Ik mis de EA!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:23

Jup, ik mis de EA ook...
Het is net marktplaats geworden, maar dan lang niet zo fijn..
-O-

Vind het foto's kijken ook niet handig, kost best wat moeite met uploaden. Nee, laat mij maar snuffelen in EA, kon ik echt de hele dag wel doen, en goedkoop dingen kopen.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 18-01-14 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:25

Kastopruimingtopics in de tijd van EA waren gewoon topics met een oliebol aan paardenspullen, van dekens tot dekjes, peesjes en hoofdstellen naar kleine dingen als een bakstuk, borstel of martingaal, vaak ook tijdschriften/boeken e.d.. Puur een topic vol spullen die bij een kastopruiming naar voren komen en overbodig zijn en dus verkocht worden.

Heerlijke topics waar voor veel mensen goedkoop goed bruikbare spullen voorbij kwamen en waar ook flink verkocht werd (van wat ik me herinner).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:37

foxy80 schreef:
MirMy, als BM zo een verbetering is, HOE komt het dan dat elke bokker die de vergelijking kan maken tussen EA en BM zegt dat BM slechter verkoopt???

Ik zet duidelijk in mijn advertenties dat de prijs vast is, maar toch krijg ik via pb biedingen. En als ik daar wat van zeg, ben ik de onbeleefde verkoper. Ik vond EA veel fijner want de communicatie verliep openlijker.

Dan moet je daar gewoon niet op reageren.
Zo doe ik dat met marktplaats ook. Kreeg toen een bod van 400 euro op mijn fjord.....denk je nou echt dat ik dit soort mensen serieus neem. Die kunnen van mij de boom in.

Hetzelfde als niet even je naam onder je PB zetten....zoooo asociaal.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Ik mis de EA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 12:15

Bedankt voor je uitleg bart. Ik snap dat oude adv. Verwijderen heel veel tijd gaat kosten als je ziet hoeveel er op staat. En er is geen mogelijkheid om dus (net als marktplaats!) Advertenties ouder dan een half jaar automatisch te verwijderen?
dat je dan dus een pb/mail krijgt met 'uw advertentie verloopt bijna'

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:11

Ik mis de EA ook, markt verbeteren of niet. Ik vind de markt vooral afstandelijk en 'koud'. Ik zie er ook heel veel onbekende bokkers posten waardoor het 'handelen met bekenden' aspect erg vervalt. Vroeger was dit anders omdat er gewoon gepost werd zoals in het gewone forum en je ook regelmatig mensen tegenkwam die je al eens ergens had zien posten. Het onderlinge gevoel was dus veel anders.
Ikzelf keek vroeger het liefst paardjes. Elke dag ging ik de nieuwe paardenverkooptopics af :P Op BM voelt dit erg marktplaatsig en zegt dit me erg weinig meer. Ook de kastopruimingen of ander opruimspul was altijd erg leuk om te bekijken. Dat bekijk ik nu al helemaal niet meer, nooit.

Ik zou eigenlijk het liefst een combinatie zien. BM voor diegenen die dit verkiezen, en een EA voor mensen die de BM schijt vinden. Maar dit zal nooit gebeuren want dat is zogezegd 'dubbel werk', dus ja x)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:00

Giolli schreef:
Bedankt voor je uitleg bart. Ik snap dat oude adv. Verwijderen heel veel tijd gaat kosten als je ziet hoeveel er op staat. En er is geen mogelijkheid om dus (net als marktplaats!) Advertenties ouder dan een half jaar automatisch te verwijderen?

Volgens mij is dat al na 6 weken op marktplaats? Is ook beter..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:26

MelanieB schreef:
Giolli schreef:

Ja zoiets, dan krijg je een mailtje met "Wil je je advertentie verlengen? Klik hier" en "Is je artikel verkocht? Klik hier"

"Bekijk alle advertenties van gebruiker is ook een goeie! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:29

Ik mis het ook... Deed me altijd aan een garage sale denken, alleen dan op internet... Heerlijk struinen :-)
Was echt me favo forum :j

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:30

Magrathea schreef:
MelanieB schreef:

Ja zoiets, dan krijg je een mailtje met "Wil je je advertentie verlengen? Klik hier" en "Is je artikel verkocht? Klik hier"

Zou het niet via een mail doen, maar via pb.
De mails van bokt gaan bij mij rechtstreeks naar mijn 'ongewenst' omdat mijn postvak in van Hotmail anders propvol zit, op 1 dag :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:31

De mails van bokt verwijder ik gelijk.. Alle mails van sites/winkels eigenlijk :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:00

Giolli schreef:

Ik denk dat het verwijderen dan sluiten zal gaan worden omdat we de advertenties nog wel terug moeten kunnen zien wanneer we een bemiddeling hebben lopen. Of het zou een soort MH moeten worden, dan wordt het wel 'verwijderd' zodat gebruikers het niet meer voorbij zien komen in de zoekfunctie maar dan kunnen wij moderators het nog wel opzoeken mocht dit nodig zijn.
Even een hersenspinsel van mijn kant.

Magrathea schreef:

Deze optie bestaat al op Markt, wanneer je onder de foto kijkt heb je een lijst aan informatie, o.a bekijk alle advertenties van gebruiker.

LOLLYYwood schreef:
Zou het niet via een mail doen, maar via pb.
De mails van bokt gaan bij mij rechtstreeks naar mijn 'ongewenst' omdat mijn postvak in van Hotmail anders propvol zit, op 1 dag :')

Via pb is niet altijd handig, sommige gebruikers komen een flinke tijd niet meer op bokt terwijl ze wel een advertentie op Markt hebben staan die dus ook niet gesloten wordt omdat ze de pb niet lezen. Of zouden jullie het dan een optie vinden om deze advertentie automatisch te laten sluiten na een periode wanneer de gebruiker in kwestie niet reageert op de pb?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:03

@ C_arola: antwoord op je quote:

Dat zou idd wel een idee zijn, dat ze na vb een week of 2-3 (om het niet té lang aan te slepen) automatisch gesloten wordt. :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:10

Inderdaad, precies wat ik ook dacht. Als eerste een pb sturen dat de advertentie een tijd op Markt staat en dat de gebruiker op 1 van 2 links kan drukken; Online laten of Verwijderen. Reageert de gebruiker hier met bv een week niet op om dan de advertentie automatisch te laten sluiten.

Hoelang vinden jullie dat een advertentie online mag blijven staan? Week/weken/maand/maanden?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:14

Ik vind persoonlijk dat de advertentie een 2-3 maand mag blijven staan. Na die periode wordt er een pb verstuurd, geen reactie daarop binnen de 2 weken (of 1 week?) > verwijderd

Maar zou het dan ook een optie zijn, om de tijd dat de advertentie online staat (dus vb 2-3 maand), de advertentie niet opnieuw geplaatst mag worden?

Nu zie ik ook dagelijks/wekelijks dezelfde advertenties van dezelfde bokkers, die ze gewoon steeds opnieuw plaatsen..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:15

Ik zat zelf te denken aan max 3 maanden.

maar als adv. Sluiten en niet verwijderd worden, betekend dat als je ergens naar zoekt je zomaar een paar 'gesloten' advertenties tegen kan komen? Dat lijkt me niet echt praktisch.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:16

LOLLYYwood schreef:
Ik vind persoonlijk dat de advertentie een 2-3 maand mag blijven staan. Na die periode wordt er een pb verstuurd, geen reactie daarop binnen de 2 weken (of 1 week?) > verwijderd

Maar zou het dan ook een optie zijn, om de tijd dat de advertentie online staat (dus vb 2-3 maand), de advertentie niet opnieuw geplaatst mag worden?

Nu zie ik ook dagelijks/wekelijks dezelfde advertenties van dezelfde bokkers, die ze gewoon steeds opnieuw plaatsen..

maar dat is toch niet erg als het nog niet verkocht is?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:20

@ Giolli: Dan doet het niet uit dat Bokt aanpassingen maakt aan de boktmarkt. Als er 500x dezelfde advertentie van dezelfde bokker online staat

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:25

LOLLYYwood schreef:

Worden ze opnieuw geplaatst terwijl de oude advertentie niet gesloten is? In dat geval mag je erop temmen omdat dit tegen de regels van Markt is.

Giolli schreef:
Ik zat zelf te denken aan max 3 maanden.

maar als adv. Sluiten en niet verwijderd worden, betekend dat als je ergens naar zoekt je zomaar een paar 'gesloten' advertenties tegen kan komen? Dat lijkt me niet echt praktisch.

Dat bedacht ik me ook vandaar mijn gedachte om er een soort Mesthoop van te maken wat we nu hebben voor verwijderde topics, dan is het voor gebruikers verwijderd terwijl de moderators het in geval van bemiddelingen wel kunnen vinden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:25

Ah, zo bedoel je! Ik dacht dat je 1 advertentie bedoelde die na een half jaar nog steeds online staat. Dat is natuurlijk niet erg als het nog niet verkocht is.

@Carola, ja. Dat is een goed plan! :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:29

Ik weet niet of het mogelijk is met de programma waar Markt op draait maar we kunnen er zeker naar gaan kijken.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:39

Misschien zou het handig zijn als je via de markt een pB zou krijgen met de vraag of het betreffende artikel al verkocht is? Vb één maal per maand, indien geen reactie na een maand advertentie verwijderen? Dan staat een artikel er minimaal twee maanden op, indien geen response van de verkoper of al verkocht een sluiting van de advertentie. Iets op die fiets zou het allemaal een stuk makkelijker maken. En verder inderdaad de kastopruiming.. Daar werden altijd handige spullen aangeboden voor kleine prijsjes. Ik heb het idee dat bokkers de moeite niet nemen om voor wat (handige) prullen een advertentie te openen? En dat vb de grotere artikelen zoals dekjes dubbel mogen staan? Naast de kastopruiming een advertentie in de betreffende subgroep? Ik kan me voorstellen dat zulke zaken lastig aan te passen zijn..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:42

Was bij de wisseling heel sceptisch maar ik zou echt niet meer willen wisselen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:52

Maartje1990 schreef:
Was bij de wisseling heel sceptisch maar ik zou echt niet meer willen wisselen

Dat gaat ook niet gebeuren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:27

Carola: echt? Oeps, niet gezien dan, sorry :+

Ik zou het wel via PB doen, en wel om de volgende reden: als iemand niet zo vaak op Bokt komt en dus zijn PB's niet leest, dan kan het heel goed zijn dat hij/zij al een aantal reacties heeft gehad maar per PB en die leest diegene dus niet. Tja, dan moet je niet zeuren als je advertentie verwijderd is vind ik, ga dan maar wat beter opletten.
Je krijgt trouwens toch een mailtje als je een PB hebt? Als je die naar je spam stuurt is dat dus ook je eigen probleem... :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:43

Geeft niet Magrathea, het staat er als volgt; •Andere advertenties van
Een mailtje krijg je niet automatisch als je een pb hebt, dit hangt ervan af hoe je het hebt ingesteld.