De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frankyfrank

Re: De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:11

@ amable mijn paard staat in omgeving heerhugowaard.Mijn advertentie staat op bokt maar geen idee hoe je een link kopieert.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:29

Interessant, zo'n soort topic heb ik ooit zelf ook geopend op verzorgerspraat. Die liep/loopt? Heel erg goed.

Ik ga zo nog even het hele topic doorlezen, zit nu op mobiel en wel het e.e.a. even gelezen maar wil me er toch even beter in verdiepen wat hier allemaal gezegd word want ik vind het idee erachter top! Wat mij opvalt, en dat zie ik ook in de voorbeeld advertentie, dat het veel en veel te lang is. Veel beter is een kortere en krachtigere advertentie waarin je snel de hoofdzaken en belangrijkste dingen kunt zien. :j

Ik zie veel lange advertenties en die worden snel over geslagen, leuk zo'n lange laptekst en een leuk verhaaltje maar het meeste haal je toch uit mail contact of wanneer iemand komt kijken bij het paard / de pony.

Ga me achter de laptop nog even verdiepen in een goede advertentie en dit topic even helemaal door lezen. Ik blijf nog even hangen in dit topic goed? :D

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:06

Zien we je zo weer marinke

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:11

_Marinke_ schreef:
Interessant, zo'n soort topic heb ik ooit zelf ook geopend op verzorgerspraat. Die liep/loopt? Heel erg goed.

Ik ga zo nog even het hele topic doorlezen, zit nu op mobiel en wel het e.e.a. even gelezen maar wil me er toch even beter in verdiepen wat hier allemaal gezegd word want ik vind het idee erachter top! Wat mij opvalt, en dat zie ik ook in de voorbeeld advertentie, dat het veel en veel te lang is. Veel beter is een kortere en krachtigere advertentie waarin je snel de hoofdzaken en belangrijkste dingen kunt zien. :j

Ik zie veel lange advertenties en die worden snel over geslagen, leuk zo'n lange laptekst en een leuk verhaaltje maar het meeste haal je toch uit mail contact of wanneer iemand komt kijken bij het paard / de pony.

Ga me achter de laptop nog even verdiepen in een goede advertentie en dit topic even helemaal door lezen. Ik blijf nog even hangen in dit topic goed? :D

Nee dat vinden we niet goed hoor!! :D

:')

Vind een lange lap tekst juist leuk :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:20

Zo ik ben nu echt helemaal bij.. :D

Hoop niet dat deze post te lang gaat worden maar wil toch een bijdrage geven aan dit topic. Het is namelijk helemaal niet makkelijk om een fijn bijrijd- of verzorgpaard te vinden, of andersom een fijne ruiter / verzorger / groom. Ik scheer even voor het gemak alle paarden/pony's over 1 kam met het woord; "Paard" hier kun je natuurlijk ook "Pony" invullen, ook praat ik voor het gemak even over "Ruiter" maar hier kun je dus ook "Verzorger" lezen, laat dat even duidelijk zijn. ;)

Oké, allereerst en naar mijn mening nog het belangrijkst; Wees jezelf!
In je advertentie, het (mail/pb/telefonische?) contact met de eigenaar, eenmaal bij het paard en noem maar op. Gewoon altijd dus. Ga je niet anders voor doen, ga ook niet denken oh ik heb dit of dit niet of oh zit zo en zo in elkaar en dat is slecht. Nee, er zijn zoveel manieren en wensen en persoonlijkheden dat je geen lijn kan trekken van dat is goed of dat is slecht. Ga ik er natuurlijk niet vanuit dat je een rasechte dierenmishandelaar bent want dat is wel heel slecht.. :P

Ik heb namelijk ook het idee dat iedereen het allemaal zo goed mogelijk neer wil zetten in een advertentie en wat je vaak ziet is dat er dingen verzwegen worden of juist dingen vermeld die je liever niet doet. Alleen maar om snel(?) een bijrijd- of verzorgpaard te vinden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?? En dan krijg je misschien iets waarmee je helemaal niet op je plek bent, is voor zowel de bijrijder als de eigenaar van het paard niet leuk. Gevolg is dat beide partijen er alleen maar een negatieve ervaring aan over houden en de lol er snel vanaf gaat. Daarom, wees jezelf en ten alle tijde eerlijk!

Wat staat er in een goede advertentie?
Naar mijn mening is een goede advertentie kort, maar krachtig, valt ie op en is ie ,,persoonlijk'' (niet een regelrechte voorbeeldadvertentie overgenomen dus met hier en daar wat aanpassingen). Zo zal een ruiter die echt wedstrijdambities heeft een hele andere advertentie maken dan iemand die veel liever lekker met grondwerk e.d. bezig is. Dat bedoel ik met een persoonlijke advertentie.

Wel zijn er een aantal punten die goed zijn om mee te nemen in je advertentie:
- Wie ben jij?
Jong, oud, lang, klein, dik, dun, dit kun je vertellen door gewoon je lengte + gewicht te benoemen of als je dit liever niet doet door bijvoorbeeld (mezelf als voorbeeld nemend);
    "Ik ben een hele doorsnee ruiter, niet super klein maar ook niet extreem lang. Heb een normaal postuur en pas naar mijn mening dan ook op veel paarden. Van grote pony's (D, E) tot de wat grotere paarden. Het liefst rijd ik op paarden van ong. 1.60 tot 1.70m."
Zo hoef je niet perse je lengte en gewicht te noemen als je jezelf daar niet prettig bij voelt maar kan een eigenaar toch een aardig goed beeld krijgen. Iemand die mijn lengte heeft maar toch wat steviger is zal bv. niet op D en E pony's stappen, dan zou je neer kunnen zetten;
    "Ik ben qua lengte een hele doornsee ruiter, zou mezelf niet klein of lang kunnen noemen maar ben wel wat steviger gebouwd. Naar mijn mening pas ik het beste op gewone paarden of de wat kleinere, maar stevigere, types zoals de tinker, fjord, haflinger, fries e.d. "
Een kleinere, maar tengere ruiter zal neer kunnen zetten;
    "Ik ben een wat kleinere en tengere ruiter en daarom rijd ik het liefst op pony's, misschien zou ik ook wel op een kleiner paardje passen maar dan is het voor mijn gevoel snel; 'waar gaat dat paard met dat ruitertje heen' "

Leeftijd is naar mijn mening iets wat je gewoon altijd kan benoemen, maar zo kan ik me dus voorstellen dat het niet prettig voelt om in een OPENBARE advertentie ook helemaal je lengte en gewicht te noemen. Als ik bv. opzoek zou zijn naar een leuk ruitertje voor mijn grote maat shetlander en ik lees een advertentie van iemand van 20 of 22 jaar die kleiner en tenger is zal ik diegene toch niet snel contacten. Omdat de meeste wat kleinere volwassenen wel wat te groot zijn voor shetlanders over het algemeen. Als diegene bijvoorbeeld een jaar of 14/15 is zal ik niet twijfelen om een berichtje te sturen. Daarom is naar mijn mening leeftijd vooral wel heel belangrijk en buiten dat kun je met een leeftijd ook goed inschatten hoe de verantwoordelijk ongeveer is van iemand. Zou ik iemand zoeken waarvan ik verwacht dat deze zelf een bult verantwoordelijkheidsgevoel heeft en ook een deel van de verzorging (zoals ook het voeren bijvoorbeeld) alleen op zich kan nemen zou ik eerder naar de wat oudere ruiters kijken. Puur omdat je van een kind niet kan verwachten deze verantwoordelijkheid op zich te nemen. ;)

- Wat is je ervaring of heb je bereikt in de paarden?
Het is heel leuk om te benoemen wat je aantal rijervaring is maar veel intressanter is het om te weten hoe fanatiek iemand de laatste tijd geweest is. Of wat diegene in een ver(?) verleden bijvoorbeeld behaald heeft. Zo kan het maar zo zijn dat je bijvoorbeeld ooit bij de pony's L2 dressuur en M springen bent geweest maar er toen een tijdje uit bent geweest en de laatste tijd alleen maar wat recreatief hebt gereden. Ook kan het maar zo zijn dat je alleen nog maar manegelessen hebt gereden, of juist alleen nog maar een paar keer op die pony van je nicht hebt mogen rond hobbelen. Het maakt allemaal helemaal niks uit wat je kan, niemand die van jou perse verwacht dat je 3x dubbel Z geweest moet zijn bij wijze van. Het kan ook maar zo zijn dat iemand op zoek is naar een ruiter die misschien nog helemaal niet veel kan maar juist dolgraag wil leren! ;) Het belangrijkste is dat je gewoon eerlijk bent en vooral niet jezelf gaat overschatten.

- Wat zoek je en wat verwacht je?
Zoek je bijvoorbeeld een paard waar je wedstrijden mee kunt gaan rijden en waar je lekker lessen mee kunt gaan volgen of zoek je juist een paard waar je vooral mee kunt grondwerken bv. de parelli games (?? ik ben daar niet zo in thuis) mee kunt gaan doen? Of ben je opzoek naar een westernpaard? Of een leuke allrounder waar je vooral lekker recreatief mee kunt rijden? En hoevaak in de week zou je kunnen?

Wat verwacht je van de eigenaar? Wil je juist zelf met het paard aan de slag kunnen zonder dat er 'op je vingers gekeken' word of heb je liever dat de eigenaar er altijd/vaak? bij is en hij/zij je dingen kan leren? Wil je echt lessen gaan nemen of juist niet? Dat is wel belangrijk om voor jezelf goed duidelijk te hebben dit ook goed te omschrijven in je advertentie. Dit is ook weer heel persoons afhankelijk natuurlijk. :)

------------------------------------------------------------------------------------------

En daarnaast kun je nog tal van dingen benoemen maar naar mijn mening is dit toch wel het belangrijkste. Probeer het niet al te lang te maken, wil je toch graag uitgebreid vertellen over wie je bent en wat je allemaal kunt e.d. kun je dit ook doen in het mail contact of aan de telefoon of wanneer je bij iemand langs gaat. Of zoals op bokt heel goed kan, lekker in je profiel? ;)

Mega lange advertenties worden toch vaak maar half gelezen en dat is wel een beetje zonde van al je moeite die je in die advertentie steekt natuurlijk. :) Als jou advertentie iemand aanspreekt word er toch al snel in het profiel gekeken of er nog meer te lezen valt bijvoorbeeld. Of diegene stuurt een mailtje en daar kun je ook weer (uitgebreider) op reageren natuurlijk.

Ik ben zelf jarenlang bijrijder / verzorger geweest en heb nu een eigen paard, ken het dan ook van beide kanten. Naar mijn mening kun je dingen als hoe fanatiek iemand is en of het een mooi weer ruiter is ook wel afleiden uit de advertentie. Iemand die bv. opzoek is naar leuk recreatief paardje en 1 a 2 keer in de week kan kun je naar mijn mening niet van verwachten dat ie ook in de zeikregen komt. Iemand die juist wedstrijden wil gaan rijden, aan lessen deel wil nemen, een 4 a 5 keer in de week kan mag je naar mijn mening ook van verwachten dat ie met weer en wind komt. Mits het natuurlijk wel verantwoordelijk is, van een beetje regen gaat niemand dood maar een strenge winter en alleen een buitenbak tot beschikking maakt het al een stuk lastiger om door te blijven trainen. En 4 a 5 keer in de week het tuig poetsen is ook niet nodig. :P

Ik bedoel (in mijn tijd toen ik nog bijrijder / verzorger was) ging je toch in gesprek met iemand wanneer die gene contact met jou (of jij met diegene) op nam. Daarin had je het net wat uitgebreider over wat jij zoekt in het paard en wat de eigenaar zoekt in de ruiter, wat het doel is van de ruiter, aanpak trainingen e.d. e.d. e.d. e.d. Klikt het via mail/pb/telefoon dan is de volgende stap langs komen en word er lekker verder geklets en kennis gemaakt en alles. Klikt het dan ook? Nou gefeliciteerd dan! haha! :D

En vooral dus, wees gewoon lekker je zelf en eerlijk! Niets is perse goed of slecht.... ;)

Pff, toch een flinke lap geworden zo met (hoop ik) toch wel duidelijke uitleg erbij. Hoop dat dit een toevoeging is en blijf graag mee lezen en op weg helpen. :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:25

Geryon schreef:
Remark schreef:
Er zijn maar weinig mensen die een eigen paard hebben en denken goh ik zou graag iemand meer laten leren dmv mijn paard beschikbaar te stellen. Er zit altijd wel wat achter, of diegene heeft weinig tijd en het komt wel goed uit als ik 1 of2 dagen niet hoef te komen of diegene kan wel wat extra geld gebruiken. Daarbij gaat een paard je niks leren een paard praat niet... Een instructrice kan je wat.eren en daarbij is het mooi mee genomen dat een paar de oeveningen al kan maar geen pre.

Je moet trouwens 9 van de 10x ook mesten dus is het in mijn ogen gewoon een winwin situatie, de eigenaar heeft meer tijd en minder 'werk' aan het paard de bijrijder heeft plezier... Anders had die eigenaar bijv de dagen van de bijrijdster zelf naar stal moeten komen en de stal gaan mesten...

Heb je wel gelijk in. Maar een (hoog opgeleid) paard kan je wel degelijk wat leren hoor, zonder instructrice. ;) Hij geeft aan als je iets fout doet en doet het pas als je het goed doet.

Als je met gevoel rijd heb je niet zozeer een instructrice nodig om het juiste knopje in te drukken :D Je komt te weten wat je allemaal precies doet. Hoe belangrijk het begrenzen enz. is.

Als je ook moet helpen in de stalling zou ik sowieso geen bijdrage vragen zou ik een bijrijder willen. En als ik trouwens een bijrijder nodig zou hebben, dan zou ik echt veel liever een beginner hebben die niet veel fout kan doen, dan een zogenaamde Z ruiter die van alles kapot kan maken :=

Ja dat klopt ook, helaas zijn er maar heel weinig mensen met een paard dat op hoog niveau loopt of heeft gelopen die een bijrijder zoeken... Alsnog zou ik het dan een beetje krom vinden maar het is niet helemaal belachelijk dan denk ik.

ZaraXme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:55

AngelSpirit schreef:
ZaraXme schreef:
Eigenlijk heb je daar helemaal gelijk in! Sorry ik wist ook niet hoe jij je er op voelde.

Geef niet! Voelde me niet aangevallen hoor :P No hard feelings!

Haha Gelukkig :P

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:34

@Marinke: bedankt voor je informatie! Ik ga het zo allemaal lezen.
Ik ben ook van mening dat je beter een korte, krachtige advertentie kunt plaatsen dan 1 met een hele lap tekst en warrig geschreven, waarbij maar weinig belangrijke punten worden behandeld.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:00

heeft iemand misschien tips voor de advertentie van mijn zusje?
het is nu een of andere opsomming van wat ze kan.

ze rijd redelijk laag met wedstrijdjes(f2 wedstrijdjes en f4 les), nu niet meer op een manege, en het word haar eerste verzorgpaardje(of nouja 4e maar de ene is mijn verzorgpaardje waar ze een tijdje heeft geholpen maar geen klik mee had, en het andere paardje heeft ze 4x gedaan en toen moest de stal verhuizen. en ze heeft nog geholpen bij een andere stal maar dat was ook maar heel even omdat dat niks was)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:48

Hoe oud is je zusje? Wat verwacht ze van een verzorgpony? Moet ze alleen komen of ga jij of jullie ouders altijd mee?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:51

11 jaar
ze verwacht gewoon een paardje waar ze lekker mee kan tutten, mutsen, wandelen enzo
mijn moeder wil in het begin wel mee(later weet ik niet), en als het uitkomt kan ik ook best mee gaan(ligt aan de dagen heb ook mn eigen verzorgpaardjes en belachelijk schoolrooster)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:26

Ik zoek nog een bijrijdpaardje omstreken harderwijk/hierden/hulshorst of ermelo
Ik heb nu 9 jaar rijervaring en spring een meter
ook doe ik rijden op ong. niveau L
Meer info via pb

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:31

Mijn advertentietekst was alsvolgt:

Citaat:
Hallo,

Ik ben een 22-jarige amazone die op zoek is naar een bijrijdpaard.
Op mijn 9e ben ik begonnen met lessen op een manege, en op mijn 13e ben ik overgestapt op bijrijd-paarden. Verder ben ik ook twee keer naar Amerika gegaan om met paarden te werken.
Dat laatste was ik ook dit jaar weer van plan, maar wegens omstandigheden heeft het helaas niet zo mogen zijn.

Nu begint het gemis van stalwerkzaamheden, verzorgen en het rijden toch wel te erg geworden, vandaar dat ik deze oproep doe.

Ik ben iemand die:
- leergierig is.
- bereid is om te lessen, zodat eigenaar en ikzelf er zeker van kunnen zijn dat het paard op een goede en vriendelijke manier gereden wordt.
- behulpzaam is en dus ook zeer zeker bereid is om de nodige stalklusjes te doen.
- zuinig is op andermans spullen en ook een groot verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

Wegens mijn nog 0-urig contract kan ik het momenteel niet permiteren om een bijdrage te leveren. Ik begrijp en snap dat mensen hier op afhaken, maar toch wil ik het via deze weg proberen.

Mocht mijn advertentie vragen bij u hebben opgeroepen of uw interesse hebben gewekt, mail mij gerust.

Heb er best wat reacties op gehad en er dus ook paarden aan overgehouden :j :) Wellicht iemand tips? En anders hoop ik dat anderen er ook wat aan hebben :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:44

Wat goed! Heb je nu een 'vast' plekje?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:16

moelly schreef:
Wat goed! Heb je nu een 'vast' plekje?

Jawel, een heeeel fijne plek ook en de eigenaren zijn ook helemaal top!
Mag echt vreselijk in m'n handjes knijpen!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:15

Gypsy schreef:
@JunkDeLuxe: Ik zou alleen die ene foto zonder cap ertussenuit vissen, die mist niemand maar het lijkt me dat zonder cap en no-go is voor een verzorger, en nu wek je een beetje een indruk alsof het niet uitmaakt.

Heb het zoekertje ondertussen alweer verwijderd haha, eigenlijk ben ik te jaloers voor een bijrijder, en om de tijd of het financiële moet ik het ook niet doen :+

xAnnekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:58

Ik zet even een stipje, ik ga zo ook een advertentie maken met de tips uit dit topict :).

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:03

heey ik ben nieuw en ik wil heel graag een verzorgpony vinden ik heb hier voor al meerdere verzorg paarden en pony's gehad en zoek me al jaren helemaal suf en ook op marktplaats :D :j

ik ga ook een advertentie maken met de tips uit dit topic dus paardeneigenaren zoekt u een bijrijdster kijk tussen de advertentie's en wie weet gaat u iemand heel erg blij maken :j
Laatst bijgewerkt door Larizzie op 12-03-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:09

Welkom,
zelfde verhaal hier.
waar zoek je precies?
dan kunnen we samen zoeken.
ik zoek een verzorgpaard/pony in kessel :=

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:24

ik zoek een verzorg paar rond leiden,rijnsburg,wassenaar, kawijk, noordwijk, noordwijkerhout

jammer we kunnen niet samen zoeken maar ik heb op marktplaats veel gereageerd dus hopelijk helpt da :D

en ik had al een reactie gekregen maar helaas had die mevrouw al een bijrijdster gevonden :(

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:27

ga eens naar de bokt markt,

en typ in: leiden
hele rij aan mensen die jou nodig hebben ;)

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:08

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 13:31

@NaomiJouke: Ik vind hem wat slordig, als ik eerlijk ben.
Ik denk dat je als eigenaar van paarden en/of pony's eerder voor overzicht gaat.
Een kort maar krachtige advertentie.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:45

NaomiJouke schreef:
Nou mijn eigen topic is op slot gegaan omdat ik hier moet reageren
Wat vinden jullie van mijn advertentie en wat zijn jullie tips?
http://www.bokt.nl/markt/ad/151945/brui ... dvertentie

Ik vind dat je nogal veel eisen hebt. Wat heb jij een eigenaar te bieden? Je hebt weinig rij-ervaring, weinig ambitie, waarom zou iemand zijn pony gaan verplaatsen omdat jij er graag wat buitenritjes mee wil maken? Wat heeft dat voor voordelen voor de eigenaar? Waarom wil je het dier perse op die stal hebben en mag hij niet blijven staan waar die staat? Sorry dat ik het wat bot breng maar als eigenaar krijg ik echt de kriebels van deze advertentie.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:04