Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:50

Rider - en anderen - op welke plekken ergeren jullie je aan zeg '30 ads van één persoon'? Als je specifiek op zoek bent ergens naar, of op de nieuwe pagina? Of nog op een andere manier?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 15:52

Op alle manieren :P!

Ik blijf van mening dat de Bokt Markt opgezet is om tweedehands spulletjes te kunnen verkopen, webshops en winkels horen daar niet bij. Ik kijk altijd naar de ads op de homepagina, en je pikt ze er zo uit. Ook bij het zoeken naar een specifiek iets moet je je eerst heenworstelen door allemaal zakelijke advertenties. Dat maakt het zoeken een stuk minder aantrekkelijk...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:21

Ik erger me er ook aan, vooral als er op de homepagina weer een duidelijk rijtje ads staat van een commerciële partij. Gewoon lekker particuliere advertenties snuffelen en spontaan iets leuks tegenkomen is er niet meer bij. De EA/CO sloeg ik altijd over.
Is het niet beter als er een plek komt waar commerciële sites één link mogen zetten naar hun eigen webshop, eventueel aangevuld met een korte advertentie over hun webshop?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:05

Ik vind het ook erg irritant dat webshops zo enorm veel advertenties plaatsen.. ook als je de zoekfunctie gebruikt moet je je er eerst enorm door heen worstelen... jammer!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:15

Thanks voor jullie berichten.

Ing/Kleinvosje: helpt het voor jullie om op 'gebruikt' te selecteren? En zo niet: waarom niet?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:19

Hmm dat is nog eens een idee om daarop te selecteren!
Ga het eens proberen :)

Edit:
Klopt werkt idd wel veel beter :j
Maar valt wel meteen op hoeveel commerciele advertenties er staan :=

Ben toch nog steeds wel voor een soort van apart commercieel gedeelte :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 18:26

Dat scheelt al wel ja, er zitten her en der nog wel wat ads tussen die er niet onder vallen, maar het is wel een heel stuk beter.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:10

Eline schreef:
Rider - en anderen - op welke plekken ergeren jullie je aan zeg '30 ads van één persoon'? Als je specifiek op zoek bent ergens naar, of op de nieuwe pagina? Of nog op een andere manier?

Zoals kleinvosje al zei: op alle manieren.

Niet eens zo zeer dat het 30 ads zijn van één persoon (want als de gemiddelde bokker zijn kast opruimt kom je daar ook wel aan)
Maar meer dat die mensen geen enkele binding hebben met bokt zelf. (zie een van mijn posts op de vorige pagina)
Straks krijgen we bij 'niet-hippische advertenties' de hele collectie van de Hema in ads om maar even iets te noemen.
Is dat dan de bedoeling van 'onze' bokt markt? om meer lippenstifjes en prullaria te vinden dan zadels en hoofdstellen?

Ik mis de 25 berichten regel veel meer dan ik gedacht had, bedrijven zijn te besodemietert (excuses voor mijn taalgebruik) om 25 berichten te plaatsen dus dat voorkwam al een hoop denk ik.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:24

Ik snap heel goed dat het irritant is dat nu de commerciele advertenties er tussen staan. Wat mij betreft is het eenvoudig op te lossen, scheiden die hap, net zoals voorheen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:36

Precies! Ik ben het helemaal met Georgette eens. Ik maak zowel voor mijn webshop, als voor mijn "troep spullen van zolder" gebruik van de Markt (en voorheen van EA), maar er is nu gewoon geen scheiding meer. Normaal kon je er als gebruiker voor kiezen om tussen de commerciële advertenties te snuffelen, of tussen de "2e hands", nu heb je geen keuze meer en valt het mensen opeens op dat er zoveel commerciële advertenties staan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:44

Ik ben het daar niet helemaal mee eens joyce2, op EA mocht je maar 1 advertentie per week plaatsen, waardoor je dus niet van 1 aanbieder een hele bult advertenties zag. Nu is dat niet meer en kan er dus onbeperkt geplaatst worden. Er worden niet meer als voorheen meerdere artikelen in 1 topic gezet, maar voor elk artikel een andere advertentie gemaakt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:28

Ja dat moet helaas ook wel! Normaal gesproken pakte ik eens in de 2 a 3 weken een "thema" en daar maakte ik een advertentie van. Nu moet je echt per artikel 1 advertentie aanmaken. Daar heb ik dus geen zin in, waardoor ik juist veel meer commercieel adverteer.

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, er zijn mensen die bijna alleen maar voor het adverteren op bokt zitten en die kunnen nu lekker spammen. Al zijn er ook een hoop bokkers die gewoon lekker bokken en af en toe een commerciële advertentie plaatsen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:28

Er zit nog niet veel verbetering in de plaatsing door commercielen. En ook de status gebruikt werkt al niet meer, ik ben ook daar al commercielen tegen gekomen met nieuwe producten met de status gebruikt. Ik vind het zo langzaam aan niet leuk meer en mijd daardoor markt steeds meer. Helaas moet ik weer wat plaatsen omdat ik iets echt niet kan vinden. Maar dat gaat met tegenzin zo langzaam aan.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:00

karuna schreef:
Er zit nog niet veel verbetering in de plaatsing door commercielen. En ook de status gebruikt werkt al niet meer, ik ben ook daar al commercielen tegen gekomen met nieuwe producten met de status gebruikt. Ik vind het zo langzaam aan niet leuk meer en mijd daardoor markt steeds meer. Helaas moet ik weer wat plaatsen omdat ik iets echt niet kan vinden. Maar dat gaat met tegenzin zo langzaam aan.

Mega irritant idd!

Is het echt niet mogelijk om een apart commercieel gedeelte te regelen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:08

Wat was eigenlijk de reden dat commercieel en prive gemixt zouden worden?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:10

Volgens mij was het idee dat nieuwe artikelen > commercieel & gebruikt of zo goed als nieuw > privé

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:53

GamblersCup schreef:
Wat was eigenlijk de reden dat commercieel en prive gemixt zouden worden?

Vraag ik me ook af...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:49

Nu een flinke tijd later en het heeft zichzelf niet gereguleerd terwijl daar geloof ik wel op gehoopt werd. Nu ook weer nagenoeg alleen commerciele advertenties van 1 gebruiker op de voorpagina die alles volspamt. Wordt daar nog wat aan gedaan? Het gaat me echt steeds meer irriteren. Mijn kijkgedrag op markt, nu nagenoeg 0, alleen 1 onderdeel ervan dat is alles. Geen idee wat nu de verhouding commercieel particulier is?

En waar blijft de evaluatie die na 2 maanden zou komen kwa statjes?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:42

Ik haal dit ook weer een keer aan.

Ik begin binnenkort een ruitersportzaak en heb sinds vandaag de webshop online staan. Ik heb niet eerder gebruik gemaakt van de Markt, en ging bij de categorieën op zoek naar een categorie waar ik gewoon een advertentie kon plaatsen voor mijn webshop in het algemeen. Dat bleek er niet te zijn, en dan zag ik inderdaad dat commerciele aanbieders veel verschillende advertenties plaatsen in verschillende categorieën.

Ik heb nu ook een paar advertenties gemaakt (3 denk ik, haha) maar vind het niet handig.

Kan er niet gewoon een extra categorie komen voor webshops? Waarin je niet per artikel adverteert, maar echt je webshop in se in de kijker zet? En daar dan eventueel een 'thema' in verwerken, of adverteren voor een bepaalde productcategorie uit je shop, of voor een actie,.. Met daar dan weer een beperking van bijvoorbeeld 2 of 3 advertenties per week.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:50

Daar ben ik zeker een voorstander van.
Vroeger maakte je 1 keer per week een topic aan met een leuke actie voor bokkers, of een algemene, maar nu moet je alles apart doen, en een grote actie is dus bijna niet te doen, en er wordt veel minder gereageerd op advertenties.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:59

We hebben er bewust voor gekozen om de advertenties per product te laten plaatsen. Voor gebruikers heeft dit als groot voordeel dat ze de zoekfunctie beter kunnen benutten en veel sneller kunnen vinden waar ze daadwerkelijk naar op zoek zijn.
Wanneer je je webshop in z'n totaliteit meer onder de aandacht wilt brengen of bijv. met een tijdelijke aktie een groot publiek wilt bereiken, dan is er de mogelijkheid om bijv. een banner aan te schaffen. Meer hierover staat hier uitgelegd: http://www.bokt.nl/adverteren/

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:22

Jammer.. Het adverteren op Bokt is, zeker voor een beginnend bedrijf, best duur. Een tussenoplossing was dus erg welkom geweest, maar goed, ik leg er mij bij neer ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:28

Ik begrijp dat het zeker voor een beginnende webshop best een drempel kan zijn om een banner aan te schaffen.
Ik kan niet garanderen dat het er daadwerkelijk gaat komen, maar zou het voor beginnende ondernemers en/of kleinere bedrijven een optie zijn als er een categorie op de Markt zou komen waar tegen een redelijk tarief 'algemene' advertenties geplaatst zouden kunnen worden?
Mallootje, jij behoort volgens mij tot die categorie en zou dat wat voor jou kunnen zijn?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:36

Dat zou zeker een optie kunnen zijn, al vrees ik dat misschien weinig webshops en bedrijven hierop zullen ingaan, zolang er gratis per product kan geadverteerd worden op de gewone markt..
Hoe meer ik erover denk, hoe moeilijker ik het vind om een efficiënte oplossing te bedenken!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:41

Goed topic.
Nu had ik vanmiddag een ander probleempje.
Ik wilde mijn advertentie plaatsen en drukte op de knop.
Even gewacht, maar er gebeurde vervolgens niks.
Dus nog een keer gedrukt.
En toen stond ie er 2 x op.
Ik zoeken, maar je kan je eigen advertentie niet verwijderen toch?
Maar ik keek net en de 2e, overbodige advertentie, is al verwijderd.
Dat doet dan een moderator denk ik?