zomaar iets leuks tegen..
Nu heb je dat vele malen minder.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:57

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:04

Ik mis eenmaalaneermaal ook , naar mijn gevoel waren er zelf precies meer topics. En ik vond het net leuk dat je in eentopic allemaal sets kon aanbieden. Ook vond ik het handig dat je allemaal paardespullen dooreen kon zetten. Zo kwam je afentoe onbewust koopjes tegen waar je mss niet direct naar op zoek was maar toch dacht , he das leuk :) ik mis de gezeligheid

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:19

Ik vind het allebei wel fijn.. Bij de markt kan ik mooi meerdere advertenties plaatsen, maar mis ook dat de titel in een privebericht gelijk word geplaatst. En bij EA was het fijn dat je inderdaad kon neuzen..

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:17

Ik vind het even wennen, maar zo heerlijk dat foto overzicht... :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:22

De bokt markt vindt ik erg mooi en overzichtelijk. Het enigste wat ik mis is de advertenties in mijn lijst met eigen berichten. Ik had een abbo op onder andere EA algemeen, EA paard etc. Zo kreeg je daar al een overzicht van de actuele advertenties. Dat vond ik altijd wel handig.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:19

EA. Als je meerdere producten kwijt wil dan blijf je aan de gang. Ik heb bijvoorbeeld nog ontzettend veel leuke nieuwe kleding, maar daar zitten ook veel shirtjes e.d. bij waar ik echt hooguit 3 euro voor wil hebben. Om voor die 20 dingen nou steeds zo'n onderwerp te maken...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:33

hmm.. ik ben meer voor de oude versie van EA waar gereageerd kan worden. Ik neusde daar eerst ook altijd, doe ik nu ook niet meer bij Markt.. Ik vind het op een bepaalde manier niet prettig om daar rond te kijken. Geef mij de oude versie van EA maar :j Dat van niet-reageren vond ik overigens niks.. Betalen doe ik dan zeker niet bij de markt, dan kies ik wel voor de grotere markt en kies ik voor MP.

Dan wil ik nog liever betalen voor mijn account bij bokt. Misschien een idee?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:52

Ik heb er ook even over zitten brainstormen, ik heb er zakelijk belang bij aangezien zich hier een belangrijk deel van mijn doelgroep bevindt.

Mijn idee: laat de commerciële adverteerders de mogelijkheid om tegen betaling (maar dan wel een realistisch bedrag), een zelfgemaakte banner met link naar hun advertenties op de markt in hun onderschrift te plaatsen.
Die link zou dan kunnen gaan naar een pagina waarop alle advertenties van deze adverteerder staan. Zoals je nu ook kunt doen als je een advertentie aan het bekijken bent door op "alle advertenties van deze gebruiker" te drukken.

Het zou dan wel een echte banner moeten mogen (??) zijn die attentiewaarde heeft, anders heeft het nog geen zin. Het zou dan helemaal mooi zijn als je een statje kon krijgen hoeveel kliks er op een banner zijn geweest.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:02

JuliaMaria schreef:
EA. Als je meerdere producten kwijt wil dan blijf je aan de gang. Ik heb bijvoorbeeld nog ontzettend veel leuke nieuwe kleding, maar daar zitten ook veel shirtjes e.d. bij waar ik echt hooguit 3 euro voor wil hebben. Om voor die 20 dingen nou steeds zo'n onderwerp te maken...

Wist je dat je ook een verzameladvertentie mag maken als de kleding in dezelfde categorie valt? :)
Je mag dan net als voorheen op EA bijv. een advertentie plaatsen met als titel "diverse kleding" in de rubriek "Niet Hippisch ---> Kleding" en dan in je omschrijving en middels de foto's meerdere artikelen plaatsen. Zolang het allemaal kleding is die niet in de categorie Ruiterkleding valt (dan zou de advertentie opgesplitst moeten worden) is dat geen enkel probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:05

Oscar schreef:
JuliaMaria schreef:

Wist je dat je ook een verzameladvertentie mag maken als de kleding in dezelfde categorie valt? :)
Je mag dan net als voorheen op EA bijv. een advertentie plaatsen met als titel "diverse kleding" in de rubriek "Niet Hippisch ---> Kleding" en dan in je omschrijving en middels de foto's meerdere artikelen plaatsen. Zolang het allemaal kleding is die niet in de categorie Ruiterkleding valt (dan zou de advertentie opgesplitst moeten worden) is dat geen enkel probleem.

Maar je kunt toch maar 3 foto's plaatsen??

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:06

Markt!

Wat ik miste de laatste tijd bij ea dat je geen vragen kon stellen bij de adv. zelf of dat je kon zien wat er geboden was.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:19

Wuis schreef:

Ik heb het even voor je getest omdat ik het exacte max. aantal niet weet, maar in mijn testtopic ben ik bij 20 foto's gestopt. Er kunnen er nog meer toegevoegd worden, maar ik weet niet exact waar de limiet ligt.
In elk geval zijn het er heeeeel veel :))

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:20

Oscar schreef:
Wuis schreef:

Ik heb het even voor je getest omdat ik het exacte max. aantal niet weet, maar in mijn testtopic ben ik bij 20 foto's gestopt. Er kunnen er nog meer toegevoegd worden, maar ik weet niet exact waar de limiet ligt.
In elk geval zijn het er heeeeel veel :))

Dat vind ik overigens wel echt heel fijn :)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:35

Ik mis EA ook, alleen ik vind het wel fijn dat je hier de afstand in kunt voeren en je kunt meer op de prijzen letten

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:41

theedoos schreef:
ik ben het ermee eens dat Bokt Markt overzichtelijker is en makkelijker zoekt.
Maar ik mis ook de 'gezelligheid' van EA.
Zoals aangegeven, je komt vaak ook dingetjes tegen waarvan je denkt; ooo ja, dat is ook handig! Of je komt gewoon zomaar iets leuks tegen..
Nu heb je dat vele malen minder.

Hier ga ik in mee. Daarnaast heb ik het idee dat advertenties veel minder bekeken worden en er minder verkocht wordt :o
Als je zelf op zoek bent naar een product, dan is de markt wel erg overzichtelijk. Ik ben zelf op zoek naar een zadel en omdat alle zadels in één rubriek staan, wordt het zoeken wel makkelijker :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:43

Ik de de Bokt Markt fijner, vind het wel vervelend dat je niet meer kan zien of je een PB krijgt als je op de markt zit.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:44

Ik heb zo'n vermoeden dat het een beetje fifty-fifty is :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:46

Ja dat gevoel heb ik inderdaad ook. De strijd tussen snuffelen en gericht zoeken :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:48

Oei toch EA :=
Maar misschien is het een kwestie van wennen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:48

Astaloca schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat het een beetje fifty-fifty is :+

Poll was wel leuk geweest :j :P