De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:27

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:33

sannedeedee1 schreef:

Tja....eerlijk gezegd schreeuwt jouw hele advertentie heel hard 'zelfoverschatting' tegen mij. Het is fantastisch dat je de kans krijgt om ervaren paarden te rijden, maar dat wil niet zeggen dat je meteen zelf dat niveau hebt of dat je ook zelfstandig op zo'n niveau kan trainen. Ik zou zeggen, ben wat bescheidener, besef je even dat je vooral nog heel veel moet leren, laat zien dat je daarvoor openstaat en je kansen zouden bij mij een stuk hoger liggen.

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:38

Ik lees ook nog wel eens in zo'n advertentie dat ze vrijheidsdressuur willen doen met de pony/paard.

Zijn voornamelijk meer jongeren van rond de 14, die dat in de advertentie hebben staan
Aan de ene kant niks mis mee, natuurlijk geeft ook wel aan dat ze niet alleen willen rijden.
Maar ik klik die advertentie gelijk weg.

Hoe reageren jullie daar op?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:39

0000 schreef:
sannedeedee1 schreef:

Tja....eerlijk gezegd schreeuwt jouw hele advertentie heel hard 'zelfoverschatting' tegen mij. Het is fantastisch dat je de kans krijgt om ervaren paarden te rijden, maar dat wil niet zeggen dat je meteen zelf dat niveau hebt of dat je ook zelfstandig op zo'n niveau kan trainen. Ik zou zeggen, ben wat bescheidener, besef je even dat je vooral nog heel veel moet leren, laat zien dat je daarvoor openstaat en je kansen zouden bij mij een stuk hoger liggen.

Dat, en ik vind dat er ook wel aardig wat fouten in staan... Sirieus, berijd, belagelijk en ik zie er nog wel meer. Ook vind ik sommige zinnen een beetje krom. Begrijp me niet verkeerd, een spelfoutje o.i.d. kan voorkomen maar zeker in een serieuze advertentie zou ik hier wel op letten.

Kleine aanvulling op de reactie van 0000: als je schrijft dat je dit en dat allemaal kan en dat je dit en dat niveau hebt, is er ook nog een kans dat het tegenvalt. Mensen kunnen hoge verwachtingen van je hebben die je misschien niet kunt waarmaken (ik zeg niet dat je je niveau overdrijft!). Het lijkt me verstandiger om dat soort dingen wat achterwege te laten. Als je een potentieel bijrijdpaard vindt kun je het daar altijd nog over hebben, dan kun je samen met de eigenaar kijken hoe het gaat en wat de mogelijkheden zijn.
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 30-06-13 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:39

sannedeedee1 schreef:

Sorry, maar dit vind ik ook niet echt een goede advertentie. Volgens mij staat op de vorige pagina een goede uitleg met wat men wel en niet wil weten.
Ik vind dit een beetje te opschepperig en direct de eerste alinea is voor mij onduidelijk: je hebt een eigen pony, geen tijd voor een paard erbij, maar je zoekt wel een nieuw paard en je rijdt ook al andere paarden..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:42

libra schreef:
Ik lees ook nog wel eens in zo'n advertentie dat ze vrijheidsdressuur willen doen met de pony/paard.

Zijn voornamelijk meer jongeren van rond de 14, die dat in de advertentie hebben staan
Aan de ene kant niks mis mee, natuurlijk geeft ook wel aan dat ze niet alleen willen rijden.

Ik vind dat ook niks. Misschien heel kortzichtig, maar ik ben altijd bang dat ik of ongehoorzame paarden krijg, of paarden waar alle eigen initiatief uitgetraind is. Risico dat ik niet wil lopen.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:44

Geen tijd voor een eigen paard erbij, omdat dat wel meer tijd kost dan een paard dat je 2keer per week rijd.
Ik bedoel het allemaal niet opschepperig, en die spelfouten komt een beetje omdat ik op de ipad typ daar krijg ik nogal rare foutjes bij....
Plus er staat bij dat ik iets zoek wat vast is, en niet dat ik de dan weer dit paard moet rijden, en dn weer dat heb lieve 1 vast paardje waarbij ik een goede band ook mee opbouw dan steeds verschillende paarden moet rijden....
Owh en bedankt voor het melden, was helemaal vergeten te zeggen dat ik ook open zou staan voor lessen en nieuwe methodes!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:46

0000 schreef:
libra schreef:

Ik vind dat ook niks. Misschien heel kortzichtig, maar ik ben altijd bang dat ik of ongehoorzame paarden krijg, of paarden waar alle eigen initiatief uitgetraind is. Risico dat ik niet wil lopen.

'Daar knap ik inderdaad ook direct op af.
In mijn OS staat mijn advertentie.
Heb een advertentie goed in mn hoofd zitten, maar dan komt het niet goed op papier.
Tips?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:49

sannedeedee1 schreef:

Buiten de dingen die hier al genoemd zijn door verschillende is voor mij persoonlijk de "afknapper" de foto's. Laat eens goede foto's maken terwijl je les hebt of een ander paard aan het rijden bent. Je kan heel wat staat in je advertentie en dit zou ik dan graag toch zeker terug willen zien in de foto's van wat ik nu zie aan de foto's kan ik niet veel opmaken. En kan je wat mij betreft beter de rijfoto's eruit laten tot je goede hebt.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 30-06-13 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:52

Moelly ik vind dat jij een heel nette en vriendelijke schrijfstijl hebt. Ik zou persoonlijk niet te veel uitweiden over wat voor paarden je precies gereden hebt maar gewoon even kort samenvatten wat je ervaring en niveau is. Dat is vooral omdat je advertentie anders wat lang wordt eigenlijk. Ik weet niet of je nog bereid bent om lessen te nemen oid, dat is dan zeker het vermelden waard. 'Leren van de eigenaar' is leuk maar niet iedere eigenaar heeft hier tijd voor en zin in en lang niet alle eigenaren zijn goede instructeurs. Laten zien dat je wilt leren is top, maar de manier waarop kan je best wel open laten denk ik. Leuke advertentie in ieder geval, ik hoop dat je zoektocht succes zal hebben!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:52

Tigra_ schreef:
sannedeedee1 schreef:

Buiten de dingen die hier al genoemd zijn door verschillende is voor mij persoonlijk de "afknapper" de foto's. Laat eens goede foto's maken terwijl je les hebt of een ander paard aan het rijden bent. Je kan heel wat staat in je advertentie en dit zou ik dan graag toch zeker terug willen zien in de foto's van wat ik nu zie aan de foto's kan ik niet veel opmaken.

Onderaan de advertentie staat ook al wat de reden is, ik za kunnen vragen of mijn instructrice met haar telefoon wat foto's wil maken, of ik vraag aan me vader of hij een keer kan komen kijken en dan wat foto's wil maken met zijn camere ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:53

@0000(hoeveel nullen zijn het? :o ) Oke, dankjewel! Ga het direct wijzigen!
Ja over leren van de eigenaar zat ik ook te twijfelen eigenlijk. Ga het direct veranderen evenals het nemen van lessen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:54

sannedeedee1 schreef:
Tigra_ schreef:
Buiten de dingen die hier al genoemd zijn door verschillende is voor mij persoonlijk de "afknapper" de foto's. Laat eens goede foto's maken terwijl je les hebt of een ander paard aan het rijden bent. Je kan heel wat staat in je advertentie en dit zou ik dan graag toch zeker terug willen zien in de foto's van wat ik nu zie aan de foto's kan ik niet veel opmaken.

Onderaan de advertentie staat ook al wat de reden is, ik za kunnen vragen of mijn instructrice met haar telefoon wat foto's wil maken, of ik vraag aan me vader of hij een keer kan komen kijken en dan wat foto's wil maken met zijn camere ;)

Dat zag ik was er vergeten bij te zetten dat je dan beter geen rijfoto's kunt plaatsen tot je goede hebt.
Misschien wat vervelend gezegd maar met wat in de advertentie lees zou ik hele andere foto's verwachten en dan vallen deze beetje tegen waardoor ik eigenlijk al af zou haken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:54

Sannedeedee je mag hier best redenen geven voor de opmerkingen die je krijgt natuurlijk, maar daar wordt de uitstraling van je advertentie niet anders van. Als jij het zo wilt laten ook prima, maar je vraagt om advies en dat krijg je. Blijkbaar komt je advertentie op meerdere mensen wat vreemd over, het is aan jou om daar wel of niet iets mee te doen, ongeacht de reden dat je iets op een bepaalde manier erin hebt gezet.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:58

[/quote]

Onderaan de advertentie staat ook al wat de reden is, ik za kunnen vragen of mijn instructrice met haar telefoon wat foto's wil maken, of ik vraag aan me vader of hij een keer kan komen kijken en dan wat foto's wil maken met zijn camere ;)[/quote]

Dat zag ik was er vergeten bij te zetten dat je dan beter geen rijfoto's kunt plaatsen tot je goede hebt.
Misschien wat vervelend gezegd maar met wat in de advertentie lees zou ik hele andere foto's verwachten en dan vallen deze beetje tegen waardoor ik eigenlijk al af zou haken.[/quote]

Jaa snap ik, helaas heb ik niet veel nieuwe foto's en heb ik alleen nog maar foto's van een half jaar geleden :( gelukkig ben ik wel heel erg vooruit gegaan waardoor die foto's die er nu opstaan er niet eens meer op lijkt hoe ik nu rijd, zal wel is vragen of mensen foto's kunnen maken als ik rijd en het naar me toe willen mailen :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:59

sannedeedee1 schreef:

Onderaan de advertentie staat ook al wat de reden is, ik za kunnen vragen of mijn instructrice met haar telefoon wat foto's wil maken, of ik vraag aan me vader of hij een keer kan komen kijken en dan wat foto's wil maken met zijn camere ;)[/quote]

Misschien wat vervelend gezegd maar met wat in de advertentie lees zou ik hele andere foto's verwachten en dan vallen deze beetje tegen waardoor ik eigenlijk al af zou haken.[/quote]

Jaa snap ik, helaas heb ik niet veel nieuwe foto's en heb ik alleen nog maar foto's van een half jaar geleden :( gelukkig ben ik wel heel erg vooruit gegaan waardoor die foto's die er nu opstaan er niet eens meer op lijkt hoe ik nu rijd, zal wel is vragen of mensen foto's kunnen maken als ik rijd en het naar me toe willen mailen :j[/quote]

waarom zet je die foto's er dat op?
Op die manier krijgen mensen misschien een heel verkeerd beeld van je.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:59

0000 schreef:
Sannedeedee je mag hier best redenen geven voor de opmerkingen die je krijgt natuurlijk, maar daar wordt de uitstraling van je advertentie niet anders van. Als jij het zo wilt laten ook prima, maar je vraagt om advies en dat krijg je. Blijkbaar komt je advertentie op meerdere mensen wat vreemd over, het is aan jou om daar wel of niet iets mee te doen, ongeacht de reden dat je iets op een bepaalde manier erin hebt gezet.

Probleem is ook, ik wou de mindere foto's eraf halen maar dat lukte niet op de ipad ;)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:00

moelly schreef:
sannedeedee1 schreef:

Jaa snap ik, helaas heb ik niet veel nieuwe foto's en heb ik alleen nog maar foto's van een half jaar geleden :( gelukkig ben ik wel heel erg vooruit gegaan waardoor die foto's die er nu opstaan er niet eens meer op lijkt hoe ik nu rijd, zal wel is vragen of mensen foto's kunnen maken als ik rijd en het naar me toe willen mailen :j[/quote]

waarom zet je die foto's er dat op?
Op die manier krijgen mensen misschien een heel verkeerd beeld van je.[/quote]

Ik wou er een paar afhalen, alleen hij doet het niet op de ipad, dus zal het vanavond even op de pc moeten doen, en vandeweek wat rij foto's moeten maken :o

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:46

moelly

Re: De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 15:56

Ik had alle foto's waar je zonder cap op staat niet in de advertentie gezet...

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:02

moelly schreef:
Ik had alle foto's waar je zonder cap op staat niet in de advertentie gezet...

Alle foto's dus......
Niet dat mijn foto's perfect zijn maar ga vandeweek goede foto's maken :o

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:03

Hm, ik zat die lijst met punten eens te bekijken, aangezien ik na de vakantie ook weer opzoek ga naar een verzorg/bijrijdpaard, en vergeleken met die lijst zou ik waarschijnlijk een slechte advertentie hebben.. En toch heb ik heel veel pb's gehad met complimenten over mijn advertentie? Dus blijkbaar kan kort en krachtig ook goed zijn :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 16:03

nouja, alle foto's als ze op het paard zit en geen cap draagt..

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:08

ik lees ook even mee!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:10

moelly schreef:
nouja, alle foto's als ze op het paard zit en geen cap draagt..

Jaa, er is er 1 waar ze niet opzit :o
En misschien dat echte rij foto's ook handig zijn, daarom ga ik ook nieuwe foto's maken omdat ik nu wel rij foto's heb, maar oude en foto's waarvan je denkt oke dit s totaal niet op het niveau die je in de advertentie zet :P