Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:05

Kun je hier niet een poll van maken nu is het onoverzichtelijk dit is misschien ook wel fijn voor Bart en Eline

ik kies EA

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:06

Mss ook handig om erbij te zetten waarom de markt niet uitnodigd tot snuffelen of waarom je voor je optie kiest?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:07

capopjekop schreef:
Mss ook handig om erbij te zetten waarom de markt niet uitnodigd tot snuffelen of waarom je voor je optie kiest?

Heb ik ooit al lang aangegeven in een ander topic.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:07

EA ging je ook meer bij dingen kijken wat je helemaal niet nodig had..
bij markt krijg ik het marktplaats gevoel, en als de foto al niet aanspreek klik je der niet eens op.. bij EA ging je topic na topic nakijken.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:11

EA vond ik leuker. Je ging sneller dingen bekijken/kopen wat je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Plus gaf iets meer het gevoel van 'gezelligheid'.
De Markt vind ik wel weer makkelijker als je iets specifieks zoekt. Nadeel is wel, als je iets plaatst, het zakt heel snel naar beneden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:12

Het is gewoon een kwestie van gewenning, dan 3 maandjes en iedereen weet niet beter :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:14

Ik mis ook EA! Ik vind Bokt Markt niet echt overzichtelijk en ik mis het kijken in elk topic. Het bespaard mij wel weer geld maar toch, ik zou het niet erg vinden als het weer word zoals het was.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:15

EA mag van mij zéker terugkomen!!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:15

Ik dacht eerst "oh help, is nieuw, veel te ingewikkeld, kan niets meer vinden"... Maar ben nu gewoon aan de Markt gewend en ik vind het (óók om te snuffelen) veel prettiger dan het oude EA. :j Vooral dat je meteen een foto bij de advertentie ziet nog voordat je hem open klikt vind ik ideaal. Ook erg handig dat je voor bepaalde diensten kunt zoeken op postcode en afstand.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 03-02-12 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:16

EA

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:18

Mjetterd schreef:
Het is gewoon een kwestie van gewenning, dan 3 maandjes en iedereen weet niet beter :)

ja en nee ik vind Ebay echt helemaal niks na al die jaren niet ik zoek me eerst suf op MP.
Het werkt of het werkt niet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:07

Ik heb een berichtje naar Bart gestuurd, om te vragen of hij een Poll aan de OP toe wil voegen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:09

Ik heb al niet eens zin om te schrijven wat ik er van denk. Verspilde moeite.
Ik ben het geheel, volledig, absoluut, totaal met Femke eens. Zij verwoord meer dan prima mijn gedachtens. Scheeld mij schrijven ;)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:13

Ook ik ben het met Femke/Holly eens. Bokt is toch voor Bokt-leden en niet voor webshops van buitenaf? Want dat zijn mijns inziens degene die absoluut voordeel van de Markt hebben en niet de Bokkers.........

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:13

Ik ga absoluut voor EA. En dan niet omdat ik er even moet wennen aan het nieuwe concept. Bij EA kon je lekker snuffelen zonder dat je iets zocht (en ik mis het onderdeel Commercieel ook trouwens!), nu zoek je veel gerichter naar één ding en je spullen één voor één aanbieden vind ik ook niks.
Sowieso staan er m.i. ontzettend veel advertenties van winkels e.d. op en weinig van particulieren. En juist het bieden vond ik altijd zo leuk, dat kan nu ook niet meer.. Daarbij plaatsten veel van die mensen 10 keer per dag dezelfde afvertentie, vind ik ook erg irritant. Dit resulteert erin dat ik eigenlijk nooit meer op de boktmarkt kijk, en ik denk velen met mij.

Daarbij heb ik veel minder PB's gekregen op mijn geplaatste advertenties. Waar ik normaal overspoeld werd met PB's, krijg ik er nu max 2 a 3 op een bericht, ik heb nu ook nog niets verkocht.

Nee, geef mij maar de oude versie van EA waarin je ook nog in het topic kon reageren, véél fijner en overzichtelijker _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Aranel op 03-02-12 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:14

Ea was leuker, maar het is stukken makkelijker zoeken op de Bokt Markt kwa omgeving enzo! :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:15

Op EA kwam ik regelmatig, lekker snuffelen als je niets nodig hebt :D

De markt heb ik een paar keer bezocht, maar was daar heel snel weer weg, ik vind het helemaal niets :n
Laat staan dat ik ooit zou willen betalen om daar voor mijn producten te adverteren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:22

Idd Remy, ik zou echt never nooit betalen om op de Bokt Markt te adverteren. Als ik zoiets zou willen zou ik voor Marktplaats kiezen. Vooral nu het gewoon een feit is dat mijn advertenties op de Markt velen malen minder worden bekeken. Dan ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:57

Inderdaad, als er ook nog voor betaald zou moeten worden, dan zou ik dat in deze situatie ook absoluut niet doen. Sterker nog; ik twijfel iedere week of het überhaubt wel nut heeft om tijd te besteden aan een gratis boktmarkt advertentie, want tot op heden heeft 't nog geen enkele reactie opgeleverd.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:11

Oh zeker niet. Zo als het er nu voor staat, absoluut niet, nog geen cent. Dat is het niet waard.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:12

ik ben zelf toch wel van de bokt markt :j
veeeel sneller dingen te vinden, en heb al enkele mooie koopjes op de kop getikt die ik via de EA niet had gevonden vanwegde de zoekmachine.

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:12

Femke schreef:
Inderdaad, als er ook nog voor betaald zou moeten worden, dan zou ik dat in deze situatie ook absoluut niet doen. Sterker nog; ik twijfel iedere week of het überhaubt wel nut heeft om tijd te besteden aan een gratis boktmarkt advertentie, want tot op heden heeft 't nog geen enkele reactie opgeleverd.

Precies! Mee eens! Ik heb mijn advertentie een week geleden gezet, nog maar 19x bekeken! Bij EA zou er dan al zeker een paar reacties zijn!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:15

EA was leuker; je keek veel advertenties door. Maar boktmarkt is 1000x handiger! Dus ja, ik kan niet kiezen ;) Heb wel het idee dat je minder goed verkoopt op deze manier. Had verwacht dat het bit in mijn OS allang verkocht zou zijn...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 17:15

Ik heb nu 1 commerciële advertentie in de markt staan, heb ik ongeveer 3 weken geleden geplaatst en deze is nog steeds maar 19 keer bekeken (net als 1,5 week geleden). Inmiddels heb ik van de week ook een paar "2e hands" paard gerelateerde advertenties geplaatst, omdat ik mn zolder op had geruimd, maar ook daar heb ik nog geen enkele reactie op gehad. Je gaat je idd bijna afvragen of het de moeite is om advertenties te plaatsen. Al denk ik dan weer zo, niet geschoten altijd mis ;)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:51

Even als reactie op de laatste twee berichten. Toen EA er nog was werd er soms geklaagd dat topics zo vaak bekeken werden maar er geen reacties kwamen. Eigenlijk is het logisch met de Markt dat advertenties minder bekeken worden aangezien er nu specifieker gezocht kan worden naar artikelen. Even een voorbeeldje van mezelf: ik ben op zoek naar beenbeschermerset. Pees + strijk dus. Dan ga ik zoeken onder het kopje 'beenbeschermers' en niet onder 'dekens en dekjes' bijvoorbeeld terwijl ik eerst heel wat topics moest aanklikken om misschien een set tegen te komen die me aanstond. Dit zijn dat eigenlijk 'loze' bezichtigingen van de verkoper zijn topic. Ik ben dan ook niet zo iemand die spontaan iets koopt als ik toevallig iets leuks vind tijdens het snuffelen. Ik klikte het topic weg en vergat het weer. Nu zoek ik gericht, klik een advertentie aan en als die me aanstaat neem ik contact op.

Ik snap echter de standpunten van de verkopers en snuffelaars ook heel goed :j maar ik wilde het toch even zeggen.