Ik mis de EA!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Ik mis de EA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:26

De herkenning zou trouwens groter zijn, als er niet alleen je boktnaam maar ook de foto van je avatar bij zou staan. Verder is de layout van BM niet compact, ik moet altijd een eind naar beneden scrollen voor ik de tekst van de advertentie zie.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:33

De layout van de Markt moet sowieso nog eens flink op de schop. Dat is nu veel te rommelig/onhandig en werkt ook niet goed op tablet/mobiel.

Automatisch sluiten staat op de planning. Het idee daarbij is dat advertenties automatisch gesloten worden. Als ze zijn gesloten vind je ze niet meer via de Bokt Markt, als je via Google op zo'n advertentie terecht komt dan zie je (idealiter) alleen nog wat summiere informatie (titel oid) samen met een lijst van vergelijkbare advertenties die nog wel open staan.

Het automatisch sluiten moet op korte termijn worden geregeld, het weergeven van vergelijkbare advertenties heeft wat meer voeten in de aarde.

Kastopruimingen zijn een interessant punt. Prettigst voor ons en het meest in lijn met de gedachte achter de Markt is als mensen die losse artikelen als losse advertenties op de markt zetten. Eventueel met een 'kijk bij mijn andere advertenties' in de omschrijving.

Een categorie maken voor kastopruimingen kan natuurlijk, maar op termijn willen we kopers (en verkopers) feedback gaan vragen over transacties. Dus als je iets gekocht hebt van iemand dan kan je daar aangeven of dat goed is verlopen (of niet). Op die manier kan je zien welke adverteerders al vaker iets naar volle tevredenheid hebben verkocht. Dat werkt erg lastig bij een kastopruiming, daar zou je meerdere transacties hebben met maar 1 advertentie. Gaat op de wensenlijst maar ik moet eens goed nadenken wat dat dan in zou houden (voor het systeem).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:43

Bedankt voor het antwoord Bart!
Ik snap dat die feedback wenselijk is en dat dat moeilijker gaat met zo'n kastopruiming. Maar aan de andere kant, maakt het veel verschil? Aangezien het toch gewoon de kopers zijn die feedback geven en of dat nu over 10 verschillende Ads gaat of over 1, met veel spullen in, maakt dat een verschil?

Wou ook even nog iets zeggen, maar shoot me if i'm wrong, het is gewoon een hersenspinseltje, zouden er om bokt en markt dichter bij elkaar te krijgen geen Ads zoals een banner kunnen verschijnen? Dan ben je misschien sneller geneigd om naar de markt te gaan. Eventueel kun je dan geld vragen aan diegene die dit willen voor hun Ads en daardoor meer in de kijker staan. Maar ik weet niet of dit iets is, maar het kwam in me op en ik dacht laat ik het even melden. Kan een heel slecht idee zijn ook hoor.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:54

Aria_zz schreef:
Wou ook even nog iets zeggen, maar shoot me if i'm wrong, het is gewoon een hersenspinseltje, zouden er om bokt en markt dichter bij elkaar te krijgen geen Ads zoals een banner kunnen verschijnen? Dan ben je misschien sneller geneigd om naar de markt te gaan. Eventueel kun je dan geld vragen aan diegene die dit willen voor hun Ads en daardoor meer in de kijker staan. Maar ik weet niet of dit iets is, maar het kwam in me op en ik dacht laat ik het even melden. Kan een heel slecht idee zijn ook hoor.

Vind ik een hele goede :j Krijg je niet meer van die (soms) belachelijk Google banners :')

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:44

Dat idee van een nieuw onderdeel voor kastopruimingen snap ik niet echt.
Nu zijn er toch ook advertenties waarbij er in de titel staat 'kastopruiming' of wat dan ook?

Dat zou voor mij niet echt een meerwaarde geven aan de bm.
De feedback lijkt mij een zéér fijn idee!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:44

En enig idee wat we onder "op korte termijn" moeten verstaan?
Nadat ik alle zoektermen naar mijn wensen had ingevuld bleven er 10 artikelen over, waarvan 7 advertenties 3 maanden of ouder zijn

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:36

Ik heb het nagevraagd aan Bart. Hij wil er deze week voor gaan zitten, wanneer het makkelijk te doen is zullen oude advertenties verwijderd worden.
Wanneer dit niet het geval is zal het in ieder geval hoog op de prioriteitenlijst komen te staan maar kan hij geen datum noemen.

We begrijpen dat het erg vervelend voor jullie is maar helaas kan ik hier verder niks aan veranderen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:37

De EA vond ik gewoon supergezellig, als je iets leuks zag in de titel kon je lekker tussen de spullen neuzen. Kocht altijd meer :')

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:45

Als ik nog wat toe zou mogen voegen mis ik van het onderdeel EA vooral het Commercieel deel. Dat is waar ik altijd veel tijd doorbracht en die mij regelmatig op cursussen bracht die ik anders nooit gevonden zou hebben. Ook heb ik een keer bijna een kleine onderneming gekocht voor het maken van frontriemen!

Daarnaast plaatste ik zelf ook veel in Commercieel, met name de cursussen deden het daar goed. Als ej het nu in GP plaatst (waar ik dan onder zou vallen) bereik ik alleen maar mensen die het al kennen, terwijl ik juist mensen wil bereiken die het nog niet kennen. via het Commercieel forum lukte dat geweldig, op dezelfde manier als hoe ik aan verschillende cursussen heb deelgenomen door dit forum. In een ander topic werd mij gevraagd wat dan het 'filter' zou moeten zijn voor commercieel. Ik zou zeggen: Producten & diensten die bedrijfsmatig worden aangeboden, cursussen, en aanverwante zaken. Eerder was de regels als je 3 paarden of meer verkocht per jaar, maar ik denk dat voor paarden de markt wel weer handig is, want ik paard koop je meestal niet omdat je toevallig aan het rondsnuffelen bent.

Ik hoop dat je dit ook nog mee wilt nemen! Door het verdwijnen van Commercieel ben ik van actief lid naar inactief lid gegaan....

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:01

Om ook maar eens een ander geluid te laten horen, ik ben wel heel blij met de markt. Ik ben iemand die iets koopt wanneer ik het nodig heb en dan is het fijn om gericht te kunnen zoeken en niet 100 topics door te hoeven lezen.
Natuurlijk heeft het niet de 'rommelmarktsfeer' van EA, maar kan me er evengoed mee vermaken. Ook het filteren op postcode vind ik ideaal.
Mijn enige irritatiefactor zijn de oude advertenties waarvan de spullen als weg zijn, maar daar wordt al aan gewerkt. Dus prima!

Het idee van reclame weg en betalen voor advertenties vind ik geen goed plan. Dat je gratis kan adverteren maakt voor mij het verschil tussen bokt markt en marktplaats en ik denk dat je dan juist nog meer de kastopruimingen en grappige kleine spullen advertenties dwarsboomt. Dus daarmee ga je nog verder van de EA sfeer weg.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:47

NkPrecious schreef:
Als ik nog wat toe zou mogen voegen mis ik van het onderdeel EA vooral het Commercieel deel. Dat is waar ik altijd veel tijd doorbracht en die mij regelmatig op cursussen bracht die ik anders nooit gevonden zou hebben. Ook heb ik een keer bijna een kleine onderneming gekocht voor het maken van frontriemen!

Daarnaast plaatste ik zelf ook veel in Commercieel, met name de cursussen deden het daar goed. Als ej het nu in GP plaatst (waar ik dan onder zou vallen) bereik ik alleen maar mensen die het al kennen, terwijl ik juist mensen wil bereiken die het nog niet kennen. via het Commercieel forum lukte dat geweldig, op dezelfde manier als hoe ik aan verschillende cursussen heb deelgenomen door dit forum. In een ander topic werd mij gevraagd wat dan het 'filter' zou moeten zijn voor commercieel. Ik zou zeggen: Producten & diensten die bedrijfsmatig worden aangeboden, cursussen, en aanverwante zaken. Eerder was de regels als je 3 paarden of meer verkocht per jaar, maar ik denk dat voor paarden de markt wel weer handig is, want ik paard koop je meestal niet omdat je toevallig aan het rondsnuffelen bent.

Ik hoop dat je dit ook nog mee wilt nemen! Door het verdwijnen van Commercieel ben ik van actief lid naar inactief lid gegaan....

We willen dat inderdaad mee gaan nemen, ik zal het achter de schermen noteren.

Aangezien het topic 10 dagen stil staat plaats ik hier een slotje voor het overzicht. Mochten er problemen zijn met Markt dan kan je me een pb sturen of een topic hier op MZ openen en dan gaan we ernaar kijken.