Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 02:00

Een snuffellijst zoals bij EA en als je dan op een advertentie klikt dat het de informatie en layout heeft als markt. Dan kan je ook een zoekfunctie inbouwen denk ik :j

Combinatie dus! *\o/*

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 02:04

EA was idd leuk om te snuffelen, maar Bokt markt vind ik handiger. Alleen heb ik moeite om er te komen en moet dus elke keer nog naar EA om bij de BM te komen :o

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 02:04

Definitief Markt. Ook om te snuffelen. Gewoon geen opties aanklikken krijg je alles in een categorie te zien, snuffelplezier genoeg. En als ik wat speciaals zoek kan ik het ook snel vinden zonder me in weet ik wat voor bochten te moeten wringen. (Precies zoals ik ook op Ebay snuffel) :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 02:31

FloMax schreef:
EA was idd leuk om te snuffelen, maar Bokt markt vind ik handiger. Alleen heb ik moeite om er te komen en moet dus elke keer nog naar EA om bij de BM te komen :o

Had ik ook, tot iemand gisteren heel subtiel zei: oranje, rechts bovenin je scherm :+
En toen voelde ik me best b.l.o.n.d. :')

Ben nog niet zoveel bezig geweest met BM, maar vind het wel fijn omdat het redelijk op MP lijkt :D
t Went vanzelf..

elfje72

Re: Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 03:07

EA vond ik veeeeel fijner vooral om een advertentie te plaatsen.
Volgens mij vinden alleen sommige mensen die iets zoeken Bokt Markt handiger.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 06:31

Ik mis de categorie commercieel van EA. Mensen die meerdere nieuwe spullen aanbieden of webwinkels die reclames maakten voor hun aanbiedingen. Was dan toch sneller geneigd om meerdere aankopen bij dezelfde aanbieder te doen omdat ik simpelweg in 1 oogopslag zag wat die ander nog meer te koop had staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:30

Geef mij het oude ea maar met reageeroptie en die layout met de gerichte zoekopte van de markt. Maar wel met een apart commercieel stuk en de oude advertentie plaats regels. Ik vind nog steeds de oude layout forumstijl het rustigste en het snuffelt prettiger.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:57

Markt,veel overzichtelijker.

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:04

Markt, veel makkelijker als je iets zoekt. Klikte vaak topics niet aan door een onduidelijke titel.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:34

EA, sinds de markt kijk ik er nog maar zelden.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:20

Amanda: Mag ik je hartelijk bedanken :') Ik zie het nu ook pas hahaha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:28

rexxie schreef:
Markt, veel makkelijker als je iets zoekt. Klikte vaak topics niet aan door een onduidelijke titel.

Idd, of je klikte topics aan omdat het mss kon bevatten wat je nodig had, maar dan ging het weer om totaal iets anders, maar kwamen toevallig die zoekwoorden wel voor :')

Ik vind de markt ook veel overzichtelijker,snuffelen kan toch ook nog steeds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:54

Oscar schreef:
Daar kan ik vrij kort over zijn: dat gaat 'm niet worden :n
Om maar in paardentermen te blijven: EA is een dood paard en dode paarden moet je niet voeren. We kunnen beter investeren in ons jonge veelbelovende veulen en ervoor zorgen dat het zo snel en goed mogelijk een Grand-Prix topper gaat worden :)

Het team ziet (als we de vergelijking even doorzetten) de boktmarkt misschien als veelbelovend veulen.
Maar bijna alle experts (de verkopers, in deze kwestie + vele andere bokkers) zien nog liever een dood paard dan dit zogenaamd "veelbelovende" veulen dat ze nu voorgeschoteld krijgen.

Is dat niet een HEEL duidelijk signaal?

Feit is, dat ondertussen heel veel mensen echt behoorlijk wat "last" hebben van het nieuwe systeem, omdat het enige doel van het systeem (dingen verkopen en kopers laten snuffelen) blijkbaar niet werkt.
Verkopers hebben nauwelijks bezoekers meer en bijna geen enkele reactie. En veel kopers misschien de mogelijkheid om te snuffelen en blijven daardoor weg.

Ja, er is een enkeling die het fijn en overzichtelijk vind.
Maar hoe veel waarde geeft Gebruiksgemak tegenover het doel van de markt zelf: de mogelijkheid om te kopen en verkopen?

Tof om beloftes te krijgen dat gebruiksgemak nog zal gaan toenemen, maar ondertussen zitten er honderden, misschien duizenden verkopers met spul dat ze niet meer (via bokt) verkocht krijgen.

Misschien is het een goede tussenoplossing om, terwijl de markt nog kinderziektes heeft, wel iets te doen dat de verkopers (en snuffelaars) tegemoet kan komen.
Door de markt bijv. een wat extra promotie te geven (bijv. zoals destijds dat bokt jubileum magazine gepromoot werd, met van die irritante balkjes bovenin bokt) en de boktmarkt ook in de forumlijst op te nemen, of direct een linkje op de voorpagina zoals in het oude EA systeem. Als mensen niet direct iets interessants zien om op te klikken, dan zullen ze vaak niet uit zichzelf gaan "zoeken" waar de markt zit. Ik weet (inmiddels) dat er rechts bovenin een linkje naar de markt staat, maar veel bokkers (waaronder ik zelf) zal dat niet opvallen, omdat ze die balk rechts bovenin verder ook nooit gebruiken.

Het veelbelovende veulen is ontzettend kreupel, en het is de vraag of dat wel te genezen is...
Dan kan het veulen nog wel zó mooi zijn om naar te kijken, maar als het kreupel is, zal er niemand zijn die er een gebruikspaard van maakt. Hoe veelbelovend het er nu ook uit ziet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:00

EA,daar zat ik altijd lekker te snuffelen en te lezen,ik lees nu geen advertenties meer,bokt markt is traag hier met laden,en het zijn grote lege velden voor je kan lezen wat de tekst is..

nee niet mijn ding...maar wie weet dat met verbeteringen in de toekomst het wel weer leuk wordt :)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:55

Helemaal mee eens Femke!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:59

Femke schreef:
Misschien is het een goede tussenoplossing om, terwijl de markt nog kinderziektes heeft, wel iets te doen dat de verkopers (en snuffelaars) tegemoet kan komen.
Door de markt bijv. een wat extra promotie te geven (bijv. zoals destijds dat bokt jubileum magazine gepromoot werd, met van die irritante balkjes bovenin bokt) en de boktmarkt ook in de forumlijst op te nemen, of direct een linkje op de voorpagina zoals in het oude EA systeem. Als mensen niet direct iets interessants zien om op te klikken, dan zullen ze vaak niet uit zichzelf gaan "zoeken" waar de markt zit. Ik weet (inmiddels) dat er rechts bovenin een linkje naar de markt staat, maar veel bokkers (waaronder ik zelf) zal dat niet opvallen, omdat ze die balk rechts bovenin verder ook nooit gebruiken.

Ik ben het helemaal eens met het hele stuk dat Femke heeft geschreven en ik denk dat het vooral heel erg belangrijk is voor de verkopers en de snuffelaars, om de Markt in de forumlijst op te nemen. Ik zette ook graag een advertentie van EA in mijn "eigen berichten" en door regelmatig bij de "actieve onderwerpen" te kijken, liep ik ook sneller tegen leuke advertenties aan. Wat voor de verkopers weer meer bezoekers op hun advertentie betekent.

Ik heb ook heel lang moeten zoeken naar de knop van de Markt, ik kwam er steeds via de zoekfunctie. Dus idd, wat extra promotie kan denk ik ook geen kwaad.

Ik las ook nog wat over waarom ik geen Pol toe had gevoegd en ik had het al eerder in het topic geplaatst, maar dat was me niet gelukt. Mijn computer is laatst gecrasht, is gereanimeerd, maar nooit meer de oude geworden :o Hij hangt om de haverklap vast! Maar misschien kan een Mod dit nog aanpassen als daar behoefte aan is?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:18

Ik denk dat je zelf dan even een moderator een pbtje moet sturen, de kans dat ze dit lezen is volgens mij vrij klein :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:41

Ik zou het wel handig vinden als ze bijvoorbeeld EA gewoon gebruiken om alle linkjes zonder foto's te plaatsen. Klik je op een link, dan ga je gewoon naar de advertentie bij de markt. Dan heb je ook weer de handige icoontjes waaraan je kan zien welke advertenties je al hebt bekeken, en je kan er veel sneller doorheen scrollen en snuffelen :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:44

markt! overduidelijk! makkelijk zoeken op wat je nodig hebt! als het om iets gaat staat er duidelijk bij waar de bokker ergens woont om het eventueel op te halen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:46

Markt :j
Vind het overzichtelijker, kan sneller vinden wat ik zoek.
Advertenties zijn ook duidelijker.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:50

Ik mis EA!!

Kijk bijna nooit in markt :n

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:53

Ik mis de EA en dan vooral de commercieel. Ik scrolde daar iedere dag wel even doorheen om te zien of er nog iets leuks te scoren was. Bovendien wordt mijn eigen advertentie (voorheen ook onder commercieel) veel minder gelezen op Markt dan op EA, ter vergelijking Markt 40 tegen Commercieel over de 200.............
Plus al die webshops die voorheen nooit op Bokt waren maar die nu met 300 verschillende artikelen in één onderdeel adverteren, dan is de lol er voor mij al af om te gaan snuffelen................. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 12:56

@Noppert: Bij mij is het verschil zelfs nog groter.... EA 360 keer gelezen, Markt 19 keer!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:59

Ik mis EA ;(

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:04

Ik ga zeker voor de Markt.
Het is makkelijk gericht te zoeken, maar ik vind dat je er ook lekker kan snuffelen. En je hebt niet zoveel last van onduidelijke titels.